2010-07-11, 16:44
Citat:
Ursprungligen postat av brezah
Suck.. Har dom en generationskalender nånstans eller? Så om dom skulle komma på hur man skapar spel som är 100% verklighetstrogna imorgon då väntar dom ändå 4-5 år med att släppa de?
Och det är inte bara grafiken som gör spelkänslan, du verkar inte vara särskilt frisk du heller..
Och det är inte bara grafiken som gör spelkänslan, du verkar inte vara särskilt frisk du heller..
Ja. Det är precis vad dom har.
inte frisk jag... heller? Tar det som ett erkännande.

Citat:
Ursprungligen postat av flback
Sen undrar jag lite hur du tänker, se hur du skriver:
Nya generationer släpps med 5-6 års mellanrum. Den här generationen är inget undantag,
Om några år kommer ni också att skratta åt er egen okunnighet. När ni sitter med era PS4/Wii 3D och Xbox 720.
Dina två argument krockar.
Nya generationer släpps med 5-6 års mellanrum. Den här generationen är inget undantag,
Om några år kommer ni också att skratta åt er egen okunnighet. När ni sitter med era PS4/Wii 3D och Xbox 720.
Dina två argument krockar.
Hur krockar dom? 6 års mellanrum för Playstation t.ex. blir 2012, dvs om några år.
Citat:
Angående grafiken så läser du som en kråka, visst all grafik kan bli bättre men hur mycket bättre skulle den bli om man släppte en PS4 imorgon? Hur mycket skulle den PS4 kosta? Hur skulle folk i affären värdera detta köp när de samtidigt ser att skillnaderna är minimala?
Men.. Du lyssnar ju inte! Det blir ingen PS4 i morgon. Däremot 2013.
Citat:
Jag tror att just nu är Sony och MS båda ganska nöjda med att inte behöva släppa en ny konsol. Visst de är bittra fiender osv, men samtidigt har de två bra maskiner ute.
Helt klart, men när Nintendo släpper sin nya maskin så måste Sony och Microsoft följa efter. Annars blir det fett med smisk igen.
Citat:
Samtidigt som detta pågår en tv utveckling som nog gör att båda företagen vill vänta lite, tror vi att 3D kommer att utvecklas fullt ut inom 2-3 år? Vilka andra förändringar kommer att ske inom tvn?
Vilka andra teknikutvecklingar som berör konsoler finns?
Vilka andra teknikutvecklingar som berör konsoler finns?
PS3 stödjer 3D, så varför skulle inte PS4? Samma sak med dom andra aktörerna. 3D är framtiden helt enkelt, det är inte så mycket att fundera på.
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
OnT: 740 och Wii 2 är inga konfirmerade namn va? PS4 känns ju väldigt logiskt men de andra två stora konsolerna har ju inte följt något logiskt mönster i namngivningen.
Xbox lär nog *inte* heta 720, nej. Och Wii 2/HD tror jag inte heller på. Den som lever får se.
Senast redigerad av choclate 2010-07-11 kl. 16:46.
Senast redigerad av choclate 2010-07-11 kl. 16:46.