Citat:
Ursprungligen postat av isbjoern
Kommer troligtvis vara helt nätverksbaserade, skulle bli förvånad om de slänger in en gammal sliten mekanisk cd/dvd/blu-ray läsare. Kommer troligtvis bli så att man betalar månadsvis för spelen, kanske 100kr för en månad eller kanske 600-700kr för att köpa spelet "för alltid". Det är ju helt klart framtidens system för konsoller.
Tror även, eller snarare vet skulle jag säga, eller va fan, jag drar till; Spara detta inlägget någon som känner manad, och om det inte stämmer så betalar jag konsollen till er: Sony kommer släppa en 3D konsol där alla spel kommer vara anpassade till Sonys nya 3D TVs
Hurvida Microsoft kommer göra detta eller inte vet jag inte men Wii 2 kan man ju undra om det ens får HD.
Newsflash: de flesta har inte 100 Mbit bredband och är inte intresserade av att ladda hem 25 Gb för ett spel.
Nej, de kommer inte vara nätverksbaserade. Kanske som komplement men inte enbart. Och om de har den möjligheten kommer spelen kosta lika mycket, eller mer, som de i butik, annars kommer kedjorna vägra sälja spelen varpå det blir jobbigt för företagen att sälja spel till övriga kunder som inte hänger på forum och ägnar sig åt sia om konsoler.