Citat:
Ursprungligen postat av
DrAg00nEn
Hur kan du vara så säker på kontrollen förutsatt att du inte var på E3?
Xbox one kontrollen har ju blivit lite mindre än sin föregångare och ps4 kontrollen har blivit större.
Eller anser du att det endast är de analoga spakarnas placering som gör xbox kontrollen bättre?
Själv har jag ingen skillnad mellan x360 och ps3 kontrollen eftersom det sist och slutligen endast är vanesak/smaksak vilken man föredrar och på så sätt kan inte den ena kontrollern vara "ostridbart bättre" än den andra.
Även ditt påstående att x1 skulle ha bättre gränssnitt på de båda next gen konsolerna verkar lite taget ur luften eftersom jag med säkerhet kan säga att du inte testat de 2 konsolerna själv. Att bara gå efter erfarenhet av tidigare konsoler bevisar ju inte att den enes gränssnitt är bättre än den andra.
Det skulle räckt med att säga att x1ans spelutbud tilltalar dig mer. Detta har jag full förståelse för. Det är just spelen som är main-feature för en spelkonsol i mina ögon.
Själv väntar jag troligtvis till efter nyår någon gång före jag bestämmer mig vilken konsol som får plats i min tv-hylla.
Självklart vet jag inte exakt hur de nya kontrollerna känns i handen. Därimot vet jag utifrån bilder hur dom nya kontrollerna ser ut. Skillnaden är inte markant mot tidigare gen på någon av kontrollerna. Störst skillnad lär väl sitta i ps4 kontrollen som blivit aningen fläskigare vilket är en bra sak.
Det jag menar med min klumpiga formulering var väl mer att utifrån bilderna och mina erfarenheter från både ps3 och xbox360 så kommer xbox kontrollen fortfarande vara en bekvämare handkontroll. Då jag alltid gillar det formatet bättre mot playstations dito. Mycket tack vare de osymmetriska spakarna, ja.
Det är en gissning från min sida såklart vilket borde vara uppenbart i sig själv.
Att kontrollernas bekvämlighet är en vanesak håller jag inte med dig om. Jag äger både 360 och ps3 och jag kan ärligt säga att dom använts lika mycket under olika perioder. Ps3ans kontroller är inte hemsk, den är inte ens obekväm. Den är helt enkelt inte i min smak på samma sätt som 360 kontrollern är.
Gränssnittet i microsofts konsol är helt enkelt mer tilltalande för mig. Jag tycker hela upplevelsen i xbox 360 menyer är mera vänliga. Och inget talar för att gränssnittet i nästa gen blir sämre. Snare bättre med möjlighet till swipe och röstkommando.
Men åter igen är det mina egna åsikter tur nog så tycker människor olika. Det betyder inte att det ena är sämre, utan mer att det lämpar sig olika för olika människor.
Att dividera om småsakerna runt om en produkt kan man ju göra en evighet men det som slår hammaren i bordet är för mig och borde vara för de flesta, spelutbudet. Så där tänker vi nog lika.
Det är ju i slutändan spel jag i första hand skall använda konsollen till så därför vart valet xbox one.
Jag tilltalas av microsofts spelutbud helt enkelt. Detta är ju även det högst inviduellt såklart. Vi gillar ju alla olika spel.
Jag förstår inte varför människor måste säga det ena är fel och det andra är bäst.
Det är en idiotisk sak att säga. Det hela handlar om vad som känns rätt för personen som skall handla sin produkt.
Att säga det ena är skit är bara ignorant och idiotiskt enligt mig.
Köp det som är rätt för dig och respektera andra människors val. (Inte riktat mot dig jag citerade givetvis)

peace out