2010-09-16, 22:02
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Asanovski.

Är det bara en? Råmuppen Ulf Stenberg, en krönikör i GP, hade för en tid sedan någon notis om hur MFF tog 'ansvar' genom att invandrargossar från Rosengård spelar i laget, givetvis kombinerat med magsurt babbel om att Blåvitt inte släpper fram pojkar från Hjällbo.

Dock anade jag ugglor i mossen eftersom jag säkert visste att ett par gubbar kommer från andra städer och Molins från Kävlinge. Gött att jag fick bekräftat att vraket hade fel igen.
Citera
2010-09-16, 22:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Är det bara en? Råmuppen Ulf Stenberg, en krönikör i GP, hade för en tid sedan någon notis om hur MFF tog 'ansvar' genom att invandrargossar från Rosengård spelar i laget, givetvis kombinerat med magsurt babbel om att Blåvitt inte släpper fram pojkar från Hjällbo.

Dock anade jag ugglor i mossen eftersom jag säkert visste att ett par gubbar kommer från andra städer och Molins från Kävlinge. Gött att jag fick bekräftat att vraket hade fel igen.

Jag trodde inte det var någon. På rak arm kan jag endast komma på fyra spelare genom tiderna från Rosengård som har utmärkt sig i MFF. Det är Ibra, Harbuzi, Osmanovski och sedan fd. talangen Tony Flygare. Jag kan ha missat någon. Det finns dock andra invandrartäta områden i Malmö och Skåne. Rexhepi är uppväxt i Eslöv och där bor det rätt många exjuggar och Pekalski är från Norra Fäladen, invandrarområdet i Lund.
Citera
2010-09-16, 22:23
Medlem
LastCaresss avatar
Skönt att BP fick stryk. Slipper gärna det gänget nästa säsong.
Citera
2010-09-16, 22:47
Medlem
FuckRealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Skönt att BP fick stryk. Slipper gärna det gänget nästa säsong.

Visst, men skulle man nästan inte hellre slippa Trelleborg? Kanske ett par hundra fler i snitt men betydligt längre till bortamatchen
Citera
2010-09-16, 22:53
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag trodde inte det var någon. På rak arm kan jag endast komma på fyra spelare genom tiderna från Rosengård som har utmärkt sig i MFF. Det är Ibra, Harbuzi, Osmanovski och sedan fd. talangen Tony Flygare. Jag kan ha missat någon. Det finns dock andra invandrartäta områden i Malmö och Skåne. Rexhepi är uppväxt i Eslöv och där bor det rätt många exjuggar och Pekalski är från Norra Fäladen, invandrarområdet i Lund.
Helt ärligt, vad spelar det för roll om man har folk från Rinkeby eller strandvägen i laget?
Citera
2010-09-16, 22:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Helt ärligt, vad spelar det för roll om man har folk från Rinkeby eller strandvägen i laget?

Egentligen ingen alls för själva laget. Jag tycker dock det att det kan vara rätt intressant att diskutera spelarnas härkomst. Det kan säga något om staden och om hur samhället generellt har förändrats. Om man jämför MFF-spelarnas härkomst idag och backar 20-30 år går det att hitta skillnader som absolut kan vara intressanta att diskutera. Jag gillar också att använda idrotten och dess historia som spegelbild på hur samhället har förändrats genom tiden.
Citera
2010-09-16, 23:06
Medlem
Konrad Haifas avatar
Jag håller med, det kan vara intressant.

Att jag nämnde det från början beror dock på att nämnda s.k. politiskt korrekte fjant ville plocka pluspoäng genom att ge tjuvnyp mot Blåvitt. Drar man vidare hans resonemang vill han ha inkvotering av spelare av viss etnisk härkomst och från vissa områden.

Edit: Därtill har han fel om MFF, vilket är glädjande.
Citera
2010-09-16, 23:12
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckReality
Visst, men skulle man nästan inte hellre slippa Trelleborg? Kanske ett par hundra fler i snitt men betydligt längre till bortamatchen

Nu har jag inte hört det någon annanstans, men på sporten i P3 för några dagar sedan så snackades det om att trelleborg hade satt sig själva i konkurs och det var nåt snack om böter och nedflyttning? Någon som har bättre koll kanske?
Citera
2010-09-16, 23:13
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu har jag inte hört det någon annanstans, men på sporten i P3 för några dagar sedan så snackades det om att trelleborg hade satt sig själva i konkurs och det var nåt snack om böter och nedflyttning? Någon som har bättre koll kanske?

Handboll, Salorm, handboll
Citera
2010-09-16, 23:14
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Egentligen ingen alls för själva laget. Jag tycker dock det att det kan vara rätt intressant att diskutera spelarnas härkomst. Det kan säga något om staden och om hur samhället generellt har förändrats. Om man jämför MFF-spelarnas härkomst idag och backar 20-30 år går det att hitta skillnader som absolut kan vara intressanta att diskutera. Jag gillar också att använda idrotten och dess historia som spegelbild på hur samhället har förändrats genom tiden.
Absolut, även om jag citerade ditt inlägg menade jag inte just den här diskussionen, snarare folk som "klagar" på främst Malmö och säger att de bara har blattar och Rosengårdare i laget.
Citera
2010-09-16, 23:15
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Det är nog IFK Trelleborg handboll som dom pratat om eftersom de han gått i konkurs och avvecklat a-laget
Citera
2010-09-16, 23:34
Medlem
Nayelis avatar
Citat:
...och Pekalski är från Norra Fäladen, invandrarområdet i Lund.

Linero är det faktiskt, även det invandrartätt. Själv uppvuxen där och gick på samma skola som Ivo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in