2013-06-14, 09:57
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Exakt. Man väljer efter spel och hårdvara. Så det självklara valet är ju ps4an i detta läge eftersom den har högre specs än x1 och dessutom är billigare.

Men godnatt

Det självklara valet är alltså PS4 eftersom den har högre specs? Billigare?

Jag förklarade just att prisskillnaden i förhållande till livslängd är ytterst marginell.

Du bortser märkligt nog ifrån det som är absolut viktigast vid val utav konsol, nämligen spelupplevelsen. Om jag vill spela Halo eller väldigt mycket multiplayer, är PS4 det självklara valet även då?

Det är bara grafikkortsrunkare som väljer en PS4 pga att den har något vassare specs.
Citera
2013-06-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STARO
Men godnatt

Jag förklarade just att prisskillnaden i förhållande till livslängd är ytterst marginell.

Du bortser märkligt nog ifrån det som är absolut viktigast vid val utav konsol, nämligen spelupplevelsen. Om jag vill spela Halo eller väldigt mycket multiplayer, är PS4 det självklara valet även då?

Det är bara grafikkortsrunkare som väljer en PS4 pga att den har något vassare specs.
Så jävla ointressant så dé inte sant..
Det enda jag vet är att jag sparar en tusing, får bättre maskin. Halo var kul 2003..
Citera
2013-06-14, 10:24
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterna
Så 2 produkter, som är hårdvaror för att spela spel på bästa möjliga sätt.

Bra, vad är det vi är ute efter?
Vissa går efter Pris några Prestanda/Kvalite men det brukar då kosta mer..

Då detta fall är mer unikt, dvs du får en maskin med bättre prestanda, och pris

Det ologiska valet är väll Xbox one, alla som har fakta och vet all info
Och endå bestämmer sig för att köpa XBONE ...då är man ologisk, naiv, och dum.

Tänk efter lite, du kan köpa Data X och Data Y.. bryr du dig om märket? lr bryr du dig om Prestandan och priset

Jag har hört folk säga "men jag gillar xbox handkontrollen bättre"
Det är som att köpa en sämre och dyrare bil för att den hadde en ratt du gillar..

Såna som inte bryr sig om att få den absolut bästa prestandan då (är knappt ingen skillnad heller)?

Det Xbox one gör är ju att bredda sig för fler saker än bara spela spel. Tror du verkligen dom satt och tänkte - "Nu ska vi satsa allt på hardcore gamers som bara spelar spel! Vi lägger i lite sämre prestanda och tar lite mer betalt, då kommer dom".

Nej det som gör att det kostar mer är allt runt omkring som har med tv att göra och att kinect följer med på köpet. Du får ju se den breda massan, alla är inte hardcore gamer.
Citera
2013-06-14, 10:28
Medlem
Citat:
Men godnatt

Bra att du inte citerar hela mitt inlägg där jag även skriver att spelen är enligt tycke och smak
Om du vill spela Halo så är inte ps4an självklart, men vad MP har med detta att göra förstår jag inte. Senast jag kollade så kommer PS4an erbjuda online spelande också
Citera
2013-06-14, 10:29
Medlem
Eckepeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Såna som inte bryr sig om att få den absolut bästa prestandan då (är knappt ingen skillnad heller)?

Det Xbox one gör är ju att bredda sig för fler saker än bara spela spel. Tror du verkligen dom satt och tänkte - "Nu ska vi satsa allt på hardcore gamers som bara spelar spel! Vi lägger i lite sämre prestanda och tar lite mer betalt, då kommer dom".

Nej det som gör att det kostar mer är allt runt omkring som har med tv att göra och att kinect följer med på köpet. Du får ju se den breda massan, alla är inte hardcore gamer.

Ännu en anledning att strunta i Xboxen med andra ord. Vill man ha en spelmaskin köp en PS4. Vill man ha en till tv-box köp en Xbox.
Citera
2013-06-14, 10:33
Medlem
Citat:
Om man väljer konsol efter pris är man helt ute och cyklar. Om X1 är 1000kr dyrare än PS4 och bägge konsolerna har en livslängd på 8 år så innebär det att merkostnaden är hela 125kr per år, dvs 34öre per dag.

HERREGUD!
Det är väl klart att de finns de som väljer konsoll efter pris. Jag tror inte att sjuksköterskan Lena, 46, som ska köpa en konsoll till sina barn står och resonerar som du. Hon kommer antagligen se "Den här är billigare, då tar vi den."
Sen har vi studenter som gärna sparar pengar där det är möjligt.
Barn och ungdomar som har sparat pengar från ett sommarjobb.

Så att säga att man är ute och cyklar om man väljer konsoll efter pris, är att vara ute och cykla.

Citat:
Du är en riktig jävla pessimist. Du är en utav dom som ser Kinect som ett spionverktyg istället för en teknik som kan användas på sjukt coola sätt nu när lagg och upplösning är fixat.

Du har ju ingen jävla aning om vad MS och utvecklare har på gång till Kinect men eftersom dom tycker att den är såpass viktig att dom bundlar den med konsolen kan du ju kanske ana att det är sköna grejer på gång.

Tvingad att bli filmad? Lägg ner nu för fan.
Han är väl kanske som jag, jag gillar inte att spela med Kinect utan med en dosa. Jag vill kunna sitta eller ligga vart jag vill och spela utan att behöva anpassa mig efter en kamera och utföra rörelser. Eller sitta med en massa kommandon.

Och ja, det finns folk som inte vill ha en kamera och mikrofon i sitt hem. Kalla de att vara paranoid eller vad du vill. Och skulle någon hacka sig in i konsollen så kan dessa personer se och höra vad folk gör. Och en "always on, always connected"-konsoll är utsatt för möjligheten att bli attackerad 24/7. Man kan ge sig fan på att folk kommer försöka när möjligheten finns. Som tur är så verkar det som man kunna stänga av konsollen helt.

Folk kommer att välja bort konsollen om man inte kan stänga av Kinect till 100%.
Citera
2013-06-14, 10:47
Medlem
Citat:

Vet inte med dig men jag köper en spelkonsol för att spela på. Vill jag ha media center så finns det mycket bättre lösningar än en x1. Vill jag kolla på TV så sätter jag på TVn och kollar.
Tycker det är onödigt att först köpa en x1 för att sen också måsta köpa en tv-dekoder att koppla in i xboxen för passthrough till tvn.
Citera
2013-06-14, 11:42
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckepecke
Ännu en anledning att strunta i Xboxen med andra ord. Vill man ha en spelmaskin köp en PS4. Vill man ha en till tv-box köp en Xbox.

Citat:
Vet inte med dig men jag köper en spelkonsol för att spela på. Vill jag ha media center så finns det mycket bättre lösningar än en x1. Vill jag kolla på TV så sätter jag på TVn och kollar.
Tycker det är onödigt att först köpa en x1 för att sen också måsta köpa en tv-dekoder att koppla in i xboxen för passthrough till tvn.

Om man vill ha båda så känns det väl som en bra lösning? Menar, helt ärligt, tror ni verkligen ni kommer se någon jätteskillnad mellan hur spelen ser ut mellan konsolerna? Verkar som vissa tror det ska vara mellan natt och dag när man sätter på samma spel på dom två olika konsolerna. Ser det snarare som man tar ps4 för att det är lite billigare och man bara ska spela.

Jag ser det så här:

Vill man bara spela och bryr sig inte om något annat - kör på ps4
Vill man spela och kunna göra lite annat - kör xbox
Citera
2013-06-14, 11:44
Medlem
Citat:
Om man vill ha båda så känns det väl som en bra lösning? Menar, helt ärligt, tror ni verkligen ni kommer se någon jätteskillnad mellan hur spelen ser ut mellan konsolerna? Verkar som vissa tror det ska vara mellan natt och dag när man sätter på samma spel på dom två olika konsolerna. Ser det snarare som man tar ps4 för att det är lite billigare och man bara ska spela.

Jag ser det så här:

Vill man bara spela och bryr sig inte om något annat - kör på ps4
Vill man spela och kunna göra lite annat - kör xbox

Var är detta "lite annat" som man kan göra med xbox som man inte kan med ps4? förutom att koppla in en skilld dekoder?
Citera
2013-06-14, 12:03
Medlem
Jag förstår inte ms tankegång att xbox one ska bli "mer" än ett tv-spel, att det ska bli något jävla mediacenter. Om jag vill ha en sådan maskin går jag väl hela vägen och ställer en PC i vardagsrummet. Då kan jag göra allt och är inte begränsad av ms, samt slipper ha en obligatorisk kinectkamera som övervakar... förlåt... "känner igen" mig.
Citera
2013-06-14, 12:42
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atarn
Jag förstår inte ms tankegång att xbox one ska bli "mer" än ett tv-spel, att det ska bli något jävla mediacenter. Om jag vill ha en sådan maskin går jag väl hela vägen och ställer en PC i vardagsrummet. Då kan jag göra allt och är inte begränsad av ms, samt slipper ha en obligatorisk kinectkamera som övervakar... förlåt... "känner igen" mig.

Det är dock en bra grej, såvida man inte tummar på spel delen.
Om MS lyckas med det så har det en bra maskin.
Personligen vill jag ha ett Ps4 , men pga Forxza vill jag även ha en one, finns inte en vettig motsvarighet till det på "andra sidan".
Så det blir väl att köpa en one med för att kunna lira Forza.
Sony kan inte faila 2 konsoler irad.
Citera
2013-06-14, 12:55
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Var är detta "lite annat" som man kan göra med xbox som man inte kan med ps4? förutom att koppla in en skilld dekoder?

Jag tänker på mycket av de grejer dom visade på sin första visning som skulle förbättra tv-upplevelsen. Det vill säga - röststyrning, styra med handrörelser, kunne söka tv-kanaler med filmer genom att säga vissa fraser, få upp interaktiva saker som röstningar osv. Sedan har vi förbättringar på kinect som verkar coola, till exempel att den kan känna av ens puls (finns säkert grymt coola saker man kan göra med det) eller om man är glad eller ledsen genom att läsa ansiktsuttryck.

Vet att mycket säkert kommer vara begränsat till USA till en början men kommer ju säkert hit med.

Men ps4 kanske har allt det där med och i så fall har jag missat något för du verkar väldigt inne på att det inte är någon skillnad på konsolerna förutom pris och att ps4 har bättre hårdvara?
Senast redigerad av Meei 2013-06-14 kl. 12:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in