2010-01-06, 01:40
Medlem
Kights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peer2Peer
HD utbudet är lågt för att de drar extremt mycket för att skicka iväg HD (dvs 720 eller 1080p) Kommer nog dröja tills 4g kommer, då kommer man köra TV via internet iställer.

Dock kommer 4g inte vara så häftigt som det telia har börjat sätta upp runt om i storstäderna. Det 4g nätet bygger på 2,6 GHz teknik och du ska vara glad om du kommer få teckning 3-400 m från masten. För att spela upp full HD (1080p) så bör man ha ett internet som ligger stabilt på över 150mbit. och det är den teoretiska max hastigheten för 4g.
Citera
2010-01-06, 01:53
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kight
Dock kommer 4g inte vara så häftigt som det telia har börjat sätta upp runt om i storstäderna. Det 4g nätet bygger på 2,6 GHz teknik och du ska vara glad om du kommer få teckning 3-400 m från masten. För att spela upp full HD (1080p) så bör man ha ett internet som ligger stabilt på över 150mbit. och det är den teoretiska max hastigheten för 4g.
Har du källor på att det krävs 150 Mbit? Jag har provat med 360ns Zunetjänst med HD-film & där funkade det bra trots att jag bara har 24Mbit (får bara ut 16Mbit av dom).
Citera
2010-01-06, 03:16
Medlem
Peer2Peers avatar
Citat:

Hahahah naw va söt du är som tittar på telia reklamer... asså 4g är inte nåt pissigt 3g super turbo... och sen bara så du vet, tittar jag på film på min 360 som är 1080p streamad.. klarar 100 mb fiber mer än tillräckligt, hade fortfarnade 40 mb ner..
Citera
2010-01-06, 03:18
Medlem
Peer2Peers avatar
Citat:

'"Har du källor på att det krävs 150 Mbit? Jag har provat med 360ns Zunetjänst med HD-film & där funkade det bra trots att jag bara har 24Mbit (får bara ut 16Mbit av dom)."

hmm sluta hitta på saker kanske? bara skit du skriver...
Citera
2010-01-06, 05:05
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Hahahah naw va söt du är som tittar på telia reklamer... asså 4g är inte nåt pissigt 3g super turbo... och sen bara så du vet, tittar jag på film på min 360 som är 1080p streamad.. klarar 100 mb fiber mer än tillräckligt, hade fortfarnade 40 mb ner..
4G finns inte i Sverige. Det Telia marknadsför som 4G är inte riktig 4G, men det är ett annat ämne för en annan tråd.
Citat:
'"Har du källor på att det krävs 150 Mbit? Jag har provat med 360ns Zunetjänst med HD-film & där funkade det bra trots att jag bara har 24Mbit (får bara ut 16Mbit av dom)."

hmm sluta hitta på saker kanske? bara skit du skriver...
Vem hittar på? Prova tjänsten själv & återkom eller sök runt lite på google.
Citera
2010-01-06, 05:19
Medlem
Peer2Peers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
4G finns inte i Sverige. Det Telia marknadsför som 4G är inte riktig 4G, men det är ett annat ämne för en annan tråd.Vem hittar på? Prova tjänsten själv & återkom eller sök runt lite på google.

Vi pratar inte om 4g här.. Och kight hittar på massa saker om streamad 1080p film.. är medveten om att vi kommer lite ifrån ämnet..
Citera
2010-01-06, 05:19
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trottoar
Har du fått sand i fittan?
Ditt jävla kukhuvud, vad i helvete menar du med det där? Förklaring krävs, helst med diagram och med exempel så en femåring förstår.
Citera
2010-01-06, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Har du källor på att det krävs 150 Mbit? Jag har provat med 360ns Zunetjänst med HD-film & där funkade det bra trots att jag bara har 24Mbit (får bara ut 16Mbit av dom).

Det beror ju på bitraten. 1080p är ett jävla icke-begrepp på det viset, det säger ju inget om något annat än hur många linjer bilden har och att den är progressiv. Jag räknade lite på Zunes 1080p stream utifrån nått exempel och kom fram till att den låg på ungefär 8 Mbit (vilket kan vara uppåt väggarna fel då exemplet jag räkande utifrån inte var så ingående) och då är det inklusive ljud. Som jämförelse säger BD-standarden att 40 Mbit är max för enbart video och 48 Mbit är max för video och ljud tillsammans.
Citera
2010-01-06, 05:40
Medlem
MTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Ditt jävla kukhuvud, vad i helvete menar du med det där? Förklaring krävs, helst med diagram och med exempel så en femåring förstår.

Shit, fan va instängd du verkar vara
Citera
2010-01-06, 05:42
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MTD
Har du lust att utveckla? Eller räcker det med att du slänger ur dig en random kommentar och hoppas på det bästa?
Citera
2010-01-06, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MTD

Han har ju en poäng. Tråden dryper av inlägg från folk som hört något från en polare som hört det av en kusin vars syrra kommit på det under ett tjackrus på Emmabodafestivalen. Folk får väl gärna gå runt och leva med en skev världsbild men det är ju totalt ointressant för den här tråden som även bevistas av skolade konsolkrigare med kött på benen!
Citera
2010-01-06, 08:40
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Han har ju en poäng. Tråden dryper av inlägg från folk som hört något från en polare som hört det av en kusin vars syrra kommit på det under ett tjackrus på Emmabodafestivalen.

Jo, en sådan här tråd där man bara spekulerar blir det lätt att man skapar en bild på det man vill ha i framtiden, snarare än vad det kommer att bli. Finns det överhuvudtaget någon fakta alls om hur nästa generationer kommer att se ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in