2013-08-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Playstation 4 och XBOX ONE är likvärdiga enligt id Software.

http://www.gamereactor.se/nyheter/11...d2eee659ac7ad6
Här finns klippet när han pratar om det, om någon är intresserad. Börjar runt 1:20 in.

Han verkar inte vara helt såld på Kinect.
Citat:
He summed up Kinect thusly: Saying that he's given Apple grief for its one-button mouse, Carmack describes Kinect as "kind of like a zero-button mouse with a lot of latency on it."
Citera
2013-08-03, 21:31
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Ja, vad ska de annars säga? Inte precis det smartaste draget att gå ut och säga att PS4:an både är billigare och har bättre hårdvara än dess rival om de nu är intresserade av att kunna göra spel för båda maskiner.

Iofs så tycker jag inte att de tekniska specifikationerna så som hur hög klockfrekvens och annan skit ska behöva styra så mycket. Under NES, SNES, Genesis och N64 eran så var det ju betydligt mer snack om spelen än om klockfrekvenser och "Frames Per Second".

MS må ha pissat på sina fans med alla restriktioner på maskinen som att den måste vara uppkopplad dygnet runt för att fungera men det är inte precis så att Sony är helt fläckfria heller. Till och börja med så kommer deras konsol att kosta betydligt mycket mer här i EU och som grädde på moset så ska man nu tydligen behöva betala ännu en extra avgift för att få spela online.

Men sitter på man och stirrar på hårdvaran enbart så är självfallet PS4:an bättre på papper än Xboxen men det är ju inget som Id software kommer stå där och säga såvida de inte vill dra ner på sina försäljningssiffror när de börjar pumpa ut next-gen spel.

XBOX ONE har inga restriktioner mer. Har du inte följt nyheterna?

*Det går att byta in spel
*Den behöver inte vara uppkopplad 24/7, dock endast första gången man registrerar maskinen.
Citera
2013-08-09, 09:51
Medlem
karlsoons avatar
Finns det någon kunnig i tråden som kortfattat kan förklara varför grafiken osv skulle bli snyggare/bättre på den nya generationen när den gamla PS3 tex redan klarar av att köra full-HD?

Handlar det om processorer osv?

För att hålla mig till tråden så lägger jag röst på PS4.
1 Sony verkar bry sig om konsumenterna
2 Playstation har smidigare kontroller
3 Jag som är dålig på datorer har ingen lust att koppla och kladda med anslutningar och Internet.
4 Ms har mycket dumt på gång som inte gynnar konsumenterna
Och därav vågar jag inte heller köpa en Xbox one.

Personliga åsikter givetvis.

Är det någon som vet om Killer Instinct endast kommer till Xbox Eller får man se det även på PS4?
Citera
2013-08-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Finns det någon kunnig i tråden som kortfattat kan förklara varför grafiken osv skulle bli snyggare/bättre på den nya generationen när den gamla PS3 tex redan klarar av att köra full-HD?

Handlar det om processorer osv?

För att hålla mig till tråden så lägger jag röst på PS4.
1 Sony verkar bry sig om konsumenterna
2 Playstation har smidigare kontroller
3 Jag som är dålig på datorer har ingen lust att koppla och kladda med anslutningar och Internet.
4 Ms har mycket dumt på gång som inte gynnar konsumenterna
Och därav vågar jag inte heller köpa en Xbox one.

Personliga åsikter givetvis.

Är det någon som vet om Killer Instinct endast kommer till Xbox Eller får man se det även på PS4?

Kortfattat: Mer minne att jobba med, Bättre grafikkort, snabbare CPU.
Dessutom så körs väl de flesta spel på ps3 och 360 i 720 eller lägre upplösning.
PS4an och X1an blir väl egentligen dom första Full-HD konsolerna om man ser till upplösningen i spel.

Som det ser ut så kommer Killer Instinct endast till Xbox One. Dock är det ett free-2-play spel och innehåller bara en (rätta mig gärna om jag har fel) spelbar karaktär. Om du vill spela som någon annan karaktär måste du köpa dessa i form av någon typ av DLC.
Citera
2013-08-09, 15:07
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Kortfattat: Mer minne att jobba med, Bättre grafikkort, snabbare CPU.
Dessutom så körs väl de flesta spel på ps3 och 360 i 720 eller lägre upplösning.
PS4an och X1an blir väl egentligen dom första Full-HD konsolerna om man ser till upplösningen i spel.

Som det ser ut så kommer Killer Instinct endast till Xbox One. Dock är det ett free-2-play spel och innehåller bara en (rätta mig gärna om jag har fel) spelbar karaktär. Om du vill spela som någon annan karaktär måste du köpa dessa i form av någon typ av DLC.

Ruggigt bra svar. Jag tackar ödmjukast.

Det är riktigt synd att allt ska vara så invecklat som tex att man Ska betala massa hit och dit. Ni som är insatta är det ju inga Problem för. Men för sådana som mig som inte kan någonting Blir det väldigt väldigt rörigt. Jag vill bara betala en Engångsumma och sen spela som jag gjorde förr i tiden.

Frågan är ju om jag överhuvdtaget kan hantera de två kommande Konsollerna. Jag är seriös

Jag är inte efterbliven men tekniska saker är inte min grej.
Citera
2013-08-09, 15:27
Medlem
Citat:

Det är riktigt synd att allt ska vara så invecklat som tex att man Ska betala massa hit och dit. Ni som är insatta är det ju inga Problem för. Men för sådana som mig som inte kan någonting Blir det väldigt väldigt rörigt. Jag vill bara betala en Engångsumma och sen spela som jag gjorde förr i tiden.

Frågan är ju om jag överhuvdtaget kan hantera de två kommande Konsollerna. Jag är seriös

Det smidigaste om du inte vill hålla på med kontokort eller nått sånt är ju att köpa ett 6 eller 12-månaderskort i affären och skriva in koden så får du Live Gold eller Playstation Plus den perioden.
Citera
2013-08-09, 15:39
Medlem
Citat:

Om du inte spelar online så behöver du inte köpa Live Gold eller PS+, vilket är de två betaltjänsterna för konsollerna. Båda konsollerna funkar offline, dock måste man koppla upp sig med Xboxen första gången.

I den här tråden finns det tabeller som jämför konsollerna som uppdaters när ny info blir tillgänglig.

Men som sagt. Båda konsollerna kommer funka att spela på utan att betala, dock inte online. Med undantag för Free To Play-spel på PS4. I dagsläget så har Xboxen mer saker låsta bakom Gold.
Om två veckor efter Gamescom borde det finnas mer info.
Citera
2013-08-09, 15:55
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det smidigaste om du inte vill hålla på med kontokort eller nått sånt är ju att köpa ett 6 eller 12-månaderskort i affären och skriva in koden så får du Live Gold eller Playstation Plus den perioden.

Fast det allra bästa är att köpa från tex denna site eller någon annan (jag har beställt från denna)

http://www.cheapxboxlivecodes.com/

Dom har bra erbjudanden och ofta, fungerar felfritt varje gång, i våras köpte jag 14 månader guld för 149:-
Citera
2013-08-09, 16:26
Medlem
Vill man spela in gameplay på Xbox One behöver man XBL Guld, så är inte fallet på PS4.
Citera
2013-08-09, 19:24
Medlem
karlsoons avatar
Tackar så hemskt mycket för alla bra och givande svar.
Har varit till väldigt stor hjälp.
Citera
2013-08-14, 21:21
Medlem
DrSpankels avatar
Xbone släpps först 2014 i Sverige.
http://news.cnet.com/8301-10805_3-57...opean-markets/

Vad ska man säga?
Citera
2013-08-14, 21:32
Medlem
Milkcrates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Xbone släpps först 2014 i Sverige.
http://news.cnet.com/8301-10805_3-57...opean-markets/

Vad ska man säga?

Förmodligen kommer de som vill köpa Xbone få vänta ända till mars. Synd för de som förbokat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in