2015-10-10, 02:27
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kostar online på PS4 också. Man måste ha PS+ för att spela online.

Kontrollen till PS4 är betydligt bekvämare än föregångaren.

Visste jag inte, absurt att ta betalt för ingenting, men men, kanske blir att skippa konsol överhuvudtaget nu..
Citera
2015-10-11, 15:56
Medlem
Hur lång tid tror ni det tar innan begagnatmarknaden för Xbox One har kommit ikapp PS4? Jag gillar att köpa begagnade spel och tillbehör men utbudet för Xbox är fortfarande riktigt dåligt på ställen som Tradera och Blocket medan spel och prylar till PS4:an finns i mängder och till bra pris.

Känns märkligt att utbudet av begagnade spel ska vara avgörande men just nu är det faktiskt en stor nackdel för Xboxen.
Citera
2015-10-11, 22:48
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
Godafton.
Nu när jag har ärvt en liten summa pengar så kommer en del att gå till att uppgradera mitt kära Xbox 360, men jag står verkligen i valet och kvalet mellan PS4 och Xbox One.
Jag har läst på lite grann och vad jag förstår så är hårdvaran bättre i PS4an. Detta är väl ingen jätte big deal dock. Hur tycker ni konsollerna fungerar annars?
Är båda bakåtkompitabla? (360 / ps3 spel), Hur ser spelutbuden ut? jag är sjukt taggad på Until dawn, last uf us men även Halo 5 Som jag har sett på youtube så ser xbox one ut som en stor klump, men har dock aldrig sett någon av dem irl. Jag betalar gärna för att spela online, så den delen är inga problem. Hur känns kontrollerna? Jag har spelat både PS1, PS2 samt PS3, men även Xbox och nu har jag ägt ett 360 sedan 2008. Jag gillar verkligen båda märkerna xD
What to do, what to do....
Citera
2015-10-12, 01:34
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InjectMeWithHIV
Godafton.
Nu när jag har ärvt en liten summa pengar så kommer en del att gå till att uppgradera mitt kära Xbox 360, men jag står verkligen i valet och kvalet mellan PS4 och Xbox One.
Jag har läst på lite grann och vad jag förstår så är hårdvaran bättre i PS4an. Detta är väl ingen jätte big deal dock. Hur tycker ni konsollerna fungerar annars?
Är båda bakåtkompitabla? (360 / ps3 spel), Hur ser spelutbuden ut? jag är sjukt taggad på Until dawn, last uf us men även Halo 5 Som jag har sett på youtube så ser xbox one ut som en stor klump, men har dock aldrig sett någon av dem irl. Jag betalar gärna för att spela online, så den delen är inga problem. Hur känns kontrollerna? Jag har spelat både PS1, PS2 samt PS3, men även Xbox och nu har jag ägt ett 360 sedan 2008. Jag gillar verkligen båda märkerna xD
Ja PS4 har bättre hårdvara på pappret. Brukar också få bäst recensioner rörande grafik men det är ytterst liten skillnad om man jämför. Båda har bra grafik.

PS4 är inte bakåtkompatibel men Xone är det. Until Dawn och The Last of us (som är sjukt bra) finns bara till Playstation. Halo finns bara till xbox. PS4 har överlägset bäst exklusiva spel enligt mig. Kommer t.ex. Uncharted 4, The last Guardian, God of War mm. i framtiden. The last of us som är nämnts innan är ett spel man måste ha spelat innan man dör (finns till PS3 också)

Gå till en spelbutik och känn på kontrollerna. Båda är sköna att hålla i.
Citera
2015-10-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InjectMeWithHIV
Godafton.

Om du haft Xbox 360 sedan 2008 så lär du ju ha köpta spel till ditt Live-konto. Dessa spel kan du föra över och spela på Xbox One när det kommer. För vissa är det en stor sak.
Citera
2015-10-12, 21:45
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja PS4 har bättre hårdvara på pappret. Brukar också få bäst recensioner rörande grafik men det är ytterst liten skillnad om man jämför. Båda har bra grafik.

PS4 är inte bakåtkompatibel men Xone är det. Until Dawn och The Last of us (som är sjukt bra) finns bara till Playstation. Halo finns bara till xbox. PS4 har överlägset bäst exklusiva spel enligt mig. Kommer t.ex. Uncharted 4, The last Guardian, God of War mm. i framtiden. The last of us som är nämnts innan är ett spel man måste ha spelat innan man dör (finns till PS3 också)

Gå till en spelbutik och känn på kontrollerna. Båda är sköna att hålla i.

Tack för svar
Har varit inne på webhallen idag och känt och klämt och snackat med dem som jobbar där, 3 av förra rekommenderade ps4 så det blir nog en sådan =)
Citera
2015-11-28, 10:22
Medlem
sigurts avatar
Detta var en stor maffig tråd!

Kanske redan finns något inlägg skrivet i den redan nånstans om min fundering..

Jag fungerar på om jag nu ska köpa en Xbox One eller PS4. Jag har nu en 360 och haft PS2 så jag är inget fanboy till något av märkena.

Jag skulle vilja ha i punktform vad som är positivt och negativt med de båda konsolerna för att hjälpa mig ta mitt beslut!
Citera
2015-11-28, 11:15
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt

Jag fungerar på om jag nu ska köpa en Xbox One eller PS4. Jag har nu en 360 och haft PS2 så jag är inget fanboy till något av märkena.

Jag skulle vilja ha i punktform vad som är positivt och negativt med de båda konsolerna för att hjälpa mig ta mitt beslut!

Plus för båda konsolerna:
  • Deras respektive exklusiva spel och vilka av dessa du föredrar (listor finns på Wikipedia)
  • Om du tänkt spela tillsammans med kompisar så behöver du fundera över vilken konsol de eventuellt redan har, vilket då blir ett automatiskt plus för den konsolen

Plus för Xbox One:
  • Det är ganska vanligt att Xbox Live beskrivs som mer tillförlitligt än PSN när det gäller att hitta folk att spela med och att det flyter bra
  • Bakåtkompatibilitet med 360 är på väg vilket möjliggör att spela många (men inte alla) av dessa spel (kanske inte spelar roll för dig ifall du har kvar din 360 dock)

Plus för PS4:
  • De spel som släpps till båda konsolerna brukar oftast få aningen bättre recensioner på PS4, främst pga något bättre grafikprestanda (ofta både upplösning och uppdateringsfrekvens)
  • Har totalt sett sålt bättre än Xbox One hittills, vilket dels gör det troligt att den kan få fler exklusiva spel än Xbox One och dels kan göra att det skulle kunna finnas fler att spela med än på Xbox ifall du inte tänkt spela med folk du redan känner

När det gäller minus kan du i princip bara vända på pluslistorna ovan. Handkontrollerna är enligt min uppfattning ungefär lika ergonomiska den här generationen. Förra generationen tycker jag som jämförelse att 360-kontrollen var betydligt bättre än PS3-kontrollen i det avseendet.
Citera
2015-11-30, 15:09
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Kan tilläggas att bakåtkompatibilitet är på väg i viss mån till PS4 också. Man ska kunna streama gamla spel men måste väl då betala nån liten summa för det. Någon som vet hur det funkar och när det kommer till Europa?
Citera
2015-12-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt

Jag hade både xbox360 och ps3 gillar båda men nu skaffa ja Xbox one var inget svårt val då jag gillar Xbox mer än Playstation , ångrar mig inte en sekund
Citera
2015-12-04, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Plus för Xbox One:
  • Det är ganska vanligt att Xbox Live beskrivs som mer tillförlitligt än PSN när det gäller att hitta folk att spela med och att det flyter bra

Att Xbox Live besrkivs som mer tillförlitligt nu är dock endast av xbox fanboys som inte har insett hur mycket bättre PSN blivit på de sista ~4 åren.

Är ganska aktiv på reddit i både ps4 och xboxone delarna och enligt mina egna observationer så dyker det oftare upp trådar om att Live är nere än vad det gör om PSN.
Citera
2015-12-04, 17:48
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Att Xbox Live besrkivs som mer tillförlitligt nu är dock endast av xbox fanboys som inte har insett hur mycket bättre PSN blivit på de sista ~4 åren.

Är ganska aktiv på reddit i både ps4 och xboxone delarna och enligt mina egna observationer så dyker det oftare upp trådar om att Live är nere än vad det gör om PSN.

Det kan säkert stämma. Själv spelar jag sällan online överhuvudtaget så jag skrev inte baserat på egen erfarenhet utan bara baserat på sånt jag läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in