2010-02-24, 23:49
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Nånting säger mig att dina bedömningar inte är speciellt rättvisa
Haha, man tar väl chansen om man är den ende här som sett matchen . Nä men ärligt så har väl inte resultaten för Malmö varit rättvisa vare sig på försäsongen eller förra allsvenska säsongen, krävs väl inte en himmelsblå för att se det. Nu börjar det dock kännas mer oroligt angående centrallinjen då man inte kan skjuta upp hoppet så mycket längre.
Citera
2010-02-25, 00:43
Medlem
Var James Keene bra alltså? Lustigt, jag har inte sett karljävlen göra en bra match sedan han lämnade GAIS, vore inte kul om han fick igång målskyttet.
Citera
2010-02-25, 00:47
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Var James Keene bra alltså? Lustigt, jag har inte sett karljävlen göra en bra match sedan han lämnade GAIS, vore inte kul om han fick igång målskyttet.
Bosse Petersson sågade ju James Prostitute igår och sa att han absolut inte var rätt för IFE utan att Jawo var rätt man att föra skutan. Så om inte universum börjat snurra åt andra hållet ter det sig därför självklart att klamydiakungen kommer att blomma ut ordentligt i år, både här och där .

Jag gillar ändå Bosse på något vis, men han har tamigfan aldrig rätt
Citera
2010-02-25, 01:16
Medlem
50-öring.s avatar
Jag börjar bli enormt orolig inför den allsvenska starten. Det saknas en riktig bollvinnare, som ger absolut allt på mitten. Ricky i all ära men han är inte där (än). Anfallsspelet är otroligt lättläst och det funkar fortfarande inte att passa bollen ända in i mål. Men å andra sidan, inlägg, vem ska nicka in bollarna? Lille D.Larsson, tunne Agon? Ofere är stor och stark men att förlita sig på en spelare som bara lyckats prestera i slutet på säsongerna ger jag inte så mycket för just nu.

Danne och Jasmin är ett nykomponerat mittbackslås. Men med en mittfältare som inte spelat mittback särskilt mycket innan och med en ung kille som fortfarande har mycket att lära blir man sjukt nervös. Jag håller fast vid att Danne ska fortsätta på mitten och chansa på Halsti på mittbacken.

MFF var dåliga idag. Förutom en period efter Elfsborgs mål. Men det var inte strålande spel då utan mest bara en massa jävlar anamma. Elfsborg var inte heller bra och deras tre mål var för fan juniorslarv. (Vilket gör att jag blir ännu mer orolig). Men credd till James.K som utnyttjade det väldigt bra.

Visst var det bara en träningsmatch men om Elfsborg fortsätter såhär hade jag varit kritisk till mitt lag om jag höll på IFE. Malmös spelare är tunna som tändstickor och tre äpplen höga men ändå hade IFE problem med det fysiska spelet. Hur ska det då gå när de möter ett lag som IFK Göteborg tex.

Aja, det viktigaste med idag var inte matchen.. Grattis på 100 årsdagen underbara MFF.
Senast redigerad av 50-öring. 2010-02-25 kl. 01:23.
Citera
2010-02-25, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Bosse Petersson sågade ju James Prostitute igår och sa att han absolut inte var rätt för IFE utan att Jawo var rätt man att föra skutan. Så om inte universum börjat snurra åt andra hållet ter det sig därför självklart att klamydiakungen kommer att blomma ut ordentligt i år, både här och där .

Jag gillar ändå Bosse på något vis, men han har tamigfan aldrig rätt
Är det inte just på grund av att han aldrig har rätt som man gillar Bosse Pettersson?
Citera
2010-02-25, 01:53
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Är det inte just på grund av att han aldrig har rätt som man gillar Bosse Pettersson?
Heh, jag gillar mer hans stil att konstatera självklara saker á la Glenn Hysén light, men det är inte det det han säger, utan hur han säger det. Med mycket 'Mjooo'... 'Nja..' som instick i andras utläggningar och gärna med ett pekfinger i luften!
Citera
2010-02-25, 07:17
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Har haft med dif tidigare också.

Inte förra året, men om du har mer information om denna säsong så kläm gärna ut det då.
Citera
2010-02-25, 11:56
Medlem
erikbes avatar
Tänkte göra en liten lägesrapport inför säsongen på hur era förväntningar på era lag ser ut. Motivera gärna

Lag: IFK Göteborg

Mina förväntningar: Att vara med och slåss om guldet igen. Ser oss som ett utav ett gäng lag som kan ta hem det (Elfsborg, AIK, Helsingborg, MFF, Kalmar)

Jag förväntar mig att vi ska tåla skador med vår breda trupp och att de som varit skadade ska komma tillbaka i god form (Söder, Adam Johansson)

Jag förväntar mig att unga spelare som Tobias Sana och Niklas Bärkroth på allvar ska konkurrera om en startplats.

Jag förväntar mig även att Tobias Hysén kommer att fortsätta ösa in mål under vårsäsongen.

Sen vill jag gärna se att vi kan prestera något i europaspelet. Som svensk fotboll ser ut idag så är jag nöjd om vi åtminstone kan få möta något lite "sexigare" lag än isländska eller östeuropeiska lag
Citera
2010-02-25, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Fruktansvärt pinsamt och korkat av fotbollsförbundet. Det enda i AS som håller hög klass är supporterkulturen och den försöker man återigen motarbeta.

Tycker dom lyckas bra med att inte få dit folk.

2007-10-22 19:00 AIK - IFK Göteborg 18 407
2008-09-13 12:30 AIK - IFK Göteborg 12 417
2009-07-13 19:00 AIK - IFK Göteborg 20 174

En jävla skillnad mellan måndagar 19.00 och lördagar 12.30 vill säga...
Citera
2010-02-25, 12:14
Medlem
Tänkte göra en genomgång av lagen och motivera varför jag tippat som jag tippat. Jag börjar bakåt och går uppåt. Här är mitt tips:

IFK Göteborg
Kalmar FF
IF Elfsborg
AIK
Örebro SK
Malmö FF
BK Häcken
Helsingborgs IF
Trelleborgs IF
Halmstad BK
Djurgårdens IF
GAIS
Gefle IF
IF Brommapojkarna
Mjällby AIF
Åtvidabergs FF

Först ut är alltså Åtvidaberg FF.

Jag vet inte särskilt mycket om Åtvidabergs fotbollslag. Det säger en del om mina fotbollskunskaper och antagligen ännu mer om Åtvidaberg. Men jag vet att det jag såg av superettan förra året inte var särskilt imponernade. Åtvidaberg kommer säkert ta några skalper på Kopparvallen, men det ska helt enkelt inte räcka.
Citera
2010-02-25, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Tycker dom lyckas bra med att inte få dit folk.

2007-10-22 19:00 AIK - IFK Göteborg 18 407
2008-09-13 12:30 AIK - IFK Göteborg 12 417
2009-07-13 19:00 AIK - IFK Göteborg 20 174

En jävla skillnad mellan måndagar 19.00 och lördagar 12.30 vill säga...

Fast där kan du ju å andra sidan dra en direkt parralel till aiks tabellläge och göra en jämförelse.
Citera
2010-02-25, 13:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Fast där kan du ju å andra sidan dra en direkt parralel till aiks tabellläge och göra en jämförelse.

Du tog orden ur min mun. Är inte det där bara en visning på hur många medgångare ni har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in