2010-09-30, 03:36
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattsu
Svårsmält episode efter första titten så nu när jag kollat det igen fick jag en mycket klarare bild av det hela, tror detta kan bero på att allt var så oerhört emotionellt intensivt (likt när han fick rycket på en av sin mors mördare i S02 - även om S05 nu uppenbarligen är mycket starkare...hittills iaf) Speciellt eftersom både S03 och 04 höll ett så pass segdraget tempo i jämförelse med de tidigare, så denna episode kombierat med slutscenen på S04 kom lite som en chock.. Och hoppas nu på att de kan (fortsätta) återskapa den originella epik vi avnjöt i första säsongen..

Som andra redan nämnt, hade jag också satt mig in på att han skulle dra ut på egen hand, vilket skapade en riktigt skön stämning till en början, men överraskades som vanligt med en lika skön vändning, och medan jag ändå är inne på det spåret så måste jag passa på att nämna att toalettscenen/utbrottet var sjukt storslagen, gav mig härliga rysningar..

Har en liten fråga dock, jag kanske fortfarande bara är lite disträ efter hypen, men vilket ställe var det han brände upp? Ett "litet" problem kanske??

Älskade den bisarra blanding av starka känslor som alla "awkward-scener" framkallade, vi har väl sett antydningar till detta i de första säsongerna men inte till denna grad, känns väldigt unikt och hoppas på mer av detta fortsättningsvis..

...Med detta sagt, den som rekryterade Hall att spela Dexter kan ju se sitt livsuppdrag fulländat, Hall är helt enkelt född att spela Dexter, så är det bara. Bättre kvalitet på skådespel när det gäller extremt komplicerade karaktärer och deras psyke, är sällsynt nuför tiden, iaf när det gäller serier..

lite småroliga detaljer bara:

Hur Quinn refererar till Elliot som "the guy with the forehead"

- How´d it go talking with them?
- ..........Astor´s upset....and they got me a hat

Älskar även hur han i varje Rita-flashback hålls med sina offer...

Pga den äckligt jobbiga Dexter-abstinensen kommer jag antagligen inte kunna häjda mig från att se denna episod igen, åtminstone delar..

Sorry för detta vansinnigt långa inlägg hörrni, blir bara så här när det gäller Dexter

Seriöst?
Jag fattade INGENTING av vad du sa...
Som en förvirrad gymnasieuppsats på crack, där "författaren" anstränger sig för mkt att analysera, verka duktig och "djupsinnig"...
Skriv om det där på förmiddagen istället, bara ett råd..
Så säsong 5 är REDAN efter ett avsnitt starkare än hela säsong 2?(hittils iaf )
Vet...inte...vart...jag...ska..börja...sen...finns ...så...mkt....ARGHHH!!!

//The Idol
Citera
2010-09-30, 05:43
Medlem
Gattsus avatar
haha sorry, har varit vaken ett bra tag nu, och har typ aldrig snackat på forum förut...inte i denna omfattning iaf var bara hypad som fan efter episoden, sorry..
Citera
2010-09-30, 07:27
Medlem
kompjuters avatar
Det stora problemet för Dexter att slingra sig ur blir ju Kyle Butler.
Arthur´s familj känner ju till det (tror dock att han klarar sig där, ses som en hjälte i deras ögon).
Folk på bygget borde sett dem tillsammans(bl a byggjobbarna som hjälpte Dexter och dra upp Arthur)? Restaurangen, hotellet, kyrkan, grannar, fikastoppet, järnaffären(?), polisstationen (glömt nån plats?)......borde finnas några som minns.
Citera
2010-09-30, 08:10
Medlem
Tycker att Dexter var ovanligt slarvig när han torchade containern..fanns ju massa plåtlådor och brandsäkra dokumentskåp där som han knappt öppnade. Dom lär ju ha stått emot en stor del av branden.
Citera
2010-09-30, 08:21
Medlem
Quinn är ingenting i jämförelse med Doakes. Ser inte fram emot det säret som antagonist, han spelar i en mycket lägre nivå än Dexter enligt mig.
Citera
2010-09-30, 14:47
Medlem
W.Kovacss avatar
Jag saknar Doakes
Citera
2010-09-30, 15:36
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Kovacs
Jag saknar Doakes
Jag kollade in hans IMDb. Alltså han som spelade Doakes. Det verkar inte gå bra för honom med skådespeleriet den senaste tiden.
Citera
2010-09-30, 16:03
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Var skönt att få tillbaka Dexter. Ytterligare en gång visar ju Michael C Hall vilken jävla skådespelare han är. Hoppas att han faktiskt får en chans att visa sina talanger i lite större filmer än dem han redan gjort samt utanför denna serien.

Angående avsnittet så tycker jag helt klart att det var ett typiskt "startavsnitt" så att säga. De knöt ihop det gamla med det nya på ett fint sätt och startade samtidigt många nya intriger. Både tror och hoppas att det blir ytterligare en kanonsäsong.

Dessutom måste jag säga att jag gillar Quinn på något vis, han är inte lika extrem som Doakes utan försöker faktiskt spela på lite känslor. Och tack vare det fick han ju faktiskt smaka nu senast något jag aldrig såg Doakes lyckas med
Citera
2010-09-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.Kovacs
Jag saknar Doakes

Saknar också den stora svarta arge mannen. Killen var ihärdig och hade pondus.
Minnet sviktar..hur blev det, dog han eller? Eller kan man hoppas på en reunion mellan honom och Dexter?
Citera
2010-09-30, 16:32
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Saknar också den stora svarta arge mannen. Killen var ihärdig och hade pondus.
Minnet sviktar..hur blev det, dog han eller? Eller kan man hoppas på en reunion mellan honom och Dexter?

Tyvärr. Han är död.
Citera
2010-09-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Tyvärr. Han är död.

"I´m sorry for your loss"
Citera
2010-09-30, 22:35
Medlem
Rotmosrullens avatar