Citat:
Även om PS3 var starkare på pappret (och i realiteten när det kom till sonys egna studios) så led den av en allt för svårkodad bas. Vad proffsen väljer att spela sina spel med ser jag som en väldigt liten del i varför jag och andra ska välja en konsol. Det lustiga med dessa appar är att man förra generationen ansåg att sony slösat för mycket på att försöka få till en multimedia apparat och nu när X0 är det så är det tydligen guds gåva till mänskligheten? http://www.gamereactor.se/nyheter/20...x+One-enheter/
Ser inte lika ljust ut för PS4 längre. Även PS3 hade kraftfullare hårdvara än X360 men av någon anledning spelade alla proffs på X360 iaf. Lär bli samma sak denna gång nu när X1 snart sålt mer än PS4. Man kan redan nu se att proffsen fastnat för X1 på youtube/twitch.
Personligen så gillar jag finesser och därför är jag sjukt glad att jag äger en X1 som både har fler spel samt oändligt många fler funktioner på sig än ps4. Det bästa av allt är att X1 kommer få en version av Windows 10 i början av 2015 vilket resulterar i nya funktioner och massa universella appar som kommer fungerar både på X1, windows 10/8.1, Windows Phone.
Jag var osäker i början men nu är jag ganska säker på att X1 vinner även detta konsolkriget.
Ser inte lika ljust ut för PS4 längre. Även PS3 hade kraftfullare hårdvara än X360 men av någon anledning spelade alla proffs på X360 iaf. Lär bli samma sak denna gång nu när X1 snart sålt mer än PS4. Man kan redan nu se att proffsen fastnat för X1 på youtube/twitch.
Personligen så gillar jag finesser och därför är jag sjukt glad att jag äger en X1 som både har fler spel samt oändligt många fler funktioner på sig än ps4. Det bästa av allt är att X1 kommer få en version av Windows 10 i början av 2015 vilket resulterar i nya funktioner och massa universella appar som kommer fungerar både på X1, windows 10/8.1, Windows Phone.
Jag var osäker i början men nu är jag ganska säker på att X1 vinner även detta konsolkriget.
Jag tror som vanligt att kriget är långt ifrån över och att det kommer att vinnas av det företag som får bäst exklusiva titlar. Jag kan inte förneka att jag är lite sugen på en X0 för att lira alla Halo-spelen, serien är hypead som fan och jag har bara spelat 1:an. Samtidigt så ser jag fram emot Uncharted 4, kommer Santa Monica Studios att göra något av sitt God of War-ip, vad ND har för planer efter TLOU, med mera. Förra generationen hade MS väldigt länge Mass Effect men i slutändan blev även det multiplattform och enda jag fortfarande vill spela på X360 är Gears of War-serien.
Hade jag förra generationen köpt en 360 istället för PS3 hade jag inte fått spela något av Uncharted-spelen, God of War 3 (de 2 första hade jag redan spelat på PS2), TLOU, Heavy Rain samt Infamous spelen. Jag tycker att jag gjorde rätt val den gången trots att 360 presterade snäppet bättre i spel som RDR och andra multi-plattforms spel. Jag har en väldigt bred spelsmak och tror därför mer på PS4 baserat på historien, där MS oftast satsat på shooters och att pumpa ut nya racingspel har Sony släppt plattforms-spel ala Crash Bandicoot och Little Big Planet, de hade balls nog att släppa det något kontroversiella Heavy Rain*, ICO, med flera.
*I en tid där kidsen tycker att det är roligare att hjärndött skjuta allt som rör sig så är ett familjedrama med en djup personlig kris och historia ett rätt modigt släpp. Spelet passade verkligen inte alla men jag älskade det och har spelat igenom det 3 gånger.
X1. Nästan alla pro-gamers lirar nämligen på X1.