Citat:
Bättre med sent än ogenomtänkt.
Ursprungligen postat av Shuyin
Ledsen för sent svar,
Om så är fallet vet varken du eller jag. Gissningsvis så har väl AIK dock mer enögda supportrar än, ja Kalmar FF eftersom vi har fler supportrar helt enkelt. Jag kände ingen AIK: are som ropade på Mutumba till något landslag, men det kanske du gjorde. Världsstjärnor? Tja, senast var väl Kurre Hamrin typ.
Spelare utvecklas väl i olika takt och spelar bra eller dåligt i vissa klubbar. Folk hånade ju oss för Daniel Örlund innan han var i Norge, men sedan kommer han tillbaka och vinner SM-guld och blir uttagen i landslaget.
Jag tror inte att något allsvenskt lag trupp är värt hundra miljoner, det är befängt att påstå något annat. Finns säkert folk som gör det ändå, men möjligen med ironi eller liknande. Vad jag vet så tycker folk på landet att Stockholmare hela tiden använder sig av ironi, kanske är en kulturkrock helt enkelt. Det faller ju också på en själv att tolka allt, problemet blir om den som sade det menade något annat.
Om så är fallet vet varken du eller jag. Gissningsvis så har väl AIK dock mer enögda supportrar än, ja Kalmar FF eftersom vi har fler supportrar helt enkelt. Jag kände ingen AIK: are som ropade på Mutumba till något landslag, men det kanske du gjorde. Världsstjärnor? Tja, senast var väl Kurre Hamrin typ.
Spelare utvecklas väl i olika takt och spelar bra eller dåligt i vissa klubbar. Folk hånade ju oss för Daniel Örlund innan han var i Norge, men sedan kommer han tillbaka och vinner SM-guld och blir uttagen i landslaget.
Jag tror inte att något allsvenskt lag trupp är värt hundra miljoner, det är befängt att påstå något annat. Finns säkert folk som gör det ändå, men möjligen med ironi eller liknande. Vad jag vet så tycker folk på landet att Stockholmare hela tiden använder sig av ironi, kanske är en kulturkrock helt enkelt. Det faller ju också på en själv att tolka allt, problemet blir om den som sade det menade något annat.

Det blir ju en del skillnad beroende på var man bor också. Du har ju dina vanliga kompisar där antagligen en del är AIK:are, dina kompisar är förmodligen inga idioter för då hade du inte varit kompis med dom helt enkelt.. Skillnad när man bor nere i gbg och dom AIK:are man hör ifrån mestadels är härifrån. Det var en hel del som ropade på Mutumba till landslaget i vintras. På samma sätt så var Maanoja seriens bästa målvakt och Flavio självklar som skytteligavinnare och för bara några veckor sen så var Turina en fantastiskt säker och stabil målvakt. Du kan inte ha missat allt det hybrispostande som har skett. Och du kan ju alltid roa dig med att kolla spåkuletråden om du vill ha några goda skratt på dina "vänners" bekostnad.

Och nej. Det har inte med ironi att göra. Folk från "landet" är precis likadana och har precis samma humor som folk från stora staden stockholm. Vi är inte uppväxta med en grep i handen, enda skillnaden är att vi måste åka nån mil för att träffa på våra lokala pundare och att vi faktiskt själva kan spela fotboll istället för att bara stå på en läktare för att se på när andra gör det..
.