2012-04-16, 21:45
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeyopal
Och för att hålla mig till topic. Verkar som att den här nyheten har missats i tråden ang xbox "Durango"(Vafan arbetsnamn).

http://www.computerandvideogames.com...l-16-core-cpu/

Tankar,kommentarer?
Såg det tidigare. Arbetsnamnet kan dom behålla, är ju ändå bara ett arbetsnamn. Ungefär lika betydelselöst som att Sony Ericsson ger kvinnliga arbetsnamn till telefonerna.

Men ryktet om 16 kärnor. Lol på den. PS3 visade att många kärnor inte är önskvärt, och den hade väl bara 6-7 man kunde använda? Låt dom stanna på 3/4 kärnor så blir det nog bra.
Citera
2012-04-17, 12:09
Medlem
DerGuteDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeyopal
Och för att hålla mig till topic. Verkar som att den här nyheten har missats i tråden ang xbox "Durango"(Vafan arbetsnamn).

http://www.computerandvideogames.com...l-16-core-cpu/

Tankar,kommentarer?
Ballt. Kan de bara få XNA att sprida ut prestandan över alla kärnorna utan större krav på utvecklarna så är det ju bara att fläska på med hårdvaran. Vad jag dock hoppas på är att Microsoft i fortsättningen kör på hårdvara som de inte har hittat i soptunnan utanför kontoret. Ser verkligen fram emot E3 2012.
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Kort sagt, Fina Gubben anser att allt som inte har en totalt marknadsdominans och som inte håller sin dominans i tills tidens slut är en flopp.
Japp. Vi lämnar det så.
Citera
2012-04-17, 12:19
Medlem
DerGuteDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyko.Jonsson
PS3 är som den den snobbiga fjanten i klassen som ingen umgås med. Alla vettiga människor föredrar en sjysst online-upplevelse, stort utbud samt något som faktiskt levererar framför att sitta med dyra prylar som enbart har potentialen att bli användbart om ekonomin är perfekt och om stjärnorna står rätt.
Du själv måste tillhöra den underbegåvade portionen i klassen som föredrar pang-pang, repetition och sinnesbedövande tidsfördriv framför <övrigt>. Jag kan bara tala för mig själv, men jag föredrar PS3 av två anledningar: 1) variationen av kvalitetsspel, och 2) att den går helt knäpptyst. Jag har en 360 Slim hemlånad sedan en tid tillbaka då jag numera recenserar spel för en tidning, och alla som säger att Slim är tystgående måste vara hörselskadade.

Till det fetmarkerade argumentet skulle jag gärna vilja höra ett intelligent underbyggande.
Citera
2012-04-17, 17:53
Medlem
xobxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerGuteDoktor
Du själv måste tillhöra den underbegåvade portionen i klassen som föredrar pang-pang, repetition och sinnesbedövande tidsfördriv framför <övrigt>. Jag kan bara tala för mig själv, men jag föredrar PS3 av två anledningar: 1) variationen av kvalitetsspel, och 2) att den går helt knäpptyst. Jag har en 360 Slim hemlånad sedan en tid tillbaka då jag numera recenserar spel för en tidning, och alla som säger att Slim är tystgående måste vara hörselskadade.

Till det fetmarkerade argumentet skulle jag gärna vilja höra ett intelligent underbyggande.

Installera spelen på hårdisken så ska du se att den blir tyst..

För vilken tidning? (Så jag vet vilken jag ska undvika )
Citera
2012-04-17, 19:55
Medlem
"enbart har potentialen att bli användbart om ekonomin är perfekt"

Påstår du att ps3 är dyrt? Eller är du sådan snåljåp som hackat din xbox och tankar hem alla dina spel?
Citera
2012-04-17, 20:24
Medlem
DerGuteDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xobx
Installera spelen på hårdisken så ska du se att den blir tyst..
Det är ju helt irrelevant om vi ska jämföra konsollerna rättvist. Läsaren i 360 låter som ett jetplan i alla lägen, medan läsaren i PS3 är tyst som natten i alla lägen. För övrigt har jag redan en mycket skärrande upplevelse av att installera spel på 360; till att börja med tog det en livstid (längre än att installera på PS3) och efteråt lät konsollen fortfarande som att den skulle gå sönder vilken sekund som helst. Som sagt, jag vill ha knäpptyst vare sig jag sitter vid datorn eller TV:n för att kunna sjunka in i upplevelsen till max. På den punkten vinner PS3 i alla lägen.
Citera
2012-04-17, 20:54
Medlem
xobxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerGuteDoktor
Det är ju helt irrelevant om vi ska jämföra konsollerna rättvist. Läsaren i 360 låter som ett jetplan i alla lägen, medan läsaren i PS3 är tyst som natten i alla lägen. För övrigt har jag redan en mycket skärrande upplevelse av att installera spel på 360; till att börja med tog det en livstid (längre än att installera på PS3) och efteråt lät konsollen fortfarande som att den skulle gå sönder vilken sekund som helst. Som sagt, jag vill ha knäpptyst vare sig jag sitter vid datorn eller TV:n för att kunna sjunka in i upplevelsen till max. På den punkten vinner PS3 i alla lägen.

Yeah right, utan läsaren igång är ljudskillnaden knappt märkbar, i vissa tester är ju t.o.m. ps3an mer högljud.
Spel går ju så snabbt att installera på ps3, se bara på DC Universe Online.
Citera
2012-04-17, 21:07
Medlem
DerGuteDoktors avatar
Citat:
Yeah right, utan läsaren igång är ljudskillnaden knappt märkbar, i vissa tester är ju t.o.m. ps3an mer högljud. Spel går ju så snabbt att installera på ps3, se bara på DC Universe Online.
Har inte spelat. Försöker undvika skräpspel.
Citera
2012-04-17, 21:09
Medlem
Lär inte bli nintendo iallafall
Citera
2012-04-17, 21:27
Medlem
Citat:
Yeah right, utan läsaren igång är ljudskillnaden knappt märkbar, i vissa tester är ju t.o.m. ps3an mer högljud.
Spel går ju så snabbt att installera på ps3, se bara på DC Universe Online.
Jag äger inget PS3, så jag undrar; tar det lång tid? Om så, hur lång tid, i minuter?

Jag förstår inte varför det skulle vara irrelevant att jämföra ljudnivån på P och X om man har installerat spelet på X. Mig veterligen är det krav på att installera spelet på P innan man kan sätta i gång att spela, medan du på X har möjligheten att göra det - om du känner för det. När jag installerar spel på min X -08 tar det oftast runt 5 minuter och sedan är den väldigt tyst och enligt mig jobbar mycket smidigare. På min X -12 installerar jag inte mina spel eftersom jag tycker att, den knappt låter något alls och jobbar väldigt bra.

Om man skulle jämföra P -12 (spelet installerat, vilket är uppenbart) med X -12 (spelet ej installerat) så tror jag inte man hade kunnat avgöra någon större skillnad dem två emellan. Och med spelet installerat på X -12:an, behöver inte nämnas.
Citera
2012-04-17, 21:30
Medlem
soulreapers avatar
Där drar jag ett sträck i debatten vad gäller 360 vs PS3, den här tråden handlar INTE om huruvida spel är dyrare eller billigare idag än förr och inte heller om dagens konsoler. Det finns en krigartråd för 360 och PS3 använd den.

//MOD
Citera
2012-11-25, 14:40
Medlem
arneankanns avatar
http://www.gamereactor.se/blog/dark+prognosticus/

Tyvärr låter detta ganska trovärdigt faktiskt. Men jag hoppas verkligen att hans teorier inte stämmer. Jag inser också att Sony ligger riktigt, riktigt risigt till, men hoppas på ett sista försök från dom. Precis som Nintendo gjorde med Wii.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in