2010-01-10, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanot-Klas
Vad gör du då? Sitter och är förbannad för att du måste spela?

Man spelar ju spel för att det är kul, och att behöva utföra ett gympapass varje gång man ska spela tycker itne jag är kul, då håller jag mig hellre på gymmet än flaxandes i vardagsrummet. Kommer jag hem från jobbet och är trött så är det alltid skönt att bara sätta sig ned, koppla av och spela. Spela roll om det är hack'n slash, äventyr, sport eller vad det nu är, det är ju inte jobbigt direkt att sitta still i soffan och mysa?

Jadu vet inte direkt hur jag ska få ut formuleringen, men om du kör ett race, där man ska mata med visa knappar på kontrollen t.ex A eller X vad man ska ta, så måste man trycka snabbt, givetvis kan man slå på Zelda och springa runt, men när du väl möter en boss, sitter du stilla då och myser? Givetvis spelar man för det är kul, fast gympa-passet lär nog vara hjärnan än hur du vrider på det.

Men givetvis så tror jag på valmöjligheter med natal och vanlig-handkontroll. skulle se skumt ut om X-box 360 krävde natal för man skulle kunna spela tv-spelet man köpt.
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-10 kl. 16:47.
Citera
2010-01-10, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
https://static.flashback.info/img/avatar/38/158456.jpg

Skämt åsido, vore det inte kul om båda möjligheterna fanns till en konsol? Du kanske blir motiverad att iaf köra ett halvdant pass hemma, om du inte kunde ta dig till gymet, än inget pass alls

Du är GAF-skadad...
Citera
2010-01-10, 16:36
Medlem
Kanot-Klass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Jadu vet inte direkt hur jag ska få ut formuleringen, men om du kör ett race, där man ska mata med visa knappar på kontrollen t.ex A eller X vad man ska ta, så måste man trycka snabbt, givetvis kan man slå på Zelda och springa runt, men när du väl möter en boss, sitter du stilla då och myser? Givetvis spelar man för det är kul, fast gympa-passet lär nog vara hjärnan än hur du vrider på det.

Men givetvis så tror jag på valmöjligheter med natal och vanlig-handkontroll skulle se skumt ut om X-box 360, krävde natal för man skulle kunna behöva för att spela tv-spelet man köpt.

Jag förstår hur du menar, men att trycka mycket med fingrarna är ju betydligt mindre jobbigt än att stå och dampa i luften eller hur? Att det är lugnt innebär ju inte att du sover med kontrollen i handen, men däremot är det inte så pass fysiskt jobbigt att du blir trött av det.

Och ja, det största gympa passet får nog hjärnan. Men att både träna hjärnan samt kroppen kan bli väl mycket ibland. Jag är absolut inte emot att det kommer och tror det kan vara ganska kul då och då. Men föredrar vanligt spelande istället.
Citera
2010-01-10, 16:41
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ja självklart är jag ju intresserad av tekniken och det kommer säkert vara kul att få köra ett pass nångång då och då. Men tror inte jag kommer investera i det då jag personligen anser att det går iväg från vad jag tycker "att spela" ska handla om

Tycker om att ställa mig och svinga till Wii sports ibland, men en timme sen brukar jag inte orka mer och gör något annat, sen tror jag det är en större hit som party/multi spel än single player.
Jag menade att man skulle kunna göra båda sakerna med kontrollen, Wiimoten är nästan där. Tyvärr är det svårt att få in fler knappar så jag tror, lite lätt sådär just nu, att det bästa vore nog att låta två kontroller ingå för att få så hög attach rate som möjlig (dvs 100%). Fokus på den simpla kontrollen i reklam osv (tror det är en av de stora anledningarna till att Wii säljer, kontrollen är intuitiv och simpel) medans alternativet finns för sådana freaks som dig som inte tror på change.

Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Du är GAF-skadad...
Tack, kanske?
Citera
2010-01-10, 16:46
Medlem
Kanot-Klass avatar
Citat:
Jag menade att man skulle kunna göra båda sakerna med kontrollen, Wiimoten är nästan där. Tyvärr är det svårt att få in fler knappar så jag tror, lite lätt sådär just nu, att det bästa vore nog att låta två kontroller ingå för att få så hög attach rate som möjlig (dvs 100%). Fokus på den simpla kontrollen i reklam osv (tror det är en av de stora anledningarna till att Wii säljer, kontrollen är intuitiv och simpel) medans alternativet finns för sådana freaks som dig som inte tror på change.

Jag må vara ett freak, och jag tycker om change. Men jag står fortfarande fast vid att jag hellre anser att jag hellre sätter mig ner och spelar än är tvungen vifta. Ta GH som exempel, nog tycker jag det är kul att sitta och trumma eller något men i slutändan så väljer jag ändå det vanliga sköna lugna alternativet
Citera
2010-01-11, 00:33
Medlem
Citat:
Jag må vara ett freak, och jag tycker om change. Men jag står fortfarande fast vid att jag hellre anser att jag hellre sätter mig ner och spelar än är tvungen vifta. Ta GH som exempel, nog tycker jag det är kul att sitta och trumma eller något men i slutändan så väljer jag ändå det vanliga sköna lugna alternativet

På tal om freak, jag undrar om Nintendo han skydda sig från misstolkningarna av Wii, så som Zii :
http://www.ziilabs.com/products/platforms/ziisivo.aspx
http://itc.ua/node/43435
Men denna maskin ska man kunna spela data-baserade medier på vanliga tv-bildskärmen. Och den klarar av alla de senaste formaten.

Så jag tror nog inte Nästa Nintendo kommer heta Zii direkt
Citera
2010-01-11, 20:48
Medlem
Den som kommer med den nästa första konsolen tror jag kommer sälja bäst.. Förutsatt att den är minst lika bra eller bättre som nuvarande maskiner..
Citera
2010-01-11, 23:29
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontguesswhat
Den som kommer med den nästa första konsolen tror jag kommer sälja bäst.. Förutsatt att den är minst lika bra eller bättre som nuvarande maskiner..

Citera
2010-01-11, 23:34
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontguesswhat
Ja vem kommer komma först egentligen?

MS gick idag ut med att de helst vill att denna generation fortsätter i minst 4-5 år till:
Citat:
"I think it's important to say that the Xbox 360 is the console of the long future for us," senior director of Xbox product management David Hufford said. "There is no need to launch a new console, because we're able to give this console new life either with software upgrades or hardware upgrades like Project Natal."

"The Xbox 360 was designed for a long life, and I don't even know if we're at the midpoint yet," Hufford added -- noting that the company had no plans to enhance or update the Xbox 360 with the kind of hardware streamline that benefited Sony with its less-expensive PS3 Slim.
http://www.gamasutra.com/view/news/2...dCycle_Yet.php

Sony vill ju gärna att generationen fortsätter länge til för att ta igen den initiala förlusten som PS3 orsakat.

Nintendo? Wii säljer fortfarande bäst och att släppa en ny konsol skulle vara att eventuellt kapa framtida Wii-kunder. Det kan förvisso argumenteras att folk kommer tycka att Wii är för dålig att köpa, men det argumentet använde man redan när konsolen släpptes 2006 så jag har lite svårt att köpa det rakt av.

Väldigt svårt att sia om, men ack så roligt!
Citera
2010-01-11, 23:45
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ja vem kommer komma först egentligen?

MS gick idag ut med att de helst vill att denna generation fortsätter i minst 4-5 år till:

http://www.gamasutra.com/view/news/2...dCycle_Yet.php

Sony vill ju gärna att generationen fortsätter länge til för att ta igen den initiala förlusten som PS3 orsakat.

Nintendo? Wii säljer fortfarande bäst och att släppa en ny konsol skulle vara att eventuellt kapa framtida Wii-kunder. Det kan förvisso argumenteras att folk kommer tycka att Wii är för dålig att köpa, men det argumentet använde man redan när konsolen släpptes 2006 så jag har lite svårt att köpa det rakt av.

Väldigt svårt att sia om, men ack så roligt!
Jag tycker det är smått tragiskt om man behöver sitta med så pass gammal hårdvara om fyra år... Tänk vilken potential spelen skulle ha om de bara uppdaterade den.
Citera
2010-01-11, 23:53
Bannlyst
haha, jag gillar den biten:
Citat:
"The Xbox 360 was designed for a long life"
Citera
2010-01-12, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Jag tycker det är smått tragiskt om man behöver sitta med så pass gammal hårdvara om fyra år... Tänk vilken potential spelen skulle ha om de bara uppdaterade den.

tycker det är perfekt, det ska vara långt mellan generationsskiftena i konsolvärlden tycker jag! vem orkar köpa en ny konsol varannan år liksom? inte jag iallafall. och gammal o gammal, ps2 har fortfarande fullt acceptabel hårdvara om ni frågar mig. nä....kör på i 10 - 15 år mellan generationerna så blir det alldeles utmärkt

japp...det var lite off topic där men det bjuder jag på helt gratis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in