2010-10-08, 17:39
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nu gäller ju inte detta alla såklart. Det finns ju nyktra AIK:are också. Men poängen kvarstår och det är stoooor skillnad på AIK:are och andra. Den enda som kommer i närheten av den genomsnittliga AIK:aren vad gäller enögdhet här är nog Fabio Augusto när han pratar om KFF men i övrigt så är ni överlägsna. Hur många AIK:are var det inte som ropade efter Mutumba till januariturnén? Det visade sig rätt snabbt att han inte var i närheten, vilket alla andra visste redan innan. Så är det med varenda spelare som spelar i AIK eller värvas dit. Så fort dom kommer dit så är dom världsstjärnor trots att dom inte visat nånting..

Grejen är just den där första meningen du skriver. Ni (återigen så gäller det såklart inte alla) har ingen koll på era spelare. Alla andra ser att dom är ytterst begränsade så fort dom visar sig oavsett hur mycket ni har hyllat dom. Klart man slutar tro efter ett tag då.. Skulle du tro på mig om jag skrev att alla Mjällbyspelare snart skulle säljas för 100 miljoner stycket till europeiska storklubbar? Hade jag påstått det så förstår jag att ingen hade tagit mig på allvar, så det sista jag skrev är inte trams, det är så det är.

Ledsen för sent svar,

Om så är fallet vet varken du eller jag. Gissningsvis så har väl AIK dock mer enögda supportrar än, ja Kalmar FF eftersom vi har fler supportrar helt enkelt. Jag kände ingen AIK: are som ropade på Mutumba till något landslag, men det kanske du gjorde. Världsstjärnor? Tja, senast var väl Kurre Hamrin typ.

Spelare utvecklas väl i olika takt och spelar bra eller dåligt i vissa klubbar. Folk hånade ju oss för Daniel Örlund innan han var i Norge, men sedan kommer han tillbaka och vinner SM-guld och blir uttagen i landslaget.

Jag tror inte att något allsvenskt lag trupp är värt hundra miljoner, det är befängt att påstå något annat. Finns säkert folk som gör det ändå, men möjligen med ironi eller liknande. Vad jag vet så tycker folk på landet att Stockholmare hela tiden använder sig av ironi, kanske är en kulturkrock helt enkelt. Det faller ju också på en själv att tolka allt, problemet blir om den som sade det menade något annat.
Citera
2010-10-08, 22:46
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Har inte så bra koll på tränare genom tiden, men i modern tid måste det vara Haglund. Hur man kan få en trupp med det materialet att underprestera år efter år borde granskas under lupp. Elfsborg har - trots att dom på pappret länge har haft allsvenskans bästa trupp - aldrig egentligen varit inblandade i guldstriden sedan dom vann 2006. Sen att han är en självgod fan som aldrig någonsin granskat sig själv utan istället alltid har någonting att skylla på ger honom inga pluspoäng heller
Nä, en poäng från guldet 2008 är ju inte direkt att vara inblandade i guldstriden...

Magnus Haglund är den kanske viktigaste pusselbiten - tillsammans med Borås Arena och Anders Svensson - i IFE:s förvandling från mittenlag till stabilt topplag och Allsvenskans kanske bästa hemmalag. Han är grymt ambitiös och noggrann samt har vunnit SM-guld under sitt andra år som tränare. Jag har svårt att få ihop detta till att vara den sämsta allsvenska tränaren i modern tid, oavsett vad man tycker om honom som person.
Citera
2010-10-08, 23:19
Medlem
Pudrad Fjollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svttext

Allsvenskan kan slopa kvalplatsen

Sverige inspireras av England. Svensk
Elitfotboll överväger att slopa kval-
platsen i allsvenskan för ett mer om-
fattande kval i superettan, följt av
en kvalfinal på neutral plan.

-Det finns lyckade exempel på det i
till exempel England, säger ordförande
i Sef, Bosse Johansson till Eurosport.

Blir förslaget verklighet degraderas
tre lag från allsvenskan, två flyttas
upp från superettan och lag tre till
sex i näst högsta serien gör upp i en
kvalfinal, på exempelvis Råsunda.
-Känns spontant som något som kan bli
bra, säger Lars-Åke Lagrell.

Så vad tycker vi om detta då, bra eller anus? Personligen gillar jag inte denna idé, alls. Det här är för fan inte kvalserien i hockey eller England, som vi absolut jämnt och ständigt måste titta på/jämföras med. Sen får någon gärna upplysa mig om jag har fel här, men spelas inte avgörande kvalmatcher i de högsta ligorna i det engelska seriesystemet på Wembley därför att FA helt enkelt vill ha in lite kosing för en dyr arena, som mestadels står tom? Sen finns också aspekten att allsvenska lag som kämpar i bottenstriden kan greppa det där sista halmstrået i form av en kvalplats och spela två intensiva matcher om sin "existens" mot ett hungrigt S1-lag inför, förmodligen, större publik än på ett öde Råsunda, där ÖIS, BP, Landskrona och Ljungskile gör upp om en allsvensk plats...

Jaja, time will tell... Den senaste svenskacup-"satsningen" blev ju en sån dundersuccé så man vet ju aldrig.
Citera
2010-10-08, 23:23
Medlem
LastCaresss avatar
Usch, nej nej nej. Kvalplatsen och de medföljande två ångestmatcherna känns klassiska på nåt sätt. Ingen jävla hockeysystem tack...
Citera
2010-10-08, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pudrad Fjolla
Så vad tycker vi om detta då, bra eller anus?
Jag gör tummen upp. För oss om i åratal agerat fanboy till den engelska ligan så känns det logiskt att göra såhär även i Sverige eftersom det blir spänning ända in på sluttampen. Normalfallet i Sverige (som i år i Superettan exempelvis) så är det lag 2-4 som i bästa fall slåss om andra och tredjeplatsen. Om vi kör den brittiska varianten så blir det roligt hela säsongen med fler lag inblandade.

// Roger P.
Citera
2010-10-09, 02:37
Medlem
AndrewRyans avatar
Tycker det känns som helt fel väg att gå, kval nedåt är bland det finaste vi har.
Citera
2010-10-09, 02:59
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudrad Fjolla
Så vad tycker vi om detta då, bra eller anus
Vad fan är det för jävla fel på de impotenta degfeta gubbslynglarna ute i Solna?
Har de en konstant drift till att göra allt det som faktiskt gör allsvenskan till en bra liga till en pissprodukt?
Här är ett par ideér från min sida:

Sluta sälj allsvenskan till högsbjudande. Sälj den till den som kan få den utnådd till flest människor.
Intresset det hade väckt för allsvensk fotboll på lång sikt hade vart helt sjuk.

Men då hade ju inte fetfittan Lagrell kunnat köpa fler semlor till förbundet nästa år... eller nåt.

Vem fan tror han att han är?
Svensk fotboll LEVER med de få fans som finns i allsvenskan. Det är vi som i slutändan betalar för hans jävla landslag. Ändå behandlas man som avskräde, ett problem, ett delprojekt.

HUR FAN KAN DETTA FETA SVIN FÅ SITTA KVAR?

20 ÅR?!
Citera
2010-10-09, 03:21
Medlem
Låter som en riktigt korkad idé.

Det är jävligt osexigt för ALLA lag att spela i Stockholm när det inte är deras jävla hemmaplan. INGEN vill till Stockholm...

Att superettan lag skulle glädjas över att åka till 08 för att spela någon slags kvalfinal är ju bara patetiskt dravel.

Problemet ligger väl för fan inte i kvalplatsen. Tycker den är utmärkt som det är.

Ett lag från superettan får bevisa att det är värt en plats i allsvenskan om det är bättre än det allsvenska laget över två matcher.

Det är ett bra sätt att fördela nivån, så att de bra lagen spelar i allsvenskan och de sämre i superettan.
Citera
2010-10-09, 03:22
Medlem
AndrewRyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Vad fan är det för jävla fel på de impotenta degfeta gubbslynglarna ute i Solna?
Har de en konstant drift till att göra allt det som faktiskt gör allsvenskan till en bra liga till en pissprodukt?
Här är ett par ideér från min sida:

Sluta sälj allsvenskan till högsbjudande. Sälj den till den som kan få den utnådd till flest människor.
Intresset det hade väckt för allsvensk fotboll på lång sikt hade vart helt sjuk.

Men då hade ju inte fetfittan Lagrell kunnat köpa fler semlor till förbundet nästa år... eller nåt.

Vem fan tror han att han är?
Svensk fotboll LEVER med de få fans som finns i allsvenskan. Det är vi som i slutändan betalar för hans jävla landslag. Ändå behandlas man som avskräde, ett problem, ett delprojekt.

HUR FAN KAN DETTA FETA SVIN FÅ SITTA KVAR?

20 ÅR?!
Förslaget ser ut att komma från SEF, Lagrell har bara kommenterat det.
Citera
2010-10-09, 03:50
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewRyan
Förslaget ser ut att komma från SEF, Lagrell har bara kommenterat det.
Point taken. Borde ha läst igenom hela texten. Fulledrull på fredagen som man är.

Men det är ju fan samma sak ändå...
Citera
2010-10-09, 11:47
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Nä, en poäng från guldet 2008 är ju inte direkt att vara inblandade i guldstriden...

Magnus Haglund är den kanske viktigaste pusselbiten - tillsammans med Borås Arena och Anders Svensson - i IFE:s förvandling från mittenlag till stabilt topplag och Allsvenskans kanske bästa hemmalag. Han är grymt ambitiös och noggrann samt har vunnit SM-guld under sitt andra år som tränare. Jag har svårt att få ihop detta till att vara den sämsta allsvenska tränaren i modern tid, oavsett vad man tycker om honom som person.

Det största orsaken till IFE starka hemmasnitt är arenan, eller rättare sagt underlaget.
Haglund är knappast den sämsta tränaren, men definitivt den drygaste idioten av dom alla.

Det är alltid en yttre faktor som ligger till grund för IFE:s förlustmatcher, det är
aldrig Haglunds fel.
Citera
2010-10-09, 12:49
Medlem
Kvalserie är intressant, men behåll kvalplatsen för allvenska lagen och låt lag 2-4 i Superettan tillsammans med näst sämsta allsvenska laget kvalspela om en platsen.

Lars-Åke får vara kvar för att han trots allt bryr sig om hela den svenska fotbollen, från Allsvenskan till div 5 damer. Det gäller att komma ihåg att förbundet inte har till uppgift att enbart styra Allsvenskan utan all organiserad fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in