2010-01-06, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Det är väldigt svårt att förstå vad det egentligen är du vill säga.

Men jag tror du försöker säga att du tror att nästa generations konsoler kommer att använda sig av HDV-formatet. Grejen är ju dock att det inte finns något behov av det när det gäller spel. En Blu-Ray-skiva räcker nog gott i många år till och det är väldigt otroligt att konsoltillverkarna, som är i full gång med att utveckla nästa generations konsoler, försöker få med otestad, olanserad teknik som än så länge är ganska tidigt i utvecklingsstadiet.

Inte för film i HD.

Nej. Inte mer än Sonys plan om en tioårig cykel, vilket innebär att det kommer dröja ett par år till.

ja men om man ser såhär PS3 kunde ha haft Blue-ray i sig och på marknaden gällde det HDD-Skivor, som tur det inte är, utan blue-ray vann, som Sony hade planerat i förväg till PS3:an. Och mest troligen är att HVD kommer hamna i PS4.

Själv vet jag inte exakt hur stor film-yta det krävs för en blue-ray film, men för DVD kan jag packa 6st 700mb filmer i. När de enbart trycker i en film per DVD ute på marknaden. Så lagringen borde vara större på Blue-rayen för att få bättre bild angående HD-TV.

Men jag tror att Wii2 som vill kallas för "Wii HD" eller "Nintendo Zii" kommer att komma först som konsol med SSD som spel-format. Och endel hävdar att konsolen kommer få blue-ray spelare. Men eftersom folk vill ha det billigt så kan blue-rayen vara det bästa alternativen för konsolerna.
http://www.techdigest.tv/2009/12/could_the_rumou.html

Som sagt igen vet väl direkt vad som kommer hända efter HD, vi gick från Analog till Digital, och nu Hög Digital. Som analoga sändningarna försvann kring 2007 och 2010 sa de vi ska vara HD-klara. och det rör sig om 3år. Så det kan ske mkt på 3år. Och så är det även inom spel-världen. Och på olika sidor på nätet spekuleras det mkt om året 2011. men frågan är gäller det nu eller in på året 2012. Troligen är det 2012.
Citera
2010-01-06, 00:25
Jag skulle vilja att vi bara stannade på den här nivån ett bra tag nu.. Fan vad man ska hålla på och köpa saker hela jävla tiden! Om Ps4:an kommer ut runt 2012 blir det ju primära spel till den och sekundärer till 3:an.. Det går jag inte med på! Inte så tidigt
Citera
2010-01-06, 00:26
Medlem
Kights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf

angående blå låser(xD) så ligger single layer skiver på circus 25 gb, En normal 1080p film går på 12-14gb. Och snart kommer ju dual layer på 50gb, har även fått höra att 4 layer är på gånga dvs 100gb skivor... så än ett tag till kommer blue ray hålla måttet.
Citera
2010-01-06, 00:28
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
ja men om man ser såhär PS3 kunde ha haft Blue-ray i sig och på marknaden gällde det HDD-Skivor, som tur det inte är, utan blue-ray vann, som Sony hade planerat i förväg till PS3:an. Och mest troligen är att HVD kommer hamna i PS4.

Själv vet jag inte exakt hur stor film-yta det krävs för en blue-ray film, men för DVD kan jag packa 6st 700mb filmer i. När de enbart trycker i en film per DVD ute på marknaden. Så lagringen borde vara större på Blue-rayen för att få bättre bild angående HD-TV.

Men jag tror att Wii2 som vill kallas för "Wii HD" eller "Nintendo Zii" kommer att komma först som konsol med SSD som spel-format. Och endel hävdar att konsolen kommer få blue-ray spelare. Men eftersom folk vill ha det billigt så kan blue-rayen vara det bästa alternativen för konsolerna.
http://www.techdigest.tv/2009/12/could_the_rumou.html

Som sagt igen vet väl direkt vad som kommer hända efter HD, vi gick från Analog till Digital, och nu Hög Digital. Som analoga sändningarna försvann kring 2007 och 2010 sa de vi ska vara HD-klara. och det rör sig om 3år. Så det kan ske mkt på 3år. Och så är det även inom spel-världen. Och på olika sidor på nätet spekuleras det mkt om året 2011. men frågan är gäller det nu eller in på året 2012. Troligen är det 2012.

Sluta tro och börja argumentera! Varför tror du att det skall hända? Allt pekar på att det INTE kommer att hända (ser tidigare inlägg - sunt bonnförnuft, kostnadsfråga, oprövad teknik, ingen efterfrågan på den typen av lagringskapactitet etc.)
Citera
2010-01-06, 00:35
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Och mest troligen är att HVD kommer hamna i PS4.

Finns det överhuvudtaget något som pekar på det? Finns det överhuvudtaget någon efterfrågan av lagringskapacitet i den kalibern?
Citera
2010-01-06, 00:45
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Inte om du ska kolla på det okomprimerat i riktigt HD-format
Dom anime i HD som jag laddar ner brukar vara i 1080p, finns det något annat riktigt HD-format? Visst bitraten kanske inte är det högsta man kan ha men det spelar ingen roll. Finns faktiskt en punkt där kvalitén fortfarande är densamma trots att filmen är komprimerad.
Citat:
Stämmer verkligen det där? Är vi verkligen HD-klara i Sverige? Landet där tekniken är långt före många andra länder. När man kan kolla på HD-kanaler gratis (dvs när SVT, TV4, TV6, Axess TV etc. börjar sända i HD) då tycker jag att vi är HD-klara för då har alla tillgång till HD. Idag är HD-utbudet fortfarande lågt.
Citera
2010-01-06, 00:49
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Dom anime i HD som jag laddar ner brukar vara i 1080p, finns det något annat riktigt HD-format? Visst bitraten kanske inte är det högsta man kan ha men det spelar ingen roll. Finns faktiskt en punkt där kvalitén fortfarande är densamma trots att filmen är komprimerad. Stämmer verkligen det där? Är vi verkligen HD-klara i Sverige? Landet där tekniken är långt före många andra länder. När man kan kolla på HD-kanaler gratis (dvs när SVT, TV4, TV6, Axess TV etc. börjar sända i HD) då tycker jag att vi är HD-klara för då har alla tillgång till HD. Idag är HD-utbudet fortfarande lågt.

Njae, Sverige är väl långt ifrån HD-klara? bara se till hur många som sitter med en fräsch SD-TV fortfarande (konsumentsidan) sedan om man vänder på det och ser till de som sänder (från england , 5an, 3an etc samt sverige svt24 svt 1 svt 2 etc) så verkar det som om de är redo.

Det som väntas på är väl att konsumenterna får tummen ur röven och köper en HDTV och kaboom, så kommer de flesta kanalerna sändas i HD.
Citera
2010-01-06, 00:54
Medlem
Kights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Njae, Sverige är väl långt ifrån HD-klara? bara se till hur många som sitter med en fräsch SD-TV fortfarande (konsumentsidan) sedan om man vänder på det och ser till de som sänder (från england , 5an, 3an etc samt sverige svt24 svt 1 svt 2 etc) så verkar det som om de är redo.

Det som väntas på är väl att konsumenterna får tummen ur röven och köper en HDTV och kaboom, så kommer de flesta kanalerna sändas i HD.

Jo men tyvärr ser det ut som vi får nöjja oss med 720 då vårt nät inte har kapacitet nog för fullHD har jag fått höra. (vissa kanaler har ju givetvis fullHD) var bara problem om denna större delen skulle ha det som jag förstog det.
Citera
2010-01-06, 01:13
Medlem
skcuskcabhsalf: dina spekulationer är högst osannolika och jag förstår verkligen inte hur du orkar hålla på...
Citera
2010-01-06, 01:24
Medlem
Peer2Peers avatar
Citat:
Xbox 720 vs PS4 vs Wii 2 - Tråden
Alla diskussioner rörande huruvida framtidens konsoler i denna tråd tänkte jag.
Någon som vet vilka datum dessa konsoler kommer att komma? Och hur vida de ser ut och kommer och kosta vilka unika egenskaper/förnäser de kommer att ha?

Jag skulle kunna tro att Microsoft "bygger" ihop PC med Xbox 720, ett smart sätt att använda Xboxens resurser dvs grafik prestanda. Förövrigt tycker ja "Xbox 720" låter som ett bra namn! Sen har jag för mig att 360n skulle sluta tillverkas 1012, så man får hoppas på en ny Xbox kommer då. Och speciella egenskaper för "720" skulle kunna vara 3D. Mer vet jag inte.
Citera
2010-01-06, 01:27
Medlem
Peer2Peers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Dom anime i HD som jag laddar ner brukar vara i 1080p, finns det något annat riktigt HD-format? Visst bitraten kanske inte är det högsta man kan ha men det spelar ingen roll. Finns faktiskt en punkt där kvalitén fortfarande är densamma trots att filmen är komprimerad. Stämmer verkligen det där? Är vi verkligen HD-klara i Sverige? Landet där tekniken är långt före många andra länder. När man kan kolla på HD-kanaler gratis (dvs när SVT, TV4, TV6, Axess TV etc. börjar sända i HD) då tycker jag att vi är HD-klara för då har alla tillgång till HD. Idag är HD-utbudet fortfarande lågt.

HD utbudet är lågt för att de drar extremt mycket för att skicka iväg HD (dvs 720 eller 1080p) Kommer nog dröja tills 4g kommer, då kommer man köra TV via internet iställer.
Citera
2010-01-06, 01:31
Medlem
Kights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peer2Peer
Jag skulle kunna tro att Microsoft "bygger" ihop PC med Xbox 720, ett smart sätt att använda Xboxens resurser dvs grafik prestanda. Förövrigt tycker ja "Xbox 720" låter som ett bra namn! Sen har jag för mig att 360n skulle sluta tillverkas 1012, så man får hoppas på en ny Xbox kommer då. Och speciella egenskaper för "720" skulle kunna vara 3D. Mer vet jag inte.

Du tycker inte att 360 är lik nog en PC redan ? ska den få BSoD's innan du blir nöjd ?

OnT så är dessa konsollerna en bra bit iväg de lär väll försöka släppa det någerlunda med OLED Tv's börjar komma in i hushållen eller lite tidigare.

Så ni behöver inte börja spara pengar direkt, fast spara är aldrig fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in