2010-01-29, 14:44
Medlem
kallesietes avatar
Malmö FF tar guld i år. Helt säker, så länge vår trupp inte förändras till det sämre.
Citera
2010-01-29, 14:57
Medlem
Rosenborg - AIK 1-1 idag. Klart godkänd insats av AIK.
Citera
2010-01-29, 15:34
Medlem
RuterKungs avatar
AIK spelade just 1-1 borta mot rosenborg, AIKs mål gjordes av Kenny Pavey, AIK saknade Tjernström, Lundberg, Flavio, Özkan (känns som jag glömt någon?). Rosenborg saknade Prica, Iversen, och Annan, som jag kunde se, inte stenkoll på rbk.

Maanoja såg riktigt bra ut, några sjukt vassa parader. AIK spelar ett helt annat anfallsspel nu utan Ivan, mer boll längst marken och ett snabbare passningsspel, inägg måste dock komma tidigare och skotten oftare, kan inte passa sig hela vägen fram.

AIK hade mest boll, men så fort rbk ställde om så var dom riktigt farliga, han som gjorde målet (minns inte vad han heter nu, ung kille) konstant giftig. Firman Ortiz/Dulle var riktigt bra. Deras mål kommer efter 1 minut och 20 sekunder eller något sånt, AIK står och sover. Annars va allt stabilt, rbk hade ett till sjukt bra läge, men Per Karlsson gör en av dom snyggaste räddningarna på mållinjen jag sett.

Edit: Kan även tillägga att tempot i matchen var högt, stundtals riktigt högt. Dock var det en domare som blåste på ALLT, åt båda håll, så matchen vart lite sönder hackad av det.
Senast redigerad av RuterKung 2010-01-29 kl. 15:43.
Citera
2010-01-29, 15:50
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
AIK spelade just 1-1 borta mot rosenborg, AIKs mål gjordes av Kenny Pavey, AIK saknade Tjernström, Lundberg, Flavio, Özkan (känns som jag glömt någon?). Rosenborg saknade Prica, Iversen, och Annan, som jag kunde se, inte stenkoll på rbk.

Maanoja såg riktigt bra ut, några sjukt vassa parader. AIK spelar ett helt annat anfallsspel nu utan Ivan, mer boll längst marken och ett snabbare passningsspel, inägg måste dock komma tidigare och skotten oftare, kan inte passa sig hela vägen fram.

AIK hade mest boll, men så fort rbk ställde om så var dom riktigt farliga, han som gjorde målet (minns inte vad han heter nu, ung kille) konstant giftig. Firman Ortiz/Dulle var riktigt bra. Deras mål kommer efter 1 minut och 20 sekunder eller något sånt, AIK står och sover. Annars va allt stabilt, rbk hade ett till sjukt bra läge, men Per Karlsson gör en av dom snyggaste räddningarna på mållinjen jag sett.

Edit: Kan även tillägga att tempot i matchen var högt, stundtals riktigt högt. Dock var det en domare som blåste på ALLT, åt båda håll, så matchen vart lite sönder hackad av det.

Jo, domaren hade utan tvekan druckit för mycket kaffe.
Väldigt trevlig match, det känns som om det enda som egentligen fattas är en ny anfallare bredvid Flavio. Backarna och Maanoja verkar hålla hög nivå (om Maanoja är så bra i sin andra match efter en säsongs frånvaro vågar jag inte tänka på hur bra han kommer bli när han verkligen är i form).

+ Innermittfältet. Ortiz + Dulee är verkligen en ovanligt bra duo, behåller vi båda kommer vi vara oerhört starka på mittfältet. Knappt några misstag idag, och tom kommentatorn sa att det var tveksamt om Norge hade något bättre mittfältspar.
+ Lorentzson var väldigt bra, inte alls sämre än Jonsson. Väldigt bra offensivt, kommer nog ge AIK bättre anfallsförutsättningar 2010.
+ Maanoja var inte alls bollrädd och gick på alla bollar, lite slö ibland men i helhet behöver vi AIK:are inte vara oroade över målvaktsfrågan.
+ Per Karlsson var riktigt bra, räddade AIK själv i några sekvenser, räddningen på mållinjen var det landslagsklass på.

- Anfallet lämnar en del att önska, Flavio spelade inte iofs, men vi behöver antagligen en förstärkning där, utan tvekan den svagaste lagdelen just nu.
- Mutumba såg lite seg ut, kanske var det lägret som satt kvar i benen, men han var bättre 2009.

Allt i allt en bra match, finns lite att slipa på, men i helhet ser det bra ut.
Senast redigerad av Viking- 2010-01-29 kl. 16:48.
Citera
2010-01-29, 18:24
Medlem
RobEngströms avatar
Satt nu iof och tittade på en extremt dålig stream så såg fan inte skillnad på spelarna

Tyckte Maanoja såg lite småfeg ut ibland, ringrostig, vilket inte är så konstigt.
Utsparkarna var under alla kritik, kom dom förbi den egna backlinjen?
Tyckte Atta stod för en del fina brytningar och har alltid tyckt att han är okej med fötter. Slog iväg nån passning där i slutet som var hemskt dålig.
Perta var grym idag.
Lorentzson gjorde okej ifrån sig, Nils lika så. Hade dock gärna sett att han skjutit lite mer idag. Hade 2bra lägen där han valde att passa istället.
Tyckte Bojan var mindre bra idag, såg honom knappt. Pavey var Pavey, gjorde mål och tyckte överlag att han var bra idag.
Ortiz och Dulee var stabila som vanligt, Ortiz bäst på plan tillsammans med Pertan.
Martin och Burgic fick inte mycket gjort. Martin såg ut att vilja för mycket men det blev det mest pannkaka av och Burgic rörde väl inte ens bollen. Tyckte även att Martin gick lite för långt ner ibland och kändes som han ville spela på sin vanliga position.

Trist av Stahre att inte våga testa fler spelare, hade gärna sett Engblom och Gustavsson komma in redan i halvtid, samma med Backman.
Citera
2010-01-29, 18:51
Medlem
http://www.mff.se/Aktuellt/Nyheter/2010-01-29_ny_sportorganisation.aspx
http://sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/article625258/Har-ar-MFFs-nya-organisation.html

"1. MFF är ett lag som ska vinna – alla andra funktioner finns för att skapa bättre förutsättningar
2. Ungdomsverksamheten är vital och ska vara i fokus – med tydliga krav på att leverera spelare till A-laget.
3. Scouting och rekrytering prioriteras ännu högre och tilldelas mer resurser"

Kommunikationschefen Per Welinder utvecklar.

– Vi behöver bara gå tillbaka till vår egen historia, det var Bob eller Roy som var tränare. Det var Roy eller Bob som bestämde vilka spelare som skulle in eller ut. Vi har velat förtydliga den rollen och sätta fotbollen i fokus, säger Per Welinder."

Roland Andersson är tillbaka i Mff.
Man knyter därmed till sig en man med stor fotbollskunskap, van vid press och hantering av media. Jag gillar Welinders uttalande. Det här känns lovande.
Senast redigerad av Battyboy 2010-01-29 kl. 18:52. Anledning: Glömde citattecken
Citera
2010-01-29, 19:16
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Satt nu iof och tittade på en extremt dålig stream så såg fan inte skillnad på spelarna

Tyckte Maanoja såg lite småfeg ut ibland, ringrostig, vilket inte är så konstigt.
Utsparkarna var under alla kritik, kom dom förbi den egna backlinjen?
Tyckte Atta stod för en del fina brytningar och har alltid tyckt att han är okej med fötter. Slog iväg nån passning där i slutet som var hemskt dålig.
Perta var grym idag.
Lorentzson gjorde okej ifrån sig, Nils lika så. Hade dock gärna sett att han skjutit lite mer idag. Hade 2bra lägen där han valde att passa istället.
Tyckte Bojan var mindre bra idag, såg honom knappt. Pavey var Pavey, gjorde mål och tyckte överlag att han var bra idag.
Ortiz och Dulee var stabila som vanligt, Ortiz bäst på plan tillsammans med Pertan.
Martin och Burgic fick inte mycket gjort. Martin såg ut att vilja för mycket men det blev det mest pannkaka av och Burgic rörde väl inte ens bollen. Tyckte även att Martin gick lite för långt ner ibland och kändes som han ville spela på sin vanliga position.

Trist av Stahre att inte våga testa fler spelare, hade gärna sett Engblom och Gustavsson komma in redan i halvtid, samma med Backman.

Jag tror Stahre har blivit övertygad om att han behöver en till anfallare. Burgic har verkligen inte vart bra de senaste matcherna. Om Pavey ska behöva göra mål så är vi illa ute offensivt.
Citera
2010-01-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag tror Stahre har blivit övertygad om att han behöver en till anfallare. Burgic har verkligen inte vart bra de senaste matcherna. Om Pavey ska behöva göra mål så är vi illa ute offensivt.

Försäsongen säger inte ett skit så dra inte för stora växlar nu. Men visst, känns väl inte som Burgic kommer axla Obolo's roll direkt eller göra 15 mål för Solnagänget.
Citera
2010-01-29, 20:57
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Försäsongen säger inte ett skit så dra inte för stora växlar nu. Men visst, känns väl inte som Burgic kommer axla Obolo's roll direkt eller göra 15 mål för Solnagänget.
Försäsongen är viktigare än du tror. Hela brasseköpet är i stort sett beroende av hur våra anfallare presterar. Burgic har vart värdelös i två matcher, och fortsätter han på det här sättet så kan jag lova dig att det påverkar AIK:s agerande i hur man värvar.
Citera
2010-01-29, 21:30
Medlem
Citat:
Försäsongen är viktigare än du tror. Hela brasseköpet är i stort sett beroende av hur våra anfallare presterar. Burgic har vart värdelös i två matcher, och fortsätter han på det här sättet så kan jag lova dig att det påverkar AIK:s agerande i hur man värvar.

Skulle ju inte tro att era ledare har så dålig koll att de tar ett sånt beslut pga två träningsmatcher som dessutom varit era allra första för säsongen. Med tanke på att han varit där ett tag, om än skadad stor del så får man ju hoppas att era ledare vet vad han kan och inte kan. Men vad har ni mer att tillgå på anfallssidan? Burgic, Flavio, Jagne.. och?
Citera
2010-01-29, 21:38
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Skulle ju inte tro att era ledare har så dålig koll att de tar ett sånt beslut pga två träningsmatcher som dessutom varit era allra första för säsongen. Med tanke på att han varit där ett tag, om än skadad stor del så får man ju hoppas att era ledare vet vad han kan och inte kan. Men vad har ni mer att tillgå på anfallssidan? Burgic, Flavio, Jagne.. och?
Jag skrev ju att ifall han fortsätter på ett liknande sätt så kommer man säkert köpa ersättare. På anfallssidan har vi Jagne, Flavio, Burgic och sedan lite junisar som typ Engblom och Gustavsson som är ganska pigga.
Citera
2010-01-29, 21:45
Medlem
Citat:
Jag skrev ju att ifall han fortsätter på ett liknande sätt så kommer man säkert köpa ersättare. På anfallssidan har vi Jagne, Flavio, Burgic och sedan lite junisar som typ Engblom och Gustavsson som är ganska pigga.

Sorry missade det.

Skulle kanske inte skada med en brasseanfallare ändå isåfall? Nu har ju inte jag järnkoll men känns ju lite långsökt att förvänta sig att Burgic ska gå in och dominera när han inte presterat ett skit hittils. Man får väl ändå säga att Obolo dominerade/avgjorde på egen hand i våras en del. Men nu vet jag som sagt inte så mkt om aik och ingen koll på juniorerna, lät bara lite tunt men känns som en del av era 10 milj lär spenderas på antingen anfallare eller en back?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in