Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
1. Majoriteten är ändå 720p eller mer. Och oavsett vad så skickar 360 ut 720p eller 1080p, lika så PS3. Att man kör en annan native resolution har INGET med att konsolen skickar ut det i HD. Alla spel skickas i HD format så HD är standard. Du kan inte skicka ett spel i 600p.
3. Uppskalning och kantutjäming läggs ovanpå. som sagt, MS gör det redan på Xbox 1 spel i Xbox 360 utan att spelen skrivs om. Wii emulatorer på PC gör det också:
http://www.youtube.com/watch?v=3MurWPRzmzo
4. Finns ingen annan industri som jobbar i strikta generationsskiften så att fråga andra företag känns rätt dumt. Generations tänket är rätt förlegat. Speciellt idag när det snackas Wii och sen HD konsoler. Som sagt, snöa inte in dig i dåtiden. En mindre hårdvaru uppdatering handlar inte om att starta en ny generation av konsoler utan att få ett initiativ till att uppgradera. 360 gjorde ett uppgradering iom HDMI och det snackas ännu större planer i och med Natal. Jag tror som sagt det funkar med bra resultat sålänge det inte känns tvingande för kunden. Samma spel fungerar på DS som DSi, samma tanke är det på min logik bakom Wii vs Wii plus.
5. Du är bara korkad

Folk uppgraderade från PS2 till PStwo (som hade tekniksa uppgraderingar). Från 360 till 360 HDMI. Från PS3 till PS3 slim. Så att byta upp sig från Wii till en Wii med HD och HDMI är knappast långt i från verkligheten.
6. Ps1 till Ps2 är isf trevligare exempel. NES är liksom en försvunnen tid. Klart historisk data är viktig, men bara för att en sak gjordes på ett sätt i industrin förr så betyder inte det att man ej kan bryta mönstret o lyckas. Kallas destruktiv innovation och kan vara så enkelt som hur man planerar produktutveckling. Japansk bilindustri totalkrossade konkurrensen med JIT systemet trots att alla andra hade förr hade blivit större via Fullskalig vertikal integration. Så att bryta ett mönster kan ge enorma fördelar.
8. Ja det är VGchartz där också tyvärr.
9. Vet att de inte är 100% pålitliga, de hittar inte på utan de projekterar siffrorna utifrån data. Så gör tyvärr alla analyser, finns ingen som har 100% säkerhet på hur mycket som sålts till kund...inte ens Nintendo själva. Men visst om du vill tro att de ej sålt 10 miljoner så visst. Skulle gissa på att Nintendo presenterar det tillsammans med NDP för december. Ska vi slå vad? sett till att VGchartz träffat rätt bra med Halo 3 o MW2 försäljningen så känner jag mig rätt säker.
1. Spelar det någon roll i vilken upplösning spelet skickas ut när storspelen inte klarar av det native?
3. Det var då något nytt för mig. Jo, jag har sett den filmen, föredrar att spela spelet på konsol dock oavsett HD.
4. 360 har inte förändrats något sedan start, det är fortfarande samma konsol, att man valt att använda HDMI istället för någon annan HD-output på senare tid är en sak, men hårdvaran är fortfarande detsamma. Jag undrar varför du inte nämner hur SEGA uppgraderade Genesis (eller om det var någon annan) konstant med 32x, därefter CD & till sist 32xCD. Gissa hur det gick för den konsolen & för SEGA som företag, försök sedan få fram logiska argument till varför man skulle vilja släppa en ny konsol version 1.5.
5. Vilka var dessa tekniska uppdateringar i PSTwo? & vart har du källor på att majoriteten uppdaterade? Att en minoritet uppdaterar är självklart men det är knappt nämnvärt då. Om det du säger mot all sannolikhet skulle visa sig vara sant så har spelbranschen väldigt stora problem då det finns långt färre spelare där ute än vad man tror sig veta att det finns.
6. Fast nu var det inte japsarna som var först ute med JIT, utan amerikanarna & till min kunskap så var det inte hela japanska bilindustrin, utan bara Toyota - dom andra kom senare efter att Toyota slagit genom med TPS. Men nu pratar vi konsoler & inte produktionssystem. Poängen jag vill framföra kan du se i mitt NES-exempel som du tyvärr tycker är något oviktigt.
8/9. Ahh tråkigt. Jupp, dom hittar på egna siffror & jag vet att analytiker gör samma sak, dock framhäver VGCharts sina siffror som sanning & inte förväntade försäljningssiffror. NSMBW har bara sålt 6.7 miljoner i USA & Japan, Europa vet vi inte eftersom det inte är någon som håller redan på det. Kan vara möjligt att det sålt mer än 10 men kan också vara att det inte sålt tillräckligt mycket för att komma över 10. Jag tror att Nintendo skulle göra en pressrelease när NSMBW säljer 10 miljoner.
Dina stycken om 3D tänker jag inte ens kommentera då jag redan har sagt mitt om saken & har inget mer att tillföra.
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
http://www.answers.com/topic/nintendo-company-ltd-2
"The NES control deck was sold at close to cost, about $100, to place it in as many homes as possible."
Så om NES i USA såldes på runt break even så kan vi utgå fån att Famicom när det släpptes inte gick med vinst. Så där är en stor skillnad mot Wii ändå. De tjänade pengar ändå sett till allt , pga spelen.
Sjukt svårt att hitta bra käller på det.
Mhm, sedan måste man anta att kostnaderna sjönk en bit när det börjades massproduceras NES-enheter, right? Håller med om att det är svårt att hitta källor från den svunna tiden.