2010-10-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Vad menar du med det allra sista? tiotal anfallare som spelar i AS nu eller? Eller menar du som du skriver anfallare, såsom Zlatan, Messi etc. I så fall kan jag hålla med
Men jag tvivlar på att det finns mer än fem anfallare i AS som lyfter sitt lag som Bangura. Om ens tre.

Hysén
Daniel Larsson/Mehmeti/Molins
Gerdnt
Avdic
Citera
2010-10-11, 00:52
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siufs
Hysén
Gerdnt
Avdic
Ekenberg
sen hade vi ju Guidetti i BP
Citera
2010-10-11, 01:33
Medlem
Citat:
Hysén
Gerdnt
Avdic

Kabir också.

Igbonanike i DIF också.
Citera
2010-10-11, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Ekenberg
sen hade vi ju Guidetti i BP

Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Kabir också.

Igbonanike i DIF också.

Håller med er båda, sen får vi se hur Bangura utvecklar sig i framtiden (89a?) men i nuläget ligger han nog inte på topp 10. Det finns ju andra exempel på spelare som briljerat i bottenlag men när de kommer till en bättre klubb har de inte mycket att hämta, Oremo är ett exempel. Sen ska man ju inte glömma att Bangura inte fått så lång tid att visa upp sig på men jag får ju inte superstarvibbar av honom.
Citera
2010-10-11, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Vilket år är det nu då enligt dig?
Jag tror Mff har störst chans att lyckas i europa nästa säsong.Man har en bred trupp, samt ekonomin att ha truppen näst intill intakt. Blåvitt och ellos chanser är nog rätt stora då man fått nyttig lärdom och rutin från europaspel dom senaste säsongerna.Man lär inte tappa så många viktiga kuggar heller

Inte lätt att hänga med, allt går så snabbt men givetvis har du rätt.

Delar i övrigt dina synpunkter då jag inte tror Örebro kommer klara det av just den anledningen som du nämner, rutinen. Kanske även spelarflykt då jag misstänker att budgeten och potentialen inom klubben inte ligger i klass med de andra utmanarna och så tänker jag främst på DIF och IFK utöver MFF och HIF som i princip redan är klara. Jag vet inte när MFF spelade Europa senast och har dessutom en väldigt låg medelålder i sitt lag men med rätt killar kan hunger och motivation vara lika värt som rutin.
Citera
2010-10-11, 22:26
Medlem
Hirvis avatar
Jag fattar inte att Elfsborg behåller Haglund. Kontinuitet i all ära, men han får fan inte ut ett piss.

Aik är piss dessutom, hybris hela tiden.
Citera
2010-10-12, 08:46
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Att lyfta ett lag som AIK idag kräver väl närmast att du kan stå på två ben utan att göra självmål på kuppen?...

Folk jag hellre sett i GAIS:
Daniel Larsson, MFF
Denni Avdic, Ellos
Alexander Gerndt, HIF
Rasmus Jönsson, HIF
Mostapha El Kabir, MAIF
Marcus Ekenberg, MAIF
Ricardo Santos, KFF
Agon Mehmeti, MFF
Paulinho, i Häcken (höhö)

Okej. 9 anfallare. Sen Bangura.

Vad vill ni ha?
De jag hade plockat bort direkt därifrån är Mehmeti, Paulinho, Santos, Ekenberg och Jönsson. Resten har presterat bättre än Bangura, men i fungerande lag (Larsson, Serieledarna, Gerndt, Serietvåan Avdic, jämnt topplag El Kabir, överraskningslag).
Men Bangura lyfter sitt lag själv helt och hållet och är hela anfallet. Utan honom är vi helt uddlösa.
Citat:
Hysén
Gerdnt
Avdic
Vad menar du? Att de tre tillsammans lyfter Malmö? Det borde ju knappast räknas. Och tex Gerndt har mycket bra understöd från Jönsson som är långt ifrån dålig. Vem har Bangura? Ljubojevic?
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Kabir också.

Igbonanike i DIF också.
Skärp dig nu, Bangura är betydligt mer komplett än Kennedy.
Citera
2010-10-12, 09:48
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Skärp dig nu, Bangura är betydligt mer komplett än Kennedy.
Du får gärna beskriva utförligt på vilket sätt.
Citera
2010-10-12, 13:26
Bannlyst
Tycker Sharbel Touma bidrar till mer än Igbonianeke (stavning) även om han gjort en del mål på senaste tiden. Vilken injektion Sharbel har varit.
Citera
2010-10-12, 13:35
Medlem
Eftersom Allsvenskan nu lider mot sitt slut och slutstriden är rätt ointressant, iallafall för en göteborgare, så försökte jag tänka på vad som har gått snett den här säsongen. Jag kom på en jävla massa saker som är fel men inget sätt att göra det bättre igen så jag gav upp tanken där. Jag hittade dock ett lite konstigt mönster i Blåvitts säsonger. Ända sedan katastrofsäsongen 98 har det gått åt helvete var fjärde år.

98 - Sämsta Allsvenska placeringen under 90talet.
02 - Vi fick kvala oss kvar.
06 - Hösten 06 var bara tragisk.
10 - Vi siktade på SM Guld och det slutar med allmän katastrof.

Gemensamt för dessa säsonger är att vi också har sparkat/"flyttat" en tränare och tillsatt än tränare utan någon lovande framtid (Reine Almqvist, Roger, Kjell Petterson/Landberg samt som det känns just nu Jonas Olsson). Även spelare utan framtid finns i truppen och får spela, Joakim Persson, Långås, Marino Rahmberg, Lago, Kilberg, Thomas Olsson ( i dagens form) och Falsetas.

Vad vill jag då ha sagt med det här? Ingenting egentligen förutom att jag aldrig vill uppleva en liknande katastrofsäsong igen. Det som känns mest positivt just nu är att det troligtvis är 4 säsonger kvar innan samma besvikelse sköljer in över oss.
Citera
2010-10-12, 13:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Tycker Sharbel Touma bidrar till mer än Igbonianeke (stavning) även om han gjort en del mål på senaste tiden. Vilken injektion Sharbel har varit.

Touma är dock inte forward vilket jag tror man utgick från här.
Citera
2010-10-12, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Touma är dock inte forward vilket jag tror man utgick från här.

Trodde man utgick vem som bar ett lag själv. Frågan är om Bangura kan hålla samma klass som han gjorde innan barnet dog, kanske tappat motivation/koncentration. Iaf i början tror jag han inte kommer vara sitt forna jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in