Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
För att sammanfatta vad jag förväntar mig i PS4
1. Bättre driftsäkerhet.
2. Gör något åt det faktum att de flesta har 24mbit uppkopplingar och det bör spelen vara anpassade för. Mitt Modern Warfare hackar i princip sönder när jag hostar. Ibland fungerar det och ibland inte.
3. Gratis uppdateringar av spel. Jag vill inte betala 199 spänn för en Die Riese (Nazi Zombie). Jag vill ha det gratis. Större uppdateringar kan de ta betalt för, typ expansion och sådant
4. Bättre hårdvara (tex. grafik-kort). Det skall också vara enklare att göra spel till. Det är också bra för Sony så de tjänar mer pengar.
5. Behåll Blue Ray-spelaren. Jag vill kunna se film på min console.
6. Mer minne (500 GB minst) Jag vill ha bilder och film på min console.
7. Bättre handkontroll. De bör dels vara större för att passa vuxna människor. De bör titta på Xboxs handkontroller - framföralllt spakarna och knapparna. Själva grundversionen av PS3-kontrollen är dock bra, det är bara spakarna, knapparna och helheten (hur kontrollen är ihopsatt) som behöver fixas. Nu osar det låg kvalitet just nu. I princip så skulle jag kunna bryta sönder min PS3-kontroll. Det är dock bra att man kan ladda sin kontroll i sin console så man slipper batterier. Att man kan vinkla sin kontroll på olika sätt för att framkalla en rörelse är fullkomligt onödigt och säkerligen rätt dyrt. Det kan man ta bort - det finns knappt några spel heller för den funktionen.
8. Ett mjukvaruprogram för internet. Jag vill kunna surfa på mitt internet och en superförenklad version av windows skulle vara grymt. Just går det knappt att surfa på nätet, speciellt då man bara har handkontroll.
9. Möjlighet till att textchatta när man spelar spelen.
10. Behåll det huvudmeny format man har idag. Det skulle vara kul med litet förprogrammerade bakgrunder och sådår. Inget krav, men det skulle vara trevligt. Är trött på blå-grönt liksom.
11. Priset. Det är för dyrt att köpa ett spel idag. Till PC betalar du 300 spänn för ett spel. Till PS3 betalar du 600 spänn för ett spel. Det är för dyrt. Spelen bör kosta kring 400-500 spänn. Själva konsolen bör inte kosta mer än 4000.
12. Jag tycker att det skall vara möjligt att direkt föra över film och musik från datorn till sin console. Även DiviX-filmer och liknande format. Det handlar bara om litet mjukvara. Jag vill kunna med hjälp av sticka, sladd eller blue-tooth föra över film, musik och bilder till mitt framtida PS4 utan en jävla massa krångel och omkonverteringar.
Jag har haft Sega Mega Drive (16 bit), Playstation, Wii och nu Playstation 3. Jag vill fan inte gå tillbaka till datorspelande igen. Jag gillar att ha en laptop och en Console istället för en Laptop och en stationär dator. Det var därför jag köpte mitt PS3.
Tvivlar starkt på att du ens äger en PS3:a, eftersom du inte kan stava till Blu-Ray. Loggan finns på konsolen, kartongen till konsolen, alla spel och alla filmer, samt omslagen till dessa. Den finns också på alla webbsidor som handlar om spel och många andra, tex varenda affär som säljer Blu-Rayfilmer i hela världen.