2009-12-19, 00:54
Medlem
Enfattigens avatar
Har du inte sett alla avsnitt av säsong 4 av Dexter, sluta läs NU

På grund av alla diskussioner i den redan befintliga Dextertråden samt i den här tråden så tänker jag testa om det går att starta en tråd som handlar om en speciell säsong av en serie utan att den blir sammanfogad med "huvudtråden".

På det här sättet ska vi kunna diskutera allt som har hänt i serien hittills samt alla avsnitt utav säsong 5 utan att använda spoilertaggar. Vi ska också, när och om säsong 5 börjar, kunna prata om avsnitten som har sänts helt fritt utan att använda spoilertaggarna utan att vara rädda för att någon som inte har sett avsnittet ska få reda på något viktigt.

Vill dock poängtera att om man ska skriva något om ett avsnitt som inte har sänts (avslöjande intervjuer med skådespelare och manusförfattare, eller annan info om serien som ännu inte sänts), samt kommentera en preview eller trailer till ett avsnitt som inte har sänts än så bör man använda en spoiler. En önskan är också att ovanför spoilern skriva vad den handlar om, t.ex. "Om nästa avsnittet", "Angående promon till nästa avsnitt", "Mina teorier om slutet". På det sättet kan man själv välja om man vill läsa informationen eller inte.

-------------------------------------

Så, för att börja en diskussion;

Rita är död, vad tror du det kommer få för konsekvenser för Dexter (både som person och som serie) i säsong 5?
Citera
2009-12-19, 01:02
Medlem
Skönt att Rita är död då jag började störa mig allt mer på henne som karaktär, hon höll tillbaka Dexter och var alltid i vägen.
Visst kan man se det som att hon gjorde honom mer mänsklig men hur kul är det med en mänsklig Dexter?

Hur det påverkar Dexter som karaktär är svårt att säga han skulle kunna bli hämndlysten och börjar döda mer och oftare eller så sitter han hemma och tar hand om alla barnen och går under långsamt inombords.
Citera
2009-12-19, 02:56
Medlem
undrar hur han gör med barnen. Han kommer ju inte kunna mörda om han ska passa dom hela tiden. Jag vill att han ska bli påkommen så man får se alla reaktioner
Citera
2009-12-23, 23:45
Medlem
Man blev ganska paff när Rita låg där död i badkaret. Men jag håller med tidigare poster, hon var som ett jävla farthinder för honom.
Vad ska det nu bli av världens bästa seriemördare och hans son?
Citera
2009-12-23, 23:50
Medlem
LiLWizs avatar
Jag hoppas att Dexter skickar ut ungarna till Ritas föräldrar och kliver vidare med sitt liv. Men jag tror inte det kommer ske. Jag tror att Dexter kommer att ta ungarna under sina vingar och bli en ensamstående pappa, som i nästa säsong eventuellt kommer att träffa någon ny. Men ju äldre barnen blir desto svårare blir det att kontrollera dem. Tror att både dottern och den äldste sonen är skadade för livet i och med deras mördade mamma. Kommer bli blodigt!
Citera
2009-12-28, 01:07
Medlem
differentdayss avatar
Jag trodde till en början att hon tagit sitt liv, vilket gjorde att man fick en jädra dålig känsla i magen. Men kom på att Artur måste ha tagit livet av henne pga badkar-scenen. Jävligt trist.
Citera
2009-12-28, 01:38
Medlem
Reffe0s avatar
Tycker du ska byta rubriken till "Dexter | Amerikanska avsnitten - OBS Spoilers förekommer" så man kan fortsätta tråden även efter S5.

Tror att hans liv kanske hoppar fram lite i tiden och han får uppfostrar sin egen son som kanske också har samma drag som Dexter, bara rena teorier.
Citera
2009-12-28, 10:21
Medlem
GSE_s avatar
Jag tippar på att dom kör på att hoppa fram lite i tiden med lite "backflashes" i första avsnittet för att förklara.

Men ja ska bli intressant hur han gör med ungarna, Ritas barn är ju inte hans biologiskt så dom kan han ju avsäga sig, men Harrison är ju faktiskt hans son :>
Citera
2009-12-29, 14:13
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Ar det inte sa att i bockerna sa utvecklar Astor och Cody samma mentalstorning som Dexter har? Och att han tranar upp dom i sin sjalvbild till att doda? Har for mig att jag laste nat om det i bockernas wikipedia. Minns dock inte om Rita mordades i bockerna, men det tvivlar jag pa.

Tror att Quinn kan bli en ny Doakes-typ, tycker dock inte att han har en stor chans att lyckas fa Dexter pa fall, Doakes var mycket farligare an Quinn.
Citera
2009-12-29, 15:10
Medlem
murkazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Ar det inte sa att i bockerna sa utvecklar Astor och Cody samma mentalstorning som Dexter har? Och att han tranar upp dom i sin sjalvbild till att doda? Har for mig att jag laste nat om det i bockernas wikipedia. Minns dock inte om Rita mordades i bockerna, men det tvivlar jag pa.

Tror att Quinn kan bli en ny Doakes-typ, tycker dock inte att han har en stor chans att lyckas fa Dexter pa fall, Doakes var mycket farligare an Quinn.

Tror också på detta och tror även att Quinn kommer lyckas rätt så bra pga att Dexter också tar skada av ritas död. Vilket leder till att Dexter kanske kommer bryta 'harrys code' och ta saker mer personligt, någon sorts personlig hämnd på kvinnomördare kanske?.
Förmodligen kommer Debra komma närmare sanningen om Dexter
Hon kanske pusslar ihop bitar från det olika säsongerna och att Dexter alltid varit inblandad i de största brotten i Miami.

Sen kommer det väl komma en äcklig Lila Tournay figur som kommer leda Dexter mer mot ondskan och hon kommer väl vara väldigt dryg och är även den som avslöjer vem Dexter verkligen är för Debra.
Citera
2009-12-29, 15:29
Medlem
GILikeYourPantss avatar
Det känns som att serien har spårat ur totalt, istället för att följa ett genomtänkt manus så försöker skaparna av serien få oväntade säsongsavslut utan att se hur det påverkar serien i längden. Kan någon som läst böckerna säga hur det gick där? Följer tvserien böckerna alls numera?
Citera
2009-12-29, 15:32
Medlem
murkazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GILikeYourPants
Det känns som att serien har spårat ur totalt, istället för att följa ett genomtänkt manus så försöker skaparna av serien få oväntade säsongsavslut utan att se hur det påverkar serien i längden. Kan någon som läst böckerna säga hur det gick där? Följer tvserien böckerna alls numera?

Första boken och säsong 1 av serien har ungefär samma story förutom slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in