2010-01-06, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303

Jo, en sådan här tråd där man bara spekulerar blir det lätt att man skapar en bild på det man vill ha i framtiden, snarare än vad det kommer att bli. Finns det överhuvudtaget någon fakta alls om hur nästa generationer kommer att se ut?

Lite rykten finns det ju. AMD/ATi ska ju exempelvis ha slutit avtal med MS om att leverera grafikchip för nästa generation. Men det i sig säger ju inte så mycket.
Citera
2010-01-06, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peer2Peer
Jag skulle kunna tro att Microsoft "bygger" ihop PC med Xbox 720, ett smart sätt att använda Xboxens resurser dvs grafik prestanda. Förövrigt tycker ja "Xbox 720" låter som ett bra namn! Sen har jag för mig att 360n skulle sluta tillverkas 1012, så man får hoppas på en ny Xbox kommer då. Och speciella egenskaper för "720" skulle kunna vara 3D. Mer vet jag inte.

Tycker också att Xbox 720 låter okay, fast på andra håll nu får man även veta att den skall kallas för Xbox 3 rakt av. Och Nintendo skall kalla sin för N6, när dom redan nu försöker med i start och marknadsföra den som Zii(see) som Wii(vi) som jag mer tror på.

Och här under har vi en länk om fler som tror på året 2010, som troligen har hört om 2011. Och tänker som det hände med windows7 hur det kom ut 2009, när det var ment 2010. När jag mer tror på 2012.

http://www.businessinsider.com/will-...out-in-2010-01

Sen om man ser så här:
Nintendo 64 1996.
Den 14 september 2001 släpptes konsolen GameCube i Japan.
Nintendos femte stationära konsol, Wii, släpptes i Europa den 8:e december 2006.
Ser man att det rör sig om 5år i mellan varje konsol. Och nu väntar vi på nästa konsol helt enkelt
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-06 kl. 09:03.
Citera
2010-01-06, 10:33
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Och här under har vi en länk om fler som tror på året 2010, som troligen har hört om 2011. Och tänker som det hände med windows7 hur det kom ut 2009, när det var ment 2010. När jag mer tror på 2012.

Man undrar ju lite om du ens läser de länkar du postar. Så här säger artikeln:
Citat:
But there is little reason to think an eighth-generation console will be released in 2011, which means there probably won't be any solid word about one in 2010.
http://www.businessinsider.com/will-...grow-rapidly-6

Det är alltså raka motsatsen till vad du säger i ditt inlägg. Och vad har W7 med saken att göra? Det är mjukvara och inte hårdvara, stor skillnad.
Citera
2010-01-06, 10:36
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Tycker också att Xbox 720 låter okay, fast på andra håll nu får man även veta att den skall kallas för Xbox 3 rakt av. Och Nintendo skall kalla sin för N6, när dom redan nu försöker med i start och marknadsföra den som Zii(see) som Wii(vi) som jag mer tror på.

Sen om man ser så här:
Nintendo 64 1996.
Nintendos femte stationära konsol, Wii, släpptes i Europa den 8:e december 2006.
Ser man att det rör sig om 5år i mellan varje konsol. Och nu väntar vi på nästa konsol helt enkelt

Men det handlar ju också om att vi lite hamnar på en "platå" med denna generationen konsoler eftersom det för tillfället är så hög standard på dem, och det lär ju inte finnas många uppgraderingar för konsolerna som är ekonomiskt försvarbara idagsläget?

Visst har säkert Microsoft hittat nån saker det hade kunnat uppgradera en 360 med och kalla det för en ny konsol, men skulle de tjäna några pengar på det?

Därför lär företagen får vänta ett tag för att mer ny teknik ska bli tillgänglig till ett vettigt tillverkningspris.
Citera
2010-01-06, 12:42
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Sen om man ser så här:
Nintendo 64 1996.
Du har glömt bort att Nintendo sålde väldigt dåligt tidigare generationer, till skillnad från nu. Detta kommer sannolikt påverka generationen, kanske inte bara för dom, & göra den längre med 1-2 år.

Jag undrar också vad Windpws 7 har med detta att göra. PS3an skulle släppas 2006 i Europa men komer ut 2007, hur ser du på det? Kommer det bli likadant denna generationen där vi får försenade konsoler? Vad är ment?
Citera
2010-01-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Du har glömt bort att Nintendo sålde väldigt dåligt tidigare generationer, till skillnad från nu. Detta kommer sannolikt påverka generationen, kanske inte bara för dom, & göra den längre med 1-2 år.

Jag undrar också vad Windpws 7 har med detta att göra. PS3an skulle släppas 2006 i Europa men komer ut 2007, hur ser du på det? Kommer det bli likadant denna generationen där vi får försenade konsoler? Vad är ment?

Givetvis får japanerna/kineserna konsolen före oss.
Men vad jag menar med windows7(mjukvara) att det kom förtidigt vad dom hade sagt som resonemang. Och just nu är vi alla internet baserade monster, som söker och vet allt nästan. Så det finns möjligheter att dessa hårdvaror som är konsoler kan komma tidigare.

Som jag kan ta det en ytterliga gång det kan hända att konsolerna kommer detta år 2010/2011, men sannorlikheten är ganska liten. Som det typ stog i tråden Och jag tror mer på 2011/2012. Syftet är vad jag menar julhandeln är väldigt stort och alla barn vill ha samt vuxna. Och då är det bästa tiden och sälja iväg konsolerna. Hängde nån med mig där?

Som vi kan ta Natal kommer bli 2010 Microsoft's år, själva grejen.
Men jag tror det inte kommer bli sån stor grej av det. Och året som kommer där på, detta var det ni väntade på, bara för att hålla spänningen igång för de vet alla väntar på dessa nya konsoler.

Så 2012 januari det är vad jag tror på, men om det skulle komma tidigare får vi känna oss lyckliga, personligen skulle jag bli det
Citera
2010-01-06, 13:33
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Givetvis får japanerna/kineserna konsolen före oss.
Varför är det givet? Xbox 360 & Wii släpptes "samtidigt" runtom i hela världen, så varför skulle det vara givet?
Citat:
Men vad jag menar med windows7(mjukvara) att det kom förtidigt vad dom hade sagt som resonemang. Och just nu är vi alla internet baserade monster, som söker och vet allt nästan. Så det finns möjligheter att dessa hårdvaror som är konsoler kan komma tidigare.
Så bara för att vi är fler som kan använda google kommer konsolerna komma tidigare? Bra gjort där!
Citat:
Som jag kan ta det en ytterliga gång det kan hända att konsolerna kommer detta år 2010/2011, men sannorlikheten är ganska liten. Som det typ stog i tråden Och jag tror mer på 2011/2012. Syftet är vad jag menar julhandeln är väldigt stort och alla barn vill ha samt vuxna. Och då är det bästa tiden och sälja iväg konsolerna. Hängde nån med mig där?
Menar du datumet jag skrev? 2011-04-01? Om du inte förstod det så är det första april vilket leder till att hela grejen kring nästa release av konsoler (som vi inte vet något om än) är ett stort jäkla skämt.
Citera
2010-01-06, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Varför är det givet? Xbox 360 & Wii släpptes "samtidigt" runtom i hela världen, så varför skulle det vara givet?
Så bara för att vi är fler som kan använda google kommer konsolerna komma tidigare? Bra gjort där!
Menar du datumet jag skrev? 2011-04-01? Om du inte förstod det så är det första april vilket leder till att hela grejen kring nästa release av konsoler (som vi inte vet något om än) är ett stort jäkla skämt.

Som jag skrev kan komma, så ja och nej. Men personligen säger jag vi alla som kan sitta vid en dator har lite mer pejl vad som händer i världen. Fast de som läser tidningen och tittar på nyheterna på tv har väl en rätt så stor kolla oxå, fast kanske inte lika hög vad jag tror.

Hmm var skrev du det datumet? vilka sida och vilken inlägg i denna tråd?, verkar som något som jag har missat.
Citera
2010-01-06, 13:53
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Som jag skrev kan komma, så ja och nej. Men personligen säger jag vi alla som kan sitta vid en dator har lite mer pejl vad som händer i världen. Fast de som läser tidningen och tittar på nyheterna på tv har väl en rätt så stor kolla oxå, fast kanske inte lika hög vad jag tror.

Hmm var skrev du det datumet? vilka sida och vilken inlägg i denna tråd?, verkar som något som jag har missat.
https://www.flashback.org/showpost....9&postcount=58

Det spelar ingen roll hur stor koll vi har, dom tre stora kommer inte släppa sin konsol tidigare bara för att vi är fler som googlar. Hur tänker du egentligen när du resonerar så?

Citera
2010-01-06, 13:57
Medlem
teowinds avatar
Citat:

Men varför skulle nästa generations konsoler släppas tidigare bara för att många människor är anslutna mot internet och vet vad som händer i världen? Det finns ingen logisk koppling.

Börjar mer och mer tro att du bara gör dig till.
Citera
2010-01-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Men varför skulle nästa generations konsoler släppas tidigare bara för att många människor är anslutna mot internet och vet vad som händer i världen? Det finns ingen logisk koppling.

Börjar mer och mer tro att du bara gör dig till.

Så kan det vara, men sådan är jag inte
Men du kan se det så här, har du inte lärt dig mera när du satt bakom en dator? Som om jag vill kan jag sitta och prata med en kines/japan på typ andra sidan jordklotet och ha en översättare bredvid mig.

Men hittels så stämmer det mesta som jag har sagt om 2011

http://www.whattheyplay.com/blog/200...i-due-by-2011/

Och denna artikel är redan från rättså sent 2008.
Citera
2010-01-06, 14:18
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Varje konsollsläpp måste ju bygga på den tidigare konsollens fram- och nedgångar. Som exempel så lär PS4 absolut inte släppas med ett lika hutlöst högt pris som PS3 därför att det helt enkelt inte lönade sig då ingen hade råd/ville betala ett så högt pris. Av den anledningen kommer inte PS4 ha en, för sin tid, lika vass hårdvara som PS3 hade eftersom det hade orsakat just ett högt pris.

Microsoft kommer nog att ha stort fokus på funktionalitet, inbyggda tjänster och mediamöjligheter i konsollen eftersom de har sett hur väl det fungerade för Sony och att döma av hur de redan har försökt att klämma in lite extra funktioner i 360 redan. De kommer även rikta in sig på hårdvarumässig kvalitet för att minska framförallt skamligheten bakom deras RROD-halt på 360-konsoller samt minska sina egna kostnader (rätt kvalitet = mindre osynligt företag).

Nintendo har vunnit enormt på casual-marknaden och dess massutbud av spel som dessutom inte kräver en avancerad teknik vilket har resulterat i låga priser som fler människor har kunnat tänka sig att spendera på konsollen. De lär fortsätta på samma spår med nästa konsoll vars gimmick lär vara en modifierad version av rörelsekänslighet (och teknik jämförbar med nuvarande generations?) speciellt nu när deras kundbas har växt till mer eller mindre globala proportioner.

Så, Microsoft kommer nog att köra på en rak linje - ny konsoll, bättre hårdvara, mer komplexa spel, multimediamöjligheter, inga konstigheter. Sony kommer att ta lärdom av Nintendos lösning med Wii (enklare hårdvara, lägre utgifter), fortsätta utveckla PSN (möjligtvis med serverfarmar) samt hålla kvar så många av sina viktigaste utvecklare som möjligt. Nintendo kommer helt enkelt att köra på som de håller på med för tillfället, lär inte bli någon större revolution där förutom självklarheter som HD-stöd, multimediafunktionalitet etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in