Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jag tror inte alls på det. Finns inte en chans att streaming av spel kommer så snabbt. Tidigast 2020, och då är jag optimistisk. Troligtvis aldrig.
Vad menar du med Kinect? Microsoft har ju uppnått sina mål som dom satte för Kinect. Xbox 360 med Kinect är ju idag den populäraste konsolen.
Du menar att USA inte är en marknad för SONY eller Microsoft? Det är trots allt ett riktigt slött land när det kommer till bredband. Det är inget nytt att USA har grymt slött bredband. Det är dessutom världens viktigaste enskilda spelmarknad.
America: Land of the Slow
I genomsnitt har amerikanen en uppkoppling på
4.93 Mbps (nerladdning).
Här är en annan artikel som går in djupare om just USA:
http://www.nytimes.com/2011/09/14/us...inds.html?_r=1
Spel är väl mer nerladdning, tänkte inte på att man måste vara övertydlig. Men de lär säkert experimentera med mindre spel.
5 mbps är tillräckligt för samtliga tjänster som MS erbjuder idag, sen går uppgradering hyfsat snabbt, var inte allt för längesen Sverige låg runt 5. Sen står det så här i artikeln,
“The U.S., as whole, is slower than many people think,” och det stämmer säkert men större städer är någorlunda väl utbyggt, varenda kväll lirar jag mot amerikaner och det är inte ovanligt att vi (Européer) och de (Amerikaner) har helt okej uppkoppling gentemot varandra. Det är ju inte så att utvecklingen står still, jag märker i alla fall klara förbättringar.
Jag tror nog att han som pekade på att alla inte har bredband inte syftade till nivåer runt 5mbps, utan mer i de nivåer man kan hitta i Kambodja osv.
När det gäller Kinecten, jag har fortfarande inte stött på något som ens påminner om Milo, nu kan jag erkänna att jag inte har superkoll på allt som kommit ut med Kinect, men rätta mig om jag har fel om jag säger att Milo demot var mer, "det är hit vi siktar" och att det inte finns än. På samma sätt tror jag att en E3 presentation av nästa xbox skulle vara. För jag tror nämligen inte att det blir något släpp 2012. Därför kommer alla specar och funktioner vara preliminära.