Citat:
Ursprungligen postat av
DrAg00nEn
Ha det skoj med gta v i september... eller vänta nu. Nej just ja. En PC version är ju inte ens bekräftad. Och till WiiU lär det inte komma heller. Och du är väl medveten om att det finns många fler genres till ps och xbox som inte är FPS.
I nuläget sitter jag själv med en gaming pc, x360 och ps3, och det självklara valet inför next-gen är ps4an. Har aldrig varit särskillt intresserad av Nintendos titlar.
Tja allt handlar ju om vad man foredrar
Later lite konstigt om man inte tanker slappa gta 5 till pc, borde ju oka forslajningen markant liksom...

sedan tycker jag inte heller om nar de ska ta med spel med hog grafik till wii, det blir oftast aldrig bra, se bara pa hur CoD blev pa wii...
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Alltså, marknadskonkurrens är ju alltid bra för oss konsumenter, men du vet hur man säger, two's a company, three's a crowd. Nintendo är bara i vägen, och Nintendo's roll i spelbranschen var som bäst med NES och SNES, efter det har de aldrig haft någon större betydelse. Wii var designad med mainstreamidioten i åtanke, inte för oss gamers, då Wiikontrollen gör det lätt för folk utan skills, att spela TV-spel (alltså dummar ner TV-spelandet där precision, fingefärdighet, tajming och snabbhet inte räknas), och DS var ju billigt skräp, likaså GBA.
Jag vill ha bort Nintendo från hårdvaran. Nintendo har länge haft monopol och hårdvaran i deras konsoler har tagit stryk därefter. GBA släpptes 2001 och den var i princip en bärbar SNES (givetvis lite bättre men låg upplösning och klen hårdvara för en 2000-talskonsol). När PSP kom några år senare då var det verkligen krut i den för en bärbar. Sony förstår hårdvarukonceptet, att pumpa skiten med styrka, ingen klen omanlig tjejkonsol som Nintendogstramset. Jag stör mig som fan på att bra TV-spel som t.ex. Castlevania: Aria of Sorrow, släpptes med undermålig grafik och undermåligt ljud, bara för att den är exklusiv till GBA. Tänk om den hade kommit till PSP istället? Eller ännu bättre, PSVita? Ge mig full HD, quadcore osv, inte 1800-talsteknologi. När jag spelar TV-spel vill jag att det skall kännas att man är i framtiden med grafiken, ljudet osv. Inte så att jag är en grafikhora då jag föredrar klassiska retro-spel som Life Force alla dagar i veckan framför modernt mainstream CoD-skit, men hårdvaran skall inte vara en begränsning.
Men for fan vad mycket skit du ar fylld med manniska, du pratar ju som om dina ord vore lag, snacka om att vara inmurad i sig sjalv eller hur man nu sager pa svenska... du verkar valdigt fixerad pa vad som ar mainstream hit och mainstream dit i ditt egna huvud och domer darefter, later som en typisk emo som pratar om sin musik.
Jag skulle kunna vanda pa bordet i ditt resonemang, Sony kan vi skrota och istallet behalla MS och Nintendo. Sony och MS spel ar ju i grund och botten kopior. Samma rallyspel, samma fighting spel, i princip samma Shoot-em-up spel med i grunden samma grafik och kannsla. Nintendo ger mer variation i spelvarlden. Grafiken gar mot en annan riktning, spelvariationerna ar mer unika.
Och SNES var det sista nintendo slappte som var bra? WOW sa du raknar bort N64? anser du verkligen denna som ett misslyckande? Och ingen spelar nintendogs forutom smatjejer, sa vad ar problemet? visste du att Barbie fanns till PS? ska jag gora som du och jamnfora det med Resident Evil och sedan dra slutsattsen att Nintendo ar battre?
Wii gav en mer unik spelvaiation, dar man rorde sig mer och siktade pa ett helt annat satt, hur kan du pasta att ps3 och 360 ar mer unik? Mario kart var fan sa mycket roligare att spela just pga wii kontrolen med flickvannen eller kompisar, an nagot javla Need for speed. Har du nagot spel som du kan jamnfora med tex Mario Galaxy eller Pikmin eller warioware eller Fire Emblem, eftersom dessa ar uppenbarligen "overflodiga" i konsolvarlden. Och hur kan du pasta att det inte kravs nagra skills att kunna spela spel som tex SSBB?