2013-05-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Du råkar inte sitta på en länk till påståendet? Det skulle vara intressant att läsa.

Nej, det rör sig lite för fort i trådarna där. Vetenskapligt sa jag lite skämtsamt.

Grunden är i alla fall att en Wii U uppskattas till att klara 0,5-0,6 teraflops. Xbox One klarar enligt tidigare läckor (och slutsatser från de data som uppgivits) ca 1,2 teraflops. PS4 vet vi är på 1,8 teraflops och det skiljer alltså ungefär en Wii U i kapacitet (eller 2 st Xbox 360 tror jag också nämndes).
Citera
2013-05-25, 13:52
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Nej, det rör sig lite för fort i trådarna där. Vetenskapligt sa jag lite skämtsamt.

Grunden är i alla fall att en Wii U uppskattas till att klara 0,5-0,6 teraflops. Xbox One klarar enligt tidigare läckor (och slutsatser från de data som uppgivits) ca 1,2 teraflops. PS4 vet vi är på 1,8 teraflops och det skiljer alltså ungefär en Wii U i kapacitet (eller 2 st Xbox 360 tror jag också nämndes).

Så på ps4 kan man spela Call of duty: ghost och New super mario bros. samtidigt?

Fan vad nice

Edit: Läste att Microsoft har startat upp ett gäng nya spelstudios, ska bli roligt att se vad de gör för spel då jag iafl. tycker att både Sony och Nintendo har mycket bättre 1st party studios i dagsläget.
Senast redigerad av lumba 2013-05-25 kl. 13:54.
Citera
2013-05-25, 16:05
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Så på ps4 kan man spela Call of duty: ghost och New super mario bros. samtidigt?

Fan vad nice

Edit: Läste att Microsoft har startat upp ett gäng nya spelstudios, ska bli roligt att se vad de gör för spel då jag iafl. tycker att både Sony och Nintendo har mycket bättre 1st party studios i dagsläget.

Ja, det här måste va ms stora problem.
Känns inte som nån deal breaker att dom köper till sig nån månads dlc på ett fåtal spel.

Dom måste ha råd, och borde ta sig råd att bara anställa ett par riktigt duktiga grabbar och tjejer. Ge dessa en säck pengar och hålla sina kladdiga fingrar från deras kreativitet.
Citera
2013-05-25, 18:44
Medlem
Känns som att allt Microsoft tänker på är pengar.
Citera
2013-05-25, 19:32
Medlem
Profaxs avatar
Vilka är de tyngst vägande titlarna för respektive Konsoler? Vilka är så att säga dealbreakers?
Citera
2013-05-25, 21:04
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Vilka är de tyngst vägande titlarna för respektive Konsoler? Vilka är så att säga dealbreakers?

Det har ju inte utannonserats speciellt många titlar än, speciellt inte till XBone.

Jag tycker Infamous och Knack till ps4 verkar jävligt nice.

till xbox så är väl Forza5 det mest intressanta än så länge.
Citera
2013-05-25, 21:13
Medlem
Jag kommer då att skaffa mig ett Wii U när nya Zelda och Mario kart släpps. Då har tillräckligt många intressanta spel släppts för min del. Kommer då ha en en 6-8 spel som jag har tänkt lira. Kommer nog även att skaffa en av de andra blir nog ps4 xbox one verkar skit rent ut sagt.
Citera
2013-05-25, 23:51
Medlem
Theberzerkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasp18
Jag kommer då att skaffa mig ett Wii U när nya Zelda och Mario kart släpps. Då har tillräckligt många intressanta spel släppts för min del. Kommer då ha en en 6-8 spel som jag har tänkt lira. Kommer nog även att skaffa en av de andra blir nog ps4 xbox one verkar skit rent ut sagt.

Köpte Wii U förra veckan och i väntan på nya Zelda så fick Skyward Sword duga (hade inte pengar att köpa det tidigare när jag hade vanliga Wii). Hoppas Nintendo håller i utvecklingen av Zelda för Skyward Sword är hittills top3 på min Zelda-lista.

Köpte även Nintendoland och NSMBU och båda titlar har skänkt mycket glädje i vardagsrummet. NSMBU var lite väl likt vanliga NSMB men helt okej ändå. Nintendoland var faktiskt bättre än vad jag trodde, det var otroligt mycket rikare och kommer hålla bra mycket längre än Wii Sports/Resort.

Längtar som fan till E3 då vi kommer få se det första av nya Super Smash spelet (största anledningen till att jag köpte Wii U).

Har tappat alla gnutta av intresse för Xbox One så det blir nog ett ps4 som får ackompanjera mitt Wii U.
Citera
2013-05-26, 13:29
Medlem
Exuross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Det har ju inte utannonserats speciellt många titlar än, speciellt inte till XBone.

Jag tycker Infamous och Knack till ps4 verkar jävligt nice.

till xbox så är väl Forza5 det mest intressanta än så länge.
Nya Kill Zone är väl en exklusiv titel till ps4? Även om jag tycker serien ballat ur så hoppas jag dess nykomling stärker PS4 som konsol så Xbox One floppar då Xbox One inte är något annat än en jävla mjölkmaskin som är byggd för 12åringar med bokstavskombinationer.

Ber även till gudarna att Metal Gear Solid 5 blir exklusivt till PS4, en sådan gudomlig titel får inte vanäras av skitkonsoler som Xbox.

Ja jag är PS-fan boy.
Citera
2013-05-26, 13:34
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exuros
Nya Kill Zone är väl en exklusiv titel till ps4? Även om jag tycker serien ballat ur så hoppas jag dess nykomling stärker PS4 som konsol så Xbox One floppar då Xbox One inte är något annat än en jävla mjölkmaskin som är byggd för 12åringar med bokstavskombinationer.

Ber även till gudarna att Metal Gear Solid 5 blir exklusivt till PS4, en sådan gudomlig titel får inte vanäras av skitkonsoler som Xbox.

Ja jag är PS-fan boy.

Om MGS5 ens kommer till ps4 så är jag säker på att det även släpps på Xbone, tröttnat lite på FPS-spel men killzone2 var sjukt roligt att spela online.
Citera
2013-05-26, 13:47
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exuros

Ja jag är PS-fan boy.

Du är medveten om att hela MGS serien undantaget 1 & 4 finns på X-box 360? Även 5an kommer till 360 det är redan bekräftat.
Citera
2013-05-26, 14:24
Medlem
L.V.X.s avatar
Microsoft verkar fokusera helt och hållet på multimedia och sociala nätverk, vilket jag tycker är tråkigt. Hur stor andel av presentationen av Xbone handlade om spel? En fjärdedel? En femtedel? Att de sedan väljer att knyta spelen till spelarens profil, kräver ständig uppkoppling, har ständig övervakning (Kinect går inte att stänga av) och att man loggar in varje dag...det är så fruktansvärt konstiga beslut att jag inte förstår hur de tänker.

Det verkar tyvärr vara så att Xbone blir en BluRay-spelare som man också kan spela Angry Birds på om man vill. Sony däremot har sagt att de riktar sig till core gamers, att man skall kunna spela begagnade spel på konsolen, och att allt lull-lull med sociala nätverk är helt frivilligt. Visst, det finns en share-knapp på handkontrollen, men du behöver inte använda den och du behöver inte koppla upp dig.

Om inte Sony gör något mycket märkligt så ser det här än så länge ut som en walk-over för Sony när det gäller de som är intresserade av spel och inte av att chatta på Facebook från sin konsol.

Det här är tråkigt, då konkurrens alltid är bra. Jag hade gärna sett två konsoler som båda satsade det mesta på just spelfronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in