2010-01-13, 20:35
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Hur menar du nu, har du ingen koll alls människa? Putte är ju välkänd i sportkretsar och har sällan fel, vi har värvat lovande finländare, en väldigt lovande anfallare från superettan. Samt vi har tagit bort överflödsspelare, de äldre spelarna har slutat och därigenom kommer vi få mer speed i backlinjen. Vi har fått behålla Sjölund, blivit av med Dahlberg. En anfallare och en vänsterback till så är jag väldigt nöjd med dagens trupp.

Alltså jag vet att Ingvar vart inblandad i dif förut, men vad är det som gör honom välkänd i sportkretsar?
Citera
2010-01-13, 20:39
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Eller så gör man såhär

Christensen vs Mannoja

Johansson vs Lorentzson
Sigurdsson vs Karlsson
Jonsson vs Backman
Dyrestam vs Johansson

Bjarnason vs Djordjic
Svensson vs Ortiz
Eriksson vs Dulee
Selakovic vs Mutumba

Ericsson vs Burgic

Hysén vs Flavio

så är det 9-2. Eller så parar man ihop dem hur man vill och får andra siffror. Eller väljer vilken spelare man personligen tycker är bättre och får andra siffror.

Eller så skiter man i det eftersom det ytterst sällan är på pappret serien avgörs...

/feldgrau
Sant. Ingen idé att sitta och framhäva hur mycket bättre ens eget lags laguppställning är när truppen är långt ifrån spikad och det som sagt inte avgörs på pappret
Citera
2010-01-13, 20:53
Medlem
Rubarth23s avatar
Jos Hooiveld's sista intervju från AIK.
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2146
Fan vad den mannen är grym.
Bara när han berättar att han visat klipp från AIKs tifon för en del spelare och managern kom och såg och sa: vi borde också ha något som det.
Haha underbar kille både på och utanför planen, svider fruktansvärt att han lämnar.
Citera
2010-01-13, 20:58
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Bara när han berättar att han visat klipp från AIKs tifon för en del spelare och managern kom och såg och sa: vi borde också ha något som det.
Haha underbar kille både på och utanför planen, svider fruktansvärt att han lämnar.
Fan alltså, jag kommer verkligen sakna den killen. Det är möjligt att man kan ersätta honom som spelare, men det blir svårt att ersätta honom som person. All tänkbar lycka till honom.
Citera
2010-01-13, 21:08
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Alltså jag vet att Ingvar vart inblandad i dif förut, men vad är det som gör honom välkänd i sportkretsar?
Att han först ledde DIF hockey till dubbla SM-guld, sen tog han över fotbollen och fick ta emot tre SM-guld, två cupguld och ett stort silver. Putte är en av de stora inom svensk idrott, det blir svårt att förneka oavsett lagtillhörighet.
Citera
2010-01-13, 21:14
Medlem
Citat:

Helt underbar intervju
Citera
2010-01-13, 21:37
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Att han först ledde DIF hockey till dubbla SM-guld, sen tog han över fotbollen och fick ta emot tre SM-guld, två cupguld och ett stort silver. Putte är en av de stora inom svensk idrott, det blir svårt att förneka oavsett lagtillhörighet.
Ruggigt imponerande minst sagt.
Citera
2010-01-13, 22:06
Medlem
csts avatar
Citat:
Ruggigt imponerande minst sagt.
Jag antar att du är ironisk även om det inte framgår i textform. Men vad skulle annars känneteckna en framgångsrik styrelsepamp?
Citera
2010-01-13, 23:05
Medlem
Ronaldinho80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Eller så gör man såhär

Christensen vs Mannoja

Johansson vs Lorentzson
Sigurdsson vs Karlsson
Jonsson vs Backman
Dyrestam vs Johansson

Bjarnason vs Djordjic
Svensson vs Ortiz
Eriksson vs Dulee
Selakovic vs Mutumba

Ericsson vs Burgic

Hysén vs Flavio

så är det 9-2. Eller så parar man ihop dem hur man vill och får andra siffror. Eller väljer vilken spelare man personligen tycker är bättre och får andra siffror.

Eller så skiter man i det eftersom det ytterst sällan är på pappret serien avgörs...

/feldgrau

snälla sluta, dör av tönt inlägg..ville ju bara skriva lite..och jag tror de flesta tycker sånt här e kul att läsa
Citera
2010-01-13, 23:07
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:

Som sagt innan, klart imponerande. Har hört hans namn tidigare då jag har mycket difkompisar men inte mer än så.
Är själv inte så gammal så kanske därför jag har dålig koll på honom(dock en liten bit över 18)
Citera
2010-01-13, 23:07
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Jag antar att du är ironisk även om det inte framgår i textform. Men vad skulle annars känneteckna en framgångsrik styrelsepamp?
Jag förstår att du tror det, men är faktiskt helt seriöst.
Att ta guld i 2 helt olika sporter som ändå är så pass stora och Sverige är väl inte särskilt dåliga i hockey?
Fotbollsallsvenskan är ju också riktigt jämn som du vet, så jag tycker oavsett färg på tröjan att det är väldigt imponerande.
Citera
2010-01-14, 00:09
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag är lite skeptisk till dina landslagsmän, dessutom litar jag fullständigt på våra ledare. Inte direkt så att Hjalmar, Dyrestam eller Lund är spelare jag skulle vilja se i AIK, Sigurdsson är den enda jag kan tänka mig från fjolårets backlinje.

Inte för att va sån men jag tror jag talar för dom flesta IFKare när jag säger att det finns inte en enda spelare i dagens Aik som jag skulle vilja ha i Blåvitt...

Den enda platsen som IFK behöver förstärka skulle vara vänsterbacken, och jag spelar hellre med en 17årig talang än en omskolad mittback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in