2010-01-05, 10:26
Medlem
JoliQuZs avatar
jag läste någonstans att sony håller på att utveckla doftmaskiner som ska finnas i deras nya konsoller
Citera
2010-01-05, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Givetvis är det så, själklart kommer en majoritet av svenskarna att sitta på en höghastighetsuppkoppling om ett par år. Men tänk hur stor konsolmarknaden är i världen om och i de flesta delar av världen är internet inte alls lika utbrett och där kommer definitivt inte majoriteten sitta på en höghastighetsuppkoppling

Jag har hört att ett vanligt I-land som England har folk i genomsnitt runt 2-5mbit/s. Sverige ligger verkligen i framkant med bredband, tillsammans med japan.. Så det kommer nog dröja innan ens medelmåttiga I-länder får ordentliga hastigheter.
Citera
2010-01-05, 10:32
Medlem
PacmanSwes avatar
Nu kanske jag har drömt detta, men var det inte snack om att det skulle komma en konsol som "strömmade" spelen från en stor server?
Konsolen behövde alltså ingen äckeldyr hårdvara.

Eller har jag drömt detta? Kommer inte ihåg vilket företag.
Citera
2010-01-05, 10:54
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Nu kanske jag har drömt detta, men var det inte snack om att det skulle komma en konsol som "strömmade" spelen från en stor server?
Konsolen behövde alltså ingen äckeldyr hårdvara.

Eller har jag drömt detta? Kommer inte ihåg vilket företag.

OnLive http://www.onlive.com/
Citera
2010-01-05, 13:43
Medlem
Kanot-Klass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Jag har hört att ett vanligt I-land som England har folk i genomsnitt runt 2-5mbit/s. Sverige ligger verkligen i framkant med bredband, tillsammans med japan.. Så det kommer nog dröja innan ens medelmåttiga I-länder får ordentliga hastigheter.

Har inte japan 1000mbit/s uppkoppling till vanliga privatpersoner där?

Har för mig jag hört det, för isf ligger dom ju aningen i framkant gällande Sverige, vi ligger alltså EFTER! MER BANDBREDD TILL FOLKET!
Citera
2010-01-05, 13:54
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
jag läste någonstans att sony håller på att utveckla doftmaskiner som ska finnas i deras nya konsoller
Jag läste att MS arbetar på en makapär som ger användarna orgasmer, ska finnas i nästa konsol.

Och Nintendo, deras nästa kommer höja ditt IQ läste jag också.

Ser du hur det här fungerar? Källor tack.
Citera
2010-01-05, 13:58
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Jag läste att MS arbetar på en makapär som ger användarna orgasmer, ska finnas i nästa konsol.

Och Nintendo, deras nästa kommer höja ditt IQ läste jag också.

Ser du hur det här fungerar? Källor tack.

PS4 skulle ha en inbygd dusch läste jag.. Källa:
http://www.speedyshare.com/files/201...4_Revealed.PNG

Sån ska man ha!
Citera
2010-01-05, 14:32
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Finns 50mbit på ADSL och 100mbit på Comhem så bara på några år har man dubblat.

MS har ökat maxgränsen hur stort ett Xbox Live Arcade spel får vara x antal gånger. Tror det var 50mb från början och nu är det 2gb.

http://www.shacknews.com/onearticle.x/59067

Som sagt, jag är inte orealistisk. Där är redan NAND i konsolerna idag och MS säljer redan Xbox 360 spel. Att stegen blir längre nästa generation är bara logiskt. Se som sagt vilka steg man tagit sen förra.
Vadå finns? Jag sa precis att det inte finns i min kommun & jag är inte så naiv att tro att min kommun är den enda i Sverige som har 24 MBit ADSL hos Telia som högst. Det har varit så i 4 år nu, ingen som helst utveckling på den fronten. Ger väldigt lite hopp om framtiden. Så nej, att folk saknar internetuppkopplingarna som krävs är & kommer vara ett stort problem för nerladdnings av 50+GB-spel dom kommande 20 åren. Man vill liksom börja spela direkt, inte vänta 1 vecka efter köpet för att spela.

Du har för orealistiska tankar.
Citera
2010-01-05, 14:37
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Vadå finns? Jag sa precis att det inte finns i min kommun & jag är inte så naiv att tro att min kommun är den enda i Sverige som har 24 MBit ADSL hos Telia som högst. Det har varit så i 4 år nu, ingen som helst utveckling på den fronten. Ger väldigt lite hopp om framtiden. Så nej, att folk saknar internetuppkopplingarna som krävs är & kommer vara ett stort problem för nerladdnings av 50+GB-spel dom kommande 20 åren. Man vill liksom börja spela direkt, inte vänta 1 vecka efter köpet för att spela.

Du har för orealistiska tankar.

Haha, jag bor likadant som dig. Fast byt ut Trosa mot Södertälje. Det är precis likadant här och jag håller med om det du säger. Att ladda ner extremt stora spel med klent val av linor kommer bli väldigt frustrerande. Blir tillochmed galen av 5GB i nuläget; Tror inte 50 gör saken bättre.
Citera
2010-01-05, 14:48
Medlem
PS3 verkar vara på en rejäl uppgång så skulle bli förvånad om PS4 kommer innan 2013. Sony verkar ju dock ha börjat jobba på PS4 då jag läste någonstans att de letar fram teknik till en uppföljare till PS3.
Citera
2010-01-05, 14:55
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
PS3 verkar vara på en rejäl uppgång så skulle bli förvånad om PS4 kommer innan 2013. Sony verkar ju dock ha börjat jobba på PS4 då jag läste någonstans att de letar fram teknik till en uppföljare till PS3.
Men ffs, länka till dessa "jag läste"

Och hur definierar du "rejäl uppgång"? Siffror och analyser förväntas.
Citera
2010-01-05, 14:56
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N1rium
Haha, jag bor likadant som dig. Fast byt ut Trosa mot Södertälje. Det är precis likadant här och jag håller med om det du säger. Att ladda ner extremt stora spel med klent val av linor kommer bli väldigt frustrerande. Blir tillochmed galen av 5GB i nuläget; Tror inte 50 gör saken bättre.
Precis. Man får även ta i beräkning om det som clappen skrev, att Sverige ligger väldigt långt fram med utvecklingen av bredband, en av pionjärerna. Andra länder i Europa är mycket sämre än oss på den fronten. Konsolutvecklarna skulle förlora mer än vad dom sparar på att sälja spelen digitalt. När det går att skicka ner ett spel på 2 minuter, ja då kan man nog börja se DD som ett alternativ imo.

Btw, konstigt att en "storkommun" som Södertälje inte erbjuder mer till sina invånare. Jag bor på landet så så himla konstigt är det inte i mitt fall, men Södertälje. Det har jag alltid sett dom en stadskommun. 60'000 invånare jämfört med min kommun som inte ens kommer över 2000 invånare, stor skillnad. Satsas det inte på bredbandsfronten där kan vi nästan utesluta något sådant här hos oss. Enligt wiki är Sverige ett billigt bredbandsland också, jämfört med Finland som är dubbelt så dyrt. Ett problem där också, att användarna måste köpa sig rätt dyr bredband för att få någorlunda realistiska ramar för hur lång tid det tar att ladda ner spelen.

Nae, DD passar bäst småspel idag & x år framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in