Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-15, 10:26
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Läs några sidor tillbaka i tråden, dra sedan huvudet ur röven, svälj skiten och rannsaka dig själv.

Aaa du tänker på

"En 3D-TV kostar lika mycket som en vanlig HD-TV"

Trodde du syftade på mig

Där är jag nog benägen att hålla med dig. Lär vara 10k + in till 2012
Citera
2010-01-15, 10:46
Medlem
Kanot-Klass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Aaa du tänker på

Trodde du syftade på mig

Jag håller med dig här, hur dumt det än låter så kommer 3D HDTV lanseras på något år, däremot kommer det nog inte vara speciellt vanligt i hemmet förrens om 7-10 år, standarden i PS360 var ju som sagt HD och då var absolut inte HDTV vanligt att ha i hemmet, nu ett par år senare har det blivit betydligt vanligare och samma kretslopp kommer ske mellan 3D HDTV/HDTV som mellan SD/HD.
Citera
2010-01-15, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanot-Klas
Jag håller med dig här, hur dumt det än låter så kommer 3D HDTV lanseras på något år, däremot kommer det nog inte vara speciellt vanligt i hemmet förrens om 7-10 år, standarden i PS360 var ju som sagt HD och då var absolut inte HDTV vanligt att ha i hemmet, nu ett par år senare har det blivit betydligt vanligare och samma kretslopp kommer ske mellan 3D HDTV/HDTV som mellan SD/HD.

Personligen har jag Standard Analog TV, med Mpeg2 Digitalbox till.
Fast det komme nog dröja innan HoloTV kommer? http://www.youtube.com/watch?v=WcHF6ObrrMQ&feature=related

Ja det är mkt teknik, men jag tror att Konsolerna kommer att satsa på det billigaste. Så det gäller min gamla dumburk så tror jag den klarar sig ett-tag till.

Men Blue-ray kommer vara den billigaste tekniken som alla kommer att köra på. Hoppas verkligen på att Nintendo wii2 kommer 2010 Q3, då är jag en köpare direkt.
Citera
2010-01-15, 11:41
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Aaa du tänker på

Trodde du syftade på mig

Precisimundu, frågan är då om det är värt att diskutera över en teknik som inte kommer att vara "brukbar" fören om 5-7 år?

(ta inte illa vid att jag är grov i mun, detta är enda chansen i livet jag får svära och spotta galla - helylle kille annars serru! )

(måste ge East Costas cred, tåget tar mig från en ort till London Kings cross på 1 timme och man får gratis wifi som är toksnabbt jämtemot SJ som är tokdyrt.)
Citera
2010-01-15, 11:45
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ho ho ho, en 32" 3D-HDTV kommer garanterat ligga över 15 000-20 000:- i minst 1-2 år innan något börjar hända på den marknaden.
Man kan hitta 3D-TVs på amerikanska hemsidor för ett pris som motsvarar mindre än 10.000:- (tror att det minsta jag kunde hitta för 42" var ca 7-8.000:-) och då inräknat Full-HD. Tänk på att 3D-TV inte är någonting revolutionerande egentligen utan - så vitt jag vet - helt enkelt en TV som har stöd för 120hz bildfrekvens. Går man ännu längre ner i storlek så hittar man ännu billigare monitorer, för en som motsvarar datorskärmsstorlek så kommer man säkert under 5000:-.

Men sedan kommer ju troligtvis priset att skjuta upp lite när produkterna börjar sippra in i Svea Rike, som vanligt.
Citera
2010-01-15, 11:49
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Man kan hitta 3D-TVs på amerikanska hemsidor för ett pris som motsvarar mindre än 10.000:- (tror att det minsta jag kunde hitta för 42" var ca 7-8.000:-) och då inräknat Full-HD. Tänk på att 3D-TV inte är någonting revolutionerande egentligen utan - så vitt jag vet - helt enkelt en TV som har stöd för 120hz bildfrekvens. Går man ännu längre ner i storlek så hittar man ännu billigare monitorer, för en som motsvarar datorskärmsstorlek så kommer man säkert under 5000:-.

Men sedan kommer ju troligtvis priset att skjuta upp lite när produkterna börjar sippra in i Svea Rike, som vanligt.

Du sitter inte på någon länk så man kunde få speccdregla lite?
Citera
2010-01-15, 11:59
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Du sitter inte på någon länk så man kunde få speccdregla lite?
Den här listan gillar jag: http://www.bestcovery.com/best-3d-ready-tv

Kolla även den här: http://www.3dmovielist.com/3dhdtvs.html
Citera
2010-01-15, 13:40
Medlem
Som sagt, det är ju egentligen för långt kvar och finns för lite info om nästa generation för att spekulera... Men, det gör vi ju ändå!

Sant är att sony gärna gör konsoler för att pimpa sina tv-apparater och inte minst nya format, men frågan är faktiskt om det inte blir smidigare att dumpa fysiska media.

Det finns väl nåt företag som håller på med nån konsol som funkar/ska funka på följande sätt:

Du köper hem en konsoll, som egentligen inte innehåller så mycket hårdvara och som kostar väldigt lite. När du vill spela ett spel så kopplas du upp på nätet där spelet drivs av företagets datorer och resultatet streamas ner till din tv. DVS spelet körs inte lokalt utan i företagets datakluster.

Finns både stora fördelar och eventuellt nackdelar. Konsollen kommer bli skitbillig, prestandan kan öka hela tiden utan att du måste köpa ny konsol, men du kommer troligen behöva betala abonnemangs avgift, och om internet skulle dö kan du inte lira.

Så länge man har hyfsad bredbandsuppkoppling så bör det funka.
Citera
2010-01-15, 13:43
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
@Fowley, googla "Onlive".
Citera
2010-01-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
@Fowley, googla "Onlive".

Exakt! Det var det jag menade! Ska bli intressant att följa, i teorin borde ju det där funka skitbra.

Det verkar ju som om ingen av sony, ms eller nintendo är särskilt sugna på att släppa nya konsoler. MS snackar om att 360 ska hålla till 2015 t.ex, och om fem år känns det som om bredbandspenetrationen borde ha ökat en del till. Vore nästan konstigt om de satsade fullt ut på fysisk media då.
Citera
2010-01-15, 15:42
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fowley
Exakt! Det var det jag menade! Ska bli intressant att följa, i teorin borde ju det där funka skitbra.

Det verkar ju som om ingen av sony, ms eller nintendo är särskilt sugna på att släppa nya konsoler. MS snackar om att 360 ska hålla till 2015 t.ex, och om fem år känns det som om bredbandspenetrationen borde ha ökat en del till. Vore nästan konstigt om de satsade fullt ut på fysisk media då.

Verkar lovande när lanseringen har blivit uppskjuten och uppskjuten och uppskjuten varpå de har tvingats att ragga nya investerare efter investerare efter investerar.. Duke Nukem Forever-stämpel över hela projektet.
Citera
2010-01-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fowley
Som sagt, det är ju egentligen för långt kvar och finns för lite info om nästa generation för att spekulera... Men, det gör vi ju ändå!

Sant är att sony gärna gör konsoler för att pimpa sina tv-apparater och inte minst nya format, men frågan är faktiskt om det inte blir smidigare att dumpa fysiska media.

Det finns väl nåt företag som håller på med nån konsol som funkar/ska funka på följande sätt:

Du köper hem en konsoll, som egentligen inte innehåller så mycket hårdvara och som kostar väldigt lite. När du vill spela ett spel så kopplas du upp på nätet där spelet drivs av företagets datorer och resultatet streamas ner till din tv. DVS spelet körs inte lokalt utan i företagets datakluster.

Finns både stora fördelar och eventuellt nackdelar. Konsollen kommer bli skitbillig, prestandan kan öka hela tiden utan att du måste köpa ny konsol, men du kommer troligen behöva betala abonnemangs avgift, och om internet skulle dö kan du inte lira.

Så länge man har hyfsad bredbandsuppkoppling så bör det funka.

Det låter som spelvärlden håller på och rasar när du beskriver så, men det verkar vara lite sant när man kollar på http://www.netflix.com/NetflixReadyDevices?trkid=496634&lnkctr=nmf_nfrd&l nkce=nrd-o som ska komma till wii2 som talas.
Räcker man har kiruna-avgiften, så ska man plötsligt ha flera. Dålig i idé i min smak om man ska lägga ut spel på ett sådant sätt också, film kan vara ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in