Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Det ger större möjligheter till innovation än finare grafik. Vad är det för nya spelsätt L.A. Noire har skapat? Dagens spel är desamma spelen vi hade förra generationen. Har du aldrig undrat var alla PS2-ägare försvann? Inte fan gick alla dom över till Xbox360/PS3 då dessa två konsoller inte erbjöd något nytt än lite vackrare av desamma. Minecraft har för övrigt skapat ett nytt spelkoncept trots att det har lego-grafik.
VA?!
I L.A. Noire går en stor del av spelet ut på att tyda ansiktsuttryck för att avgöra om personer ljuger eller inte - något som inte vore möjligt om inte tekniken var på den nivån den är idag. Det är inte genomförbart på PS1 även om man kan använda en
exakt likadan kontroll.
Återigen skjuter du dig själv i foten när du använder Minecraft som exempel. Du har tidigare sagt att spelkontroller är den enda innovationen som kan ske - men ändå tar du Minecraft som exempel som använder en spelkontroll som varit oförändrad i trettio år. Kan du för en gångs skull erkänna att du har fel i att det bara är spelkontroller som kan utveckla spelen? Du tror ju inte på det själv.
Citat:
Jag har inte sagt att grafisk utveckling inte är värt något. Jag anser bara att det har så låg prioritet. Du tror att grafik skapar stämningar som människor vill ha utav spel. Det är fel. Spel är spel. Spel är inte interaktiva stämningsfilmer.
Det här handlar inte om att jag tror det ena eller det andra. Det handlar om hur det faktiskt
är. Jag föredrar ett snyggt spel framför ett fult - alltså finns det
minst en person som tycker så. Du har alltså fel när du säger att "det är fel" - du kan inte ha rätt.
Citat:
Om du läst allt jag skrivit och förstått innebörden hade du förstått att så inte är fallet. Det är fullt naturligt att en övergång från 2D till 3D ger oss nya spelkoncept eftersom det per automatik ger oss nya kontrollsätt. Alltså inget man direkt behöver skriva ut.
Om du bemödar dig med att uttrycka dig så som du menar istället för på något annat vis så slipper vi ha en gissningslek om vad du egentligen skriver - ok? Dessutom har du fel - det finns inget i en mjukvaruövergång från 2D till 3D som med nödvändighet implicerar att man helt plötsligt har nya kontrollmetoder.
Hur är det med till exempel Tomb Raider enligt dig? Eller kanske F-Zero eller Starfox? De släpptes innan
det fanns analoga kontroller och använde sig av kontroller som inte var anpassade till 3D-spel. Var de inte innovativa? Utan blev de det helt magiskt när Dual Shock kom?
Citat:
AI förändrar inte spelkoncepten. Säg mig. Vad är det för nya spelkoncept som tillkommit med RAGEs 20%iga AI-beräkning?
Gör det inte? Prova spela ett schackspel mot en närmast icke-befintlig AI och sen en som är riktigt bra. Gör det ingen skillnad? Du har hängt upp dig så på att "nya spelkoncept är alltid bra" att du inte tänker klart. Ta Left 4 Dead till exempel - där sköter AIn när och var Zombies spawnar med mera - alltså något som var ett nytt spelkoncept när det kom. Utan nya kontroller.
Citat:
Vi kan ta senaste Final Fantasy som exempel. Det är så jävla basic så det inte är sant. Tidigare FF-spel i 8 och 16-bit grafik är mer avancerade och svårare än Final Fantasy 13 som man kan klara av genom att bara trycka på A-knappen genom hela spelet. I det fallet set vi hur bättre grafik och AI inte har tillfört ett skit till spel-serien. Det är även därför FF-serien är ett sjunkande skepp. Det har satsat på fel saker helt enkelt.

Ja, FF-serien är kraftigt på väg utför. Men det är ju inte för att spelen är snyggare, det är för att spelen helt enkelt blir sämre. Bättre AI och bättre grafik har fört med sig: Håll i hatten...
Bättre fucking AI och bättre grafik.

Konstigt va? Med bättre grafik så får man inte ett bättre spel om det är sämre på andra punkter - det säger ju sig självt.
Citat:
50 miljoner är väldigt dåligt. Att gå från Wii's siffror till PS3-siffror är inget annat än dåligt.
Det ÄR en hardcore-konsoll. Missade du presentationen av den? Inget av det dom visade upp är intressant för cazualzhs.
Ja. Hardcorespelare ser
verkligen fram emot att spela NSMBW med hela familjen och när som helst kunna kasta upp en Youtubefilm på TV:n. Eller varför inte ett parti Othello? Det är allt jag som hardcorespelare velat ha av en konsol! Japp. Den riktar sig verkligen till hardcorespelare.
Citat:
Det vi däremot vet är att Nintendo kommer satsa på 3rd party hardcore-titlar istället för det marknaden kallar för "cazuhlaz". Och att dom i framtiden kommer att fixa 3D till sin stationära. Antagligen Wii U eller konsollen efter den. Varför? Ja antagligen för att Nintendo vill vara bland dom coola grapparna. Cazuhlazs gillar inte 3D (alltså sådan 3D som SONY satsat halva sin budget på).
Har du lust att referera till något officiellt utlåtande angående det här. Annars tar jag och lägger det i samma hög som allt annat du skriver - papperskorgen.