2013-07-11, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
En fördel för Kinect är också att den liksom tidigare använder en vanlig USB-kontakt så vem som helst med en dator kan börja labba med den om de känner för det.

Var det inte klart att Microsoft hittat på en egen kontakt så den nya versionen av Kinect INTE kan kopplas in till något annat?
Citera
2013-07-11, 01:10
Medlem
xobxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Var det inte klart att Microsoft hittat på en egen kontakt så den nya versionen av Kinect INTE kan kopplas in till något annat?

Det är inte en usb-kontakt på den som medföljer one. Minns jag rätt så har MS sagt att dom kommer släppa en för pc senare.

Går rykten om att MS kommer låta indie-utvecklare självpublicera till one. Dom har ju redan tagit bort avgiften för att uppdatera spel så det känns ju inte helt osannolikt.
Citera
2013-07-11, 01:36
Medlem
EliasAlucards avatar
Nu är det officiellt, Microshit och Nintönto är helt ute ur leken:

PS4 Will Allow You To Play Your Games From Multiple Consoles: http://www.ign.com/articles/2013/07/...tiple-consoles
Citera
2013-07-11, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

PS4 Will Allow You To Play Your Games From Multiple Consoles: http://www.ign.com/articles/2013/07/...tiple-consoles

Ööö?

Både Xbox 360 och PS3 har den funktionen.

På Xbox One var det även tänkt att man skulle kunna spela sina fysiska spel på vilken konsol som helst med hjälp av onlinecheckar (för att hålla koll på så att spelet bara användes på ett ställe åt gången) men det blev ett djävla liv så de backade.

Nu kommer det funka precis som på PS4.

Fysiska spel så måste skivan sitta i -

Digitala spel så kan man spela vart som helst, men de är oftast mycket dyrare än att köpa i butik -
Senast redigerad av Kalmar2004 2013-07-11 kl. 01:48.
Citera
2013-07-11, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xobx
Det är inte en usb-kontakt på den som medföljer one. Minns jag rätt så har MS sagt att dom kommer släppa en för pc senare.

Går rykten om att MS kommer låta indie-utvecklare självpublicera till one. Dom har ju redan tagit bort avgiften för att uppdatera spel så det känns ju inte helt osannolikt.

Verkar vara så. Kollade på en jämförelse och där stod det att det skulle vara USB men när jag tittar igen så står det "Durango Kinect" så den är förmodligen gjord innan MS visade Xbox One.
Citera
2013-07-11, 11:51
Medlem
xobxs avatar
Citat:

Att nå sina digitala spel vart som helst är ju inget nytt och detta funkar redan på 360 (och ps3?)

Det enda som är nytt är att man spela samtidigt när man laddar ner, vilket inte lär fungera bra med sonys servar
Spelar 5 minuter - "Cant access this part yet, trololol"
Citera
2013-07-11, 12:30
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Att nå sina digitala spel vart som helst är ju inget nytt och detta funkar redan på 360 (och ps3?)

Det enda som är nytt är att man spela samtidigt när man laddar ner, vilket inte lär fungera bra med sonys servar
Visste inte att ps4 redan var ute.
Citera
2013-07-11, 12:48
Medlem
Milkcrates avatar
Citat:

Vilken nivå du lägger debatten på. Men om det är så du vill ha det..

Microsofts servrar. Spelar 5 minuter - "Can't access this part yet, please pay a fee to continue. Trololol"
Citera
2013-07-11, 13:22
Medlem
xobxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Visste inte att ps4 redan var ute.

Läs om meningen en gång till. Lägg märkte till ordet "lär".

Citat:
Ursprungligen postat av Milkcrate
Vilken nivå du lägger debatten på. Men om det är så du vill ha det..

La mig bara på samma nivå som EliasAlucard för ett tag. Det verkar även vara din nivå

Men det kommer ju hända, spelar man för snabbt så kommer man ju hinna ifatt nedladdningen. Då väntar jag hellre tills allt är nedladdat än att riskera bli avbruten mitt i en action-sekvens.
Citera
2013-07-11, 13:44
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Ööö?

Både Xbox 360 och PS3 har den funktionen.

På Xbox One var det även tänkt att man skulle kunna spela sina fysiska spel på vilken konsol som helst med hjälp av onlinecheckar (för att hålla koll på så att spelet bara användes på ett ställe åt gången) men det blev ett djävla liv så de backade.

Nu kommer det funka precis som på PS4.

Fysiska spel så måste skivan sitta i -

Digitala spel så kan man spela vart som helst, men de är oftast mycket dyrare än att köpa i butik -
Ja, det är bara att tanka ner PS3-spelen man har köpt via PlayStation Network, funkar finfint. Är dock skeptisk till om detta finns till Wii U (har Nintendo ens bandbreddresurserna för detta till riktiga spel, alltså inte små remakes av gamla NES-klassiker?), och Microsoft lär nog inte vara sugna på att folk skall kunna ha några som helst friheter med Xbone, då Microsoft vill ha en slant för varje gång du spelar spelet som du har köpt (trots att de nu har backat om DRM-skiten så vill nog Microsoft allt ha det så restriktivt som möjligt; det är deras klassiska ideologi) så att Microsoft skulle låta en tanka om spelen man har köpt, låter tveksamt.

I vilket fall som helst är Microsoft redan ute ur leken, före försäljningen ens har börjat, och Wii U har ju sålt trögt.
Senast redigerad av EliasAlucard 2013-07-11 kl. 13:46.
Citera
2013-07-11, 14:12
Medlem
xobxs avatar
Citat:
Ja, det är bara att tanka ner PS3-spelen man har köpt via PlayStation Network, funkar finfint. Är dock skeptisk till om detta finns till Wii U (har Nintendo ens bandbreddresurserna för detta till riktiga spel, alltså inte små remakes av gamla NES-klassiker?), och Microsoft lär nog inte vara sugna på att folk skall kunna ha några som helst friheter med Xbone, då Microsoft vill ha en slant för varje gång du spelar spelet som du har köpt (trots att de nu har backat om DRM-skiten så vill nog Microsoft allt ha det så restriktivt som möjligt; det är deras klassiska ideologi) så att Microsoft skulle låta en tanka om spelen man har köpt, låter tveksamt.

I vilket fall som helst är Microsoft redan ute ur leken, före försäljningen ens har börjat, och Wii U har ju sålt trögt.

Sluta prata strunt nu. Man behöver inte betala för ett spel man redan köpt.
Konstigt att dom har tillåtet det på 360 med deras restriktiva ideologi..

Du är ganska naiv om du tror att MS redan är ute ur leken.
Citera
2013-07-12, 00:12
Medlem
Inte helt hundra inläst på alla konsolerna. Ber om lite hjälp här och vill klargöra att detta inlägg inte är menat att skapa ett snack om PS vs Xbox. Har haft Xbox 360 sen det kom ut (gick tyvärr sönder förra veckan dock, AV uttaget) och gillar det. Vad som lockat mig till Xbox One hittills är att kontrollerna, både PS och Xbox har nästintill likadana som tidigare, är väldigt mycket bättre på Xbox, samt exklusiva titlar såsom Gears of War och Fable. Men nu börjar jag fundera då MS faktiskt var lite slöa på att komma ut med exklusiva titlar till 360 jämfört med PS3 samt att de kom ut till PC 1-2 efter. Att betala runt 6-700kr extra för ett fåtal titlar jag gillar ställer jag mig tveksam till, angående kontrollerna vet jag att man kunde via internet få tag på "Xbox kontroller" till Playstation 3 så det kan ju mycket väl hända igen.

Så nu till min fråga till er som faktiskt ÄR inlästa på konsolerna. Vad kan ni säga som skulle få mig att köpa Xbox One före PS4? Har som sagt suttit på mitt 360 i 8 år och varit väldigt nöjd med det, kan Xbox One stå sig mot PS4 också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in