2010-10-17, 12:20
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Tråkigt nog så ser det ju inte ut att bli en "Tripplisch" som det kallades för AIK. Åka ur AS, DAS, samt ES. Det hade trots allt varit en upplevelse, men nu ser ju laget ut att klara sig kvar i AS.
Ehh hur menar du nu? Vi ligger inte på nedflyttning i ES, inte på nedflyttning i AS. Och nedflyttning i damallsvenskan vilket ingen bryr sig om.

Tips: Sluta runka till Anrell.
Citera
2010-10-17, 12:35
Medlem
Oscizs avatar
Vad tror ni om IFK - brommapojkarna. Känns ganska säker vinst för blåvitt?
Citera
2010-10-17, 12:47
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz

För det första är det BP - IFK Göteborg, för det andra så skulle jag inte sätta pengar på att ett lojt och oinspirerat Blåvitt skall plocka 3 poäng mot ett vilt kämpande BP. Om matchen mot Mjällby var en indikation på vilken inställning Blåvitt tänker ha i de sista betydelelösa matcherna så vågar jag inte hoppas på många fler poäng i år.
Citera
2010-10-17, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Ehh hur menar du nu? Vi ligger inte på nedflyttning i ES, inte på nedflyttning i AS. Och nedflyttning i damallsvenskan vilket ingen bryr sig om.

Tips: Sluta runka till Anrell.

Inte nu nej, men hur såg det ut för 2 veckor sedan Sen i ES, kvalplats just nu, inte särskilt mycket bättre än direktbiljetten ner till Allsvenskan.

Det skrevs ju så mycket om AIK inför säsongen, man har helt klart motsvarat de förväntningarna man hade. Sen var det ju olyckligt att man blev av med Bojan, världens bästa spelare...
Citera
2010-10-17, 13:05
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Inte nu nej, men hur såg det ut för 2 veckor sedan Sen i ES, kvalplats just nu, inte särskilt mycket bättre än direktbiljetten ner till Allsvenskan.

Det skrevs ju så mycket om AIK inför säsongen, man har helt klart motsvarat de förväntningarna man hade. Sen var det ju olyckligt att man blev av med Bojan, världens bästa spelare...
Varför ska vi prata två veckor sen just nu?
Det skrivs alltid mycket om AIK, AIK berör det bevisar du verkligen genom att bara komma in lite då och då och skriva om AIK.
Och givetvis har man inte motsvarat förväntningarna, vilket konstaterats av både AIK-supportrar och supportrar till andra lag ett par hundratals gånger så du Henrik12 behöver inte ta det igen, tillför något konstruktivt till tråden istället.
Slut på den för tråden irrelevanta diskussionen, vill du fortsätta, ta det i PM.
Citera
2010-10-17, 13:08
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
För det första är det BP - IFK Göteborg, för det andra så skulle jag inte sätta pengar på att ett lojt och oinspirerat Blåvitt skall plocka 3 poäng mot ett vilt kämpande BP. Om matchen mot Mjällby var en indikation på vilken inställning Blåvitt tänker ha i de sista betydelelösa matcherna så vågar jag inte hoppas på många fler poäng i år.

Äsch du talar i nattmössan.

IFK har fortfarande glöden kvar och de vill förkovra sig i sitt spel ännu mer före säsongen är över.
Citera
2010-10-17, 13:09
Medlem
Citat:

Nu är det väl dock så att dom inte alls ligger på någon "kvalplats" i ES då just de 2 sista platserna få ses som "kvalplats" då de lagen får spela i kvalserien.. 9-10 placerade laget missar ju endast slutspel men säkrar nytt kontrakt i Elitserien.
Citera
2010-10-17, 13:10
Medlem
Nubolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz

I vanliga fall hade jag alltid trott på en Blåvittvinst mot BP. Men i år är det inte så. Tror det blir svårt. Lär sluta 0-0.
Citera
2010-10-17, 13:52
Medlem
Vuxenkos avatar
Skönt med seger igår. Nöjd somfan över att Bangura gör mål!
Citera
2010-10-17, 14:15
Medlem
funerals avatar
Ta fram tärningen om ni ska satsa pengar på bp-blåvitt. Borde vara 33.3% på etta, kryss eller 2.
Citera
2010-10-17, 14:17
Bannlyst
Något inom mig säger att motivation slår klass (nåväl) men fan BP är så kassa så även om de ger 130 procent så är det 80 procent för dom. Matchen kan gå hur som helst. Hoppas IFK vinner dock så BP kommer närmare nedflyttning.
Citera
2010-10-17, 16:24
Bannlyst
Kom igen nu blåvitt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här