2010-10-11, 01:34
  #469
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Tycker batista förra avsnitten var en dryg girig jävel, han ska fan hålla nosen borta ifrån hennes pengar bara för att han inte kan hålla i sitt. Sjukt att tro att man ska ha rätt till dem pengarna/nu vet jag inte helt hur lagen ser på detta, men personligen ser jag ingen anledning att hon ska dela dem)
Grejen är att fruar som tänker lämna sin make ofta sparar pengar i smyg. Traditionellt har det varit väldigt nödvändigt att göra för att det ska vara möjligt att smita i och med att frun inte har haft någon egen inkomst.

Nu är ju Maria Angels chef, och har förmodligen fetare inkomster än vad han har, men att hans tankar leder dit är inte otroligt i ett amerikanskt hemmafrusamhälle... Där Angel dessutom är en traditionell snubbe som förmodligen räknar med att äktenskapet ska hålla till döden. När då Maria smygsparar så känner han att hon inte är lika all-in som han är.

Det handlar alltså inte om att han vill åt hennes pengar, utan om att han tycker att det är läbbigt att hon dels känner ett behov av att spara pengar, och dels att hon inte har varit helt ärlig mot honom.
Citera
2010-10-11, 01:37
  #470
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Jo så långt var jag med, och håller med henne, men fick för mig nu att det tidigare i serien hade visats/förklarats att dessa pengar kom från något halvt eller helt illegalt. Men så är det alltså inte utan det är bara vad man sett i denna säsong som gäller?
Ah... Du tänker sååå... Det är möjligt att hon har fuskat till sig stålarna; Jag är osäker på fiffel i tidigare säsonger. Men jag känner mig rätt säker på att Angel inte kukar ur på grund av pengarnas tänkbara ursprung.
Citera
2010-10-11, 01:47
  #471
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Grejen är att fruar som tänker lämna sin make ofta sparar pengar i smyg. Traditionellt har det varit väldigt nödvändigt att göra för att det ska vara möjligt att smita i och med att frun inte har haft någon egen inkomst.

Nu är ju Maria Angels chef, och har förmodligen fetare inkomster än vad han har, men att hans tankar leder dit är inte otroligt i ett amerikanskt hemmafrusamhälle... Där Angel dessutom är en traditionell snubbe som förmodligen räknar med att äktenskapet ska hålla till döden. När då Maria smygsparar så känner han att hon inte är lika all-in som han är.

Det handlar alltså inte om att han vill åt hennes pengar, utan om att han tycker att det är läbbigt att hon dels känner ett behov av att spara pengar, och dels att hon inte har varit helt ärlig mot honom.
Mycket bra analys.
Citera
2010-10-11, 05:30
  #472
Medlem
MrJackssons avatar
Kan någon förklara för mig varför in i helvete det är en sådan jävla skillnad på när det kommer ut från vecka till vecka på nätet? Det finns liksom ingen som helst jävla poäng att köra en skoldag utan sömn om det ändå ska komma "sent" in på morgonen. Helvetes jävla fankuk, var in i helvete är mitt jävla Dexter-avsnitt?
Citera
2010-10-11, 05:33
  #473
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Kan någon förklara för mig varför in i helvete det är en sådan jävla skillnad på när det kommer ut från vecka till vecka på nätet? Det finns liksom ingen som helst jävla poäng att köra en skoldag utan sömn om det ändå ska komma "sent" in på morgonen. Helvetes jävla fankuk, var in i helvete är mitt jävla Dexter-avsnitt?

Ett tips hade väl varit att sova i alla fall till halv 5:P
Citera
2010-10-11, 05:35
  #474
Medlem
Bra fråga. Är det samma sändningstid i Usa varje gång?
Citera
2010-10-11, 06:03
  #475
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordanvind
Ett tips hade väl varit att sova i alla fall till halv 5:P
Jag får lägga det på minnet!

Citat:
Ursprungligen postat av metran
Bra fråga. Är det samma sändningstid i Usa varje gång?
Det måste det väl vara. Jag förstår inte - var är alla snälla amerikanare som rippar skiten åt oss?
Citera
2010-10-11, 06:07
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Jag får lägga det på minnet!


Det måste det väl vara. Jag förstår inte - var är alla snälla amerikanare som rippar skiten åt oss?

Ja det sänds 9 PM på söndagar(kollade upp det). Ingen aning men nu får det ta och komma upp så man kan se avsnittet och sen gå och sova....
Citera
2010-10-11, 06:08
  #477
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metran
Ja det sänds 9 PM på söndagar(kollade upp det). Ingen aning men nu får det ta och komma upp så man kan se avsnittet och sen gå och sova....

Håller med dig, jag är hemma 07.40 och är det inte uppe då blir jag besviken. Vill inte vänta en dag till innan jag kan kolla på det.
Citera
2010-10-11, 06:09
  #478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordanvind
Håller med dig, jag är hemma 07.40 och är det inte uppe då blir jag besviken. Vill inte vänta en dag till innan jag kan kolla på det.

Uppe på torrentleech nu
Citera
2010-10-11, 06:22
  #479
Medlem
halabalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metran
Uppe på torrentleech nu


Tankar 720p nu Klar om 5!
Citera
2010-10-11, 06:24
  #480
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halabala
Tankar 720p nu Klar om 5!
Jag är klar om 4 dagar och 19 timmar med mitt mobila bredband.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in