2010-08-10, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Såg precis Häcken - IFK och jag kunde inte låta bli att fundera.. Alla dom storsegrarna som IFK har tagit i år, det är ju ett par stycken. Har en enda av dom varit välförtjänt? Borta mot Kalmar så var Kalmar det klart bättre laget, nu i matchen mot Häcken borde IFK ha varit nöjda med oavgjort. Elfsborg var det väl också? Har för mig att det var nått liknande där med ett Elfsborg som förde spelet.. Är AIK-matchen den enda av storsegrarna där IFK "egentligen" har varit det bättre laget?

Elfsborg hade allt sen åkte Covic på utvisning och då tappa dom allt och resten vet vi ju
Citera
2010-08-10, 19:33
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Såg precis Häcken - IFK och jag kunde inte låta bli att fundera.. Alla dom storsegrarna som IFK har tagit i år, det är ju ett par stycken. Har en enda av dom varit välförtjänt? Borta mot Kalmar så var Kalmar det klart bättre laget, nu i matchen mot Häcken borde IFK ha varit nöjda med oavgjort. Elfsborg var det väl också? Har för mig att det var nått liknande där med ett Elfsborg som förde spelet.. Är AIK-matchen den enda av storsegrarna där IFK "egentligen" har varit det bättre laget?

Nej självklart är alla segrarna oförtjänta samtidigt som alla förluster och kryss är helt rättvisa.
Citera
2010-08-10, 21:26
Medlem
DonDrapers avatar
Visst kan jag gå med på att 5-1 inte speglade matchbilden i söndags, men skulle du kunna förklara för mig på vilket sett Häcken var det bättre laget? De hade en bra period i slutet av första halvlek och en i början av andra (ungefär 20 min sammanlagt), utöver det tyckte jag Blåvitt kontrollerade matchen och fyllde på riktigt bra i anfallen.
Citera
2010-08-10, 21:33
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Visst kan jag gå med på att 5-1 inte speglade matchbilden i söndags, men skulle du kunna förklara för mig på vilket sett Häcken var det bättre laget? De hade en bra period i slutet av första halvlek och en i början av andra (ungefär 20 min sammanlagt), utöver det tyckte jag Blåvitt kontrollerade matchen och fyllde på riktigt bra i anfallen.
Nja. Menade ju inte direkt att Häcken var överlägsna eller nått sånt men sett till målchanserna så kändes ju Häcken faktiskt farligare. IFK satte väl i stort sett alla farliga lägen (och ett som inte ens var ett läge) medan Häcken brände en väldig massa. Och målvakten i IFK gjorde en grym match också. Där fanns det ju ingen anledning att oroa sig. Har ingen statistik men jag skulle ju faktiskt tippa på att Häcken hade fler avslut..
Citera
2010-08-10, 21:48
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Bara jag som tyckte det var lite komiskt att BP-fansen sjöng "Inget SM-Guld för AIK" i derbyt? Som om det vore en nyhet..
Citera
2010-08-10, 21:52
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Nja. Menade ju inte direkt att Häcken var överlägsna eller nått sånt men sett till målchanserna så kändes ju Häcken faktiskt farligare. IFK satte väl i stort sett alla farliga lägen (och ett som inte ens var ett läge) medan Häcken brände en väldig massa. Och målvakten i IFK gjorde en grym match också. Där fanns det ju ingen anledning att oroa sig. Har ingen statistik men jag skulle ju faktiskt tippa på att Häcken hade fler avslut..

Blåvitt hade en hel del lägen utöver målen (bra skott av Gustav Svensson, friläge för Tobbe, ett skott tätt utanför av Adam Johansson m.m.) Sandberg gjorde två bra räddningar, resten går rätt på honom (även om man kan hävda att han gör det bra som står rätt placerad). Jag var orolig att Häckens duktiga mittfält skulle såga sig igenom gång efter annan, men så blev det inte alls enligt mig.

F.ö, avslut: 11-11, på mål: 7-6 i blåvit favör.
Citera
2010-08-10, 22:03
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Blåvitt hade en hel del lägen utöver målen (bra skott av Gustav Svensson, friläge för Tobbe, ett skott tätt utanför av Adam Johansson m.m.) Sandberg gjorde två bra räddningar, resten går rätt på honom (även om man kan hävda att han gör det bra som står rätt placerad). Jag var orolig att Häckens duktiga mittfält skulle såga sig igenom gång efter annan, men så blev det inte alls enligt mig.

F.ö, avslut: 11-11, på mål: 7-6 i blåvit favör.
Jo. Jag överdrev såklart. Undrar varför jag alltid gör det när sånt här kommer upp?

Men ok. Ja siffrorna var i alla fall jämna.. Räknas Selakovic andra mål som avslut förresten? I så fall borde ju siffrorna ändras till 11-10 i avslut i Häckens favör. I vilket fall som helst så kan vi ju erkänna att jag inte var ute och cyklade. Poängen fanns där i alla fall.
Citera
2010-08-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Bara jag som tyckte det var lite komiskt att BP-fansen sjöng "Inget SM-Guld för AIK" i derbyt? Som om det vore en nyhet..

Jag tycker det är rätt komiskt att BP ens har fans.
Citera
2010-08-10, 22:07
Medlem
DonDrapers avatar
Eehh, varför skulle inte en iskall lobb i bortre hörnet räknas som avslut? (ärligt talat, jag tror han menade det).
Citera
2010-08-10, 22:09
Medlem
SylarQQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna

Jag tycker det är rätt komiskt att BP ens får vara med i AS
Citera
2010-08-10, 22:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Eehh, varför skulle inte en iskall lobb i bortre hörnet räknas som avslut? (ärligt talat, jag tror han menade det).
Haha. Men då tror du rätt fel faktiskt. Han sa på intervjun efteråt att han bara la den mot bortre och inte hade en tanke på att den skulle gå in.
Och inte en chans att han skulle försöka sig på det i ett sånt läge heller. Han hade ju knappt balans att stå upp. Då försöker man sig inte på såna avslut.
Citera
2010-08-10, 23:50
Medlem
McKarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna

Det mest komiska är ju att han lyckades höra dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in