2013-06-14, 00:58
Medlem
X-ray-flares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Tar du med dig din Xbox One där du inte har något internet så är det kört, men så länge du kan koppla upp dig till internet via wifi eller hur du nu gör det så kan du spela.
Eller så köper du bara en PS4:a så kan du spela offline bäst du vill.
Ok tack, funderar faktiskt på en PS4 eftersom jag aldrig tidigare ägt någon PS så tror jag det kan bli kul med ett byte från Xbox till PS.
Citera
2013-06-14, 02:25
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sartus
Med xbox1 så levereras även kinect! Detta erbjuds inte av PS4.

Kommer lätt köpa xbox1!

Skulle inte säga att Xbox One ger dig Kinect. De tvingar dig att ta den. Oavsett om du vill eller inte så måste du ha den i ditt vardagsrum, igång och ikopplad. Om det en dag visar sig att din router gått sönder eller att din nätleverantör har något strul så kommer du inte kunna spela på din Xbox. PS4 tvingar iallafall inte sina konsumenter att bli filmade.

För att vara ärlig så tycker jag att Microsoft överdriver sin Kinect. Visserligen är den bra, men inte så helig som de vill visa att den är.
Citera
2013-06-14, 02:28
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparTyre
Sedan ska det väl komma ut något liknande till kinect till playstation 4 kallat eye som man kan köpa till?

Ja det kommer, och det har funnits till Playstation 3 under en lång tid, men har inte blivit lika stor uppstådelse som med Kinect.
Citera
2013-06-14, 07:23
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Så du menar att man borde skrota Xones output som man lagt åtskilliga miljarder på? Har du förståelse för att konsolen inte skapas under en natt? Inte nog med att Xone är Microsofts flaggskepp, den är även PS4 största konkurrent= saluföringen av PS4 kommer öka markant.
Har du någon som helst aning om hur vanliga konsumenter reflekter över ett köp?

Om du har två likvärdiga produkter och en är kraftigare, billigare, kräver inte "online checkups 24/7" samt att dina spel nästan ägs av dig så är valet självart för alla utom fanboys.

Skulle nu MS släppa en uppdatering som tog bort onlinecheck och släppte tyglarna på ditt hyrda spel så tror jag att dom skulle vinna oerhört mycket med tanke på hur fruktansvärt överkörda dom är idag.
Citera
2013-06-14, 07:32
Medlem
ReiseReises avatar
Wii U Mario Kart och SSBB!! finns inget roligare att spela mot andra.
Vantar ivrigt pa ett Fire Emblem med

Seriost alla PS och Xbox spel kan ma lika garna lira pa datorn, mycket bekvamare... Elders scroll, Battlefield, CoD... Kanns som att PS och xbox endast lever pa sin Halo och Killzone som exlusive.
Citera
2013-06-14, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Wii U Mario Kart och SSBB!! finns inget roligare att spela mot andra.
Vantar ivrigt pa ett Fire Emblem med

Seriost alla PS och Xbox spel kan ma lika garna lira pa datorn, mycket bekvamare... Elders scroll, Battlefield, CoD... Kanns som att PS och xbox endast lever pa sin Halo och Killzone som exlusive.

Ha det skoj med gta v i september... eller vänta nu. Nej just ja. En PC version är ju inte ens bekräftad. Och till WiiU lär det inte komma heller. Och du är väl medveten om att det finns många fler genres till ps och xbox som inte är FPS.
I nuläget sitter jag själv med en gaming pc, x360 och ps3, och det självklara valet inför next-gen är ps4an. Har aldrig varit särskillt intresserad av Nintendos titlar.
Citera
2013-06-14, 08:38
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Ha det skoj med gta v i september... eller vänta nu. Nej just ja. En PC version är ju inte ens bekräftad. Och till WiiU lär det inte komma heller. Och du är väl medveten om att det finns många fler genres till ps och xbox som inte är FPS.
I nuläget sitter jag själv med en gaming pc, x360 och ps3, och det självklara valet inför next-gen är ps4an. Har aldrig varit särskillt intresserad av Nintendos titlar.

Tja allt handlar ju om vad man foredrar

Later lite konstigt om man inte tanker slappa gta 5 till pc, borde ju oka forslajningen markant liksom... sedan tycker jag inte heller om nar de ska ta med spel med hog grafik till wii, det blir oftast aldrig bra, se bara pa hur CoD blev pa wii...

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Alltså, marknadskonkurrens är ju alltid bra för oss konsumenter, men du vet hur man säger, two's a company, three's a crowd. Nintendo är bara i vägen, och Nintendo's roll i spelbranschen var som bäst med NES och SNES, efter det har de aldrig haft någon större betydelse. Wii var designad med mainstreamidioten i åtanke, inte för oss gamers, då Wiikontrollen gör det lätt för folk utan skills, att spela TV-spel (alltså dummar ner TV-spelandet där precision, fingefärdighet, tajming och snabbhet inte räknas), och DS var ju billigt skräp, likaså GBA.

Jag vill ha bort Nintendo från hårdvaran. Nintendo har länge haft monopol och hårdvaran i deras konsoler har tagit stryk därefter. GBA släpptes 2001 och den var i princip en bärbar SNES (givetvis lite bättre men låg upplösning och klen hårdvara för en 2000-talskonsol). När PSP kom några år senare då var det verkligen krut i den för en bärbar. Sony förstår hårdvarukonceptet, att pumpa skiten med styrka, ingen klen omanlig tjejkonsol som Nintendogstramset. Jag stör mig som fan på att bra TV-spel som t.ex. Castlevania: Aria of Sorrow, släpptes med undermålig grafik och undermåligt ljud, bara för att den är exklusiv till GBA. Tänk om den hade kommit till PSP istället? Eller ännu bättre, PSVita? Ge mig full HD, quadcore osv, inte 1800-talsteknologi. När jag spelar TV-spel vill jag att det skall kännas att man är i framtiden med grafiken, ljudet osv. Inte så att jag är en grafikhora då jag föredrar klassiska retro-spel som Life Force alla dagar i veckan framför modernt mainstream CoD-skit, men hårdvaran skall inte vara en begränsning.

Men for fan vad mycket skit du ar fylld med manniska, du pratar ju som om dina ord vore lag, snacka om att vara inmurad i sig sjalv eller hur man nu sager pa svenska... du verkar valdigt fixerad pa vad som ar mainstream hit och mainstream dit i ditt egna huvud och domer darefter, later som en typisk emo som pratar om sin musik.
Jag skulle kunna vanda pa bordet i ditt resonemang, Sony kan vi skrota och istallet behalla MS och Nintendo. Sony och MS spel ar ju i grund och botten kopior. Samma rallyspel, samma fighting spel, i princip samma Shoot-em-up spel med i grunden samma grafik och kannsla. Nintendo ger mer variation i spelvarlden. Grafiken gar mot en annan riktning, spelvariationerna ar mer unika.

Och SNES var det sista nintendo slappte som var bra? WOW sa du raknar bort N64? anser du verkligen denna som ett misslyckande? Och ingen spelar nintendogs forutom smatjejer, sa vad ar problemet? visste du att Barbie fanns till PS? ska jag gora som du och jamnfora det med Resident Evil och sedan dra slutsattsen att Nintendo ar battre?

Wii gav en mer unik spelvaiation, dar man rorde sig mer och siktade pa ett helt annat satt, hur kan du pasta att ps3 och 360 ar mer unik? Mario kart var fan sa mycket roligare att spela just pga wii kontrolen med flickvannen eller kompisar, an nagot javla Need for speed. Har du nagot spel som du kan jamnfora med tex Mario Galaxy eller Pikmin eller warioware eller Fire Emblem, eftersom dessa ar uppenbarligen "overflodiga" i konsolvarlden. Och hur kan du pasta att det inte kravs nagra skills att kunna spela spel som tex SSBB?
Senast redigerad av ReiseReise 2013-06-14 kl. 08:47.
Citera
2013-06-14, 09:24
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T.
Ehm... Är priserna för Xbox One och PS4 på den Svenska marknaden fastställda? PS4 kostar ju för fan lika mycket som Xbox One här

Om man väljer konsol efter pris är man helt ute och cyklar. Om X1 är 1000kr dyrare än PS4 och bägge konsolerna har en livslängd på 8 år så innebär det att merkostnaden är hela 125kr per år, dvs 34öre per dag.

HERREGUD!

Citat:
Ursprungligen postat av Raverlily
Skulle inte säga att Xbox One ger dig Kinect. De tvingar dig att ta den. Oavsett om du vill eller inte så måste du ha den i ditt vardagsrum, igång och ikopplad. Om det en dag visar sig att din router gått sönder eller att din nätleverantör har något strul så kommer du inte kunna spela på din Xbox. PS4 tvingar iallafall inte sina konsumenter att bli filmade.

För att vara ärlig så tycker jag att Microsoft överdriver sin Kinect. Visserligen är den bra, men inte så helig som de vill visa att den är.

Du är en riktig jävla pessimist. Du är en utav dom som ser Kinect som ett spionverktyg istället för en teknik som kan användas på sjukt coola sätt nu när lagg och upplösning är fixat.

Du har ju ingen jävla aning om vad MS och utvecklare har på gång till Kinect men eftersom dom tycker att den är såpass viktig att dom bundlar den med konsolen kan du ju kanske ana att det är sköna grejer på gång.

Tvingad att bli filmad? Lägg ner nu för fan.
Citera
2013-06-14, 09:31
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av '[SIC
'|43897651]Har du någon som helst aning om hur vanliga konsumenter reflekter över ett köp?

Om du har två likvärdiga produkter och en är kraftigare, billigare, kräver inte "online checkups 24/7" samt att dina spel nästan ägs av dig så är valet självart för alla utom fanboys.

Skulle nu MS släppa en uppdatering som tog bort onlinecheck och släppte tyglarna på ditt hyrda spel så tror jag att dom skulle vinna oerhört mycket med tanke på hur fruktansvärt överkörda dom är idag.

Hur vet du hur vanliga konsumenter reflekterar? Dom flesta har nog sina konsoler hemma, där dom har internet och kommer nog inte ens märka av att konsolen kollar upp något en gång per dag, ser inte ens problemet där.

Det enda är väl det med hyrda/lånade spel men gör man det inte så ofta så är det ju ingen stor grej.

Sedan har dom ju nya saker som gör att dom når ut till en ny form av marknad. Mig själv till exempel, jag har inte ägt en konsol sen nintendo 64 och på sin höjd har jag velat ha ett Wii för jag tycker det verkar roligt med lite festspel eller bara saker som bowling. Men så såg jag när dom visade upp xbox one och tyckte faktiskt det var mycket fräsiga saker man kunde göra med röst och rörelser. Tycker kinect verkar klara av sjuk mycket med.

Svårt att säga något om vem som är överkörd av vad. De lär vi se sen när dom börjar sälja. Men jag kanske är en fanboy nu? Verkar ju som om man tycker xbox one så är man förblindad av någon kärlek medan ps4 skulle vara "det rätta".
Citera
2013-06-14, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STARO
Om man väljer konsol efter pris är man helt ute och cyklar. Om X1 är 1000kr dyrare än PS4 och bägge konsolerna har en livslängd på 8 år så innebär det att merkostnaden är hela 125kr per år, dvs 34öre per dag.

Exakt. Man väljer efter spel och hårdvara. Så det självklara valet är ju ps4an i detta läge eftersom den har högre specs än x1 och dessutom är billigare. Det med spelen är så klart enligt tycke och smak, men man kan ju räkna med att ps4an får bättre flyt på multiplats pga av bättre hårdvara.

Inte köper man ju t.ex ett grafikkort som är sämre än ett annat till sin pc om det sämre kortet är dyrare.
Citera
2013-06-14, 09:37
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-ray-flare
Jaha så när jag åker på semester en vecka vad händer då da? kommer jag inte kunna spela online längre??? wtf

Du kommer varken kunna spela online eller offline fören du verifierat ditt Xone mot internet igen.
Citera
2013-06-14, 09:57
Medlem
Så 2 produkter, som är hårdvaror för att spela spel på bästa möjliga sätt.

Bra, vad är det vi är ute efter?
Vissa går efter Pris några Prestanda/Kvalite men det brukar då kosta mer..

Då detta fall är mer unikt, dvs du får en maskin med bättre prestanda, och pris

Det ologiska valet är väll Xbox one, alla som har fakta och vet all info
Och endå bestämmer sig för att köpa XBONE ...då är man ologisk, naiv, och dum.

Tänk efter lite, du kan köpa Data X och Data Y.. bryr du dig om märket? lr bryr du dig om Prestandan och priset

Jag har hört folk säga "men jag gillar xbox handkontrollen bättre"
Det är som att köpa en sämre och dyrare bil för att den hadde en ratt du gillar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in