Jag börjar bli enormt orolig inför den allsvenska starten. Det saknas en riktig bollvinnare, som ger absolut allt på mitten. Ricky i all ära men han är inte där (än). Anfallsspelet är otroligt lättläst och det funkar fortfarande inte att passa bollen ända in i mål. Men å andra sidan, inlägg, vem ska nicka in bollarna? Lille D.Larsson, tunne Agon? Ofere är stor och stark men att förlita sig på en spelare som bara lyckats prestera i slutet på säsongerna ger jag inte så mycket för just nu.
Danne och Jasmin är ett nykomponerat mittbackslås. Men med en mittfältare som inte spelat mittback särskilt mycket innan och med en ung kille som fortfarande har mycket att lära blir man sjukt nervös. Jag håller fast vid att Danne ska fortsätta på mitten och chansa på Halsti på mittbacken.
MFF var dåliga idag. Förutom en period efter Elfsborgs mål. Men det var inte strålande spel då utan mest bara en massa jävlar anamma. Elfsborg var inte heller bra och deras tre mål var för fan juniorslarv. (Vilket gör att jag blir ännu mer orolig). Men credd till James.K som utnyttjade det väldigt bra.
Visst var det bara en träningsmatch men om Elfsborg fortsätter såhär hade jag varit kritisk till mitt lag om jag höll på IFE. Malmös spelare är tunna som tändstickor och tre äpplen höga men ändå hade IFE problem med det fysiska spelet. Hur ska det då gå när de möter ett lag som IFK Göteborg tex.
Aja, det viktigaste med idag var inte matchen.. Grattis på 100 årsdagen underbara MFF.