Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Bättre med sent än ogenomtänkt.
Det blir ju en del skillnad beroende på var man bor också. Du har ju dina vanliga kompisar där antagligen en del är AIK:are, dina kompisar är förmodligen inga idioter för då hade du inte varit kompis med dom helt enkelt.. Skillnad när man bor nere i gbg och dom AIK:are man hör ifrån mestadels är härifrån. Det var en hel del som ropade på Mutumba till landslaget i vintras. På samma sätt så var Maanoja seriens bästa målvakt och
Flavio självklar som skytteligavinnare och för bara några veckor sen så var Turina en fantastiskt säker och stabil målvakt. Du kan inte ha missat allt det hybrispostande som har skett. Och du kan ju alltid roa dig med att kolla spåkuletråden om du vill ha några goda skratt på dina "vänners" bekostnad.
Och nej. Det har inte med ironi att göra. Folk från "landet" är precis likadana och har precis samma humor som folk från stora staden stockholm. Vi är inte uppväxta med en grep i handen, enda skillnaden är att vi måste åka nån mil för att träffa på våra lokala pundare och att vi faktiskt själva kan spela fotboll istället för att bara stå på en läktare för att se på när andra gör det..
Kan ha fel, har inte kollat på länge men har för mig att många från andra lag/neutrala också tippade Flávio som skytteligavinnare.
Jag står fast vid att de Turina visat, utom 1-2 enstaka matcher på slutet har han varit grymt stabil.
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det var ju det jag sa innan, du får hänga med lite.

Du bor ju i sthlm och har dina vanliga kompisar som antagligen är rätt vettiga. Det finns inga såna som är AIK:are här i gbg. Då får man ta sina intryck från nån annanstans och då hamnar AIK i väääldigt dålig dager vad gäller hybris. Man kan kolla här som sagt.
Och visst, jag körde också lite hemmavinkling i spåkuletråden, liksom dom flesta andra nog också gjorde. Skillnaden var bara att dom flesta hade nån tanke bakom det och inte stängde av sin hjärna och bara rabblade upp sina egna spelare som bäst.
Men det är inte bara utbud, det är minst lika mycket möjlighet också. Jag brukade sticka ut och lira med kompisarna när vi kände för det, hur många kan göra det i sthlm? Och i min klubb betalade vi nån hundralapp i årsavgift och fick träna på bra tider på en fin gräsplan som det tog 10 minuter att cykla till. Inte riktigt så för dig va?

På tal om spåkuletråden, du kan knappast bara anklaga AIKarna där. I stort sett alla lyfter fram sig själva, och "nästa mästarna" var nog i klass med oss när det gäller att lyfta fram sig själv. Den tråden är bara pinsam att referera till nu.
Och här sticker folk ut och lirar boll också om de vill, alla bor inte mitt i centrala Stockholm.
Avgifterna är givetvis skillnad på, för att våra är mer attraktiva, de finns fler som vill träna här.
Och när jag var ung och spelade fotboll tog det 10 min med cykel/buss till träningarna, och jag spelade i AIK.