2013-06-14, 13:07
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Jag tänker på mycket av de grejer dom visade på sin första visning som skulle förbättra tv-upplevelsen. Det vill säga - röststyrning, styra med handrörelser, kunne söka tv-kanaler med filmer genom att säga vissa fraser, få upp interaktiva saker som röstningar osv. Sedan har vi förbättringar på kinect som verkar coola, till exempel att den kan känna av ens puls (finns säkert grymt coola saker man kan göra med det) eller om man är glad eller ledsen genom att läsa ansiktsuttryck.

Vet att mycket säkert kommer vara begränsat till USA till en början men kommer ju säkert hit med.

Men ps4 kanske har allt det där med och i så fall har jag missat något för du verkar väldigt inne på att det inte är någon skillnad på konsolerna förutom pris och att ps4 har bättre hårdvara?

Men allvarligt... röststyrning. Man har försökt sig på det tidigare:

http://www.youtube.com/watch?v=9kBMscW_dVg

tid 6.45

Det känns ju bara pinsamt patetiskt att prata med en maskin.
Citera
2013-06-14, 13:11
Medlem
Citat:
Jag tänker på mycket av de grejer dom visade på sin första visning som skulle förbättra tv-upplevelsen. Det vill säga - röststyrning, styra med handrörelser, kunne söka tv-kanaler med filmer genom att säga vissa fraser, få upp interaktiva saker som röstningar osv. Sedan har vi förbättringar på kinect som verkar coola, till exempel att den kan känna av ens puls (finns säkert grymt coola saker man kan göra med det) eller om man är glad eller ledsen genom att läsa ansiktsuttryck.

Vet att mycket säkert kommer vara begränsat till USA till en början men kommer ju säkert hit med.

Men ps4 kanske har allt det där med och i så fall har jag missat något för du verkar väldigt inne på att det inte är någon skillnad på konsolerna förutom pris och att ps4 har bättre hårdvara?

Saken är ju den att vi inte fått se så mycket av ps eye ännu, förutom Playroom tech-demot från e3.
Röststyrning är nog nånting man bara kommer bli förbannad på i slutänden(erfarenhet från PC, smartphone röststyrning). Men måste hålla med dig att kinectens förmåga att känna av ens puls, samt kinectens IR nattläge blev jag impad över.

Det är ju inte omöjligt att ps4an klarar röststyrning och styra med handrörelser. Men jag väntar med att jämföra dessa 2 tills vi har mer information.

Omöjligt att förbättra tv-upplevelsen. Då menar jag inte bara med x1 utan överlag eftersom det endast visas skit på tv.
Citera
2013-06-14, 13:17
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Bra att du inte citerar hela mitt inlägg där jag även skriver att spelen är enligt tycke och smak
Om du vill spela Halo så är inte ps4an självklart, men vad MP har med detta att göra förstår jag inte. Senast jag kollade så kommer PS4an erbjuda online spelande också

Jag citerade inte hela ditt inlägg eftersom du först nämnde spel som en anledning till val för att sedan dra den briljanta slutsatsen att PS4 var det självklara valet pga högre specs och lägre pris, dvs du bortser helt ifrån spelupplevelsen när du utser PS4 som självklart val. Ditt resonemang är motsägelsefullt helt enkelt.

MS onlineupplevelse är överlägsen Sonys, och kommer bli än bättre. Därför är det relevant för spelupplevelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
Det är väl klart att de finns de som väljer konsoll efter pris. Jag tror inte att sjuksköterskan Lena, 46, som ska köpa en konsoll till sina barn står och resonerar som du. Hon kommer antagligen se "Den här är billigare, då tar vi den."
Sen har vi studenter som gärna sparar pengar där det är möjligt.
Barn och ungdomar som har sparat pengar från ett sommarjobb.

Så att säga att man är ute och cyklar om man väljer konsoll efter pris, är att vara ute och cykla.

Han är väl kanske som jag, jag gillar inte att spela med Kinect utan med en dosa. Jag vill kunna sitta eller ligga vart jag vill och spela utan att behöva anpassa mig efter en kamera och utföra rörelser. Eller sitta med en massa kommandon.

Och ja, det finns folk som inte vill ha en kamera och mikrofon i sitt hem. Kalla de att vara paranoid eller vad du vill. Och skulle någon hacka sig in i konsollen så kan dessa personer se och höra vad folk gör. Och en "always on, always connected"-konsoll är utsatt för möjligheten att bli attackerad 24/7. Man kan ge sig fan på att folk kommer försöka när möjligheten finns. Som tur är så verkar det som man kunna stänga av konsollen helt.

Folk kommer att välja bort konsollen om man inte kan stänga av Kinect till 100%.

Jag skrev inte att "inga väljer konsol efter pris". Jag konstaterade däremot att det är hjärndött att välja konsol efter pris då det är extremt lite pengar det handlar om sett till livslängd. Och om man skall köpa en utav X1 och PS4 vid lansering så har man det antagligen såpass bra att den eventuella prisskillnaden inte utgör något problem rent ekonomiskt. Nu verkar det ju dessutom som att prisskillnaden i Sverige blir lägre än väntat, Prisjakt listar idag en PS4 för 4298kr och en X1 för 4488kr.

Differensen är alltså hela 190 spänn! Finns nog inte en enda rökmorsa som har problem med att hosta upp dom stålarna, om man håller igen på rödtjutet en vecka eller två. Sjuksköterska? Lägg ner, skulle det vara en grupp i samhället som har det tufft ekonomiskt? Bättre kan du.

Gällande tjafset om Kinect. För helvete. Varenda laptop/surplatta/mobiltelefon har en kamera som är riktad mot användaren samt en mikrofon. Innebär det att du går omkring och fruktar att någon (vem denna någon är får vi aldrig svar på , bara att det är någon) skall "hacka" din enhet och spela in varje steg du tar, varje ord du säger, varje runk du drar på din toalett? Knappast!

Helt enkelt pga att av det är så JÄVLA OINTRESSANT vad du håller på med hemma i din TV-soffa. Fatta!
Citera
2013-06-14, 13:20
Medlem
Citat:

Sony har mig veterligen inte pratat om några sådana features på PS4'an.
Det kommer att finnas Netflix etc, men det är väl pretty much it. Fördelen med PS4'ans Netflix, YouTube etc inte ligger bakom en paywall.
Citera
2013-06-14, 13:28
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp

tid 6.45

Så du jämnför xbox one 2013 med en sak skapad av tredjepart 1990 för nintendo? Jag antar du tycker Nintendo wii är ett misslyckande också då power glower som kom ut 1989 också var ett misslyckande? Fasen ska vi tänka så lär vi aldrig kunna förbättra något för saken fungerande inte för x år sedan.

Jag vet personligen inte hur bra röststyrningen kommer bli och exakt alla saker man kommer kunna göra men jag försöker se positivt på det. Enda sättet att utvecklas är ju att pröva nya saker som detta.

Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Saken är ju den att vi inte fått se så mycket av ps eye ännu, förutom Playroom tech-demot från e3.
Röststyrning är nog nånting man bara kommer bli förbannad på i slutänden(erfarenhet från PC, smartphone röststyrning). Men måste hålla med dig att kinectens förmåga att känna av ens puls, samt kinectens IR nattläge blev jag impad över.

Det är ju inte omöjligt att ps4an klarar röststyrning och styra med handrörelser. Men jag väntar med att jämföra dessa 2 tills vi har mer information.

Omöjligt att förbättra tv-upplevelsen. Då menar jag inte bara med x1 utan överlag eftersom det endast visas skit på tv.

Ja då tv är inte alltid jätteroligt men om det finns nya sätt att förbättra det på är jag inte den som tackar nej.

Jag försöker inte komma fram till att xbox one eller ps4 är bättre eller sämre än den ena. Det jag försöker komma fram till är att dom har lite olika saker och att blint kolla på priset och hårdvaran är lite dumt.

Finns en anledning till att dom är prissatta som dom är och inte som Microsoft tror att dom kan köra över folk med priset och leverera en sämre konsol. Dom anser att de saker som jag har nämnt innan är värt dom där extra kronorna det kostar. Sen om någon inte tycker det, fine, gå på ps4 istället.
Senast redigerad av Meei 2013-06-14 kl. 13:31.
Citera
2013-06-14, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STARO
Jag citerade inte hela ditt inlägg eftersom du först nämnde spel som en anledning till val för att sedan dra den briljanta slutsatsen att PS4 var det självklara valet pga högre specs och lägre pris, dvs du bortser helt ifrån spelupplevelsen när du utser PS4 som självklart val. Ditt resonemang är motsägelsefullt helt enkelt.

MS onlineupplevelse är överlägsen Sonys, och kommer bli än bättre. Därför är det relevant för spelupplevelsen.

Missade du då också det jag nämnde om multiplats? Dom spel jag lagt ner mest timmar på är mulitplats. Förutom Uncharted serien.
Enda spelet som intresserar mig på x1 är dead rising 3, allt annat anser jag (märk väl, min personliga åsikt) vara skräp. Är heller inte intresserad av gears of war eller andra 360 exklsuiva spel som troligtvis får uppföljare till x1. Ett spel gör inte så att jag köper en konsol, som dessutom har sämre hårdvara.

Har heller aldrig haft problem med online tjänsten på ps3an, förutom tiden det låg nere efter hacker attacken då förståss. men alla online baserade tjänster kan hackas eller ligga nere. Xbox live är inget undantag.
Senast redigerad av DrAg00nEn 2013-06-14 kl. 13:35.
Citera
2013-06-14, 13:55
Medlem
Eckepeckes avatar
Citat:
Gällande tjafset om Kinect. För helvete. Varenda laptop/surplatta/mobiltelefon har en kamera som är riktad mot användaren samt en mikrofon. Innebär det att du går omkring och fruktar att någon (vem denna någon är får vi aldrig svar på , bara att det är någon) skall "hacka" din enhet och spela in varje steg du tar, varje ord du säger, varje runk du drar på din toalett? Knappast!

Helt enkelt pga att av det är så JÄVLA OINTRESSANT vad du håller på med hemma i din TV-soffa. Fatta!

Och vad är det med dom senaste nyheterna angående NSA och CIA du inte fattar?

Det är ingen som tror att en kille på MS kontor kommer sitta och kåta upp sig när du drar en runk.

Däremot, kommer dom kunna samla in kopiösa mängder data angående deras användare. Tider på dygnet/dagar/längd/vikt/ålder/kön. Allt för att kunna utveckla mer riktade produkter.

Vilket också råkar falla in ganska bra med Xboxens värdelösa uppkopplingskrav. Man får ju direkt en brygga att skicka all denna data över.

Och nej, jag är inte rädd för övervakning. Däremot tycker jag att det är ett jävligt konsumentfientligt tilltag dom håller på med.
Och om fanboys som du kunde förstå att om ni skiter i att köpa Xboxen, så kommer ingenting sånt här hända på många år.
Citera
2013-06-14, 14:16
Medlem
Citat:

Frågan är ju om den är så överlägsen numera. Jag vet att den var det förr.
PS+ hade i senaste mätningen en satisfaction rate på 97% och subscriberantalet ökade med 295% förra året.
Citat:
Jag skrev inte att "inga väljer konsol efter pris". Jag konstaterade däremot att det är hjärndött att välja konsol efter pris då det är extremt lite pengar det handlar om sett till livslängd. Och om man skall köpa en utav X1 och PS4 vid lansering så har man det antagligen såpass bra att den eventuella prisskillnaden inte utgör något problem rent ekonomiskt. Nu verkar det ju dessutom som att prisskillnaden i Sverige blir lägre än väntat, Prisjakt listar idag en PS4 för 4298kr och en X1 för 4488kr.

Differensen är alltså hela 190 spänn! Finns nog inte en enda rökmorsa som har problem med att hosta upp dom stålarna, om man håller igen på rödtjutet en vecka eller två. Sjuksköterska? Lägg ner, skulle det vara en grupp i samhället som har det tufft ekonomiskt? Bättre kan du.

Till att börja med så skulle du kanske kunna justera din attityd lite. Du framstår som en liten barnunge som gått i taket för att någon har påpekat något om din favoritleksak.

Och jag konstaterade att det finns folk som inte står och resonerar som du. "Köper jag den här konsollen och ser över en tidsperiod på 8 år så skiljer det 34 öre per dag." De flesta ser det som en engångskostnad där och då. Inte som något man delar upp per användningsdag, även om dessa personer finns.
Du sa att folk är ute och cyklar om man väljer konsoll efter pris. Jag kontrade bara med att ditt påstående är precis lika hjärndött och att du är ute och cyklar du med.

Jag försöker inte påpeka att någon grupp i samhället har det bättre eller sämre ställt alls. Det var bara ett exempel. Jag kunde lika gärna skrivit talpedagog, svetsare eller kirurg.

Skillnaden i ditt exempel är att jag kan välja att helt sonika strypa tillgången till min dator/surfplatta/mobil genom att koppla ner från nätet. En Xbox One utan internet däremot är bara en glorifierad tv-box.

Om du inte kan se nyttan i att kunna se vad folk gör och pratar om hemma, eller om de ens är hemma, så är det ju upp till dig. Oavsett hur ointressant deras andra aktiviteter i hemmet är.
Sen vem denne någon som eventuellt kan ta sig in i din box och se detta är väl irrelevant, så länge någon kan. Jag säger inte att någon kommer göra det, jag säger bara att möjligheten finns. Precis som någon kan hacka min laptop eller liknande anordning. En del bryr sig inte, för en del är det en dealbreaker. Speciellt nu med hela NSA, CIA och PRISM-debatten som pågår på andra sidan pölen där Microsoft pekas ut som ett av de inblandade företagen.

Priserna är för övrigt officiella nu.
PS4 kommer gå på 3890.
Xbox One 4495.
Citera
2013-06-14, 14:19
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckepecke
Och vad är det med dom senaste nyheterna angående NSA och CIA du inte fattar?

Det är ingen som tror att en kille på MS kontor kommer sitta och kåta upp sig när du drar en runk.

Däremot, kommer dom kunna samla in kopiösa mängder data angående deras användare. Tider på dygnet/dagar/längd/vikt/ålder/kön. Allt för att kunna utveckla mer riktade produkter.

Vilket också råkar falla in ganska bra med Xboxens värdelösa uppkopplingskrav. Man får ju direkt en brygga att skicka all denna data över.

Och nej, jag är inte rädd för övervakning. Däremot tycker jag att det är ett jävligt konsumentfientligt tilltag dom håller på med.
Och om fanboys som du kunde förstå att om ni skiter i att köpa Xboxen, så kommer ingenting sånt här hända på många år.

Så du kommer sitta och vara paranoid hela tiden och aldrig använda något som är kopplat mot internet någonsin? Vi vet inte ens om det är sanningen. Däremot vet vi att google sparar allt man söker på för att rikta reklam mot dig, men antar du inte slutar googla för det? Allt du gör på facebook sparas och läggs ihop för reklam, antar du en sån som sitter där ändå?

Men när det handlar om kinect, ja då jävlar går det inte använda.

Sen att du försöka få det att låta som man vore en fanboy för man köper x eller y produkt gör det ju inte bättre.
Citera
2013-06-14, 14:25
Medlem
Bassplays avatar
Wii U? Borde knappt finnas med i rubriken.
Xbox One? Ni har klantat er och fick på käften av Playstation på e3 som berättar att ''we are supporting used games''
Är ni så jävla giriga?
Dåligt med pengar?

Som jag förstår det ska både Ps4 och XboxOne kunna leverera 60 fps den här gången istället för 30, vilket är en väldig förbättring på bägge parter.
Det kanske har kommit fram, men jag hoppas playstation fortsätter att ha gratis onlinetjänst, det var det som fick mig och väldigt många andra jag känner att sälja sitt 360 på blocket och köpa ps3.
Plustjänst är okej men så länge det är valfritt.
Handkontrollen till ps ser lite konstig ut men är nog bara en vanesak.

Kommer jag skaffa något? Kanske, jag kör mest pc nu och skulle hellre uppgradera den.
Vilket av dem? Take a wild fucking guess.

Edit, glömde obligatorisk kinect.
Haha, jo tack men nej tack.
Citera
2013-06-14, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av '[SIC
'|43897651]Har du någon som helst aning om hur vanliga konsumenter reflekter över ett köp?

Om du har två likvärdiga produkter och en är kraftigare, billigare, kräver inte "online checkups 24/7" samt att dina spel nästan ägs av dig så är valet självart för alla utom fanboys.

Skulle nu MS släppa en uppdatering som tog bort onlinecheck och släppte tyglarna på ditt hyrda spel så tror jag att dom skulle vinna oerhört mycket med tanke på hur fruktansvärt överkörda dom är idag.
Det du inte förstår är att MS inte bara kan gå in och slopa DRM. DRM är basstrukturen i den sammanhängande helheten och jag förmodar att avtalen med dom stora speljättarna är baserade utifrån DRM.
Citera
2013-06-14, 14:32
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp

tid 6.45

Haha, exakt. Och alla (speciellt svenskar) med iPhone som faktiskt använder Siri kan ju räcka upp en hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in