2013-02-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tparis
Ja, men att Kräva att någon måste ha en uppkoppling för att kunna spela är ju redan där fail.

Detta hade kunnat gå att lösa, om det nu fortfarande finns spelbutiker så kanske de i affären kan logga in sig automatiskt på ditt konto vid köp av nytt spel. Så är spelkoden blir kopplad till dig och obrukbar om du vill sälja den vidare.
Problemet är då att du inte kan ha öppet köp vid oöppnad skiva.
Citera
2013-02-11, 08:21
Medlem
Sujoks avatar
Skulle det bli så att ett spel kommer bli låst till en användare, fysisk eller digital kopia spelar mindre roll. Då måste de göra något åt priset på spelen också.

Att betala fullpris för ett spel som man inte har "ägarrätten" till. Värdet på spelet försvinner i princip helt när det blir kopplat till en konsol. Det ända värdet som är kvar är själva spelglädjen man har av spelet och det är väldigt få spel som det varar speciellt länge.
Även om jag inte säljer mina spel jag tröttnat på så är det ju enormt många som gör det.

Likadant med spel man köper på nätet. Tycker det är hål i huvudet att det i många fall är dyrare att köpa en digital kopia än att köpa en fysisk kopia i en fysisk butik. Du köper alltså rätten att spela spelet men äger inte kopian men ändå kostar det mer. Tycker inte ekvationen går ihop. Fast så länge konsumenterna är villiga att betala så kan de ju göra som de vill.

Vad tycker ni?
Citera
2013-02-11, 08:46
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Skulle det bli så att ett spel kommer bli låst till en användare, fysisk eller digital kopia spelar mindre roll. Då måste de göra något åt priset på spelen också.

Att betala fullpris för ett spel som man inte har "ägarrätten" till. Värdet på spelet försvinner i princip helt när det blir kopplat till en konsol. Det ända värdet som är kvar är själva spelglädjen man har av spelet och det är väldigt få spel som det varar speciellt länge.
Även om jag inte säljer mina spel jag tröttnat på så är det ju enormt många som gör det.

Likadant med spel man köper på nätet. Tycker det är hål i huvudet att det i många fall är dyrare att köpa en digital kopia än att köpa en fysisk kopia i en fysisk butik. Du köper alltså rätten att spela spelet men äger inte kopian men ändå kostar det mer. Tycker inte ekvationen går ihop. Fast så länge konsumenterna är villiga att betala så kan de ju göra som de vill.

Vad tycker ni?
Absolut, håller helt med dig. Anledningen till att Steam är okej (enligt mig) är att det dels 1) är på PC, där det känns mer naturligt att köpa digitala kopior men framförallt för att man ofta kan köpa något spel som bara är typ ett halvår gammalt för mindre än 100 kr på en rea..

Nu har jag inte så många konsoller men vi kan ta 3DS som exempel: På den så kan man ju köpa New Super Mario Bros och ladda ner digitalt. Hur mycket kostar det? 449. Alltså runt 100 spänn MER än en fysisk kopia, som man dessutom kan sälja vidare. Hur fan tänker Nintendo? Hur fan tänker de som köper det digitalt?

Om man ska gå över till enbart digitala eller sådana som man inte kan sälja vidare tycker jag man bör halvera priset.
Citera
2013-02-11, 10:38
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Detta hade kunnat gå att lösa, om det nu fortfarande finns spelbutiker så kanske de i affären kan logga in sig automatiskt på ditt konto vid köp av nytt spel. Så är spelkoden blir kopplad till dig och obrukbar om du vill sälja den vidare.
Problemet är då att du inte kan ha öppet köp vid oöppnad skiva.

Finns RF-tags som inte kräver någon strömkälla utöver läsaren/skrivaren, så maskinen själv kopplar tagen till kontot. Men då gäller det att man gjort en backup av kontot till ett USB-minne eller liknande om man bara har maskinen offline
Citera
2013-02-12, 09:16
Medlem
En del av ryktena om nästa Xbox kan ju inte stämma?

- Alltid online
- Kinect måste vara inkopplad och på
- Inga begagnade spel

http://kotaku.com/5982986/we-know-al...theyve-got-one
Citera
2013-02-12, 11:53
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
En del av ryktena om nästa Xbox kan ju inte stämma?

- Alltid online
- Kinect måste vara inkopplad och på
- Inga begagnade spel

http://kotaku.com/5982986/we-know-al...theyve-got-one

Vad är det du tänker på då?

Det tråkigaste verkar ju vara att alla utvecklare har fastnat så mycket för rörelsekontroller
Citera
2013-02-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vad är det du tänker på då?

Det tråkigaste verkar ju vara att alla utvecklare har fastnat så mycket för rörelsekontroller

Risken finns att MS är på väg bort från "core-spel" och satsar mer på att dra in pengar på diverse abonnemang och reklam än på spel.

Det har ju även ryktats om att ända upp till 3GB av minnet är reserverat för ett operativsystem och diverse "appar". Windows 8 är väl ganska anpassat för pekskärmar och nästa konsol kanske siktar på att få in detta operativsystem i vardagsrum via Kinect.

Om alla i ett hushåll skapar ett konto med ålder, kön osv så måste detta i kombination med Kinect som känner igen dessa personer vara en dröm för reklambranschen. Nu är det bara Börje, 22 år i rummet - han gillar actionspel och brukar titta på sport via ESPN-appen - då kör vi denna reklam. Nu är hela familjen samlad framför TVn - då blir det denna reklam osv.

Nåja, det har sagts att Sony kommer med en mer avancerad EyeToy så de kanske är på väg åt samma håll - förhoppningsvis får vi veta mer nästa vecka.
Citera
2013-02-12, 13:23
Medlem
RickyRozays avatar
GTA 6 på PS4 och Xbox 720, det kommer bli galet.
Citera
2013-02-13, 13:04
Medlem
Kommer dom att tvinga folk att köpa Kinect och Move till konsolerna då blir det nog bojkott från min sida. Wii U får det bli men inget annat. Att dom stoppar handeln med begagnade spel är irriterande också samt allt jävla trams som inte har med spel att göra. Var väl snack om inbyggd digitalbox och tjänster för jag vet inte vad. Bästa vore väl om Sega kom tillbaka så konsolkriget kunde stå mellan dom och Nintendo igen. Sony och Microsoft har inte spelen i fokus och kan syssla med annat istället tycker jag. Speciellt Microsoft verkar ju vara på g att spåra ur helt.
Citera
2013-02-13, 20:04
Medlem
Sockerbits avatar
[quote=Ardbeg-och-LSD]Kommer dom att tvinga folk att köpa Kinect och Move till konsolerna då blir det nog bojkott från min sida./QUOTE]

Du kommer nog få allt som behövs för att spela med den när du faktiskt köper den. Kinect i sig är inte speciellt dyr att tillverka, samma med alla andra kontroller. Det kommer knappast höja priset något enormt.

Sedan tror jag att alla rykten som säger att konsollen kommer att BARA funka med en viss grej eller BARA kommer funka med internet och digitala spel är nonsens. Skulle detta vara sant så kommer det bli en riktigt hård flopp.
Citera
2013-02-13, 22:27
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Sedan tror jag att alla rykten som säger att konsollen kommer att BARA funka med en viss grej eller BARA kommer funka med internet och digitala spel är nonsens. Skulle detta vara sant så kommer det bli en riktigt hård flopp.
De som äger en Xbox är redan hjärndöda retards som betalar för online (fullproppat med reklam dessutom) så inte så förvånande om massa köper en konsoll som inte kan spela begagnade spel och alltid måste vara online...
Citera
2013-02-14, 21:17
Medlem
lumbas avatar
Nya ps4 kontrollen?

Ser lite billig ut måste jag säga

Men så länge den är skön i händerna så spelar väl det mindre roll.

Källa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in