2011-06-08, 17:53
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Äntligen joinar Nintendo HD-världen med sin Wii U. Förutom HD-grafiken, som är väldigt viktigt enligt mig, kommer konsolen vara fullt bakåtkompatibel med Wii och det finns en del Wii-titlar som man är sugen att spela (men antalet är så få att de inte lyckats övertyga mig köpa en Wii tidigare, förutom från början men den sålde jag på direkten).

Blir utbudet av Wii I-spel stort kommer till och med en SONY-fantast som jag, köpa den! Jag har nyligen köpt en speldator så jag kommer vänta med att köpa en Wii U och det är faktiskt skrämmande att Webhallen tar 4995 kr för konsolen. Nu är priset visserligen preliminärt men Webhallen måste ju ändå ha baserat sitt pris på något, det är inte så att de bara skriver in vilket pris som helst...
Problemet är att om man redan har en current-gen konsol finns det inget egentligt incitament att köpa Wii U. Det starkaste argumentet är hur man kan spela table-top-spel tillsammans med andra via kontrollen, men det gör redan en iPad många gånger bättre (multitouch anyone?) Snacka om att Nintendo är LTTP med Wii U.
Citera
2011-06-08, 20:24
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Problemet är att om man redan har en current-gen konsol finns det inget egentligt incitament att köpa Wii U. Det starkaste argumentet är hur man kan spela table-top-spel tillsammans med andra via kontrollen, men det gör redan en iPad många gånger bättre (multitouch anyone?) Snacka om att Nintendo är LTTP med Wii U.
Vilka incitament kommer det finnas att köpa en PS4/NextBox? Lite snyggare grafik?
Citera
2011-06-08, 20:32
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Vilka incitament kommer det finnas att köpa en PS4/NextBox? Lite snyggare grafik?
Större spel, förhoppningsvis mer lagringskapacitet, möjlighet till mer realistiska animationer, mer högupplösta texturer, snabbare laddningstider, bättre onlinemöjligheter and the list goes on. Om detta inte är viktigt för dig kan du gott sitta kvar och leka med din Wii nästa generation också.
Citera
2011-06-08, 20:40
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Större spel, förhoppningsvis mer lagringskapacitet, möjlighet till mer realistiska animationer, mer högupplösta texturer, snabbare laddningstider, bättre onlinemöjligheter and the list goes on. Om detta inte är viktigt för dig kan du gott sitta kvar och leka med din Wii nästa generation också.
Hur menar du större? Längden på dom? Om du menar längden på spelen, hur ska utvecklare få ihop längre spel med resten av det du radar upp? Spel tar redan idag 4-5 år att utveckla till vissa konsoler på grund av grafikrunkeriet.

Hur ska en ny konsol ge bättre onlinemöjligheter? Fler WiFi-antenner i konsolen? Plats för fler nätverkskablar?
Lagringskapacitet är inte något jag köper konsoller för och det känns tämligen oviktigt i sammanhanget.

Men annars är det som jag sa. Lite snyggare spel. Framtiden verkar ljus.
Citera
2011-06-08, 20:47
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Hur menar du större? Längden på dom? Om du menar längden på spelen, hur ska utvecklare få ihop längre spel med resten av det du radar upp? Spel tar redan idag 4-5 år att utveckla till vissa konsoler på grund av grafikrunkeriet.

Hur ska en ny konsol ge bättre onlinemöjligheter? Fler WiFi-antenner i konsolen? Plats för fler nätverkskablar?
Lagringskapacitet är inte något jag köper konsoller för och det känns tämligen oviktigt i sammanhanget.

Men annars är det som jag sa. Lite snyggare spel. Framtiden verkar ljus.
Är trivialisering allt du har att komma med? Det handlar inte om "fler nätverkskablar", "fler WiFi-antenner" eller "Lite snyggare spel" och det är du fullt medveten om. Det handlar om att ta dagens konsoler och förbättra alla aspekter av den. Fast du verkar ju tro att vi på något sätt har nått vägs ände vad gäller teknik - ung. "det blir inte bättre än så här".

http://i.imgur.com/H0Wfh.jpg
Citera
2011-06-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Dags att tömma pensionskontot för en ny gamerPC, Taiga?

Skatteåterbäringen kommer väl snart?
Citera
2011-06-08, 21:08
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Är trivialisering allt du har att komma med? Det handlar inte om "fler nätverkskablar", "fler WiFi-antenner" eller "Lite snyggare spel" och det är du fullt medveten om. Det handlar om att ta dagens konsoler och förbättra alla aspekter av den. Fast du verkar ju tro att vi på något sätt har nått vägs ände vad gäller teknik - ung. "det blir inte bättre än så här".

http://i.imgur.com/H0Wfh.jpg
Spelen kan inte förbättras på något annat sätt än på det grafiska - lite snyggare spel - om man inte inför nya inputmetoder.

Det finns alltså inga incitament alls förutom "lite snyggare spel".

Tack för din medverkan.
Citera
2011-06-08, 21:13
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Spelen kan inte förbättras på något annat sätt än på det grafiska - lite snyggare spel - om man inte inför nya inputmetoder.

Det finns alltså inga incitament alls förutom "lite snyggare spel".

Tack för din medverkan.
Det är väl klart att de kan förbättras på andra sätt, vem har sagt något annat? Och lägg ner larvet med att sammanfatta allt jag skriver som "lite snyggare spel". Det får dig att se barnslig och korkad ut. Fast det kanske du är?
Citera
2011-06-08, 22:22
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Det är väl klart att de kan förbättras på andra sätt, vem har sagt något annat? Och lägg ner larvet med att sammanfatta allt jag skriver som "lite snyggare spel". Det får dig att se barnslig och korkad ut. Fast det kanske du är?
Jag ser inte hur spelet ska förändras om man inte förändrar inputmetoden.

Sammanfattningen "lite snyggare spel" skrev jag för att det är en kort sammanfattning av det du skrev. Ett kliv upp för lite snyggare spel. Inget innovativt eller särskilt intressant. Du får gärna nöja dig med sådana småförändringar men jag vill att spelen utvecklas och att vi spelar spel på helt nya sätt i framtiden än vad vi gör idag.

Hur som. Ta gärna en funderare och fundera på vem det är som kommer uppgradera till PS4/NextBox/WiiU om dessa endast är lite vackrare spel av dagens spel. Grafikkåta pojkar är nog först i kön, men det är en liten marknad det. Jag ser hellre att vi får nya spel istället för samma spel i lite finare förpackning.
Citera
2011-06-08, 22:27
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Du missar det viktigaste: spelen. Det återstår att se vilket spelutbud Wii U kommer ha. Spelutbudet är det avgörande...

Citat:

Det mesta du tar upp har att göra med prestanda. Om Wii U når upp till PS3-/X360-prestandanivå är det mer än tillräckligt då dagens konsoler ger snygg grafik trots sin ålder. Lagringskapacitet är enkelt att ordna och hårddiskar är väldigt billiga idag.

Och kan man verkligen förbättra onlinetjänsterna så mycket mer? Det enda jag kan komma på är nedladdning av spel (finns idag men de flesta titlar är dyrare än i butik och titelutbudet är litet).
Citera
2011-06-08, 22:29
Medlem
repeaters avatar
http://www.youtube.com/watch?v=GpcJNEWKzCY
http://www.youtube.com/watch?v=7y5CD6sUxY8

Evolution of games... staggering!
Citera
2011-06-08, 22:35
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Hur som. Ta gärna en funderare och fundera på vem det är som kommer uppgradera till PS4/NextBox/WiiU om dessa endast är lite vackrare spel av dagens spel. Grafikkåta pojkar är nog först i kön, men det är en liten marknad det. Jag ser hellre att vi får nya spel istället för samma spel i lite finare förpackning.
Det har funkat i sisådär 30-40 år att släppa konsoler som erbjuder vad du anser vara "lite snyggare spel" så jag tror nog det kommer funka nu med.. Ny teknik ger möjlighet till nya spel. Förstår du inte det så är du ett hopplöst fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in