2012-03-11, 11:07
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
Syns knappt någon skillnad:
http://www.youtube.com/watch?v=n9mSPVSjUjg

http://www.youtube.com/watch?v=wMKx6eW7TzI

Då har du ett synfel deluxe.
Citera
2012-03-11, 11:31
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor88
Hej!

Är det bekräftat att nya Xbox 720 släpps i maj 2012?
Nej. Räkna inte med ett så tidigt släpp, personligen tror jag att vi kan få komma att få se en demonstration av den på E3-mässan i juni och att ett släpp kommer ske tidigast i november/december. Detta är bara spekulationer och ingenting är bekräftat från vare sig Sony eller Microsoft när det kommer till detta.
Citera
2012-03-11, 11:35
Medlem
kruxifluxdeluxs avatar
PS4 kommer vara fetare än Xböx720 tror jag
Citera
2012-03-11, 13:18
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
Syns knappt någon skillnad:
http://www.youtube.com/watch?v=n9mSPVSjUjg

http://www.youtube.com/watch?v=wMKx6eW7TzI

Är det är skämt eller? YouTube kan inte ens visa videor med mer än 30 fps, ena är 1080p och andra är 720p och komprimeringsartefakterna är fan sinnessjuka på 360-videon. Skulle du spela med den bildkvalitén så hade du nog mått illa efter en timme.
Citera
2012-03-11, 16:35
Medlem
Fina Gubbens avatar
Det går rykten om att NeXtBox inte kommer innehålla en CD/DVD-läsare. Samt att den kommer lanseras 2013 (detta tycker jag är troligt).

http://www.mcvuk.com/news/read/exclu...xt-xbox/092534

Citat:
MCV has learnt that Microsoft has been telling partners that the Next Xbox will NOT include a disc drive.

Although the console will not include a disc drive, it will offer compatibility with some sort of interchangeable solid-state card storage, although it is not known whether this will be proprietary or a more standard format such as SD.

Furthermore, a 2013 launch date for the hardware has been confirmed. What is less clear, however, is the intended timing of Microsoft’s announcement.
Microsoft har även "kommenterat" ryktena:
Citat:
“Xbox 360 has found new ways to extend its lifecycle like introducing the world to controller-free experiences with Kinect and re-inventing the console with a new dashboard and new entertainment content partnerships. We are always thinking about what is next for our platform and how to continue to defy the lifecycle convention. Beyond that we do not comment on rumors or speculation.”
Om det blir som så att Microsoft släpper nästa Xbox utan en optisk läsare så är det bara att säga hej då till dom på spelmarknaden. Det kommer bli en ny PSPGo-historia av det hela. Å andra sidan tror jag inte Microsoft vill betala licenspengar för att slänga in Blu-Ray. Tufft val. Får hoppas det blir någon specialskiva som på WiiU eller flashkarts, men att dom behåller DVD-läsaren för att låta oss spela våra gamla 360-spel på nya boxen.
Citera
2012-03-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Det går rykten om att NeXtBox inte kommer innehålla en CD/DVD-läsare. Samt att den kommer lanseras 2013 (detta tycker jag är troligt).

http://www.mcvuk.com/news/read/exclu...xt-xbox/092534

Microsoft har även "kommenterat" ryktena:

Om det blir som så att Microsoft släpper nästa Xbox utan en optisk läsare så är det bara att säga hej då till dom på spelmarknaden. Det kommer bli en ny PSPGo-historia av det hela. Å andra sidan tror jag inte Microsoft vill betala licenspengar för att slänga in Blu-Ray. Tufft val. Får hoppas det blir någon specialskiva som på WiiU eller flashkarts, men att dom behåller DVD-läsaren för att låta oss spela våra gamla 360-spel på nya boxen.

Det är helt klart att MS inte tror på någon läsare när det kommer till filmer, tittar man på xbox utvecklingen då inser man att de vill streama filmer till folk, redan idag finns mer än 5 film leverantörer till xbox, Sverige har dock bara en.

Att de däremot skulle helt ta bort läsare tror jag inte, i alla fall inte på de första versionerna, det är inte alla som har bredband. Sen behöver det inte vara cd eller blu ray, tex skulle man kunna gå över till usb minnen.
Citera
2012-03-11, 16:59
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Det är helt klart att MS inte tror på någon läsare när det kommer till filmer, tittar man på xbox utvecklingen då inser man att de vill streama filmer till folk, redan idag finns mer än 5 film leverantörer till xbox, Sverige har dock bara en.

Att de däremot skulle helt ta bort läsare tror jag inte, i alla fall inte på de första versionerna, det är inte alla som har bredband. Sen behöver det inte vara cd eller blu ray, tex skulle man kunna gå över till usb minnen.
Alltså dom vinner ju bara på att låta kunderna spela upp sina DVD-filmer. Visst är deras market place för filmer bra och så, men det är fortfarande inte top notch som i USA och inget man säljer konsoler med.

Hur som blir det spännande att se vad som händer. Förväntar mig en presentation av NeXtBox på E3, bara 3 månader kvar.
Citera
2012-03-11, 17:19
Medlem
Citat:
Alltså dom vinner ju bara på att låta kunderna spela upp sina DVD-filmer. Visst är deras market place för filmer bra och så, men det är fortfarande inte top notch som i USA och inget man säljer konsoler med.

Hur som blir det spännande att se vad som händer. Förväntar mig en presentation av NeXtBox på E3, bara 3 månader kvar.

Vet inte riktigt, jag skulle tro att vi inom 2-3 år bara tankar ner/streamar våra filmer, cd och blu-ray kommer bli som vinyl, det finns där men ytterst få kommer köpa den fysiska produkten. Samma sak när det gäller spel.

Om det kommer något på E3 så ser jag det som samma information som vi fick angående Kinect, när den presenterades för första gången, dvs något som de eftersträvar och inget mer.

Personligen tror jag att nästa generation för både PS och Xbox kommer att vara bra mycket mer inriktad på annan media än spel. Om man tittar på vad amerikanarna erbjuds via xbox-live då inser man att det är där som MS kommer tjäna sina pengar.
Citera
2012-03-11, 17:44
Medlem
Jag har svårt att se att någon tillverkare överger fysiska format inom ett par år.

Större delen av världen har inte samma hastigheter som vi har i Sverige och i många länder har leverantörerna en gräns på hur mycket man får tanka ned. En del PS3-spel är väl redan 30-40 GB och i en del länder skulle ju detta ta flera dygn att ladda ned samt att de kanske går över månadens trafikbegränsning med ett enda spel.
Citera
2012-03-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Jag har svårt att se att någon tillverkare överger fysiska format inom ett par år.

Större delen av världen har inte samma hastigheter som vi har i Sverige och i många länder har leverantörerna en gräns på hur mycket man får tanka ned. En del PS3-spel är väl redan 30-40 GB och i en del länder skulle ju detta ta flera dygn att ladda ned samt att de kanske går över månadens trafikbegränsning med ett enda spel.

De länder som inte har ett vettigt bredband inom 2-3 år finns inte på MS och Sonys marknad, när det kommer till konsoler, de är helt enkelt ointressanta. Man tror lätt att det fortfarande är 2002 och att Sverige är unikt när det kommer till bredband men det har gått 10 år.

Tittar man redan idag på Xbox så finns det officiellt bara på marknader där bredband finns, tex så finns det inga xboxar i Kambodja från MS de som finns är privatimporterade.
Citera
2012-03-11, 18:32
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Vet inte riktigt, jag skulle tro att vi inom 2-3 år bara tankar ner/streamar våra filmer, cd och blu-ray kommer bli som vinyl, det finns där men ytterst få kommer köpa den fysiska produkten. Samma sak när det gäller spel.

Om det kommer något på E3 så ser jag det som samma information som vi fick angående Kinect, när den presenterades för första gången, dvs något som de eftersträvar och inget mer.

Personligen tror jag att nästa generation för både PS och Xbox kommer att vara bra mycket mer inriktad på annan media än spel. Om man tittar på vad amerikanarna erbjuds via xbox-live då inser man att det är där som MS kommer tjäna sina pengar.
Jag tror inte alls på det. Finns inte en chans att streaming av spel kommer så snabbt. Tidigast 2020, och då är jag optimistisk. Troligtvis aldrig.

Vad menar du med Kinect? Microsoft har ju uppnått sina mål som dom satte för Kinect. Xbox 360 med Kinect är ju idag den populäraste konsolen.
Citat:
De länder som inte har ett vettigt bredband inom 2-3 år finns inte på MS och Sonys marknad, när det kommer till konsoler, de är helt enkelt ointressanta. Man tror lätt att det fortfarande är 2002 och att Sverige är unikt när det kommer till bredband men det har gått 10 år.

Tittar man redan idag på Xbox så finns det officiellt bara på marknader där bredband finns, tex så finns det inga xboxar i Kambodja från MS de som finns är privatimporterade.
Du menar att USA inte är en marknad för SONY eller Microsoft? Det är trots allt ett riktigt slött land när det kommer till bredband. Det är inget nytt att USA har grymt slött bredband. Det är dessutom världens viktigaste enskilda spelmarknad.

America: Land of the Slow

I genomsnitt har amerikanen en uppkoppling på 4.93 Mbps (nerladdning).

Här är en annan artikel som går in djupare om just USA:
http://www.nytimes.com/2011/09/14/us...inds.html?_r=1
Citera
2012-03-11, 19:25
Medlem
Citat:
Jag tror inte alls på det. Finns inte en chans att streaming av spel kommer så snabbt. Tidigast 2020, och då är jag optimistisk. Troligtvis aldrig.

Vad menar du med Kinect? Microsoft har ju uppnått sina mål som dom satte för Kinect. Xbox 360 med Kinect är ju idag den populäraste konsolen.

Du menar att USA inte är en marknad för SONY eller Microsoft? Det är trots allt ett riktigt slött land när det kommer till bredband. Det är inget nytt att USA har grymt slött bredband. Det är dessutom världens viktigaste enskilda spelmarknad.

America: Land of the Slow

I genomsnitt har amerikanen en uppkoppling på 4.93 Mbps (nerladdning).

Här är en annan artikel som går in djupare om just USA:
http://www.nytimes.com/2011/09/14/us...inds.html?_r=1

Spel är väl mer nerladdning, tänkte inte på att man måste vara övertydlig. Men de lär säkert experimentera med mindre spel.

5 mbps är tillräckligt för samtliga tjänster som MS erbjuder idag, sen går uppgradering hyfsat snabbt, var inte allt för längesen Sverige låg runt 5. Sen står det så här i artikeln, “The U.S., as whole, is slower than many people think,” och det stämmer säkert men större städer är någorlunda väl utbyggt, varenda kväll lirar jag mot amerikaner och det är inte ovanligt att vi (Européer) och de (Amerikaner) har helt okej uppkoppling gentemot varandra. Det är ju inte så att utvecklingen står still, jag märker i alla fall klara förbättringar.

Jag tror nog att han som pekade på att alla inte har bredband inte syftade till nivåer runt 5mbps, utan mer i de nivåer man kan hitta i Kambodja osv.

När det gäller Kinecten, jag har fortfarande inte stött på något som ens påminner om Milo, nu kan jag erkänna att jag inte har superkoll på allt som kommit ut med Kinect, men rätta mig om jag har fel om jag säger att Milo demot var mer, "det är hit vi siktar" och att det inte finns än. På samma sätt tror jag att en E3 presentation av nästa xbox skulle vara. För jag tror nämligen inte att det blir något släpp 2012. Därför kommer alla specar och funktioner vara preliminära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in