2012-01-23, 10:24
Medlem
lumbas avatar
apropå retro:

http://www.zeldainformer.com/2012/01...s-artists.html

Spännande, Retro är helt klart en av världens bästa spelstudios.

Kontrollen till wii U känns som gjord för metroid och zelda spel också, går nog att göra många fina pussel med den skiten.
Citera
2012-01-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jo, precis my point. Nintendo hade tur som inte gick under som SEGA i början av 00-talet. Dom räddades egentligen bara på grund av att man hade storvinsterna GameBoy/Color/Advance. Börjar dom återigen satsa liiite pengar på 2D-Mario kan dom bli stora, men annars är det ett stort fall för Nintendo.

För övrigt tycker jag att Retro borde göra ett 2D-Metroid old school style till Wii/WiiU. Dom har visat att dom kan.

Varför Sega dog ut är en annan diskution, men inte var det just pga sonic blev 3D.

Men det känns lite som att Nintendo har tagit sig åt samma håll som Sega gjorde, släppa för mycket nya prylar inpå varandra så man bara blir förvirrad.
Citera
2012-01-23, 21:23
Medlem
RedCrabs avatar
Hur exakt bra grafik kommer Xbox 720 och Playstation 4 att vara? Kommer det vara något makalöst? Vi alla minns ju hur stort det var från Super Nintendo till 64 till Gamecube.
Citera
2012-01-23, 21:35
Medlem
Kyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Eftersom gamescore räknas till profilen, och därmed är oberoende av konsol eller PC (ja, det finns även spel till PC (Games for Windows Live) som ger achievements - exempelvis kan man få 1000GS på Xbox 360 versionen och 1000GS på PC-versionen) så kommer det inte att nollställas.

Vill bara påpeka att där har du fel. Har Dirt3 på PC och när jag lånade det till Xbox av en vän för att spela med kontroll hade jag redan de achievements jag tagit på pc på xbox. Så du kan inte få 1000gs på en version sen 1000 till på den andra versionen

Edit: Märkte nu att jag läste en gammal sida och citerade ett rätt gammalt inlägg. Rätt onödigt men kan vara bra att få det sagt ändå.
Citera
2012-01-23, 21:55
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Hur exakt bra grafik kommer Xbox 720 och Playstation 4 att vara? Kommer det vara något makalöst? Vi alla minns ju hur stort det var från Super Nintendo till 64 till Gamecube.

Ta grafiken från god of war 3 gånger grafiken från Halo: Reach och lägg sen till 14 gigaflops så får du en ganska klar bild av hur det kommer se ut.

Nä, men kommer väl vara ganska nära dagens moderna PC-spel som battlefield 3, witcher 2 och Crysis 2 om jag får ta och dra en gissning.
Citera
2012-01-23, 22:07
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Varför Sega dog ut är en annan diskution, men inte var det just pga sonic blev 3D.

Men det känns lite som att Nintendo har tagit sig åt samma håll som Sega gjorde, släppa för mycket nya prylar inpå varandra så man bara blir förvirrad.
Mhm.. så är det nog. Lite trist när dom började nuvarande generation så bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Vill bara påpeka att där har du fel. Har Dirt3 på PC och när jag lånade det till Xbox av en vän för att spela med kontroll hade jag redan de achievements jag tagit på pc på xbox. Så du kan inte få 1000gs på en version sen 1000 till på den andra versionen

Edit: Märkte nu att jag läste en gammal sida och citerade ett rätt gammalt inlägg. Rätt onödigt men kan vara bra att få det sagt ändå.
Jo det kan man. Inte på alla spel dock, men en hel del går det på.
Citera
2012-03-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Ta grafiken från god of war 3 gånger grafiken från Halo: Reach och lägg sen till 14 gigaflops så får du en ganska klar bild av hur det kommer se ut.

Nä, men kommer väl vara ganska nära dagens moderna PC-spel som battlefield 3, witcher 2 och Crysis 2 om jag får ta och dra en gissning.
Överdrev inte lite. Battlefield 3 och Crysis 2 finns till Xbox 360 och det är inte stor skillnad mot pc. Kommer nog dröja minst 2 år, snarare 5 år till en ny generation xbox och ps.
Citera
2012-03-06, 23:11
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
Överdrev inte lite. Battlefield 3 och Crysis 2 finns till Xbox 360 och det är inte stor skillnad mot pc. Kommer nog dröja minst 2 år, snarare 5 år till en ny generation xbox och ps.

Det är ganska stor skillnad och båda spelen har usel fps på ps360.
Citera
2012-03-07, 15:14
Medlem
Det var ganska stort hopp mellan ps1 till ps2, ps2 till ps3. Så tänk nästa snäpp till ps4. Känns svårt att tänka sig att hoppet kommer vara lika väl mätt.
Citera
2012-03-07, 15:35
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Det var ganska stort hopp mellan ps1 till ps2, ps2 till ps3. Så tänk nästa snäpp till ps4. Känns svårt att tänka sig att hoppet kommer vara lika väl mätt.
Det har hänt en hel del på grafikfronten sen 2005. ;-) Men dom snygga spelen lär inte komma första året, utan 2-3 år in i konsolens liv.
Citera
2012-03-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Det är ganska stor skillnad och båda spelen har usel fps på ps360.
Syns knappt någon skillnad:
http://www.youtube.com/watch?v=n9mSPVSjUjg

http://www.youtube.com/watch?v=wMKx6eW7TzI
Citera
2012-03-11, 10:57
Medlem
Hej!

Är det bekräftat att nya Xbox 720 släpps i maj 2012?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in