2013-08-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Bland annat att Titanfall inte är exklusivt för X1

Tråden handlar om Xbox One, PS4 och Wii U - dvs next generation och där är Titanfall exklusivt.

Listan jag skrev var som sagt retail-games - spel man kan köpa i butik. Det kommer komma en drös med PSN/Xbox Live-spel som kommer vara gratis/kosta några tjugor men jag räknade inte med dem här.

Listan var för spel i butik - det som kommer finnas på butikshyllorna.
Citera
2013-08-22, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Tråden handlar om Xbox One, PS4 och Wii U - dvs next generation och där är Titanfall exklusivt.

Listan jag skrev var som sagt retail-games - spel man kan köpa i butik. Det kommer komma en drös med PSN/Xbox Live-spel som kommer vara gratis/kosta några tjugor men jag räknade inte med dem här.

Listan var för spel i butik - det som kommer finnas på butikshyllorna.

Är verkligen Peggle 2 retail game?
Dessutom är det väl endast "timed exclusive" eller har jag missförstått...

Hur du än försöker vrida och vända på det så är inte Titanfall exklusivt för Xbox One eftersom det även kommer till PC.
Citera
2013-08-22, 14:12
Medlem
Citat:
Har jag missat något?

Spel som Titanfall och Wolfenstein kan väl knappast räknas som release-spel?
Citera
2013-08-22, 14:39
Medlem
Citat:
Är verkligen Peggle 2 retail game?
Dessutom är det väl endast "timed exclusive" eller har jag missförstått...

Hur du än försöker vrida och vända på det så är inte Titanfall exklusivt för Xbox One eftersom det även kommer till PC.

Enligt ign:s sammanställning över launch-titles och launch-window-titles så är Peggle 2 ett retailspel.

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/Xb..._Launch_Titles

Citat:
Retail
Peggle 2
PopCap Games
Wiki

Titanfall är inte ett "timed exclusive". Den enda hinten om att det eventuellt skulle komma till PS4 är att en utvecklare i en intervju sagt att det "inte är uteslutet" att det kommer till fler plattformar i framtiden.

Varsågod och spela det på PC eller Xbox 360 - vill man spela det på kommande konsoler så är det Xbox One som gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Spel som Titanfall och Wolfenstein kan väl knappast räknas som release-spel?

Båda står med under launch-window på IGN:s sammanställning. Titanfall för Xbox One och Wolfenstein för PS4 och Xbox One.
Citera
2013-08-22, 14:43
Medlem
Citat:
Båda står med under launch-window på IGN:s sammanställning. Titanfall för Xbox One och Wolfenstein för PS4 och Xbox One.

Varför är inte Wolfenstein med på PS4-listan då? Minecraft? The Crew?

Om Wolfenstein och Titanfall på någon magiskt sätt räknas som "launch window" måste väl även inFamous: Second Son (februari) vara det också?
Citera
2013-08-22, 14:46
Medlem
Citat:
Enligt ign:s sammanställning över launch-titles och launch-window-titles så är Peggle 2 ett retailspel.

Ok. Tack för infon.

Citat:
Titanfall är inte ett "timed exclusive". Den enda hinten om att det eventuellt skulle komma till PS4 är att en utvecklare i en intervju sagt att det "inte är uteslutet" att det kommer till fler plattformar i framtiden.

Varsågod och spela det på PC eller Xbox 360 - vill man spela det på kommande konsoler så är det Xbox One som gäller.

Det var Peggle 2 som jag skrev skulle vara "timed exclusive", inte Titanfall.

Håller med om att om man vill spela Titanfall på kommande konsoler så måste man ju spela det på X1, men det gör ju inte att spelet blir exklusivt. Som både du och jag har nämnt så kommer det även till PC.
Ser inte riktigt hur det skulle kunna vara en exklusiv titel då...
Citera
2013-08-22, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Varför är inte Wolfenstein med på PS4-listan då? Minecraft? The Crew?

Om Wolfenstein och Titanfall på någon magiskt sätt räknas som "launch window" måste väl även inFamous: Second Son (februari) vara det också?

Hmm. När jag kollar så är de spelen du räknar upp inte med på Sonys egna lista för launchwindow men de är med på IGN:s lista.

Uppdaterar med de spelen från IGN:s lista.

Xbox One (bold är exklusiva):

Assassin's Creed IV: Black Flag
Battlefield 4
Call of Duty: Ghosts
Dead Rising 3
FIFA 14
Fighter Within
Forza Motorsport 5
Just Dance 2014
LEGO Marvel Super Heroes
Madden NFL 25
NBA 2K14
NBA Live 14
Need for Speed: Rivals
Peggle 2
Ryse: Son of Rome
Skylanders: Swap Force
Watch Dogs
Zoo Tycoon
Zumba Fitness: World Party
Kinect Sports: Rivals
Minecraft: Xbox One Edition
The Crew
Titanfall
Wolfenstein: The New Order

Totalt 24 spel - 8 Exklusiva

PS4 (bold är exklusiva):

NBA 2K14
Skylanders Swap Force
Battlefield 4
Madden 25
FIFA 14
NBA Live
Killzone: Shadow Fall
#DRIVECLUB
Knack
Assassins Creed Black Flag
Watch_Dogs
Just Dance 2014
LEGO® Marvel Superheroes
inFamous Second Son
The Crew
The Order: 1886
Wolfenstein: The New Order

Totalt 19 spel - 5 exklusiva
Citera
2013-08-22, 15:01
Medlem
Citat:
En lite uppdaterad lista på spel i butik som kommer till de olika konsolerna. Sony har inte givit ut någon info om vilka spel som finns vid release så jag tar istället launch-window som det så fint heter.

Har jag missat något?
Ja, du har missat något.
Wolfenstein är försenat till 2014 utan exakt datum. Svårt att klassa som launch-window.
Titanfall har inte heller något release-datum mer än "Q2 2014". Och om man enligt deras definition stänger launch-window sista Mars, vilket är sista dagen i Q1, är det inte heller ett launch-window spel.
Och om man räknar launch-window så har du missat inFamous: Second Son för PS4, då det kommer i Februari.

Och det finns en "Day One"-lista för PS4 som det borde gå alldeles utmärkt att jämföra med.
PlayStation 4 Launch Titles
Citat:
Last Edit: 1 minute ago
Citat:
Confirmed Day One

The PlayStation 4 will be released on November 29th, 2013 in Europe and November 15th in the US and Canada. [1] These games will be available on or before that date.
Citat:
Battlefield 4
Blacklight: Retribution - GRATIS via PSN
DC Universe Online - GRATIS via PSN
DriveClub - DriveClub PS+ Edition GRATIS via PS+ Kommer gå att uppgradera till full version
FIFA 14
Just Dance 2014
Killzone Shadow Fall
Knack
LEGO Marvel Super Heroes
Madden NFL 25
Minecraft - PSN
NBA 2K14
NBA Live 14
The PlayRoom - Förinstallerat
Resogun - PSN - GRATIS via PS+
Skylanders Swap Force
Tiny Brains - PSN
Warframe - GRATIS PSN
War Thunder - GRATIS PSN
Watch Dogs
23 spel, 9 exklusiva, 7 digitala via PSN varav 4 är gratis. Detta på dag ett.
Och ja, en del av dessa är digitala. Men det förändrar inte det faktum att det är launch-titlar.
Citera
2013-08-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
Ja, du har missat något.
Wolfenstein är försenat till 2014 utan exakt datum. Svårt att klassa som launch-window.
Titanfall har inte heller något release-datum mer än "Q2 2014". Och om man enligt deras definition stänger launch-window sista Mars, vilket är sista dagen i Q1, är det inte heller ett launch-window spel.
Och om man räknar launch-window så har du missat inFamous: Second Son för PS4, då det kommer i Februari.

Och det finns en "Day One"-lista för PS4 som det borde gå alldeles utmärkt att jämföra med.
PlayStation 4 Launch Titles

23 spel, 9 exklusiva, 7 digitala via PSN varav 4 är gratis. Detta på dag ett.
Och ja, en del av dessa är digitala. Men det förändrar inte det faktum att det är launch-titlar.

Jag har medvetet plockat bort digitala PSN/Xbox Store-games då detta gällde spel man kunde köpa i butik (missade du det?) och använt mig av IGN:s listor.

Då ser listorna ut så här:

Dag 1 Xbox One:

Battlefield 4
Dead Rising 3
FIFA 14
Fighter Within
Forza Motorsport 5
Just Dance 2014
LEGO Marvel Super Heroes
Madden NFL 25
NBA 2K14
NBA Live 14
Peggle 2
Ryse: Son of Rome
Skylanders: Swap Force
Watch Dogs
Zoo Tycoon
Zumba Fitness: World Party

19 spel

Dag 1 PS4:

Battlefield 4
DriveClub
FIFA 14
Just Dance 2014
Killzone Shadow Fall
Knack
LEGO Marvel Super Heroes
Madden NFL 25
NBA 2K14
NBA Live 14
Skylanders Swap Force
Watch Dogs

15 spel

Ang Titanfall:

IGN säger Q2 men har fortfarande med det på Launch window.

Wikipedia säger Q1.
Senast redigerad av Kalmar2004 2013-08-22 kl. 15:25.
Citera
2013-08-22, 15:25
Medlem
Citat:
Jag har medvetet plockat bort digitala PSN/Xbox Store-games då detta gällde spel man kunde köpa i butik (missade du det?) och använt mig av IGN:s listor.

Då ser listorna ut så här:...

Varför är det förresten så viktigt att plocka bort PSN/Xbox Store spel från listan?
Kan inte dessa räknas som launch spel? Gör Retail versioner spelen bättre? Eller tog du bara bort dessa så att X1 skulle se bättre ut än Ps4 vid launch?
Citera
2013-08-22, 15:33
Medlem
Citat:
Varför är det förresten så viktigt att plocka bort PSN/Xbox Store spel från listan?
Kan inte dessa räknas som launch spel? Gör Retail versioner spelen bättre? Eller tog du bara bort dessa så att X1 skulle se bättre ut än Ps4 vid launch?

Nej, jag tog bort dem för att de flesta spel säljs i butik fortfarande och det är det som kommer synas i butik.

Dessutom är det väldigt varierande kvalitet på PSN/Xbox Store-spel. En del är påkostade men en del är bara enkla småspel som kostar några tior. Därför tyckte jag det vore enklast att utelämna de spelen och bara jämföra "fullspel" som man kan köpa i affär.

Dessutom ska det ju vara lätt att byta och ge bort spel. Något jag absolut inte kan vara utan.
Senast redigerad av Kalmar2004 2013-08-22 kl. 15:38.
Citera
2013-08-22, 16:02
Medlem
sexboxs avatar
Ni har ju glömt killen instinct, powerstar golf och lococycle, alla exklusiva Xbox spel

Och crimson dragon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in