2010-01-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Fast är det någon som vet hur många player man kan vara samtidigt?, hittills så vet jag det fungerar med en med player åt gången med Natal

Oft: Ja när det gäller SFI så står det jue för Svenska Film Industrin. Och www.sfi.se leder dit. Men jag sa även så, för jag fattade vad han menade.

Vi kan väl ta hans ord "imorrn" det heter faktiskt Imorgon. Börjar snarare undrar om han har precis gått klart det kursen han syftar på.
Oj, vad man kan ta illa vid sig. Idiot. Om du ska rätta folk får du se till att vara felfi själv.

Ja, du kan klaga på "imorrn" men jag skriver från min iPhone så jag vill gärna korta ner ord om möjligt. Du särskriver osv. Kanske vi ska titta på din posthistorik och jämföra ditt och mitt språk? Dessutom frågade om SFI eftersom du förbättrat dig. Men du är en idiot och ser allting som kritik.

Ontopic: troligt är att Sony blir sist igen, det finns så mycket mer att hämta från ps3. Nintendo måste satsa mer på grafik och Ms lär vara först ut.
Citera
2010-01-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Ursäkta, jag var väldigt otydlig med vad jag ville du skulle utveckla:

Det var vad jag var intresserad av. Passar dock bättre i den andra tråden. Ursäkta min purkenhet och att jag var väldigt vag.
Har ingen källa på att PS3 är på en rejäl uppgång. Därför jag skrev att det känns som det Känns som att det är nu PS3 ger sig in i leken, känns som de bara degat de två senaste åren.

Om PS4 skulle komma t.ex 2011 tror jag inte Sony skulle satsa på PS3 och istället skulle acceptera att det varit en flopp konsol och satsa hårt på PS4 istället, men de verkar nu satsa på PS3 och därav anledningen till att jag tror att PS4 inte kommer komma förrän tidigast 2013 och med PS4 vill de säkert ha en billig bra konsol från första början istället för att försöka sälja konsolen för 5-6000:- i ett par år och därför ger det mer tid.

Sorry för rörigt inlägg, jag är trött
Citera
2010-01-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Oj, vad man kan ta illa vid sig. Idiot. Om du ska rätta folk får du se till att vara felfi själv.

Ja, du kan klaga på "imorrn" men jag skriver från min iPhone så jag vill gärna korta ner ord om möjligt. Du särskriver osv. Kanske vi ska titta på din posthistorik och jämföra ditt och mitt språk? Dessutom frågade om SFI eftersom du förbättrat dig. Men du är en idiot och ser allting som kritik.

Ontopic: troligt är att Sony blir sist igen, det finns så mycket mer att hämta från ps3. Nintendo måste satsa mer på grafik och Ms lär vara först ut.

Kan finstilta det med vi alla är idioter nångång, bara om man förstår varann så är det ok, om man skriver ett slarvfel. Sedan har jag nämnt i tråden jag har dyslexi, så jag tycker det borde vara förlåtligt.

Ontopic igen: Enligt Release Så kom konsolerna i denna ordning till EU/Sverige: 23 mars 2007 PS3, 8 december 2006 Wii och 2 december 2005 Xbox 360. Så lär dom falla i någon liknade ordning igen.

Och Personligen vad jag tror, så tror jag Natal kommer vara i 2år tills X-box 720 kommer, hittills stämde det med vad jag sa om jul-handeln
http://www.gamereactor.se/nyheter/20...ll+jul+i+%E5r/
Och så kommer det bli med kommande konsolerna. Om de vill tjäna mycket med pengar på privat personerna som är oss tv-spelare.

Sedan kan man ta Natal, varför går det under projekt namn, personligen tror jag de testkör tekniken på X-box 360 för att se om det är något att satsa på X-box 720. Dels för att vidare utveckla idén med oss spelare.
För jag har inte hört någon annanstans att den skall få sig ett annat namn.

Och vad jag har för mig så var X-box för Hd-skivan och Playstation för Blue-ray-skivan, så jag ska inte förvåna mig det kommer en Blue-ray-spelare som tillbehör till X-boxen 360. För PS3 vann det där avtalet det skall vara Blue-ray format efter DVD till HVD kommer. Och i Asia området börjar de att rusta upp tv-maskinerna med HVD-teknik redan nu:
http://cd.qq.com/a/20100107/002627.htm
Citera
2010-01-09, 00:06
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Kan finstilta det med vi alla är idioter nångång, bara om man förstår varann så är det ok, om man skriver ett slarvfel. Sedan har jag nämnt i tråden jag har dyslexi, så jag tycker det borde vara förlåtligt.
Fuck you, jag är handikappad [är dyslexi en ursäkt att inte stava rätt?]

Citat:
Ontopic igen: Enligt Release Så kom konsolerna i denna ordning till EU/Sverige: 23 mars 2007 PS3, 8 december 2006 Wii och 2 december 2005 Xbox 360. Så lär dom falla i någon liknade ordning igen.
Personligen skulle jag tro att alla konsoler kommer rätta nära varandra. Mina gissningar är följande;
"Xbox Vision" - November 2012
"Playstation 4 Us" - Oktober/November 2012
"Super Wii" - November 2012 (alternativt November 2013)

Citat:
Och i Asia området börjar de att rusta upp tv-maskinerna med HVD-teknik redan nu:
http://cd.qq.com/a/20100107/002627.htm
Jag förstår inte japanska, kan du översätta? Visste inte ens att det fanns TV-apparater med "HVD-teknik".
Citera
2010-01-09, 00:15
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Personligen skulle jag tro att alla konsoler kommer rätta nära varandra. Mina gissningar är följande;
"Xbox Vision" - November 2012
"Playstation 4 Us" - Oktober/November 2012
"Super Wii" - November 2012 (alternativt November 2013)
Jag har svårt att tro att de kommer så nära varann och speciellt inte att PS4 är först ut ur startgroparna. De har redan nu problem med Cell/Larabee vilket innebär att de antingen måste lösa det problemet, eller byta processorer till PS4. MS och Nintendo har nog däremot rätt klart för sig hur deras nästa maskiner kommer se ut. Det betyder att de lugnt har kunnat sitta och fila på sina maskiner under en lång tid.

Jag gissar på att nästa generations konsoler kommer följa detta mönster:
720/Wii2: mer kraft utan konstigheter
PS4: ta ett steg tillbaka till en normal processorarkitektur och istället fortsätta profilera sig som mediemaskin.
Citera
2010-01-09, 00:24
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
@Teowind, du bör räkna med att samtliga nästa konsoller kommer att vara mediemaskiner som stödjer online köp av filmer och musik. PS4 kommer att vara som en PS3 med lite bättre hårdvara, ett hopp större än Wii-Gamecube men mindre än PS2-PS1 och den kommer nog att konkurrera hårt med nästa Nintendokonsoll.
Citera
2010-01-09, 00:29
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
@Teowind, du bör räkna med att samtliga nästa konsoller kommer att vara mediemaskiner som stödjer online köp av filmer och musik. PS4 kommer att vara som en PS3 med lite bättre hårdvara, ett hopp större än Wii-Gamecube men mindre än PS2-PS1 och den kommer nog att konkurrera hårt med nästa Nintendokonsoll.
Du tror alltså att Sony går Nintendovägen? Intressant. Men jag tror inte att Wii2 kommer att profileras som en multimediamaskin, det skulle inte ens förvåna mig om den inte uppgraderar lagringsmediet utan kör med DVD nästa generation också. Nintendo kommer undan med vad som helst.
Citera
2010-01-09, 00:32
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Du tror alltså att Sony går Nintendovägen? Intressant. Men jag tror inte att Wii2 kommer att profileras som en multimediamaskin, det skulle inte ens förvåna mig om den inte uppgraderar lagringsmediet utan kör med DVD nästa generation också. Nintendo kommer undan med vad som helst.
Jo, det är förvisso sant, men jag tror att de kommer att finna profit i mediamöjligheterna som har anlänt till PS3 och 360, med film och musik bredvid spel och interaktivitet. Sony har dessutom gått ut med hints om att de planerar att inte satsa lika hårt på hårdvaran nästa generation utan har tagit inspiration från Wii denna generation. Orkar inte googla upp länkar men du kanske litar tillräckligt på mitt ord vid det här laget.
Citera
2010-01-09, 00:32
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Jag har svårt att tro att de kommer så nära varann och speciellt inte att PS4 är först ut ur startgroparna. De har redan nu problem med Cell/Larabee vilket innebär att de antingen måste lösa det problemet, eller byta processorer till PS4. MS och Nintendo har nog däremot rätt klart för sig hur deras nästa maskiner kommer se ut. Det betyder att de lugnt har kunnat sitta och fila på sina maskiner under en lång tid.

Jag gissar på att nästa generations konsoler kommer följa detta mönster:
720/Wii2: mer kraft utan konstigheter
PS4: ta ett steg tillbaka till en normal processorarkitektur och istället fortsätta profilera sig som mediemaskin.
Jag tror nog att när den första har givit ut information om när dom ska släppa sin konsol så kommer dom andra två inte vara sena med att utannonsera sina. Tror det blir rätt nära mest på grund av att man vill fånga in hightech-nördarna som måste vara först med allt. Varför skulle PS4 byta processorark? Skulle väl skada bakåtkompatibiliteten med PS3-spel - vilket jag tycker är en nackdel hos PS3.
Citat:
det skulle inte ens förvåna mig om den inte uppgraderar lagringsmediet utan kör med DVD nästa generation också. Nintendo kommer undan med vad som helst.
Tror också dom kör vidare med DVD, för dom måste göra ett rejält hopp (för stort) i prestanda om dom ska gå från DVD till Blu-Ray eller vad det nu skulle kunna bli (HVD? hah).
Senast redigerad av Fina Gubben 2010-01-09 kl. 00:34.
Citera
2010-01-09, 00:33
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Jo, det är förvisso sant, men jag tror att de kommer att finna profit i mediamöjligheterna som har anlänt till PS3 och 360, med film och musik bredvid spel och interaktivitet. Sony har dessutom gått ut med hints om att de planerar att inte satsa lika hårt på hårdvaran nästa generation utan har tagit inspiration från Wii denna generation. Orkar inte googla upp länkar men du kanske litar tillräckligt på mitt ord vid det här laget.
Ja, jag har dessutom läst något åt det hållet. Det vore dumt av dem om de inte lärt sig av sina misstag denna generation. För man måste faktiskt säga att de gjort ett par.
Citera
2010-01-09, 00:36
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jag tror nog att när den första har givit ut information om när dom ska släppa sin konsol så kommer dom andra två inte vara sena med att utannonsera sina. Tror det blir rätt nära mest på grund av att man vill fånga in hightech-nördarna som måste vara först med allt. Varför skulle PS4 byta processorark? Skulle väl skada bakåtkompatibiliteten med PS3-spel - vilket jag tycker är en nackdel hos PS3.
Ja, det skulle nog sabba möjligheten att spela PS3-spel. Detsamma har ju skett den här generationen också dock, när de droppade PS2-kompatibiliteten för att det blev för kostsamt. Jag tror hur det beror mycket på hur det går med hela den där "Intelaffären". Läste någonstans att de skulle försöka satsa på en mer användarvänlig utvecklarmiljö i nästa generation. Ska se om jag kan hitta länken.
Citera
2010-01-09, 00:38
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ja, jag har dessutom läst något åt det hållet. Det vore dumt av dem om de inte lärt sig av sina misstag denna generation. För man måste faktiskt säga att de gjort ett par.
I början, ja, men det har ju styrts upp väldigt snyggt och fortfarande med stabila mål i sikte såsom den nya 3D-tekniken, utvecklingen av BluRay, extratjänster m.m. Microsoft satsar ju på samma saker men de ligger ju efter så det bara skriker om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in