2010-01-06, 00:12
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Det är väldigt svårt att förstå vad det egentligen är du vill säga.
Men jag tror du försöker säga att du tror att nästa generations konsoler kommer att använda sig av HDV-formatet. Grejen är ju dock att det inte finns något behov av det när det gäller spel. En Blu-Ray-skiva räcker nog gott i många år till och det är väldigt otroligt att konsoltillverkarna, som är i full gång med att utveckla nästa generations konsoler, försöker få med otestad, olanserad teknik som än så länge är ganska tidigt i utvecklingsstadiet.
Inte för film i HD.
Nej. Inte mer än Sonys plan om en tioårig cykel, vilket innebär att det kommer dröja ett par år till.
Men jag tror du försöker säga att du tror att nästa generations konsoler kommer att använda sig av HDV-formatet. Grejen är ju dock att det inte finns något behov av det när det gäller spel. En Blu-Ray-skiva räcker nog gott i många år till och det är väldigt otroligt att konsoltillverkarna, som är i full gång med att utveckla nästa generations konsoler, försöker få med otestad, olanserad teknik som än så länge är ganska tidigt i utvecklingsstadiet.
Inte för film i HD.
Nej. Inte mer än Sonys plan om en tioårig cykel, vilket innebär att det kommer dröja ett par år till.
ja men om man ser såhär PS3 kunde ha haft Blue-ray i sig och på marknaden gällde det HDD-Skivor, som tur det inte är, utan blue-ray vann, som Sony hade planerat i förväg till PS3:an. Och mest troligen är att HVD kommer hamna i PS4.
Själv vet jag inte exakt hur stor film-yta det krävs för en blue-ray film, men för DVD kan jag packa 6st 700mb filmer i. När de enbart trycker i en film per DVD ute på marknaden. Så lagringen borde vara större på Blue-rayen för att få bättre bild angående HD-TV.
Men jag tror att Wii2 som vill kallas för "Wii HD" eller "Nintendo Zii" kommer att komma först som konsol med SSD som spel-format. Och endel hävdar att konsolen kommer få blue-ray spelare. Men eftersom folk vill ha det billigt så kan blue-rayen vara det bästa alternativen för konsolerna.
http://www.techdigest.tv/2009/12/could_the_rumou.html
Som sagt igen vet väl direkt vad som kommer hända efter HD, vi gick från Analog till Digital, och nu Hög Digital. Som analoga sändningarna försvann kring 2007 och 2010 sa de vi ska vara HD-klara. och det rör sig om 3år. Så det kan ske mkt på 3år. Och så är det även inom spel-världen. Och på olika sidor på nätet spekuleras det mkt om året 2011. men frågan är gäller det nu eller in på året 2012. Troligen är det 2012.