2010-08-19, 09:30
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Vad menar du?

Jag menade att det du påstår har hänt, om det stämmer, är djupt tragiskt. Att Firman Boys, som du säger, förmått styrelsen att stänga av Atta från spel, trots att han spelar bra, på grund av att de är sura över att klubben inte får några pengar när hans kontrakt gått ut är bland det dummaste jag hört. Girighet var ett av orden jag använde för att beskriva den typen av beteende, oprofessionellt var det andra. Det är ett barnsligt sätt att bedriva en verksamhet på.

Har AIK någon anledning att tro att Atta inte skulle göra sitt bästa? Varför skulle han medvetet förstöra när han är på jakt efter en ny klubb? Att han inte ville gå till TFF, från ett bottenlag till ett annat, visar ju på att han har högre ambitioner och då måste spela bra, Miller ville dessutom spela honom.

Förstår du vad jag menar nu?
Citera
2010-08-19, 14:15
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Jag menade att det du påstår har hänt, om det stämmer, är djupt tragiskt. Att Firman Boys, som du säger, förmått styrelsen att stänga av Atta från spel, trots att han spelar bra, på grund av att de är sura över att klubben inte får några pengar när hans kontrakt gått ut är bland det dummaste jag hört. Girighet var ett av orden jag använde för att beskriva den typen av beteende, oprofessionellt var det andra. Det är ett barnsligt sätt att bedriva en verksamhet på.

Har AIK någon anledning att tro att Atta inte skulle göra sitt bästa? Varför skulle han medvetet förstöra när han är på jakt efter en ny klubb? Att han inte ville gå till TFF, från ett bottenlag till ett annat, visar ju på att han har högre ambitioner och då måste spela bra, Miller ville dessutom spela honom.

Förstår du vad jag menar nu?
Ja det förstår jag.
Citera
2010-08-19, 14:21
Medlem
Rubarth23s avatar
Walid inte "helt" avstängd. Eller inte avstängd alls men ytterst lågt prioriterad enligt denna text.
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=3206
Citera
2010-08-19, 16:39
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Walid inte "helt" avstängd. Eller inte avstängd alls men ytterst lågt prioriterad enligt denna text.

Skönt att höra.
Citera
2010-08-19, 18:45
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Det låter mest som trams.

Citat:
Precis som vi sade igår, och i enlighet med den policy vi haft i flera år, så prioriterar vi i görligaste mån de spelare som vill vara kvar i AIK framför spelare som inte vill vara kvar.

Förra året fick Örlund och Markus Jonsson spela utan att bli bortprioriterade. Om Atta hade skrivit på nytt kontrakt i vintras och AIK nu gått med på att sälja honom till en klubb utomlands fast först efter säsongen, hade han då blivit petad? Knappast!

Det här gör man för att bestraffa vilket känns oproffsigt samtidigt som man inte drar sig från att värva spelare som Bosman som gjort precis som Atta mot sin tidigare klubb.
Citera
2010-08-20, 11:27
Medlem
Shuyins avatar
Sen var ju detta en tråd för Allsvenskan...

/mod.
Citera
2010-08-21, 16:56
Medlem
Relays avatar
Aiks våldsamma svans har återigen gjort bort sig läste jag om för några dagar sedan. stäng av AIk från Europaspel. det är mitt recept. och 500 000 i böter.
Citera
2010-08-21, 17:41
Medlem
LastCaresss avatar
Orlov, nästa Gefleexport? Verkar ha en grym förmåga att vara på rätt plats framför mål.
Citera
2010-08-21, 18:04
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Aiks våldsamma svans har återigen gjort bort sig läste jag om för några dagar sedan. stäng av AIk från Europaspel. det är mitt recept. och 500 000 i böter.
Max straffet var väl 9,5 milj sek så låt oss alla hoppas på det.

Ngr FB ajkåare som ska ner till bulgarien?
Citera
2010-08-21, 23:05
Medlem
Visste inte vilken tråd jag skulle använda, så jag lånar denna o hoppas på assistans.

När en fotbollsspelare gjort självmål i fotboll så står det (pp) efter dennes namn på resultatskylten - vad står den förkortningen för? Har sett det under Tv4 Sports fotbollssändningar.
Citera
2010-08-21, 23:42
Medlem
Hur planerar AIK fotboll att överleva om de får 1 miljon euro i böter? Föreningen är redan skuldbelagd och spelartruppen har inte precis något större värde.
Citera
2010-08-22, 00:56
Medlem
FinalTwelves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Hur planerar AIK fotboll att överleva om de får 1 miljon euro i böter? Föreningen är redan skuldbelagd och spelartruppen har inte precis något större värde.

Nån rik och generös supporter lånar ut pengar. Funkat förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in