Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-03, 19:39
  #13
Avstängd
FLASHBRACKs avatar
Kan inte någon moderator låsa den här tråden NU och låsa upp den igen exakt 2012-10-26!!
Citera
2010-01-03, 19:42
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Och nu skriver du om det där på svenska så vi andra förstår.

japp
Citera
2010-01-03, 19:43
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBRACK
Kan inte någon moderator låsa den här tråden NU och låsa upp den igen exakt 2012-10-26!!


Är det då konsolerna kommer säger du?
Citera
2010-01-03, 19:43
  #16
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Jag funderar lite över namnen på konsolerna, där känns det väl bara klart att det blir PS4 och inget annat för Sonys del. Men Nintendo har ju nytt namn varenda gång och slopade tom Game Boy trots det starka varunamnet. Så Wii 2 är inget jag tar som givet iaf. Och vad microsoft ska hitta på står ju skrivet i stjärnorna då jag inte tror på "Xbox 720"..däremot lär den ju heta något med Xbox
Citera
2010-01-03, 19:46
  #17
Medlem
Pommies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
the fuck?

Vilken planet lever du på? Eller pratar du enbart senaste månadens försäljning?
Känner 3 personer som fick ett PS3 i julklapp.
Citera
2010-01-03, 19:47
  #18
Avstängd
FLASHBRACKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Är det då konsolerna kommer säger du?


Ungefär, rätt så tidigt att börja diskutera om det redan nu.
Citera
2010-01-03, 19:50
  #19
Avstängd
FLASHBRACKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Jag funderar lite över namnen på konsolerna, där känns det väl bara klart att det blir PS4 och inget annat för Sonys del. Men Nintendo har ju nytt namn varenda gång och slopade tom Game Boy trots det starka varunamnet. Så Wii 2 är inget jag tar som givet iaf. Och vad microsoft ska hitta på står ju skrivet i stjärnorna då jag inte tror på "Xbox 720"..däremot lär den ju heta något med Xbox


Det kommer inte heta xbox 720, den kommer heta bajsbox nämen Xbox Vision kommer den heta, så är det tänkt nu iallafall men man har några år på sej att ändra på det oxå.
Citera
2010-01-03, 19:52
  #20
Medlem
Ett litet djurs avatar
Inget vet något, spekkulationer är rätt intetsägande eftersom ingen vet något. Givetvis pysslar respektive företag med R&D inför kommande konsoler men de enda som konkrekt sagt något är väl Nintendo där de talat om hybrid mellan sd och hd-utveckling.

Tror Nintendo kommer ha någon variant av namnet Wii, Wii+ exempelvis, eftersom Wii är väldigt etablerat för konsumenterna, ungefär som iPhone = Apple.

Sen har vi ju Sony "Sphere" och MS "Project Natal". Lär ju inte trigga någon av dessa att släppa nytt inom en snar framtid, de behöver nog minst ett år på sig var för att kunna bedömas.
Citera
2010-01-03, 19:53
  #21
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommie
Känner 3 personer som fick ett PS3 i julklapp.
Vad fan pratar du om? Pratar vi försäljning så får du nog hosta upp mer än personliga anekdoter för att försöka bevisa någon sorts tes, eller vad du nu försöker driva här.
Citera
2010-01-03, 19:54
  #22
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBRACK
Det kommer inte heta xbox 720, den kommer heta bajsbox nämen Xbox Vision kommer den heta, så är det tänkt nu iallafall men man har några år på sej att ändra på det oxå.

Äh dom drar nog till med nått Windows influerat typ Xbox Vista eller Xbox XP, eller varför inte Xbox 7?

Citera
2010-01-03, 19:54
  #23
Medlem
twinkybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBRACK
Det kommer inte heta xbox 720, den kommer heta bajsbox nämen Xbox Vision kommer den heta, så är det tänkt nu iallafall men man har några år på sej att ändra på det oxå.

Bra att någon av oss har koll på läget iallafall!
Citera
2010-01-03, 19:54
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Jag funderar lite över namnen på konsolerna, där känns det väl bara klart att det blir PS4 och inget annat för Sonys del. Men Nintendo har ju nytt namn varenda gång och slopade tom Game Boy trots det starka varunamnet. Så Wii 2 är inget jag tar som givet iaf. Och vad Microsoft ska hitta på står ju skrivet i stjärnorna då jag inte tror på "Xbox 720"..däremot lär den ju heta något med Xbox

Det är vad jag har hört också, men vad som skrivs på nätet dyker ofta upp på dessa namn, man kan kalla det för beta-namn, tills riktiga namnet kommer.

http://www.techtree.com/India/News/S...08418-585.html

Som i denna länkt sägs det wii ska komma 2011, d.v.s lite in på 2010.
xbox360 kommer falla 2010 står det och PS4 kommer inte först 2012.

Iaf tiden är nära för de nya konsolerna
__________________
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-03 kl. 19:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback