Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Tror att många av de som säger att AIK kommer att floppa i år förhastar sig. AIK kommer fortfarande ha en väldigt stabil defensiv med Nils-Eric Johansson och Per Karlsson. Sedan har de fortfarande allsvenskans bästa innermittfält och på topp Flavio. En väldigt bra centrallinje som få svenska lag kan matcha. AIK:s största problem är som jag ser det kanterna, säga vad man vill om Bojan, men han får inte ut särskilt mycket på en kant. Är mycket bättre mer centralt i banan. Mutumba är Mutumba helt enkelt. Duktig på att dribbla men får sällan ut särskilt mycket av det.
Lorentzson känns har jag bara sett en match med och då var det tv, så honom har jag ingen riktig åsikt om. Men känns inte riktigt som han kommer att tillhöra toppskicket i allsvenskan. Summan av kardemumman är att AIK kommer ta många poäng men inte riktigt räcka till mot Blåvitt, Elfsborg och Kalmar. Som det ser ut nu tror jag AIK kommer hamna på fjärdeplats.
Såna som du höjer verkligen nivån här, som kan ge en seriös åsikt.
Jag håller med dig med det mesta, men jag tycker ändå att försvaret behöver en ledare som jag såg det igår.
Niklas Bergh styrde lite, men i övrigt var det knäpptyst i backlinjen.
Nisse är ingen ledargestalt på planen.