2013-04-12, 16:14
Medlem
Tasken1s avatar
När kommer mer specifikationer om hårdvaran i framförallt PS4:an? Helt lam presentation än.
Citera
2013-04-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tasken1
När kommer mer specifikationer om hårdvaran i framförallt PS4:an? Helt lam presentation än.

Räknar med att det mesta kommer förklaras vid E3.
Citera
2013-04-15, 12:09
Medlem
Hur stor tror ni chansen är att PS3 och PS4 kommer använda samma nätverk? Funderar på att köpa konsol men känns dumt att köpa PS3 nu om det kommer vara olika nätverk. Tänker enbart spela online.
Citera
2013-04-19, 12:26
Medlem
Om du köper ps3 bör det vara eftersom du t.ex. vill lira något speciellt spel och saknar lämplig spelplattform, som ej kommer att lanseras till pc inom en överskådlig framtid, t.ex. GTA 5.

Du kan köpa ett ps3 i nyskick för under 1.000 lappen på blocket idag (inkl frakt) Men om det är ej för något speciellt spel så avråder jag dig iaf från att köpa då ps3 faktiskt ändå nästan är en utdaterad konsol.
Citera
2013-04-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adceceas
Hur stor tror ni chansen är att PS3 och PS4 kommer använda samma nätverk? Funderar på att köpa konsol men känns dumt att köpa PS3 nu om det kommer vara olika nätverk. Tänker enbart spela online.

Hur menar du med olika nätverk?
Du lär ju garanterat kunna använda samma användare på ps4 som du har på ps3, alltså samma konto med uppgifter och trophies. Däremot lär inte ps3 spelen du köpt på psn fungera på ps4. Men om du har tex lagt in pengar på ditt psn konto genom ps3 eller Vita tror jag de kommer gå att använda på ps4 kontot.
Citera
2013-04-20, 21:50
Medlem
AlexJohansens avatar
Funderar på vad skön Microsoft ska göra för att toppa PS4. Tror faktiskt inte att de kommer göra det denna generationen utan att det blir en repetition av gen 6, dvs ps2, ngc och xbox-generationen
Citera
2013-04-21, 11:44
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexJohansen
Funderar på vad skön Microsoft ska göra för att toppa PS4. Tror faktiskt inte att de kommer göra det denna generationen utan att det blir en repetition av gen 6, dvs ps2, ngc och xbox-generationen

Hur länge tänker Microsoft vänta med att släppa information? Ju längre de väntar ju mer tveksam blir jag till att de kan matcha PS4 spec-mässigt.
Citera
2013-04-25, 23:40
Medlem
ziongokarlsson@s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Hur länge tänker Microsoft vänta med att släppa information? Ju längre de väntar ju mer tveksam blir jag till att de kan matcha PS4 spec-mässigt.

Läste att man måste va online för att xbox ska funka låter ju inget vidare...
blir ps4 för mig fast jag gillar xbox mer nu
Citera
2013-04-26, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziongokarlsson@
Läste att man måste va online för att xbox ska funka låter ju inget vidare...
blir ps4 för mig fast jag gillar xbox mer nu

Falska rykten.
De kommer släppa en xboxmini som kommer kräva online, men det betyder inte att nya xbox kommer behöva det.
Allt är dock bara rykten ännu så vi får vänta och se.
Citera
2013-04-26, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Falska rykten.
De kommer släppa en xboxmini som kommer kräva online, men det betyder inte att nya xbox kommer behöva det.
Allt är dock bara rykten ännu så vi får vänta och se.

Från CVG idag:
"The next xbox must be internet-connected to use. This is the source of the 'always on'/'always online' rumors and isn't as draconian as many seems to belive" - får väl vänta och se vad MS säger om den saken i slutet på maj.

"will run a core version of windows 8, will pack a blu-ray drive and will arrive at two price points; $500 flat, or $300 with a commitment of two years of xbox live gold for $10 monthly payments"

Launch date November 2013

Uppdaterar med lite PS4 news taget från gamesindustry.biz:
Mark Cerny (lead architect) "The launch linup for PS4, though I unfortunatly can't give the title count, is going to be stronger than any prior Playstation hardware" - om dom här menar endast exklusiva spel eller multiplats är oklart

Som det ser ut i dagsläget så verkar det som att Sony satsar mer på Spel utbud än vad MS gör. Men som sagt tidigare får vi väl vänta och se vad MS erbjuder 21 maj och e3 i sommar.
Senast redigerad av DrAg00nEn 2013-04-26 kl. 09:44.
Citera
2013-04-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tasken1

http://www.gamasutra.com/view/featur...with_mark_.php

Rätt mycket hårdvaruinfo i denna intervju.
Citera
2013-04-26, 11:27
Medlem
gormiti100s avatar
Tror att dom planerade att ha always on men pga all negativitet ang detta så skrotade dom det för några månader sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in