2013-05-22, 21:35
Medlem
lumbas avatar
Tycker folk är lite tidiga med att dela ut ris och ros, det är spelen som kommer avgöra och det verkar som att Ms, Sony och Nintendo kommer visa upp en hel del under E3.

Lutar mest åt att det blir en ps4 och 3DS för mig den här konsolgenerationen
Citera
2013-05-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Tycker folk är lite tidiga med att dela ut ris och ros, det är spelen som kommer avgöra och det verkar som att Ms, Sony och Nintendo kommer visa upp en hel del under E3.

Lutar mest åt att det blir en ps4 och 3DS för mig den här konsolgenerationen

Jasså? Jag har hört att Nintendo inte ska visa något denna E3 mässa.
Sen är det inte allt för tidigt att dela ut ris då Microsoft verkar skjuta sig själv i foten med att XBOX ONE inte är bakåt kompatibel, att man inte kan låna ut sina spel till kompisar utan att dom måste betala en avgift för att spela spelet och att dom verkar inrikta sig på TV och all annan media istället för spel, jag håller på att kolla på när Angry Joe kapar Microsoft, det är skoj att se på.
http://www.youtube.com/watch?v=9ekOtn7L1N0

Nä, det blir en PS4 för mig, fast då har jag aldrig gillat Xbox heller.
Citera
2013-05-22, 23:23
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Helt klart. Alla tre konsolerna den här generationen är egentligen riktigt dåliga om man jämför med tidigare generationer.

Det vi ser nu är symptomen på hur spelmarknaden minskar år för år och företagen desperat letar efter vinster på nya håll. Den här generationen kan bli katastrofal om det ekonomiska läget i världen förvärras då ingen av konsolerna är lågkonjunktursäker som exempelvis Wii var i sina glansdagar.
Citera
2013-05-23, 00:46
Medlem
PS4 ser ut att dominera!

Senast redigerad av Cesio 2013-05-23 kl. 00:54.
Citera
2013-05-23, 01:05
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesio
PS4 ser ut att dominera!

eller så e de för att alla som har playstation e nåra fanboys som måste twittra om en massa bajs som sen en annan fanboy kan länka till på flashback...
Citera
2013-05-23, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78

Klart dom kommer. Dom bekräftade ju strax före Nintendo Direct att dom kommer att plocka med sig spelserier som Mario Kart, Super Mario Bros, The Legend of Zelda och Super Smash Bros till Wii U under E3. Känns som att Nintendo och Sony har goda möjligheter att göra ett riktigt bra E3 medans Microsoft måste plocka fram en massa saker ur trollerilådan om dom ska lyckas vända illskan dom skapat hos konsumenterna sista tiden.
Citera
2013-05-23, 02:16
Medlem
neqers avatar
Xbox har ju bra spel men jag fattar inte varför det ska kosta en avgift att låna någons spel. Absurt... Har de inte satsat lite fel?
Citera
2013-05-23, 10:06
Medlem
Citat:
Sen är det inte allt för tidigt att dela ut ris då Microsoft verkar skjuta sig själv i foten med att XBOX ONE inte är bakåt kompatibel, att man inte kan låna ut sina spel till kompisar utan att dom måste betala en avgift för att spela spelet och att dom verkar inrikta sig på TV och all annan media istället för spel, jag håller på att kolla på när Angry Joe kapar Microsoft, det är skoj att se på.

ja men vad bra då att Sony också skjuter sig i foten. Vad ska du nu köpa?
Citera
2013-05-23, 11:36
Medlem
stiggelols avatar
Citat:

Seriöst, vem bryr sig? Antar att du har ett xbox 360, behåll det?
Varken PS3 eller 360 var bakåtkompatibla, varför är detta viktigt? Menar du att du fortfarande kommer köpa 360 spel 1 år efter release? Kom igen.

Däremot skjuter de sig i foten när de skall ta betalt för ALLT, medans Sony inte gör det.
Alltid stört mig på xbox-live avgiften, ms points osv, och nu blir det bara värre.
Jag köper en hel del begagnade spel, så detta är något jag stör mig väldigt mycket på.

Som det ser ut nu så kommer nog första köpet bli PS4. Dock är jag fast i Forza och GOW träsket, så det slutar nog med att jag har båda två till slut...
Citera
2013-05-23, 12:18
Medlem
Theberzerkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Klart dom kommer. Dom bekräftade ju strax före Nintendo Direct att dom kommer att plocka med sig spelserier som Mario Kart, Super Mario Bros, The Legend of Zelda och Super Smash Bros till Wii U under E3. Känns som att Nintendo och Sony har goda möjligheter att göra ett riktigt bra E3 medans Microsoft måste plocka fram en massa saker ur trollerilådan om dom ska lyckas vända illskan dom skapat hos konsumenterna sista tiden.

Ja som läget ser ut nu så har Nintendo och Sony de bästa förutsättningarna för att lyckas denna generation. Microsoft går åt helt fel håll just nu, det känns som om att dom har tappat skaparglädjen och enbart fokuserar sig på att mjölka sina fanboys.. Tror att detta blir en hård smäll för Microsoft och hoppas att dom lär sig att det inte går att behandla kunderna hur som helst
Citera
2013-05-23, 13:49
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
eller så e de för att alla som har playstation e nåra fanboys som måste twittra om en massa bajs som sen en annan fanboy kan länka till på flashback...
Fast det är väl ändå ganska talande att 89% på Twitter föredrar PS4 över Xbox One?

http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/

^^ Pure pwnage baby, hela världen föredrar PS4 Bye bye Microsoft

Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Xbox har ju bra spel men jag fattar inte varför det ska kosta en avgift att låna någons spel. Absurt... Har de inte satsat lite fel?
Därför att Microsoft är judegiriga totalitära kapitalistsvin som vill mjölka så mycket pengar som det bara går på varje spel. Sett ifrån Microsoft's perspektiv så har de inte gjort något fel alls. Detta är nämligen helt i linje med Microsoft's ideologi, om proprietär vendor lock-in:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vendor_lock-in
http://en.wikipedia.org/wiki/Embrace...and_extinguish

Just därför jag blev så jävla förbannad när Micro$hit gav sig in i TV-spelsbranschen med första Xbox. Inte nog med att Sega lade ner deras konsolavdelning, här kommer även Microsoft in i bilden och skall göra allt ÄNNU VÄRRE. Detta förstod dock inte Microsoftfanboys, utan de köpte bara på deras gaybox helt utan kritiskt tänkande, som vanligt. Så de motgångar Microsoft har fått känna på med Xbox har varit mycket roliga att beskåda, och förhoppningsvis blir Xbox One deras sista konsol. Bara namnet är error. Xbox > Xbox 360 > Xbox One? Idiotcheferna hos Microsoft är helt förvirrade och fattar inte vad de håller på med.

Bojkotta den här skiten om ni har sunt förnuft och självrespekt.
Senast redigerad av EliasAlucard 2013-05-23 kl. 14:26.
Citera
2013-05-23, 18:53
Medlem
Jag såg att man borta på NeoGAF på ett mycket vetenskapligt sätt räknat ut att PS4 är ca en Wii U kraftfullare än Xbox One.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in