2010-10-10, 14:37
Medlem
Är Trelleborgs Ibrahim Koroma samme Koroma som gjorde Enköping SK´s dåvarande ordförandes 13-åriga dotter gravid någongång kring 04-05?
Eller råkar de bara dela namn och födelseland?
Citera
2010-10-10, 15:06
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Är Trelleborgs Ibrahim Koroma samme Koroma som gjorde Enköping SK´s dåvarande ordförandes 13-åriga dotter gravid någongång kring 04-05?
Eller råkar de bara dela namn och födelseland?
Han som gjorde dottern på smällen heter Birima förnamn har ja för mig.
Citera
2010-10-10, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Han som gjorde dottern på smällen heter Birima förnamn har ja för mig.
Det är en del utav det som gör det lite förvirrande, Brima tycks ha varit hans smeknamn:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Brima_Koroma

Åldern stämmer inte på de två men i övrigt så stämmer det.
Citera
2010-10-10, 15:42
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det är en del utav det som gör det lite förvirrande, Brima tycks ha varit hans smeknamn:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Brima_Koroma

Åldern stämmer inte på de två men i övrigt så stämmer det.
Det är inte samma Koroma, nej. Brima Koroma spelade på Färöarna ifjol, vad han gör nu vet jag inte. Tror han är kvar där.

"Du vet att det är ett brott att ha sex med en 13-årig flicka?"

"– Ja, men hon gillade mig. Och hon gav mig ett Playstation, hon gav mig allt." / Brima!
Citera
2010-10-10, 16:07
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Det är inte samma Koroma, nej. Brima Koroma spelade på Färöarna ifjol, vad han gör nu vet jag inte. Tror han är kvar där.

"Du vet att det är ett brott att ha sex med en 13-årig flicka?"

"– Ja, men hon gillade mig. Och hon gav mig ett Playstation, hon gav mig allt." / Brima!
Varning för dåligt skämt och rätt osmakligt i detta fallet...

Jag trodde det hette Xbox.
Citera
2010-10-10, 17:56
Moderator
vfs avatar
Nu släpper ni skvallret/Mod
Citera
2010-10-10, 22:28
Bannlyst
Royal League tillbaks?

http://svt.se/svttext/web/pages/310.html
Citera
2010-10-10, 22:52
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Royal League tillbaks?

http://svt.se/svttext/web/pages/310.html
Ja om det görs ordentligt så skulle det väl kunna vara ett lite småseriöst alternativ till träningsmatcher i alla fall. Så mycket mer kan det ju knappast bli om dom kör det nånstans söderut under träningslägren..
Citera
2010-10-10, 23:12
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Bättre med sent än ogenomtänkt.

Det blir ju en del skillnad beroende på var man bor också. Du har ju dina vanliga kompisar där antagligen en del är AIK:are, dina kompisar är förmodligen inga idioter för då hade du inte varit kompis med dom helt enkelt.. Skillnad när man bor nere i gbg och dom AIK:are man hör ifrån mestadels är härifrån. Det var en hel del som ropade på Mutumba till landslaget i vintras. På samma sätt så var Maanoja seriens bästa målvakt och Flavio självklar som skytteligavinnare och för bara några veckor sen så var Turina en fantastiskt säker och stabil målvakt. Du kan inte ha missat allt det hybrispostande som har skett. Och du kan ju alltid roa dig med att kolla spåkuletråden om du vill ha några goda skratt på dina "vänners" bekostnad.

Och nej. Det har inte med ironi att göra. Folk från "landet" är precis likadana och har precis samma humor som folk från stora staden stockholm. Vi är inte uppväxta med en grep i handen, enda skillnaden är att vi måste åka nån mil för att träffa på våra lokala pundare och att vi faktiskt själva kan spela fotboll istället för att bara stå på en läktare för att se på när andra gör det..
Kan ha fel, har inte kollat på länge men har för mig att många från andra lag/neutrala också tippade Flávio som skytteligavinnare.
Jag står fast vid att de Turina visat, utom 1-2 enstaka matcher på slutet har han varit grymt stabil.
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det var ju det jag sa innan, du får hänga med lite. Du bor ju i sthlm och har dina vanliga kompisar som antagligen är rätt vettiga. Det finns inga såna som är AIK:are här i gbg. Då får man ta sina intryck från nån annanstans och då hamnar AIK i väääldigt dålig dager vad gäller hybris. Man kan kolla här som sagt.

Och visst, jag körde också lite hemmavinkling i spåkuletråden, liksom dom flesta andra nog också gjorde. Skillnaden var bara att dom flesta hade nån tanke bakom det och inte stängde av sin hjärna och bara rabblade upp sina egna spelare som bäst.

Men det är inte bara utbud, det är minst lika mycket möjlighet också. Jag brukade sticka ut och lira med kompisarna när vi kände för det, hur många kan göra det i sthlm? Och i min klubb betalade vi nån hundralapp i årsavgift och fick träna på bra tider på en fin gräsplan som det tog 10 minuter att cykla till. Inte riktigt så för dig va?
På tal om spåkuletråden, du kan knappast bara anklaga AIKarna där. I stort sett alla lyfter fram sig själva, och "nästa mästarna" var nog i klass med oss när det gäller att lyfta fram sig själv. Den tråden är bara pinsam att referera till nu.
Och här sticker folk ut och lirar boll också om de vill, alla bor inte mitt i centrala Stockholm.
Avgifterna är givetvis skillnad på, för att våra är mer attraktiva, de finns fler som vill träna här.
Och när jag var ung och spelade fotboll tog det 10 min med cykel/buss till träningarna, och jag spelade i AIK.
Citera
2010-10-11, 00:18
Medlem
Bornets avatar
Spåkuletråden är kung.

Taskigt att man tippade Ellos med orden 'vad är oddsen att de underpresterar 2 år i rad?' när de bevisligen floppat bra mycket längre tid än så...
Kan inte säga att de flesta AIK:are var värre än t.ex. blåvitt i den tråden bortsett från den vanliga svansen användare som tack och lov försvunnit sen AIK gått ner sig. Däremot har väl Kung_Ingenting rätt i att AIK har en fantastisk förmåga att hjälteförklara en spelare så fort den visar lite framfötter.
Bangura är bra. Riktigt bra. Men jag kan räkna upp ett tiotal anfallare jag hellre haft i GAIS än Bangura t.ex...
Citera
2010-10-11, 00:25
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Spåkuletråden är kung.

Taskigt att man tippade Ellos med orden 'vad är oddsen att de underpresterar 2 år i rad?' när de bevisligen floppat bra mycket längre tid än så...
Kan inte säga att de flesta AIK:are var värre än t.ex. blåvitt i den tråden bortsett från den vanliga svansen användare som tack och lov försvunnit sen AIK gått ner sig. Däremot har väl Kung_Ingenting rätt i att AIK har en fantastisk förmåga att hjälteförklara en spelare så fort den visar lite framfötter.
Bangura är bra. Riktigt bra. Men jag kan räkna upp ett tiotal anfallare jag hellre haft i GAIS än Bangura t.ex...
Vad menar du med det allra sista? tiotal anfallare som spelar i AS nu eller? Eller menar du som du skriver anfallare, såsom Zlatan, Messi etc. I så fall kan jag hålla med
Men jag tvivlar på att det finns mer än fem anfallare i AS som lyfter sitt lag som Bangura. Om ens tre.
Citera
2010-10-11, 00:38
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Vad menar du med det allra sista? tiotal anfallare som spelar i AS nu eller? Eller menar du som du skriver anfallare, såsom Zlatan, Messi etc. I så fall kan jag hålla med
Men jag tvivlar på att det finns mer än fem anfallare i AS som lyfter sitt lag som Bangura. Om ens tre.
Att lyfta ett lag som AIK idag kräver väl närmast att du kan stå på två ben utan att göra självmål på kuppen?...

Folk jag hellre sett i GAIS:
Daniel Larsson, MFF
Denni Avdic, Ellos
Alexander Gerndt, HIF
Rasmus Jönsson, HIF
Mostapha El Kabir, MAIF
Marcus Ekenberg, MAIF
Ricardo Santos, KFF
Agon Mehmeti, MFF
Paulinho, i Häcken (höhö)

Okej. 9 anfallare. Sen Bangura.

Vad vill ni ha?