2013-07-12, 20:23
Medlem
Microsoft skulle vinna tillbaka mycket om dom ökade ram till 12gb, så får dom 9gb till spel mot PS4s 7gb, för folk tänker för mycket på att dom betalar 100$ för bara Kinect och en något sämre hårdvara, och MS kan ju heller inte bara droppa Kinect för att få ner priset i detta läge eftersom alla utvecklare vet att 100% kommer att ha Kinecten då.

PS4 nya handkontroll kommer väl kännas som en 360-kontroll fast med spakarna på "fel" ställe, dom har ju konkava sticks nu vilket är bra om jag skulle köpa den nu istället.

Inget exklusivt spel på någon konsol lockar mig speciellt mycket, möjligtvis Titanfall men det är väl tidsexklusivt och inte så viktigt med tanke på alla andra spel.

Live vs PS+ är väl inget märkvärdig skillnad då båda kommer bli "tillräckligt" bra för att starta ett spel, och det räcker för mig nästan. PS+ sägs släppa 1 gratis PS4-spel i månanden vilket skulle vara najs, men det gäller väl förmodligen något indie och inte AAA-spel :P

MS har väl inget direkt liknande tycker jag, ibland har dom något spel gratis, men det är typ 3 år gammalt.. som reklamen jag hade igår på 360, står Gratis, går in där och ser 3 spel, trycker på ett av dom, DET ÄR ETT DEMO SOM ÄR GRATIS! Schyst! Try for free!

Och allt det här med NSA och Kinect som läser av dig och skickar reklam, det blir nog ett PS4 i slutändan, MS gör mig arg. Vet inte vad man ska tro om detta, vad säger ni?
Citera
2013-07-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigd
PS+ sägs släppa 1 gratis PS4-spel i månanden vilket skulle vara najs, men det gäller väl förmodligen något indie och inte AAA-spel :P

Till PS3 har det varit ett antal AAA-spel.
Citera
2013-07-12, 23:04
Medlem
bringdaruckuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigd

Live vs PS+ är väl inget märkvärdig skillnad då båda kommer bli "tillräckligt" bra för att starta ett spel, och det räcker för mig nästan. PS+ sägs släppa 1 gratis PS4-spel i månanden vilket skulle vara najs, men det gäller väl förmodligen något indie och inte AAA-spel :P

PS+ är en rätt grym tjänst, ett antal AAA-spel har man fått när det funnits på ps3 men även jävligt schyssta indiespel som jag personligen är ett rätt stort fan av. Det är alltid kul att testa lite nya grejer från mindre företag, något Sony verkar försöka framhäva ännu mer under denna generationen.
Citera
2013-07-15, 14:14
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natsu
Inte helt hundra inläst på alla konsolerna. Ber om lite hjälp här och vill klargöra att detta inlägg inte är menat att skapa ett snack om PS vs Xbox. Har haft Xbox 360 sen det kom ut (gick tyvärr sönder förra veckan dock, AV uttaget) och gillar det. Vad som lockat mig till Xbox One hittills är att kontrollerna, både PS och Xbox har nästintill likadana som tidigare, är väldigt mycket bättre på Xbox, samt exklusiva titlar såsom Gears of War och Fable. Men nu börjar jag fundera då MS faktiskt var lite slöa på att komma ut med exklusiva titlar till 360 jämfört med PS3 samt att de kom ut till PC 1-2 efter. Att betala runt 6-700kr extra för ett fåtal titlar jag gillar ställer jag mig tveksam till, angående kontrollerna vet jag att man kunde via internet få tag på "Xbox kontroller" till Playstation 3 så det kan ju mycket väl hända igen.

Så nu till min fråga till er som faktiskt ÄR inlästa på konsolerna. Vad kan ni säga som skulle få mig att köpa Xbox One före PS4? Har som sagt suttit på mitt 360 i 8 år och varit väldigt nöjd med det, kan Xbox One stå sig mot PS4 också?

Handkontroll
Gamertag
XBOX LIVE!!!
Kinect kan nog tillföra en del i vissa spel även om många hävdar motsatsen
Spelen, Halo etc
Att du antagligen har vänner på 360 som kommer fortsätta med x1
Citera
2013-07-15, 16:02
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xobx
Handkontrollen och spelen är den främsta anledningen till att jag kommer skaffa konsollen.

Tror One kommer stå emot PS4. MS ger inte upp utan en fight.

Har svårt att tänka mig att det ens komemr att bli en fight, om t.o.m amerikanarna väljer PS4, då har dem redan förlorat.
Citera
2013-07-19, 16:16
Medlem
Ser fram emot xbox One. Tror både xbox1 och ps4 kommer bli väldigt lika i både underhållning och försäljning efter ett par år. Microsoft har nog ett par dollar de kan förvänta sig förlora men de har ju också pengar. De kommer ju inte bara överge skeppet och lämna spelindustrin för att lanseringen inte sålde så mycket. De kommer nog inte ändra så mycket heller mer än att kanske DRM kommer tillbaka långsamt genom uppdateringar. Det ska mycket till innan ett företag som microsoft sänker pris, men sänker dem så planer det väl ut sig i försäljning med ps4 ändå antar jag. Ja vem vet. Jag väntar ett halvår och ser vad alla skriver om dem innan jag köper om jag köper.
Citera
2013-07-22, 00:48
Medlem
Tog och förbokade mig ett Xbox One för ett par dagar sedan.
Efter mycket funderande kring de både konsolerna.

Jag är till slut nöjd med mitt val som vart X1.
Det kändes mer tilltalande för mig med xboxens gränssnitt vilket varken ps3 kunde nudda eller ps4 verkar kunna nudda. och för att inte nämna kontrollen som ostridbart är bättre.

Den övervägande orsaken blev dock de exklusiva spelsläppen som lockade mig mer än vad ps4's utbud gör.

Helt rätt val för min del iaf! Nu är nästa problem vilka spel man ska lägga dom sista slantarna på och om man skall köpa fysiska eller helt enkelt köpa digitalt när man pluggar in boxen... Vad tror ni?

Digitalt har ju sina fördelar.
Citera
2013-07-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desmondcane
Tog och förbokade mig ett Xbox One för ett par dagar sedan.
Efter mycket funderande kring de både konsolerna.

Jag är till slut nöjd med mitt val som vart X1.
Det kändes mer tilltalande för mig med xboxens gränssnitt vilket varken ps3 kunde nudda eller ps4 verkar kunna nudda. och för att inte nämna kontrollen som ostridbart är bättre.

Den övervägande orsaken blev dock de exklusiva spelsläppen som lockade mig mer än vad ps4's utbud gör.

Helt rätt val för min del iaf! Nu är nästa problem vilka spel man ska lägga dom sista slantarna på och om man skall köpa fysiska eller helt enkelt köpa digitalt när man pluggar in boxen... Vad tror ni?

Digitalt har ju sina fördelar.

Hur kan du vara så säker på kontrollen förutsatt att du inte var på E3?
Xbox one kontrollen har ju blivit lite mindre än sin föregångare och ps4 kontrollen har blivit större.
Eller anser du att det endast är de analoga spakarnas placering som gör xbox kontrollen bättre?

Själv har jag ingen skillnad mellan x360 och ps3 kontrollen eftersom det sist och slutligen endast är vanesak/smaksak vilken man föredrar och på så sätt kan inte den ena kontrollern vara "ostridbart bättre" än den andra.

Även ditt påstående att x1 skulle ha bättre gränssnitt på de båda next gen konsolerna verkar lite taget ur luften eftersom jag med säkerhet kan säga att du inte testat de 2 konsolerna själv. Att bara gå efter erfarenhet av tidigare konsoler bevisar ju inte att den enes gränssnitt är bättre än den andra.

Det skulle räckt med att säga att x1ans spelutbud tilltalar dig mer. Detta har jag full förståelse för. Det är just spelen som är main-feature för en spelkonsol i mina ögon.
Själv väntar jag troligtvis till efter nyår någon gång före jag bestämmer mig vilken konsol som får plats i min tv-hylla.
Citera
2013-07-22, 12:58
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Till PS3 har det varit ett antal AAA-spel.

Jo men det kommer ju dröja ett bra tag innan det kommer AAA spel på ps4, vem ger bort ett nästan nytt spel gratis?
Sen kommer ju driveclub vara någon slags större demo och risken är att det kommer bli liknande melodi i framtiden också. Man kan inte köpa en konsol baserat på vad som kanske kommer om 2 år

Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Eller anser du att det endast är de analoga spakarnas placering som gör xbox kontrollen bättre?
.

Det och triggers med skak är det som tilltalar mig i allafall när det gäller kontrollen. I övrigt har du en poäng, innan man klämt på dom så är det svårt att säga vilken som ligger bra i handen
Senast redigerad av sexbox 2013-07-22 kl. 13:02.
Citera
2013-07-22, 13:10
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
Har svårt att tänka mig att det ens komemr att bli en fight, om t.o.m amerikanarna väljer PS4, då har dem redan förlorat.

Sällan något avgörs på releasedagen
Citera
2013-07-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Hur kan du vara så säker på kontrollen förutsatt att du inte var på E3?
Xbox one kontrollen har ju blivit lite mindre än sin föregångare och ps4 kontrollen har blivit större.

Själv har jag ingen skillnad mellan x360 och ps3 kontrollen eftersom det sist och slutligen endast är vanesak/smaksak vilken man föredrar och på så sätt kan inte den ena kontrollern vara "ostridbart bättre" än den andra.

Även ditt påstående att x1 skulle ha bättre gränssnitt på de båda next gen konsolerna verkar lite taget ur luften eftersom jag med säkerhet kan säga att du inte testat de 2 konsolerna själv. Att bara gå efter erfarenhet av tidigare konsoler bevisar ju inte att den enes gränssnitt är bättre än den andra.

Det skulle räckt med att säga att x1ans spelutbud tilltalar dig mer. Detta har jag full förståelse för. Det är just spelen som är main-feature för en spelkonsol i mina ögon.
Själv väntar jag troligtvis till efter nyår någon gång före jag bestämmer mig vilken konsol som får plats i min tv-hylla.

Självklart vet jag inte exakt hur de nya kontrollerna känns i handen. Därimot vet jag utifrån bilder hur dom nya kontrollerna ser ut. Skillnaden är inte markant mot tidigare gen på någon av kontrollerna. Störst skillnad lär väl sitta i ps4 kontrollen som blivit aningen fläskigare vilket är en bra sak.

Det jag menar med min klumpiga formulering var väl mer att utifrån bilderna och mina erfarenheter från både ps3 och xbox360 så kommer xbox kontrollen fortfarande vara en bekvämare handkontroll. Då jag alltid gillar det formatet bättre mot playstations dito. Mycket tack vare de osymmetriska spakarna, ja.
Det är en gissning från min sida såklart vilket borde vara uppenbart i sig själv.

Att kontrollernas bekvämlighet är en vanesak håller jag inte med dig om. Jag äger både 360 och ps3 och jag kan ärligt säga att dom använts lika mycket under olika perioder. Ps3ans kontroller är inte hemsk, den är inte ens obekväm. Den är helt enkelt inte i min smak på samma sätt som 360 kontrollern är.

Gränssnittet i microsofts konsol är helt enkelt mer tilltalande för mig. Jag tycker hela upplevelsen i xbox 360 menyer är mera vänliga. Och inget talar för att gränssnittet i nästa gen blir sämre. Snare bättre med möjlighet till swipe och röstkommando.

Men åter igen är det mina egna åsikter tur nog så tycker människor olika. Det betyder inte att det ena är sämre, utan mer att det lämpar sig olika för olika människor.

Att dividera om småsakerna runt om en produkt kan man ju göra en evighet men det som slår hammaren i bordet är för mig och borde vara för de flesta, spelutbudet. Så där tänker vi nog lika.
Det är ju i slutändan spel jag i första hand skall använda konsollen till så därför vart valet xbox one.

Jag tilltalas av microsofts spelutbud helt enkelt. Detta är ju även det högst inviduellt såklart. Vi gillar ju alla olika spel.

Jag förstår inte varför människor måste säga det ena är fel och det andra är bäst.
Det är en idiotisk sak att säga. Det hela handlar om vad som känns rätt för personen som skall handla sin produkt.

Att säga det ena är skit är bara ignorant och idiotiskt enligt mig.
Köp det som är rätt för dig och respektera andra människors val. (Inte riktat mot dig jag citerade givetvis)
peace out
Citera
2013-07-22, 17:13
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Sällan något avgörs på releasedagen
Exakt, det är redan avgjort. Microsoft har skrämt iväg för många som redan äger ett Xbox till att bli framtida PS-köpare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in