2013-06-12, 23:05
Medlem
Ni PS4-dyrkare låter verkligen löjliga när ni påstår att PS4 är 1000 ggr bättre för att man endast kan spela spel och att Microsoft är idioter för att de gör den nya boxen till en ultimat underhållningsenhet.

Hur jädra konservativa är ni? Antar att ni har en telefon man endast kan ringa med, en tv man endast kan kolla på tv med, en dator du endast kan skriva textdokument med osv....
Ni låter som vissa "äldre" personer som frågar en "yngre" person om man kan ringa med deras telefon.
Svaret på den frågan är ju givetvis; Ja, man kan ringa med den. Men man kan även surfa på den, läsa nyheter, spela spel, lyssna på musik, använda den som GPS, Ta kort m.m...

Är SmartPhone en lika idiotisk uppfinning?

Nu har du en Xbox du kan titta på tv med ( Du slipper ha en separat TV-boxer), du kan surfa, Spela in TV-program. SAMT SPELA SPEL. Du har alla dina TV-rumsprylar i ett paket. Själv tycker jag detta är en jävligt soft lösning.

"AAH men xbox är 100 dollar dyrare!!"
Jo det är den, men man får 10 ggr mer för priset.
" Men det kostar 69:- i månaden!!"
Månadskostnaden störde jag mig själv på i början när jag köpte min 360, men har insett att jag betalar gärna det för ett felfritt Onlie/Multiplayer spel och en 100% säker onlinebutik. Har testat PS3 någon gång live och det laggade och blev disconnectat ( Inte pga internetkopplingen). Sedan har jag en polare vars PS3-Konto blev hackat.

Sedan gnäller ni på att man inte kan ploppa in vilken spelskiva som helst, och visst, det kan vara kul att låna en polares spel någon gång. Men en CD-skiva som används flitigt slutar tillslut fungera. Pukt slut.

Jag tycker det är jävligt soft att slippa skivorna ibland då jag köper vissa spel direkt från Xbox Marketplace. Underbart, slippa åka in till stan och köpa spel, krångla med skivor, osv.

Men men, det är tack vare detta starka krig mellan Sony och Microsoft ( och alla fans) som gör att båda konsolerna utvecklas hela tiden.
Citera
2013-06-12, 23:08
Medlem
B-Dawks avatar
http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/p...one/disclaimer

Xboxen kommer tydligen bara att gå att använda i 21 länder vid launch...
Citera
2013-06-12, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Hur många länder kommer PS4 finnas i vid launch då?
Citera
2013-06-12, 23:15
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexJohansen
Haha ni som säger att grafiken är lite bättre, PS4 har 50% bättre GPU.

För övrigt, de som inte säger att Xbox One fortfarande är aktuellt är ju automatiskt inget annat än fanboys. Det finns ju verkligen inte något som skulle kunna vara bättre på Xbone, möjligt vis om man vill köpa den för Kinect Hockey FishNFrisc Tournament Yoga Party Party 73 då men annars bara nej.

Jag köper Xbox One för att den i teorin verkar vara en komplett mediemaskin.

Faktum är att jag även köper PS4. Jag har sen Xbox haft både Playstation och Xbox och så kommer det förbli.
Citera
2013-06-12, 23:15
Medlem
ZoteXs avatar
Citat:

Så om jag köper en xbox one och bor i Japan så kommer inte konsollen att fungera?
Citera
2013-06-12, 23:18
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl johnson!!!
Hur många länder kommer PS4 finnas i vid launch då?

Troligen bra fler länder. Dessutom är den inte regionskodad som Xboxen kommer att vara så det går alldeles utmärkt att importera en PS4:a.

Citat:
Ursprungligen postat av ZoteX
Så om jag köper en xbox one och bor i Japan så kommer inte konsollen att fungera?

Inte förrän senare delen av 2014 när det blir "launch" i Japan. Så troligen lär det inte säljas någon konsoll i Japan innan dess heller.
Citera
2013-06-12, 23:25
Medlem
Citat:
Troligen bra fler länder. Dessutom är den inte regionskodad som Xboxen kommer att vara så det går alldeles utmärkt att importera en PS4:a.

Inte förrän senare delen av 2014 när det blir "launch" i Japan. Så troligen lär det inte säljas någon konsoll i Japan innan dess heller.

Troligen? Detta är en sak jag stör mig på. Microsoft släpper fakta, PS-fans hackar på faktan när de inte ens vet samma fakta om PS4. Det går inte ha en aning om vilken som är bäst om det inte går att JÄMFÖRA fakta.
Citera
2013-06-12, 23:28
Medlem
ZoteXs avatar
Citat:

Är det bekräftat idag att den är helt regionsfri?

Tjänar vi något på att importera konsollen? Tänkte på inkl frakt, eftersom det är samma pris i summa, fast inte i valuta
Citera
2013-06-12, 23:33
Medlem
Citat:
Nu har du en Xbox du kan titta på tv med ( Du slipper ha en separat TV-boxer), du kan surfa, Spela in TV-program. SAMT SPELA SPEL. Du har alla dina TV-rumsprylar i ett paket. Själv tycker jag detta är en jävligt soft lösning.

Nu har du missat det lilla problemet att du faktiskt måste koppla in en extern TV-mottagare i Xbox One för att TV-funktionerna ska fungera.

...och det finns ingen som helst garanti att den mottagare du äger här i Sverige på något sätt är kompatibel.

...och allt det där de visade med blixtsnabba kanalbyten och dylikt var skitsnack - Xbox One kan inte göra din TV-box snabbare. Menysystemet och snap-mode de visade för några veckor sedan var fejkat. När Wired fick en stund med Xbox One så var menyerna segare och film/TV i snap-mode var väldigt hackigt och hade väldigt låg fps . Nu lär de troligen fixa detta till release men de har inte visat många funktioner live hittills.
Citera
2013-06-12, 23:33
Medlem
Citat:

Du verkar ju vara jätte insatt i allt det här... eller så inte.

X1 har ingen inbyggd dekoder, varken för kabel, antenn eller satellit. Du måste ha en digitalbox kopplad via x1ans HDMI in. så om jag skaffar en x1 och vill använda TV funktionen så innebär det att jag även måste skaffa en digitalbox eftersom min nuvarande TV har inbyggd dekoder. Och varför skulle jag vilja skaffa en digitalbox bara för att kunna titta på tv genom xboxen? går snabbar och enklare att byta kanal på tvn.
Du kan även surfa på till och med ps3an och du behöver inte betala månadsavgift för att göra det. dessutom borde det gå ganska mycket smidigare att surfa med ps4ans kontroll tack vare touchpaden.
Spela in tv-program... lol, ja visst, om du vill fylla din outbytbara 500gb hdd på din xbox för att spela in dina favorit program så varsågod.
Spela spel kan man även på ps3 och ps4.

Och eftersom du inte verkar ha den blekaste aning om vad du egentligen talar om så tycker jag du ska ta och läsa på lite innan du uttalar dig. Du får dig bara att se ut som en idiotisk fanboy annars.

Citat:
Jo det är den, men man får 10 ggr mer för priset.
Lol... 10 ggr mer för att man kan spela in tv-program. Och tv funktionerna som endast kommer att fungera i usa till en början. gå och lägg dig
Citera
2013-06-12, 23:34
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoteX
Är det bekräftat idag att den är helt regionsfri?

Tjänar vi något på att importera konsollen? Tänkte på inkl frakt, eftersom det är samma pris i summa, fast inte i valuta

https://twitter.com/yosp/status/344357778288152576

Det där bekräftar det för mig i varje fall.

Det där med att importera större elektroniska prylar kan vara ett lotteri. Åker du på tullen så lär du inte spara några slantar. Har du tur att slippa tullen ja då sparar du en del.
Citera
2013-06-12, 23:36
Medlem
Raverlilys avatar
Av det jag har sett och läst så har jag kommit fram till att i nuläget verkar Playstation 4 vara det bättre valet för gamers (Wii U inte inräknat) . Att konsolen dessutom är billigare gör ju självklart bara saken bättre.

Men jag är inte den som låser mig vid första ögonkastet och dyrkar mitt spontana val och tanke, utan jag tänkte berätta vad jag tycker är bra med respektive konsoll av Xbox One och Playstation 4.

Pris
Somsagt så ska Playstation 4 vara en billigare produkt än vad Xbox One, men då får man tänka och räkna in att med Xbox One så får du också med Kinect 2.0. PS4 med sin PS Move + Eye kommer inte inkluderas i paketet och där tillkommer en kostnad på ungefär 400 kr. Förutom det så skiljer det sig ungefär en tusenlapp mellan konsollerna.

Kontroller
Enligt min uppfattning så har kontrollerna inte ändrats så mycket sen förra generationen. XBO har sin knapp och spakuppsettning i stort sätt identisk men lite små justeringar och mest "style ändringar".
XBO kontrollen har också en ny "Impulse Trigger Vibration".

Men om vi däremot kollar på PS4's DualShock 4 så kan vi se en större skillnad jämfört med tidigare generationen. Med första ögonkastet så ser man en stor skärm mitt på kontrollen som ska ha touchmöjligheter. Kontrollen har inbyggda högtalare, "LED Light Bar, och Six-Axis kontroller.

Tyvvär så har jag alltid föredragit Xboxens uppsättning av triggers, men det är en smaksak.

Skaparnas Fokus
Som det verkar så har Microsoft och Sony fått omvända roller. När 360 och PS3 skulle släppas så tyckte jag att 360 var mer byggd och hade mer fokus för gaming, medan PS3 satsade på allaround med musik och video och allt det där. Men i dag så är det tvärtom. Det ser man dels i operativsystemet och i hårdvaran.

Hårdvara
Som sagt så har PS4 och XBO olika fokus. Jag har hittat lite information om vad konsollerna ska ha för gosaker i sig och tänkte bara göra en snabb redovisning av det, och som ni kommer att se så har PS4 lite starkare varor för gaming:

Annat
Microsoft ska börja med en högre sekretess på hur man får sälja spel. Reglerna för att sälja beganade spel ska stärkas till det negativa. PS4 har kvar sin policy.

Xbox One ska ha ett tvång till internet koppling. Man måste ha varit ansluten till Xbox Live under 24 timmar för att kunna spela offline.

Till skillnad från den tidigare generationen där många var sura eftersom Xbox Live kostade, och krävdes för att spela online, medan PS3 hade detta gratis. Men Xbox One och PS4 kommer båda kräva Xbox Live respektive Playstation PLUS för att spela online.

Jag tänker inte gå in på Motion hårdvarorna etc, men av egen erfarenhet från tidigare generation så tyckte jag Kinect var bättre.
Om ni vill veta de exklusiva spelen till respektive konsoll så får ni använda er av google.

Hoppats jag gett någon en större inblick om den nya generationens konsoller!
Senast redigerad av Raverlily 2013-06-12 kl. 23:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in