2010-01-12, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Ja vem kommer komma först egentligen?

MS gick idag ut med att de helst vill att denna generation fortsätter i minst 4-5 år till:

http://www.gamasutra.com/view/news/2...dCycle_Yet.php

MS börjar spåra ur. Inser de inte att ingen jävel vill ha Natal? Man förlorar mark för varje dag som går. Jag tror fan inte att de kommer spöa Sony YoY i NA nästa år. Och det tåget lär man nog fortsätta åka på. Jag tycker att till och med 2012 som det spekulerats i låter långt fram. Jag vill nästan ha lite ny hårdvara nu, så att konsolerna åtminstone pallar pusha 1080p i alla spel. Om inte det, så ge mig åtminstone en Slim-variant av 360:n.
Citera
2010-01-12, 12:57
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
MS börjar spåra ur. Inser de inte att ingen jävel vill ha Natal? Man förlorar mark för varje dag som går. Jag tror fan inte att de kommer spöa Sony YoY i NA nästa år. Och det tåget lär man nog fortsätta åka på. Jag tycker att till och med 2012 som det spekulerats i låter långt fram. Jag vill nästan ha lite ny hårdvara nu, så att konsolerna åtminstone pallar pusha 1080p i alla spel. Om inte det, så ge mig åtminstone en Slim-variant av 360:n.
Äh, varför önskar du dig en PS3 i en 360s skal? Sälj boxen och köp en riktig Slim istället.
Citera
2010-01-12, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga

När jag ser på detta är att Sony, Microsoft och Nintendo, undersökt sin arkitektur(konsolens uppbyggnad) lösningar nu under 2009 som var, kommer nästa generation kommer runt 2012. Anledningen till detta är att det tar 24 månader att ta ett system från idé till produktion vad jag tror. Dessutom förväntas nästa generations portabla system såsom Sonys kommande nya PSP att föregå frisläppandet av nästa generations konsoler.

Men hur länge tillbehörs årna skall vara är en fråga, sen kan det hända att MS vill bryta sig från röda ringens fajt(konsol kriget) Som de har redan nämnt nästan att window7 kommer att vara sista operativsystemet. Och Google´s OS skall komma i år och det skall vara gratis Så MS kommer förlora många kunder, och de tror på X-box 360 för de vill inte slösa nå mer pengar för att gå plus minus noll. Det kan hända att x-box historia slutar som dreamcast.
Vad hände igentligen 3års livstid? kan vara så det blir för natal om de gör så det blir lika, vem vet det är bara att se. Natal kan vara kul, och jag föreställer mig bara hur Larry-spelet skall bli
Citera
2010-01-12, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Äh, varför önskar du dig en PS3 i en 360s skal? Sälj boxen och köp en riktig Slim istället.

Eller en multimaskin med både 360 och PS3 i som klarar av typ allt?
Citera
2010-01-12, 13:59
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Men hur länge tillbehörs årna skall vara är en fråga, sen kan det hända att MS vill bryta sig från röda ringens fajt(konsol kriget) Som de har redan nämnt nästan att window7 kommer att vara sista operativsystemet. Och Google´s OS skall komma i år och det skall vara gratis Så MS kommer förlora många kunder

Är du bara helt fruktansvärd dum i huvudet? Du låter som en valfri (S)-bloggare.

Bryta sig från RRoD? Det problemet är löst sedan länge (du vet, de släppte reviderade konsoler efter ett tag)

MS har aldrig sagt att Windows 7 är deras sista OS, det är rykten och inget annat som säger det. (http://geeks.pirillo.com/forum/topic...ows-7-the-last)

Om du nu vill dra lite verklighetsföränkrade slutsatser så har MS investerat sjuhelvetes massa $$$ i s.k. cloud computing, Windows 7 är troligtvist det sista OS som INTE kommer ha något att göra med deras cloud computing serverhall-tjotahejti, största sannolikheten är att vi kommer se en flytt som från 3.11 till 95 (dvs - Windows 7 till "Windows cloud något nytt fräsigt som svar på google chrome")

MS kommer inte förlora några kunder, för vet du varför? Folk kommer köpa datorer med förinstallerade OS och gissa vilket OS som är installerat *trumvirvel* Microsofts OS! De som köper utan OS är Per-Johan som är 48, bor i en källare och har haft sex -3 gånger i sitt liv.

Sen ska de väl fortsättas, xbox live skall komma ill mobiltelefoner, kan detta vara ett MS sätt att angripa Apple? Möjligt, med live kommer man med stor sannolikhet att kunna köpa mobilspel och sådant trams som folk tydligen vill ha.

Citat:
och de tror på X-box 360 för de vill inte slösa nå mer pengar för att gå plus minus noll. Det kan hända att x-box historia slutar som dreamcast.

Snälla, MS vill inte slösa mer pengar för att gå plus minus noll? Trott eller ej så handlar det om så jäkla mycket mer än vinst på pappret (även om det är det som räknas), just nu kan det handla om att sprida varumärke och liknande. Men om du tror, på allvar, att de oroar sig över att gå +- på xboxen (vilket är osannolikt då det vore katastrof) så kan du gå in och kika på http://moneycentral.msn.com/investor...px?Symbol=MSFT för att se deras finansiella data, ser ut att vara ett företag i kris, som med stor sannolikhet kommer att sluta upp som dreamcast?

Sluta dröm nu och kom in i matchen skubaclafbadlaj.
Citera
2010-01-12, 13:59
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Eller en multimaskin med både 360 och PS3 i som klarar av typ allt?
Du beskrev just vad PS3 är.

Citera
2010-01-12, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Du beskrev just vad PS3 är.

Såja, nu lugnar vi ner oss.
Citera
2010-01-12, 16:43
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Anledningen till detta är att det tar 24 månader att ta ett system från idé till produktion vad jag tror.
Har du någon källa på att det tar 24 månader? Enligt mina kunskaper beror det helt & hållet på vilken sorts produkt det är, men att det hos väletablerade företag tar längre tid än så att få ut en produkt om man ser hur lång tid det tar från allra första början till release.
Citera
2010-01-12, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Är du bara helt fruktansvärd dum i huvudet? Du låter som en valfri (S)-bloggare.

Bryta sig från RRoD? Det problemet är löst sedan länge (du vet, de släppte reviderade konsoler efter ett tag)

MS har aldrig sagt att Windows 7 är deras sista OS, det är rykten och inget annat som säger det. (http://geeks.pirillo.com/forum/topic...ows-7-the-last)

Om du nu vill dra lite verklighetsföränkrade slutsatser så har MS investerat sjuhelvetes massa $$$ i s.k. cloud computing, Windows 7 är troligtvist det sista OS som INTE kommer ha något att göra med deras cloud computing serverhall-tjotahejti, största sannolikheten är att vi kommer se en flytt som från 3.11 till 95 (dvs - Windows 7 till "Windows cloud något nytt fräsigt som svar på google chrome")

MS kommer inte förlora några kunder, för vet du varför? Folk kommer köpa datorer med förinstallerade OS och gissa vilket OS som är installerat *trumvirvel* Microsofts OS! De som köper utan OS är Per-Johan som är 48, bor i en källare och har haft sex -3 gånger i sitt liv.

Sen ska de väl fortsättas, xbox live skall komma ill mobiltelefoner, kan detta vara ett MS sätt att angripa Apple? Möjligt, med live kommer man med stor sannolikhet att kunna köpa mobilspel och sådant trams som folk tydligen vill ha.

Snälla, MS vill inte slösa mer pengar för att gå plus minus noll? Trott eller ej så handlar det om så jäkla mycket mer än vinst på pappret (även om det är det som räknas), just nu kan det handla om att sprida varumärke och liknande. Men om du tror, på allvar, att de oroar sig över att gå +- på xboxen (vilket är osannolikt då det vore katastrof) så kan du gå in och kika på http://moneycentral.msn.com/investor...px?Symbol=MSFT för att se deras finansiella data, ser ut att vara ett företag i kris, som med stor sannolikhet kommer att sluta upp som dreamcast?

Sluta dröm nu och kom in i matchen skubaclafbadlaj.

Nej jag tar fram svar ur folk för att se vad det går att få ut av dem.
Och jag gör hellre inga scoops av det hela, är bara en simpel privat person.
Givetvis så kan jag anses som de vad folk tycker om mig, men jag fick se dina bra sidor när du reagerade på mig angående min text. Och du viste mer än vad jag hade beräknat, om du vet nå mer är du varmt välkommen och berätta det här. Men det där med att X-box live i Windows mobiler var inte oväntat alls. Gått mkt prat om det förut. Men jag tror inte att Nokia och Itune får ta del av den tjänster utan jag tror mer på microsoft Zune. Fast då är det frågan för oss är i Sverige hur vi ska ta del utav det?

Men windows cloud är det inte mer som ett nät-OS /Online computer?
http://icloud.se/en/ har vi jue då

Givetvis har du rätt i den punkten när det gäller OS vid köp av datorer, men sen får du tänka, jag kan vara en (vilket nu jag inte är)listig försäljare, och nämner. Du har windows7 i din burk? -Ja, Vill du ha ett bättre OS? -Ja, men hur får jag mina spel fungera och sånt jag är vann vid har xp nu. Det kan vi orda, vårt system har ett ibyggt virusskydd och stödjer windows7 - Tack så mkt det tar jag. * Fast detts var ett rikigt tok exempel nu som jag tog i luften har inte ens tänkt ut det direkt och det kan bli något liknade.

Som sagt folk är vana vid Windows, men Linux och Mac världen börjar bli allt starkare, och inte vad jag vet använder inte vi alla av goggle här i världen?
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-12 kl. 17:56.
Citera
2010-01-12, 18:05
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Nej jag tar fram gränser ur folk för att se vad det går att få ut av dem.
Och jag gör hellre inga scoops av det hela, är bara en simpel privat person.
Givetvis så kan jag anses som de vad folk tycker om mig, men jag fick se dina bra sidor när du reagerade på mig angående min text. Och du viste mer än vad jag hade beräknat, om du vet nå mer är du varmt välkommen och berätta det här. Men det där med att X-box live i Windows mobiler var inte oväntat alls. Gått mkt prat om det förut. Men jag tror inte att Nokia och Itune får ta del av den tjänster utan jag tror mer på microsoft Zune. Fast då är det frågan för oss är i Sverige hur vi ska ta del utav det?

Vi får tillgång tilld et eftersom det skall lanseras som en service på mobiler som har windowsoperativet för just mobiler: http://kotaku.com/5445100/xbox-live-...-mobile-phones

Citat:
The service will be known as "Xbox LIVE Games" (catchy!), and looks to be available only on phones operating a mobile version of Windows.

Citat:
Men windows cloud är det inte mer som ett nät-OS /Online computer?
http://icloud.se/en/ har vi jue då

Nu måste du skilja på cloud computing och det som återfinns inom det. Cloud computing är ett samlingsnamn för an faslig massa saker, Icloud ät t.ex. en applikation som använder sig av cloud computing-infrastructur för att fungera, det är således en cloud computing service(tjänst). När vi pratar om cloud computing pratar man vanligtvist och möjligheten till att flexibelt anpassa den krävda serverkraften efter den efterfrågan som finns. (läs mer på http://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing under Layers eller Cloud clients)

Microsoft kommer erbjuda servers -> infrastruktur och en platform där utvecklare kan utveckla sin programvaror och lansera dem (genom en betalningstjänst, självfallet).

Citat:
Givetvis har du rätt i den punkten när det gäller OS vid köp av datorer, men sen får du tänka, jag kan vara en (vilket nu jag inte är)listig försäljare, och nämner. Du har windows7 i din burk? -Ja, Vill du ha ett bättre OS? -Ja, men hur får jag mina spel fungera och sånt jag är vann vid har xp nu. Det kan vi orda, vårt system har ett ibyggt virusskydd och stödjer windows7 - Tack så mkt det tar jag. * Fast detts var ett rikigt tok exempel nu som jag tog i luften har inte ens tänkt ut det direkt och det kan bli något liknade.

Som sagt folk är vana vid Windows, men Linux och Mac världen börjar bli allt starkare, och inte vad jag vet använder inte vi alla av goggle här i världen?

Trixxet är att försäljarna har inte så mycket att säga till om när det kommer till OS, Windows är 95% alltid redan installerat, skall du ha OS X måste kudnen redan vara inställd på en Apple, skall personen ha en linux så kommer denna med stor sannolikhet köper sin egen dator och bygger ihop den själv. problemet som MS har, enligt mig, är att de ej arbetar tillräckligt nära med t.ex. Dell, HP osv för att kunan erbjuda ett "helt paket" som Apple gör (Deisgn, OS - mobilme etc)

Hur som, MS aint going nowhere, de kommer att plocka marknadsandelar som tusan framöver, nu när det börjar greppa klorna om PC'n och konsolen genom live, binder ihop detta med Mobiltelefoner och utökar med att sikta in på cloud computing så har de möjlighet att skapa store grejjer. Särskilt nu när Apple samt Google angriper dem och plockar marknadsandelar.
Citera
2010-01-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Vi får tillgång tilld et eftersom det skall lanseras som en service på mobiler som har windowsoperativet för just mobiler: http://kotaku.com/5445100/xbox-live-...-mobile-phones

Nu måste du skilja på cloud computing och det som återfinns inom det. Cloud computing är ett samlingsnamn för an faslig massa saker, Icloud ät t.ex. en applikation som använder sig av cloud computing-infrastructur för att fungera, det är således en cloud computing service(tjänst). När vi pratar om cloud computing pratar man vanligtvist och möjligheten till att flexibelt anpassa den krävda serverkraften efter den efterfrågan som finns. (läs mer på http://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing under Layers eller Cloud clients)

Microsoft kommer erbjuda servers -> infrastruktur och en platform där utvecklare kan utveckla sin programvaror och lansera dem (genom en betalningstjänst, självfallet).

Trixxet är att försäljarna har inte så mycket att säga till om när det kommer till OS, Windows är 95% alltid redan installerat, skall du ha OS X måste kudnen redan vara inställd på en Apple, skall personen ha en linux så kommer denna med stor sannolikhet köper sin egen dator och bygger ihop den själv. problemet som MS har, enligt mig, är att de ej arbetar tillräckligt nära med t.ex. Dell, HP osv för att kunan erbjuda ett "helt paket" som Apple gör (Deisgn, OS - mobilme etc)

Hur som, MS aint going nowhere, de kommer att plocka marknadsandelar som tusan framöver, nu när det börjar greppa klorna om PC'n och konsolen genom live, binder ihop detta med Mobiltelefoner och utökar med att sikta in på cloud computing så har de möjlighet att skapa store grejjer. Särskilt nu när Apple samt Google angriper dem och plockar marknadsandelar.

Nu får jag bita mig i läppen, som personligen är jag en liten dator-nisse av mig själv. Det var mer än vad jag visste. Fast när man tänker på det kommer det bli mkt med on-demand tjänster och online-spelen kommer att regera, sedan använda en browser som MCe http://www.anpark.com/software.aspx
Så X-box 360 kommer klara sig. Men när man tänker på hastigheten och nuvarnde grafik, sånt måste bli mer krävande sen. Så Xbox 720 kommer få se sig sitt ljus senare en dag, fast nuläge lär natal vara grejen, men jag tror på en 5års tid. Så 2015 måste nog året för X-box 720. Men när det gäller PS4 har man hört så mkt skvaller om så den lär träda i kraft 2012 t.o.m 2011. Sen har vi denhär länken jag även fladrade förbi en dag nämnd lite tidigare i tråden:http://www.edepot.com/playstation4.html

Men Nintendo har man inte hört så mkt av?
Bara olika förslag om att wii skall komma i flera gånger, alltså uppgradering av hårdvaran, låter uderligt, för de vill bryta trenden också. Så de tänker som PC-spel för de spelet ska klara av det, så kräver du den nyare wii'n t.ex 4.
http://www.wiiliving.com/nintendos-w...than-we-think/
Men vi vet detta iaf som är en glad nyhet ev om det är pålitligt: http://www.prylportalen.se/nyheter/s...-1.245664.html

Får nog lägga till detta också: http://www.product-reviews.net/2009/...n-the-upgrade/

Men den som väntar få se
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-12 kl. 19:10.
Citera
2010-01-13, 17:27
Saken är väl mer den att både Sony och Microsoft inte är så sugna att springa in till nästa generation.

Att MS sprang från Xbox 1 förstår man då de lärde sig en enorm läxa eftersom de aldrig kunde kontrollera kostnaderna i och med att de aldrig ägde tekniken i den. Livet i Xbox 1 var tvungen att ta slut snabbt för att skippa förlusterna.

De läxan är nu lärd och nu efter höga investeringar samt att man under senare tid börjat sälja boxen med vinst så är man knappast sugen på att dra in en helt ny maskin.

Sony har det värre, dels har man haft högst kostnader att få fram maskinen men man har även dragits med enorma förluster då man även med till och med Slim säljer PS3 med förlust.

Problemet är som jag ser det att Sony blev bekväma i PS1 o PS2 där de aldrig hade en fajt. Man kontrollerade stegen själv och låg bäst till även fast man var först.

Med PS3 kom man sist, hade störst kostnader och trots all teknik så springer man inte iväg. Detta har gjort att man fått sänka priset rätt kraftigt flera gånger sen lanseringen vilket har fördröjt eventuell vinst på maskinen. konkurrensen från 360 och Wii har Sony inte haft i tidigare generationer.

Sen har inte MS heller fått en grym väg, rent finansiellt är den bättre än PS3 men sett till kostnaderna så är man inte break-even.

Kort sagt, ingen är nog sugen på att göra stora investeringar i ny maskin, speciellt inte när Wii har rört om industrin rätt kraftig och man ej vet vilka standarder som gäller än, (n-draft, Intels HD WiFi, 3D, motion osv).

Är nog bara Nintendo som med lugn kan snart presentera en ny maskin.

En WiiHD låter väldigt logiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in