Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nu gäller ju inte detta alla såklart. Det finns ju nyktra AIK:are också. Men poängen kvarstår och det är stoooor skillnad på AIK:are och andra. Den enda som kommer i närheten av den genomsnittliga AIK:aren vad gäller enögdhet här är nog Fabio Augusto när han pratar om KFF men i övrigt så är ni överlägsna. Hur många AIK:are var det inte som ropade efter Mutumba till januariturnén? Det visade sig rätt snabbt att han inte var i närheten, vilket alla andra visste redan innan. Så är det med varenda spelare som spelar i AIK eller värvas dit. Så fort dom kommer dit så är dom världsstjärnor trots att dom inte visat nånting..
Grejen är just den där första meningen du skriver. Ni (återigen så gäller det såklart inte alla) har ingen koll på era spelare. Alla andra ser att dom är ytterst begränsade så fort dom visar sig oavsett hur mycket ni har hyllat dom. Klart man slutar tro efter ett tag då.. Skulle du tro på mig om jag skrev att alla Mjällbyspelare snart skulle säljas för 100 miljoner stycket till europeiska storklubbar? Hade jag påstått det så förstår jag att ingen hade tagit mig på allvar, så det sista jag skrev är inte trams, det är så det är.
Grejen är just den där första meningen du skriver. Ni (återigen så gäller det såklart inte alla) har ingen koll på era spelare. Alla andra ser att dom är ytterst begränsade så fort dom visar sig oavsett hur mycket ni har hyllat dom. Klart man slutar tro efter ett tag då.. Skulle du tro på mig om jag skrev att alla Mjällbyspelare snart skulle säljas för 100 miljoner stycket till europeiska storklubbar? Hade jag påstått det så förstår jag att ingen hade tagit mig på allvar, så det sista jag skrev är inte trams, det är så det är.
Ledsen för sent svar,
Om så är fallet vet varken du eller jag. Gissningsvis så har väl AIK dock mer enögda supportrar än, ja Kalmar FF eftersom vi har fler supportrar helt enkelt. Jag kände ingen AIK: are som ropade på Mutumba till något landslag, men det kanske du gjorde. Världsstjärnor? Tja, senast var väl Kurre Hamrin typ.
Spelare utvecklas väl i olika takt och spelar bra eller dåligt i vissa klubbar. Folk hånade ju oss för Daniel Örlund innan han var i Norge, men sedan kommer han tillbaka och vinner SM-guld och blir uttagen i landslaget.
Jag tror inte att något allsvenskt lag trupp är värt hundra miljoner, det är befängt att påstå något annat. Finns säkert folk som gör det ändå, men möjligen med ironi eller liknande. Vad jag vet så tycker folk på landet att Stockholmare hela tiden använder sig av ironi, kanske är en kulturkrock helt enkelt. Det faller ju också på en själv att tolka allt, problemet blir om den som sade det menade något annat.