2014-08-24, 12:03
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av promannen
Jag har så svårt att bestämma mig om vilken konsol man ska köpa mellan ps4 och xb1 , har alltid gillat kontrollen bättre på xbox men finns det några andra fördelar med ps4?

Kontrollen till Xbox One är ett stort steg bakåt, känns inte ett dugg skön att hålla i. 360-dosan var perfekt, och PS4-kontrollen kommer inte långt därefter. Väldigt skön att hålla i, och med många trevliga funktioner som saknas till Xbox One.

Det som bör avgöra vilken konsol du bör köpa är dock de exklusiva spelen. Själv ser jag absolut ingenting av intresse när det gäller Xbox One, så för mig blev det Playstation 4. Sen hatar jag ju också hela Kinect-skiten, och det äckliga och krångliga (och reklamfyllda) Windows 8-interfacet som Xbox One använder, och icke-spelrelaterade saker som appar har jag ingen som helst användning av... så valet var lätt för mig.
Citera
2014-08-24, 12:18
Medlem
Detta är nog första generationen av konsoller jag inte känner något sug att skaffa någon konsol alls.

X1 och PS4 har bara få exlusiva tittlar. Och den ända exlusiva titeln jag gillar mellan dem är Halo. Men skaffa en konsol för några tusen för ett specifikt serie (som inte har släppt än) är helt onödigt enligt mig. Och sen inte glömma båda har "pay to play online".
Och jovisst, Destiny.

Så WiiUn lockar mig mest. Men vad som är "synd" är att dem flesta tittlarna är party spel för flera personer på en soffa (Mario kart, Super smash bros, etc). Vilket är jätte bra. Men det är sällan det händer idag

Nåja, nöjer mig med min 3DS vilket är bra dock. Får väll bli att satsa på en riktig spel dator i framtiden för mig
Citera
2014-08-26, 19:38
Medlem
Swedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnaAngemon
Så WiiUn lockar mig mest. Men vad som är "synd" är att dem flesta tittlarna är party spel för flera personer på en soffa (Mario kart, Super smash bros, etc). Vilket är jätte bra. Men det är sällan det händer idag

Mario Kart 8 går bra att lira online om man vill, likaså Smash Bros. sen skadar det ju inte att kunna lira med polare i soffan, men inget måste.
Det finns annars väldigt många andra bra spel till Wii U som är mer singel player om man vill ha sådana.
Wii U har överlägset flest och bäst exklusiva titlar, och den är enligt mig grymt underskattad!

Kolla bara in dessa exklusiva titlar som finns eller kommer komma snart:

Så brist på bra lir saknas inte! (dessutom är den bakåtkompatibel till skillnad från ps4 och xbone så alla wii spel finns ju)
Citera
2014-08-27, 12:20
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedo
Mario Kart 8 går bra att lira online om man vill, likaså Smash Bros. sen skadar det ju inte att kunna lira med polare i soffan, men inget måste.
Det finns annars väldigt många andra bra spel till Wii U som är mer singel player om man vill ha sådana.
Wii U har överlägset flest och bäst exklusiva titlar, och den är enligt mig grymt underskattad!

Kolla bara in dessa exklusiva titlar som finns eller kommer komma snart:

Så brist på bra lir saknas inte! (dessutom är den bakåtkompatibel till skillnad från ps4 och xbone så alla wii spel finns ju)

Jag tycker att de Nintendoexklusiva spelen vägs upp av att de flesta tredjepartstillverkare bojkottar Wii-U helt. Även om Wii-U har flest exklusiva spel så kommer nästan inga av spelen som släpps till både PS4 och XBO komma till Wii-U. Wii-Us klena hårdvara kräver att utvecklarna gör en kraftigt försämrad portning något som heller inte är särskilt lönsamt i och med konsolens dåliga försäljningssiffror.
Citera
2014-08-27, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Jag tycker att de Nintendoexklusiva spelen vägs upp av att de flesta tredjepartstillverkare bojkottar Wii-U helt. Även om Wii-U har flest exklusiva spel så kommer nästan inga av spelen som släpps till både PS4 och XBO komma till Wii-U. Wii-Us klena hårdvara kräver att utvecklarna gör en kraftigt försämrad portning något som heller inte är särskilt lönsamt i och med konsolens dåliga försäljningssiffror.

Precis.

Exklusiva titlar är viktigare än tredjepartsspel men om tredjepartsstödet försvinner helt så spelar det ingen roll. De exklusiva titlarna väger inte upp det.

Det var synd att Nintendo gick ut så tidigt med sin maskin och gjorde den så svag/annorlunda jämfört med Xbox One och PS4.

Tänk er WiiU med liknande arkitektur och prestanda som PS4/Xbox One. Nintendos egna exklusiva titlar + alla tredjepartsspel. Det hade varit en vinnare.
Citera
2014-08-27, 18:35
Medlem
Poddes avatar
Har en Wiiu men känner att det kommer allt för få spel som intresserar mig till den, väntar väl på ett nytt Zelda och kanske Smash Bros nu.

Min dator klarar i princip inga nya spel så jag funderade på att köpa en ny, dock spelar jag hellre på konsol och konstaterade att det är en jävla prisskillnad på att välja en PS4 eller Xbox one.

Nu är frågan vilken av dom?

Kommer inte att använda maskinen till något annat än att spela på, har en dator kopplad till TVn som jag kan kolla på film osv. på.

The last of us ser intressant ut, hade en 360 så har aldrig spelat det. Kingdomhearts gillade jag på PS2, likaså Final Fantasy spelen. Det här talar väl för PS4?

Men vad finns det som talar för xbox one?

Exklusiva titlar på kommande som jag missar?

Har kollat lite på Destiny ps4 bundlen som är rätt billig, men har aldrig gillat FPS spel med handkontroll, vänjer man sig snabbt?

Har spelat Dishonored på 360 och gillade det, men där kunde man ju smyga runt och ta det försiktigt.
Citera
2014-08-27, 21:46
Medlem
Om du gillar Halo serien så ska du utan tvekan välja Xbox one.
Annars så vet jag inte själv!
Citera
2014-08-27, 23:54
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnaAngemon
Om du gillar Halo serien så ska du utan tvekan välja Xbox one.
Annars så vet jag inte själv!

Halo, Quantum Theory och Sunset Overdrive är de enda (kommande) exklusiva stor-titlarna jag kan komma på till Xbox One. Obönhörligt trista spel.
Citera
2014-08-28, 00:45
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Halo, Quantum Theory och Sunset Overdrive är de enda (kommande) exklusiva stor-titlarna jag kan komma på till Xbox One. Obönhörligt trista spel.

Forza + Gears?
Citera
2014-08-28, 07:39
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Forza + Gears?

Crackdown.
Citera
2014-08-28, 15:35
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Forza + Gears?

Same ol shiet.
Citera
2014-08-28, 23:38
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Same ol shiet.

Mmm för Playstation har så många fler nya spelserier. De har ju inte ens fått fram en värdig konkurrent till Forza än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in