Citat:
Ursprungligen postat av STARO
Jag citerade inte hela ditt inlägg eftersom du först nämnde spel som en anledning till val för att sedan dra den briljanta slutsatsen att PS4 var det självklara valet pga högre specs och lägre pris, dvs du bortser helt ifrån spelupplevelsen när du utser PS4 som självklart val. Ditt resonemang är motsägelsefullt helt enkelt.
MS onlineupplevelse är överlägsen Sonys, och kommer bli än bättre. Därför är det relevant för spelupplevelsen.
Frågan är ju om den är så överlägsen numera. Jag vet att den var det förr.
PS+ hade i senaste mätningen en satisfaction rate på
97% och
subscriberantalet ökade med 295% förra året.
Citat:
Ursprungligen postat av
STARO
Jag skrev inte att "inga väljer konsol efter pris". Jag konstaterade däremot att det är hjärndött att välja konsol efter pris då det är extremt lite pengar det handlar om sett till livslängd. Och om man skall köpa en utav X1 och PS4 vid lansering så har man det antagligen såpass bra att den eventuella prisskillnaden inte utgör något problem rent ekonomiskt. Nu verkar det ju dessutom som att prisskillnaden i Sverige blir lägre än väntat, Prisjakt listar idag en PS4 för 4298kr och en X1 för 4488kr.
Differensen är alltså hela 190 spänn! Finns nog inte en enda rökmorsa som har problem med att hosta upp dom stålarna, om man håller igen på rödtjutet en vecka eller två. Sjuksköterska? Lägg ner, skulle det vara en grupp i samhället som har det tufft ekonomiskt? Bättre kan du.
Gällande tjafset om Kinect. För helvete. Varenda laptop/surplatta/mobiltelefon har en kamera som är riktad mot användaren samt en mikrofon. Innebär det att du går omkring och fruktar att någon (vem denna någon är får vi aldrig svar på , bara att det är någon) skall "hacka" din enhet och spela in varje steg du tar, varje ord du säger, varje runk du drar på din toalett? Knappast!
Helt enkelt pga att av det är så JÄVLA OINTRESSANT vad du håller på med hemma i din TV-soffa. Fatta!
Till att börja med så skulle du kanske kunna justera din attityd lite. Du framstår som en liten barnunge som gått i taket för att någon har påpekat något om din favoritleksak.
Och jag konstaterade att det finns folk som inte står och resonerar som du. "Köper jag den här konsollen och ser över en tidsperiod på 8 år så skiljer det 34 öre per dag." De flesta ser det som en engångskostnad där och då. Inte som något man delar upp per användningsdag, även om dessa personer finns.
Du sa att folk är ute och cyklar om man väljer konsoll efter pris. Jag kontrade bara med att ditt påstående är precis lika hjärndött och att du är ute och cyklar du med.
Jag försöker inte påpeka att någon grupp i samhället har det bättre eller sämre ställt alls. Det var bara ett exempel. Jag kunde lika gärna skrivit talpedagog, svetsare eller kirurg.
Skillnaden i ditt exempel är att jag kan välja att helt sonika strypa tillgången till min dator/surfplatta/mobil genom att koppla ner från nätet. En Xbox One utan internet däremot är bara en glorifierad tv-box.
Om du inte kan se nyttan i att kunna se vad folk gör och pratar om hemma, eller om de ens är hemma, så är det ju upp till dig. Oavsett hur ointressant deras andra aktiviteter i hemmet är.
Sen vem denne någon som eventuellt kan ta sig in i din box och se detta är väl irrelevant, så länge någon kan. Jag säger inte att någon kommer göra det, jag säger bara att möjligheten finns. Precis som någon kan hacka min laptop eller liknande anordning. En del bryr sig inte, för en del är det en dealbreaker. Speciellt nu med hela NSA, CIA och PRISM-debatten som pågår på andra sidan pölen där Microsoft pekas ut som ett av de inblandade företagen.
Priserna är för övrigt officiella nu.
PS4 kommer gå på 3890.
Xbox One 4495.