2010-11-02, 14:43
Medlem
TrhYs avatar
Är det slutsålt både i Malmoe och Helsingborg?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrhY
Är det slutsålt både i Malmoe och Helsingborg?

MFF sålde slut typ direkt. HIF har vad jag har hört sålt ca 11k biljetter.
Citera
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
VAFAN SYSSLAR STYRELSEN MED??

Det stora publiktappet tycker jag inte man kan lasta styrelsen för. Supportrar, särskilt "Bänka Atta - Avgå alla"-typen måste också ta sitt ansvar. De tvingar fram satsningar som inte är ekonomiskt försvarbara och har noll långsiktighet.
Citera
2010-11-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Ja, det där var ju jävligt "kul".

Tvivelaktigt skämt möjligtvis, men att JO har en håll hake på Mild känns lika skönt att misstänka som det är otroligt.
Citera
2010-11-02, 15:23
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Det stora publiktappet tycker jag inte man kan lasta styrelsen för.
Klart man kan.

Bra ekonomi/kvalitetstrupp/sportslig framgång/ökad publik/Bra ekonomi osv osv
Citera
2010-11-02, 15:32
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoji
Ja, Gefle fick väl den platsen endast för att dom inte har någon publik..

Vi ska göra KAOS! göra kaos! göra kaos! göra kaooos!
Vi ska klippa tung! klippa tung! klippa tung! klippa tuuuung!

Ekade båda över grimsta IP igår

Så jävla härlig stämning Laserturken är king!

Är ett jävla bakisvrak idag, så orkar inte skriva nå särskilt om matchen. Var duktigt nervös under halvtidsvilan - då var jag nästan säker på att det inte skulle gå. Men nu gick det - igen! Och självklart ska man nu behöva gå en vecka i nervositet och undran. Det är det värt. På söndag blir det guld!

Hoppas jag...
Citera
2010-11-02, 15:40
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
HIF har vad jag har hört sålt ca 11k biljetter.
Märkligt dåligt drag.
Citera
2010-11-02, 15:47
Medlem
Chew1907s avatar
13000 är sålda, enstaka biljetter kvar på södra stå, runt 3000 på norra stå. Och självklart borde alla platser redan varit sålda.
Citera
2010-11-02, 15:49
Medlem
olllies avatar
Det avgörs på målskillnad. Trist tycker jag, men ganska rättvist ändå. MFF har varit Sveriges bästa lag den här säsongen och förtjänar guldet.

Även Helsingborg har gjort en strålande säsong. Kanske beror det på att laget varit relativt skadefritt? Dessutom har HIF gjort väldigt bra nyförvärv inför och under säsongen och Conny Karlssons filosofi har passat dem väl.

Nästa säsong blir väldigt intressant. Jag tror att HIF tappar lite, medan MFF kommer vara lika starka som iår. IFK och AIK kommer (måste) bli bättre och kan kanske utmana.
Citera
2010-11-02, 15:51
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyad
Tvivelaktigt skämt möjligtvis, men att JO har en håll hake på Mild känns lika skönt att misstänka som det är otroligt.

I ett jättegammalt Offsidereportage beskrivs hur Lundin och Roger var så lika i allt att det inte fanns något ifrågasättande dem emellan. Ungefär det har väl hänt nu också, de har varit så övertygade och ense om laguttagningar och spelsätt att de inte kunnat ändra på något. Talande är att Rehn antagligen inte har samma filosofi och att han därför sattes åt sidan när det började blåsa.

Att de bägge, särskilt Mild, har en oerhört hög status bland supportrar har också bidragit till att saker inte ifrågasatts utifrån. Därmed har inte Mild heller behövt stå till svars för muppvärvningar som Dalex och Gerba, eller för spelarnas och tränarnas märkligt svaga prestationer, särskilt våren 2010.
Citera
2010-11-02, 16:07
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
I ett jättegammalt Offsidereportage beskrivs hur Lundin och Roger var så lika i allt att det inte fanns något ifrågasättande dem emellan. Ungefär det har väl hänt nu också, de har varit så övertygade och ense om laguttagningar och spelsätt att de inte kunnat ändra på något. Talande är att Rehn antagligen inte har samma filosofi och att han därför sattes åt sidan när det började blåsa.

Att de bägge, särskilt Mild, har en oerhört hög status bland supportrar har också bidragit till att saker inte ifrågasatts utifrån. Därmed har inte Mild heller behövt stå till svars för muppvärvningar som Dalex och Gerba, eller för spelarnas och tränarnas märkligt svaga prestationer, särskilt våren 2010.

Det där tror jag inte riktigt på. Det har genomförts ändringar, både i tränarkonstellationen och på planen. Att vi inte panikbytte tränare mitt i säsongen tycker jag var jävligt skönt, ingen vinner på sådan turbulens. Det var ju inte särskilt många som tyckte att vi skulle ändra något inför säsongen.

Om JO fortfarande är tränare till nästa säsong däremot, då kommer det verkligen börja storma runt Mild. Det tror jag att han är fullt medveten om.
Citera
2010-11-02, 16:10
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
AIK:s lösning – stycka guldklimpen.

Ibland blir man så jävla lack på gnaget. Att man nu ska behöva sälja optioner i Bangura. FAN!

Uppenbarligen har vi en sämre ekonomi än vad jag trodde, och jag trodde att den var åt helvete urusel. Vi måste betala av ett lån på 15 mille som vi tog tidigare i år för att lösa ett mindre lån, plus att vi verkar gå back 20 mille om jag förstår det rätt. VAFAN SYSSLAR STYRELSEN MED??
Att sälja ut andelar i Bangura är ju som att kissa på sig på vintern för att man vill bli varm..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in