2010-10-03, 21:27
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Kan inte tänka mig att gnaget åker ur sån tur som dom alltid har. Oväntat att dif gjorde sitt jobb idag dock, trodde att dom ville hjälpa tvillingen i denna svåra tid
Citera
2010-10-03, 21:27
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Därefter blir det strid på kniven mellan AIK och Gefle vad gäller kvalplats eller nedflyttning. Lagen möts nästa omgång.

En svensk klassiker. Fy fan vilket jävla tjongande det lär bli.

Jag tror ärligt talat att Gefle kan vinna den matchen. Solnas nerver är utanpå tröjan nu och de har två veckor att vara nervösa innan matchen...
Citera
2010-10-03, 21:28
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Oh har Serge Junior-Ngouali kommit upp på a-lagsnivå nu?
Såg han i massa gothia cup-matcher osv när han var typ 11, och fyfan va han dominerade, har aldrig sett något liknande i verkligheten. Såg ut ungefär som klippen med ronaldinho och messi som små, så bra var han. Hur bra är han nu?
Jag har ingen superkoll på BP, men han verkar vara en rätt stor talang även om han bara gjort några matcher den här säsongen. Känns som en spelare som kan blixtra till ibland.
Citera
2010-10-03, 21:31
Medlem
Nu ska jag absolut inte ta ifrån malme något, ni var välförtjänta vinnare. Men det är inte svårt att vinna mot oss när man har med sig domaren i varje jävla match. Detta var inte första gången ni får en makalöst billig straffspark med er och en jävla massa frisparkar osv som ni fick bara för ni leder serien...
Vi spelade som om det vore en försäsongsmatch och ingen förutom Noring och Asp kom upp i någon vidare klass. Vår inlånade IFK-finne blir sämre och sämre för varje match, han började bra men dom senaste 4-5 matcherna har han varit en jävla säkerhetsrisk och fruktansvärt tamt försvarsarbete vid 1-0 målet.
Med lite tur/skicklighet hade Adelstam gjort 1-1 i första men det tar för lång tid för idioten att avsluta.

Aja, grattis till segern och till guldet, det är tyvärr det sämsta som kunde hända i årets allsvenska (det vore ju såklart värre om vi åkte ur men det är det ju inte ens tal om så..)
Citera
2010-10-03, 21:32
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Hur kan du säga att ni hade slagit oss idag med Bangura? "Han hade satt alla våra chanser" eller? Omöjligt att sia om. Tror, tyvärr för er del, att Bangura kommer sjunka som en gråsten i sitt presterande efter det inträffade.
Ja, tyvärr känns de som det.
Den ända som skulle kunna höja sig i en sådan situation är Dulle. Han blir aldrig påverkad av skandaler eller liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fyfan vad skönt med 2-1, speciellt efter en tveksam straff åt sorkarna i början där.
Sen undrar jag ofta angående Kenny P's psykiska instabilitet? Snart lär det smälla ordentligt för den där jävla jättenäsan då han måste ha den kortaste stubinen i allsvenskan.
Vem är eran 30? Var det Drulle? Har han glömt saxen eller? Och er 11? Vad är det för liten hetsporre? Skitsamma, fyfan vad skönt att ta en "DUBBLISH" mot er i år! Värt allt!
Och Dembo, vilken chef som kommer upp till klacken efter matchen. Underbara människa!
Hammarby, här kommer gnaget.
30 är Dulee. Och 11? Minns du verkligen inte det? Påminnelse: http://www.youtube.com/watch?v=4TtXtY0zlQ4
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Konstigt att ni har 6 förluster, 2 vinster och ett kryss under hans tid i AIK. Jag menar, denne gigant har ju enligt dig förmågan att vara en så pass injektion att hans medverkan är skillnaden, eller?
Ja det är faktiskt så att han är skillnaden från att vi ska vara helt jävla pissusla till dåliga.
Och mot tex BP var han skillnaden genom två mål.
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Oh har Serge Junior-Ngouali kommit upp på a-lagsnivå nu?
Såg han i massa gothia cup-matcher osv när han var typ 11, och fyfan va han dominerade, har aldrig sett något liknande i verkligheten. Såg ut ungefär som klippen med ronaldinho och messi som små, så bra var han. Hur bra är han nu?
Tror han gjort ett fåtal inhopp, inte mer. Men visst är han intressant...
Citera
2010-10-03, 21:33
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mardi
Nu ska jag absolut inte ta ifrån malme något, ni var välförtjänta vinnare. Men det är inte svårt att vinna mot oss när man har med sig domaren i varje jävla match. Detta var inte första gången ni får en makalöst billig straffspark med er och en jävla massa frisparkar osv som ni fick bara för ni leder serien...
Vi spelade som om det vore en försäsongsmatch och ingen förutom Noring och Asp kom upp i någon vidare klass. Vår inlånade IFK-finne blir sämre och sämre för varje match, han började bra men dom senaste 4-5 matcherna har han varit en jävla säkerhetsrisk och fruktansvärt tamt försvarsarbete vid 1-0 målet.
Med lite tur/skicklighet hade Adelstam gjort 1-1 i första men det tar för lång tid för idioten att avsluta.

Aja, grattis till segern och till guldet, det är tyvärr det sämsta som kunde hända i årets allsvenska (det vore ju såklart värre om vi åkte ur men det är det ju inte ens tal om så..)

Ni borde väl vara tacksamma? Utan MFF hade ni lirat i Div2 eller något.
Citera
2010-10-03, 21:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Jag är ganska övrtygad om att AIK anno 2009 hade slagit dagen MFF. Jag vill inte vara elak eller nedvärdera MFF:s insats under året (jag gillar det lag MFF har så mycket man kan göra som motståndarsupporter) men den här upplagan av allsvenskan är nog den sämsta på länge. Kanske inte lika dålig som den 2007 men nästan. Väldigt många lag och spelare som underpresterar, planer som är fruktansvärt dåliga och en liga vars lag snarare går bakåt än framåt.

De enda lag som spelar bättre fotboll än 2009 är Örebro, Djurgården, Helsingborg och MFF. Alla andra lag har gått bakåt, AIK har säckat ihop fullständigt, Blåvitt har inte fungerat, Elfsborg tror inte på sin tränare eller på sig själva längre och Häcken har inte orkat motsvara förväntninarna.

Och småklubbarna spelar sämre i år än förut, GAIS kunde stundtals spela fin fotboll förra året. Halmstad likaså. I år har de fan inte gjort det, det har nästan enbart varit långbollar mot stora anfallare. Och sedan finns Åtvidaberg som på ren svenska är ett pisslag, ett lag som inte ska ha något att göra på den här nivån. Men ändå har de en chans att stanna kvar, det är ett underbetyg för allsvenskan. Ett stort sådant.

Och mitt i allt det här finns MFF, jag tror de kommer vinna serien, och de kommer göra det rättvisst, med ett lag som spelar både snyggt och effektivt. Men MFF har haft en lätt resa, lättare än de flesta allsvenska guldlag de senaste åren. Och det är möjligt, ja rentav troligt att MFF med egen arena och med det spel de har den här säsongen kommer kunna bygga en plattfrom varifrån de kan dominera allsvenskan för en lång tid framåt. Men att säga att allsvenskan inte sett ett mer impoerande lag på länge är helt enkelt inte sant. Inte i år.

Skitsvårt att göra en jämförelse eftersom man måste gå så mycket på känsla och antagande. En sak jag dock vill lyfta fram är att Allsvenskan inte är så jävla jämn som den har varit under flera år på 00-talet. Jag tror att MFF:s och HIF:s överlägsenhet är ett tecken på att det är två riktigt bra lag. MFF:s poängmängd nu, med fyra matcher kvar, hade räckt till SM-guld förra året. AIK vann på 61 och poäng och IFK hade 57. MFF har 58 nu.

Över till helgens omgång. Jag trodde att HIF skulle ta över serieledningen efter den här helgen. På pappret hade de bra mycket enklare motstånd. Nu blev det tvärtom och det är bara till att tacka och ta emot. Kolla man på återstående matcher tycker jag att svårighetsgraden för MFF och HIF är hyfsat likvärdig.

MFF
Kalmar hemma - Enkel
Häcken borta - mellansvår
Brommapojkarna borta - mellansvår
Mjällby hemma - svår

HIF
Elfsborg borta - svår
Åtvidaberg hemma - mellansvår
Halmstad borta - mellansvår
Kalmar hemma - enkel
Citera
2010-10-03, 21:38
Medlem
Casabas avatar
Ja det var ju en trevlig kväll. Vilket sagts tidigare, andra halvlek fram tills straffen och 2-0 målet var inget att skylta med direkt, mycket bortslaget på mitten och ineffektivt på toppen. Av någon anledning kändes det som att alla började spela mer egoistiskt och valde egen väg istället för att passa, speciellt Molins, skönt därför att han fick sätta en i slutet om det var det han var ute efter.

"Hela stadion e ni klara?"

Tråkigt med Bangura och hans familj, tankar till dem.
Citera
2010-10-03, 21:45
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa

Vad Olsson och Jacob gör på plan är verkligen värt att ifrågasätta. Hoppas på att fler juniorer släpps fram nu på slutet, kanske borde t.o.m Faltsetas få spela en match från start på sin riktiga position.

Du kan ju inte mena allvar med Faltsetas? Han är klumpig, otajmad och har ingen jävla teknik över huvud taget. Det är ju bättre då att låta Jakob spela som för övrigt är flera år yngre och iaf besitter ett passningsspel på hög allsvensk nivå; även om han också är klumpig och dessutom jävligt seg. Hannes Stiller är ju också ett jävla skämt. Bättre att ge Lawal eller någon chansen om man ändå verkar ha gett upp säsongen i helhet.

Var kul att se Sana idag, orkade inte hela matchen igenom riktigt, men stundtals så visade han känsla och kreativtet som vi inte fått se alls från mittfältet i år.
Hyfsat skott Bärkroth fick på på frisparken också, har sagt det förut och säger det igen: den killen kan verkligen bli något. Han behöver dock putsa till kanterna rätt så mycket och skaffa en löpstyrka över längre sträckor.
Citera
2010-10-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Ni borde väl vara tacksamma? Utan MFF hade ni lirat i Div2 eller något.

Förmodligen inte. Du som (tydligen) är så smart, vad har dom få mffarna som kommit till vår klubb hjälpt oss med? Det är ju knappast så att dom har nickat in en kvittering i näst sista matchen på bortaplan i slutet så vi bara hade att "spela hem matchen" på hemmaplan i sista omgången? Eller för den delen har väl ingen mffare tränat oss till ett guld.

Nej, lägg ner det äckliga patetiska snacket. Visst har vi en del mffare i vår klubb, lite för många för min smak, men det är fotbollsspelare och så länge dom ger 110% för oss gör det inget.

VI HATAR MALMÖ FYFAN!
Citera
2010-10-03, 21:58
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag tror ärligt talat att Gefle kan vinna den matchen. Solnas nerver är utanpå tröjan nu och de har två veckor att vara nervösa innan matchen...

Instämmer. Gefle plockade 1 poäng mot Kalmar idag och har "vittring" som det heter. AIK:s spel idag visade på enorma problem i backlinjen och en dålig stämning i laget, med en egentligen ganska skön samling koleriker som inte nödvändigtvis jobbar för varandra.

Jag tror AIK kommer att göra en diarré-match mot Gefle, och med bra coachning i Gävle-laget kan man knipa 3 poäng. Grundtipset är en ruskigt dålig, desperat match som slutar oavgjort.

Ganska coolt att gnaget möter 2 av sina nedflyttningsfiender de sista 4 omgångarna. Allt kan avgöras först i omgång 30 mot Åtvid.

Vilket skåne-lag som tar scudetton eller vad det nu kan kallas i Sverige känns fullständigt likgiltigt, utan nu är det nedflyttningsstriden som väcker känslor.

- F.G
Citera
2010-10-03, 22:05
Medlem
vonmansteins avatar
Vilken jävla tur för oss att inte Bangura lirade!
Då hade vi troskat, ev. lämnat walkover innan matchstart.

Avd. gnagar logik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in