Citat:
Ursprungligen postat av
STARO
Om man väljer konsol efter pris är man helt ute och cyklar. Om X1 är 1000kr dyrare än PS4 och bägge konsolerna har en livslängd på 8 år så innebär det att merkostnaden är hela 125kr per år, dvs 34öre per dag.
HERREGUD!
Det är väl klart att de finns de som väljer konsoll efter pris. Jag tror inte att sjuksköterskan Lena, 46, som ska köpa en konsoll till sina barn står och resonerar som du. Hon kommer antagligen se "Den här är billigare, då tar vi den."
Sen har vi studenter som gärna sparar pengar där det är möjligt.
Barn och ungdomar som har sparat pengar från ett sommarjobb.
Så att säga att man är ute och cyklar om man väljer konsoll efter pris, är att vara ute och cykla.
Citat:
Ursprungligen postat av
STARO
Du är en riktig jävla pessimist. Du är en utav dom som ser Kinect som ett spionverktyg istället för en teknik som kan användas på sjukt coola sätt nu när lagg och upplösning är fixat.
Du har ju ingen jävla aning om vad MS och utvecklare har på gång till Kinect men eftersom dom tycker att den är såpass viktig att dom bundlar den med konsolen kan du ju kanske ana att det är sköna grejer på gång.
Tvingad att bli filmad? Lägg ner nu för fan.
Han är väl kanske som jag, jag gillar inte att spela med Kinect utan med en dosa. Jag vill kunna sitta eller ligga vart jag vill och spela utan att behöva anpassa mig efter en kamera och utföra rörelser. Eller sitta med en massa kommandon.
Och ja, det finns folk som inte vill ha en kamera och mikrofon i sitt hem. Kalla de att vara paranoid eller vad du vill. Och skulle någon hacka sig in i konsollen så kan dessa personer se och höra vad folk gör. Och en "always on, always connected"-konsoll är utsatt för möjligheten att bli attackerad 24/7. Man kan ge sig fan på att folk kommer försöka när möjligheten finns. Som tur är så verkar det som man kunna stänga av konsollen helt.
Folk kommer att välja bort konsollen om man inte kan stänga av Kinect till 100%.