2010-02-07, 14:08
Bannlyst
Någon som kan beskriva hur IFK N skötte sig i matchen mot AIK? Hur bra var Telo, hörde att han fick ett mål med sig. Ifk torskade stort i superettan förra året och kom på nionde plats eller något (har inte riktigt koll), dom ska alltid vara bra på försäsongen men när säsongen drar igång är det kalabalik. Synd nu att dom åker på ett bakslag då deras största talang genom tiderna har torskat och riskerar 4 år fängelse.
Senast redigerad av adnanisH 2010-02-07 kl. 14:10.
Citera
2010-02-07, 15:00
Medlem
LastCaresss avatar
DIF-Sundsvall börjar nu. kollar på webtv på s24.se.
Citera
2010-02-07, 16:12
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Tror att många av de som säger att AIK kommer att floppa i år förhastar sig. AIK kommer fortfarande ha en väldigt stabil defensiv med Nils-Eric Johansson och Per Karlsson. Sedan har de fortfarande allsvenskans bästa innermittfält och på topp Flavio. En väldigt bra centrallinje som få svenska lag kan matcha. AIK:s största problem är som jag ser det kanterna, säga vad man vill om Bojan, men han får inte ut särskilt mycket på en kant. Är mycket bättre mer centralt i banan. Mutumba är Mutumba helt enkelt. Duktig på att dribbla men får sällan ut särskilt mycket av det.

Lorentzson känns har jag bara sett en match med och då var det tv, så honom har jag ingen riktig åsikt om. Men känns inte riktigt som han kommer att tillhöra toppskicket i allsvenskan. Summan av kardemumman är att AIK kommer ta många poäng men inte riktigt räcka till mot Blåvitt, Elfsborg och Kalmar. Som det ser ut nu tror jag AIK kommer hamna på fjärdeplats.
Såna som du höjer verkligen nivån här, som kan ge en seriös åsikt.
Jag håller med dig med det mesta, men jag tycker ändå att försvaret behöver en ledare som jag såg det igår.
Niklas Bergh styrde lite, men i övrigt var det knäpptyst i backlinjen.
Nisse är ingen ledargestalt på planen.
Citera
2010-02-07, 16:12
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Någon som kan beskriva hur IFK N skötte sig i matchen mot AIK? Hur bra var Telo, hörde att han fick ett mål med sig. Ifk torskade stort i superettan förra året och kom på nionde plats eller något (har inte riktigt koll), dom ska alltid vara bra på försäsongen men när säsongen drar igång är det kalabalik. Synd nu att dom åker på ett bakslag då deras största talang genom tiderna har torskat och riskerar 4 år fängelse.
Det var bankrån han åkte dit för va?
Citera
2010-02-07, 16:14
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Nej.
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5821794
Citera
2010-02-07, 16:31
Medlem
En seriös fråga till alla er Aikare, hur känns det att era bästa spelare är sålda och ni troligtvis "bara" hamnar topp 5 iår? Att nå Champions League känns ju också rätt avlägset...
Citera
2010-02-07, 16:33
Bannlyst
Citat:

Nej. Rån av villa. Arre Ibrakovic, ytterback. Har meriter från bla u19 landslag och sågs som en stor talang.
Citera
2010-02-07, 16:45
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirtap2
En seriös fråga till alla er Aikare, hur känns det att era bästa spelare är sålda och ni troligtvis "bara" hamnar topp 5 iår? Att nå Champions League känns ju också rätt avlägset...
Den enda som jag verkligen kommer att sakna är Obolo. Men det rätt rejält också. Jag tror absolut att vi kommer att ha en chans på guldet i år igen och enligt mig är det prio ett. Stahre och Wesström har hela tiden haft ambitionen att skynda långsamt så att säga. Dvs att målet är att etablera sig mer permanent i toppen av allsvenskan under flera år och successivt jobba sig uppåt. Så självklart hoppas ju alla på att med lite tur i lottningen osv nå ett gruppspel i CL. Men deras lagbygge och tänk runt laget siktar längre in i framtiden än bara den här säsongen. Så så länge vi är med i guldstriden en bra bit in på säsongen samt gör hyggliga matcher i CL-kvalet så tycker jag inte att det ska ses som en misslyckad säsong. Som sagt, skynda långsamt och bygg från grunden. Ett koncept jag tror på fullt ut.

Självklart är alltid ambitionen att vinna alla matcher man spelar, men det betyder inte att man kan blunda från verkligheten som så många allsvenska klubbar har gjort.
Citera
2010-02-07, 16:45
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Väntat.
Citera
2010-02-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Den enda som jag verkligen kommer att sakna är Obolo. Men det rätt rejält också. Jag tror absolut att vi kommer att ha en chans på guldet i år igen och enligt mig är det prio ett. Stahre och Wesström har hela tiden haft ambitionen att skynda långsamt så att säga. Dvs att målet är att etablera sig mer permanent i toppen av allsvenskan under flera år och successivt jobba sig uppåt. Så självklart hoppas ju alla på att med lite tur i lottningen osv nå ett gruppspel i CL. Men deras lagbygge och tänk runt laget siktar längre in i framtiden än bara den här säsongen. Så så länge vi är med i guldstriden en bra bit in på säsongen samt gör hyggliga matcher i CL-kvalet så tycker jag inte att det ska ses som en misslyckad säsong. Som sagt, skynda långsamt och bygg från grunden. Ett koncept jag tror på fullt ut.

Självklart är alltid ambitionen att vinna alla matcher man spelar, men det betyder inte att man kan blunda från verkligheten som så många allsvenska klubbar har gjort.

Tackar för svaret, vem tror ni vinner eran interna skytteliga?
Citera
2010-02-07, 17:00
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Tackar för svaret, vem tror ni vinner eran interna skytteliga?
Flavio. Jag kan inte se hur någon annan skulle hota honom till den "titeln". Dock så skulle jag bli förvånad om han gör många fler än 10-12 mål.

Nu pratar jag bara om allsvenskan alltså.
Citera
2010-02-07, 17:35
Medlem
Citat:
Väntat.

Eller hur, jag måste säga att det är väntat att AIK mycket. Kolla Kalmar vad mycket de tappade. De var ju inte i närheten av att försvara titeln året efter heller eller att klara sig in till CL. Det är för svårt i allsvenskan att behålla ett mästarlag. På ett eller annat sätt så tappar man sina nyckelspelare.

Tror dock AIK får det svårare än vad Kalmar fick det säsongen efter då Kalmar ändå fick behålla Rasmus Elm. Han stod väl för 10 mål eller något sådant under vårsäsongen? Hade Kalmar tappat honom innan säsongen så hade de aldrig klarat av top 4 ens. Och det är väl där jag känner att AIK kommer hamna i år. Plats 4-7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in