2010-01-03, 19:56
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Det är vad jag har hört också, men vad som skrivs på nätet tycker ofta upp på dessa namn, man kan kalla det för beta-namn, tills riktiga namnet kommer.

http://www.techtree.com/India/News/S...08418-585.html

Som i denna länkt sägs det wii ska komma 2011, d.v.s lite in på 2010.
xbox360 kommer falla 2010 står det och PS4 kommer inte först 2012.

Iaf tiden är nära för de nya konsolerna
skcuskcabhsalfdamus har talat

Vad betyder det att "Wii ska komma 2011", finns inte den redan?

Och att "xbox360 kommer falla", exakt vad menas med det? Att den slutar sälja?
Citera
2010-01-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
skcuskcabhsalfdamus har talat

Vad betyder det att "Wii ska komma 2011", finns inte den redan?

Och att "xbox360 kommer falla", exakt vad menas med det? Att den slutar sälja?

Huruvida så kan vi vara nästan säkra på att det inte kommer ta mer än 2år tills nästa generations konsoler att kommer vara klara från sina projekt om inte tidigare vad man har hört =). Den som kommer fram med mer fakta om konsolerna är gärna välkommen med information.
Citera
2010-01-03, 20:05
Medlem
isbjoerns avatar
Kommer troligtvis vara helt nätverksbaserade, skulle bli förvånad om de slänger in en gammal sliten mekanisk cd/dvd/blu-ray läsare. Kommer troligtvis bli så att man betalar månadsvis för spelen, kanske 100kr för en månad eller kanske 600-700kr för att köpa spelet "för alltid". Det är ju helt klart framtidens system för konsoller.

Tror även, eller snarare vet skulle jag säga, eller va fan, jag drar till; Spara detta inlägget någon som känner manad, och om det inte stämmer så betalar jag konsollen till er: Sony kommer släppa en 3D konsol där alla spel kommer vara anpassade till Sonys nya 3D TVs

Hurvida Microsoft kommer göra detta eller inte vet jag inte men Wii 2 kan man ju undra om det ens får HD.
Citera
2010-01-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isbjoern
Kommer troligtvis vara helt nätverksbaserade, skulle bli förvånad om de slänger in en gammal sliten mekanisk cd/dvd/blu-ray läsare. Kommer troligtvis bli så att man betalar månadsvis för spelen, kanske 100kr för en månad eller kanske 600-700kr för att köpa spelet "för alltid". Det är ju helt klart framtidens system för konsoller.

Glöm det. Ta en titt på PSP Go!, gick ju sådär. Världen är inte redo för fullständig digital distrubution ännu. Du måste betänka att större delen av världen inte har samma bandbredd som vi har här i Sverige. Däremot kommer vi med all säkerhet få se mer av det nästa generation men inte en chans att någon satsar fullt ut på det.

Citat:
Tror även, eller snarare vet skulle jag säga, eller va fan, jag drar till; Spara detta inlägget någon som känner manad, och om det inte stämmer så betalar jag konsollen till er: Sony kommer släppa en 3D konsol där alla spel kommer vara anpassade till Sonys nya 3D TVs

Låter som ekonomiskt självmord. Inte ens Sony är så jävla korkade att de skulle satsa fullt ut på 3D-konsol.
Citera
2010-01-03, 20:14
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:

Hurvida Microsoft kommer göra detta eller inte vet jag inte men Wii 2 kan man ju undra om det ens får HD.
Newsflash: de flesta har inte 100 Mbit bredband och är inte intresserade av att ladda hem 25 Gb för ett spel.

Nej, de kommer inte vara nätverksbaserade. Kanske som komplement men inte enbart. Och om de har den möjligheten kommer spelen kosta lika mycket, eller mer, som de i butik, annars kommer kedjorna vägra sälja spelen varpå det blir jobbigt för företagen att sälja spel till övriga kunder som inte hänger på forum och ägnar sig åt sia om konsoler.
Citera
2010-01-03, 20:16
Bannlyst
Isbjörn har rätt i det han säger, det är 3D som kommer bli den nästa generationens spelstation!!!
Citera
2010-01-03, 20:18
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBRACK
Isbjörn har rätt i det han säger, det är 3D som kommer bli den nästa generationens spelstation!!!
Måste alla köpa ny tv nu igen? *groan*
Citera
2010-01-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Måste alla köpa ny tv nu igen? *groan*

Vi får alla skaffa ett jobb till. Sony säger att vi vill ha det och då vill vi ha det!
Citera
2010-01-03, 20:22
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Vi får alla skaffa ett jobb till. Sony säger att vi vill ha det och då vill vi ha det!
Ett till? Räcker det inte med två? När ska man hinna spela
Citera
2010-01-03, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga

Bara tanken av att isbjörn måste få extraknäcka som manshora på kvällarna för att kunna tillfredsställa sonys krav är oroväckande.
Citera
2010-01-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBRACK

Som i tråden läste man att blue-ray skulle vara ute,och tanken på HVD http://sv.wikipedia.org/wiki/Holographic_Versatile_Disc

Kan vara en möjlighet till dessa 25GB-spel som skulle kunna laddas ned via
100 Mbit bredband i kommande framtid, som hittels så har man 8mbit ute i skogen och 2mbit trådlöst, och 4G-nätet byggs ut allt mer.

som tanken är att det kommer lugnt vara mpeg4-stöd i alla nya kommande konsolerna är garanterat =)
Citera
2010-01-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Kan vara en möjlighet till dessa 25GB-spel som skulle kunna laddas ned via
100 Mbit bredband i kommande framtid, som hittels så har man 8mbit ute i skogen och 2mbit trådlöst, och 4G-nätet byggs ut allt mer.

I Sverige, ja. Tänk till nu för fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in